Citroën BX γενική συζήτηση

billaras

Technical expert
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2015
Μηνύματα
512
Reaction score
1.109
Πόντοι
577
Age
37
Περιοχή
Καλλιθέα (Αττικής)-Ρίο (De Patras)
θελω να μαθω αν στην ΒΧ 1.124(ΧW7) υπηρχε 5αρι κιβωτιο....
η ΒΧ2 ποτε αρχισε να παραγεται;;;
Δεν ξέρω αν είναι σωστός ο "τόπος" της δημοσίευσης, αλλά την μεταφέρω εδώ.

Το ΒΧ ξεκίνησε να παράγεται το 1982 σαν σειρά Ι και το 1986 άρχισε να παράγεται σαν σειρά ΙΙ με μικροαλλαγές σε προφυλακτήρες-εμπρός φτερά-φλας και ταμπλό-όργανα-τιμόνι.

Δεν είμαι σίγουρος, αλλά πιστεύω ότι στο ΒΧ11 με τον μικρό κινητήρα XW δεν φόρεσε κιβώτιο με 5 σχέσεις.
Το ΒΧ με τον ΧΥ κινητήρα, στο εγχειρίδιο χρήσης του ΒΧ σειρά Ι μου, ΔΕΝ αναφέρει καν τον XW σαν ύπαρξη (ίσως δεν εισάγονταν στο σειρά Ι ακόμα...), ενώ στον XY (τύποι 150A, 150C) αναφέρει ότι το 150A με τους 62hp είχε 4άρι κιβώτιο monoblock και το 150C με τους 72hp είχε 5άρι ΜΟΝΟ.

Το να βάλεις 5άρι κιβώτιο στο 150A δεν νομίζω ότι είναι δύσκολο γιατί είναι ίδιος κορμός αν θυμάμαι καλά, απλά αφαιρείται το αριστερό πλευρό του κινητήρα, εκεί που είναι η κασετίνα με τα γρανάζια πλευρικής μετάδοσης και ο συμπλέκτης, και αφαιρείται το κάτω μισό μέρος του κινητήρα που είναι το κιβώτιο.
 

1000Pistes

Member
Εγγραφή
1 Σεπτεμβρίου 2014
Μηνύματα
1.513
Reaction score
2.104
Πόντοι
697
γνωστη η διαδικασια ξεμονταρισματος του κινητηρα....
οπως και η διαδικασια να βαλεις ενα 5αρι κιβωτιο,καθως και τα απαραιτητα εξαρτηματα(καθρεφτης,κλπ).....
απλα θελω να μαθω μεχρι ποια χρονιά ηταν στο ΒΧ(πριν να μπει ο TU)και απο ποια χρονια βγηκε το ΒΧ2...
με λιγα λογια μ'ενδιαφερει γιατι ψαχνω εναν κινητηρα ΧΥ με 5αρι κιβωτιο απο ΒΧ...
 

billaras

Technical expert
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2015
Μηνύματα
512
Reaction score
1.109
Πόντοι
577
Age
37
Περιοχή
Καλλιθέα (Αττικής)-Ρίο (De Patras)
Η απάντηση έχει δοθεί ήδη ένα μέρος της λίγο παραπάνω και ένα άλλο στο θέμα με την Millesime:

........
Το ΒΧ ξεκίνησε να παράγεται το 1982 σαν σειρά Ι και το 1986 άρχισε να παράγεται σαν σειρά ΙΙ με μικροαλλαγές σε προφυλακτήρες-εμπρός φτερά-φλας και ταμπλό-όργανα-τιμόνι.

Δεν είμαι σίγουρος, αλλά πιστεύω ότι στο ΒΧ11 με τον μικρό κινητήρα XW δεν φόρεσε κιβώτιο με 5 σχέσεις.
Το ΒΧ με τον ΧΥ κινητήρα, στο εγχειρίδιο χρήσης του ΒΧ σειρά Ι μου, ΔΕΝ αναφέρει καν τον XW σαν ύπαρξη (ίσως δεν εισάγονταν στο σειρά Ι ακόμα...), ενώ στον XY (τύποι 150A, 150C) αναφέρει ότι το 150A με τους 62hp είχε 4άρι κιβώτιο monoblock και το 150C με τους 72hp είχε 5άρι ΜΟΝΟ.
.........
..........
Το μοτέρ αυτό που λες, κανονικά έχει κωδικό 150Α για 62hp και 4άρι κιβώτιο, και 150C για 72hp και 5άρι κιβώτιο.
Ναι έβγαινε και στην 2η γενιά της ΒΧ, μέχρι περίπου 1987-1988 ακριβώς πριν βγουν τα TU3 με καρμπυρατέρ και τα αντικαταστήσουν.
..........
Άρα εσύ πρέπει να βρεις έναν κινητήρα από 205 (πολύ δύσκολο...) ή από κουφάρι ΒΧ μέχρι το 1987-1988 με τους 72hp ώστε το κιβώτιό του να είναι 5άρι.
 

1000Pistes

Member
Εγγραφή
1 Σεπτεμβρίου 2014
Μηνύματα
1.513
Reaction score
2.104
Πόντοι
697
εχω την εντυπωση οτι το κιβωτιο(διαφορικο)που ψαχνω(5αρι) ηταν μονο στο ΒΧ Ι 1.4...
στο 205 Ι(πριν το 1987) εχω την εντυπωση οτι και το 1124 ειχε 5αρι...
 

billaras

Technical expert
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2015
Μηνύματα
512
Reaction score
1.109
Πόντοι
577
Age
37
Περιοχή
Καλλιθέα (Αττικής)-Ρίο (De Patras)
Για το ΒΧ 11 δεν θυμάμαι, και ΔΕΝ το αναφέρει καν ότι υπάρχει κάτι τέτοιο στο manual (εγχειρίδιο του αυτοκινήτου, όχι το service manual) του ΒΧ 1ης γενιάς που έχω. Και είναι το γνήσιο ελληνικό εγχειρίδιο της εποχής για το ΒΧ σειρά Ι.

Για το ΒΧ14 αναφέρει ότι με τον κινητήρα 150A και 62hp έχει 4 ταχύτητες.

Για το ΒΧ14 αναφέρει ότι με τον κινητήρα 150C και 72hp έχει 5 ταχύτητες.

Και το ΒΧ είτε σειρά Ι είτε σειρά ΙΙ, φορούσαν τον κινητήρα αυτό μέχρι και το 1988 που αντικαταστάθηκε από τον TU1 και TU3.
Έχω δει και οδηγήσει κάποτε, ΒΧ του 1986 ή 1987, σειρά ΙΙ με τα μηχανικά μέρη του δικού μου που είναι ΒΧ14Ε του 1984.
 

1000Pistes

Member
Εγγραφή
1 Σεπτεμβρίου 2014
Μηνύματα
1.513
Reaction score
2.104
Πόντοι
697
υπαρχει περιπτωση να επιβεβαιωσω το οτι ο 150C φοραει το διαφορικο 15/61 στη ΒΧ Ι 1.4;;;
 

billaras

Technical expert
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2015
Μηνύματα
512
Reaction score
1.109
Πόντοι
577
Age
37
Περιοχή
Καλλιθέα (Αττικής)-Ρίο (De Patras)
Δεν θυμάμαι αν φοράει το 15/61, αλλά σίγουρα οι ΒΧ σειρά Ι και ΙΙ με το 150C των 72hp είχε 5 ταχύτητες. Αν βρεις 150C με 4άρι ή 150A με 5άρι έχουν κάνει ματσακουλιά και κάποτε έχει αλλαχτεί.
Δεν θυμάμαι που έχω τις σκαναρισμένες φωτογραφίες του Manual που το έγραφαν...
 

1000Pistes

Member
Εγγραφή
1 Σεπτεμβρίου 2014
Μηνύματα
1.513
Reaction score
2.104
Πόντοι
697
Δεν θυμάμαι αν φοράει το 15/61, αλλά σίγουρα οι ΒΧ σειρά Ι και ΙΙ με το 150C των 72hp είχε 5 ταχύτητες. Αν βρεις 150C με 4άρι ή 150A με 5άρι έχουν κάνει ματσακουλιά και κάποτε έχει αλλαχτεί.
Δεν θυμάμαι που έχω τις σκαναρισμένες φωτογραφίες του Manual που το έγραφαν...
κυκλοφορησαν στην Ελλαδα ΒΧ με τον 150Α ;;;;
 

billaras

Technical expert
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2015
Μηνύματα
512
Reaction score
1.109
Πόντοι
577
Age
37
Περιοχή
Καλλιθέα (Αττικής)-Ρίο (De Patras)
Εμένα το manual το αναφέρει μέσα. Μαζί με το ΒΧ14Ε/RE που είχαν 72hp και 5άρι, και το BX16RS/TRS. Κανένα άλλο. Ούτε diesel ούτε ΒΧ19. Εμένα το Manual είναι του 1984 το αργότερο. Δεν έχει καν το BX Sport σαν "επιλογή", αφού βγήκε ΜΟΝΟ το 1985.
Γράφει μόνο τα απολύτως "απαραίτητα" αφού αυτά εισάγονταν μέχρι τότε σαν επιλογές.
Νομίζω πως στην πρώτη γενιά που δεν υπήρχε το ΒΧ11, έφερναν το ΒΧ με τον 150A. Αργότερα στην σειρά ΙΙ, που υπήρξε η δυνατότητα να το πάρεις με κινητήρα μικρότερο των 1360cc, ουσιαστικά ο 150Α αντικαταστάθηκε από τον οριζόντιο 1124cc.
 

1000Pistes

Member
Εγγραφή
1 Σεπτεμβρίου 2014
Μηνύματα
1.513
Reaction score
2.104
Πόντοι
697
αρα στην πρωτη γενια υπηρχε ο 150Α και στη δευτερη γενια(απο το 86 μεχρι το 88) μπηκε ο 150C με το 5αρι...
 

billaras

Technical expert
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2015
Μηνύματα
512
Reaction score
1.109
Πόντοι
577
Age
37
Περιοχή
Καλλιθέα (Αττικής)-Ρίο (De Patras)
Δεν είπα αυτό.
Στην σειρά Ι υπήρχαν και ο 150Α και ο 150C σαν επιλογές. Και αυτό μέχρι και το 1984 που είχε γραφτεί το Manual το συγκεκριμένο. Δεν ξέρω αν μέσα στο 1985 υπήρξε η επιλογή του μικρότερου 1124cc στην πρώτη γενιά του ΒΧ. Δεν πρέπει όμως το ΒΧ πρώτης γενιάς να έβαλε τον 1124cc.
Στο σειρά ΙΙ που ξεκίνησε να παράγεται το 1986, και όπου υπήρχε και η επιλογή με τον 1124cc κινητήρα, λογικά ο 150A δεν ήρθε ποτέ. Στην 2η γενιά σίγουρα από το 1986 μέχρι κάποιο μέρος του έτους 1988 υπήρχε ο 150C με 5άρι και μάλλον ήταν η μοναδική επιλογή και δυνατότητα στα "1400cc" .
 

1000Pistes

Member
Εγγραφή
1 Σεπτεμβρίου 2014
Μηνύματα
1.513
Reaction score
2.104
Πόντοι
697
βρισκεις τετοιους κινητηρες(κομπλε με το κιβωτιο και τα ημιαξονια) στα μεταχειρισμενα;;;;
σε τι τιμες;;;
 

billaras

Technical expert
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2015
Μηνύματα
512
Reaction score
1.109
Πόντοι
577
Age
37
Περιοχή
Καλλιθέα (Αττικής)-Ρίο (De Patras)
Εγώ το 2011 είχα βρει ολόκληρο ΒΧ14 2ης γενιάς σε διαλυτήριο με τον 150C, στο χρώμα του δικού μου (γαλαζογκρί) και το είχα πάρει ολόκληρο τότε 100 ευρώ. Σε 1 μέρα με τον GeZ το ξηλώσαμε και έμεινε κουφάρι. Πήραμε τα πάντα από πάνω, δεν έμεινε τίποτα. Μέχρι και τις τάπες του αμαξώματος και πλαστικές και μεταλλικές στηρίξεις εξαρτημάτων.

Τώρα για το θέμα του σκέτου κινητήρα-κιβώτιο, δεν έχω ιδέα. Ψάχνοντας. Τιμές, ότι σου ζητήσει ο καθένας. Μερικές φορές συμφέρει ολόκληρο αμάξι.
Όσο για ημιαξόνια, είναι σχεδόν σίγουρο ότι αν τα βρεις με κομμένες φούσκες το λιγότερο, τότε μάλλον είναι και άχρηστα... Ημιαξόνια πάντως βρίσκεις με λίγο ψάξιμο και καινούρια.
 
Top Bottom