ΑΠΟ ΤΟΝ Δ.Π και το Autoclassic
ΑΝΑΒΑΛΛΕΤΑΙ/ΜΕΤΑΤΙΘΕΤΑΙ Ή...ΞΕΚΙΝΑΕΙ ("ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ" ΜΕ ΝΟΜΟ!) Η ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 4850 ΓΙΑ ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΖΟΤΑΝ ΣΤΙΣ 5 ΜΑΪΟΥ!
"ΑΥΤΟΜΑΤΗ" ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΙΣΧΥΟΣ ΤΗΣ Κ.Υ.Α. 2019 "ΕΠ' ΑΟΡΙΣΤΟΝ", ΕΛΛΕΙΨΕΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑΣ ΑΜΕΣΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ. ΑΡΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ ΩΣ ΕΙΧΕ ΚΑΙ ΕΧΕΙ (2019-ΣΗΜΕΡΑ), ΔΗΛΑΔΗ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΚΑΘΕ ΚΥΡΙΑΚΗ, ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ
ΕΡΓΑΣΙΜΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΚΑΙ ΔΙΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Συμφωνα με την νομοθεσια, οι ψηφισμενοι απο την Ολομέλεια Νομοι του Κρατους τιθενται σε ισχυ απο την στιγμη δημοσιευσής τους στο Φυλλο της Εφημεριδας της Κυβερνησεως, εκτος αν προβλεπεται κατι άλλο. Ο Νομος 4850 που ρυθμιζε την κυκλοφορια των Ιστορικων Οχηματων και εισηγαγε τις Κρατικες Ιστορικες πινακιδες, δημοσιευθηκε τον Νοεμβριο του 2021 (Νόμος 4850/2021 - ΦΕΚ 208/Α/5-11-2021), με έναρξη ισχυος μετα την παρέλευση 18μηνου, την 5η/5/2023. Σημερα, με την καταργηση του άρθρου μεταχρονολογημενης ισχυος, ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ τεθηκε σε ισχυ "αναδρομικα" πριν απο 17 μηνες, και ΙΣΧΥΕΙ αυτη τη στιγμη!
Αγνωστο αν προκειται περι αβλεψιας, παραλειψης, ή προεκλογικης κινησης (να προκαταλαβει την επομενη Κυβερνηση, που θα βρει εναν νόμο σε ισχυ, κατι που θα γινοταν έτσι κι αλλιως αφου οι εκλογες της 21ης /5 έπονται της 5ης/5), παντως αν επιχειρησετε να πατε σημερα σε μια Διευθυνση Μεταφορων ή Νομαρχια για να ζητήσετε Κρατικες Ιστορικες Πινακιδες, μαλλον θα εισπράξετε χαμογελα αμηχανιας.
Αρα, και επειδη θελω να πιστευω οτι δεν εχουμε να κανουμε με ανοήτους ή πονηρους στα υπουργεία, θεωρω δεδομενο οτι εντος των επομενων ημερων (ή ωρών) θα υπαρξει διευκρινιστικη εγκυκλιος που θα "ερμηνευει" την "καταργηση της εναρξης ισχυος", ωστε οι δεκαδες χιλιαδες ενδιαφερόμενοι ιδιοκτητες Ιστορικων Οχηματων να ενημερωθουν σωστά, και ΝΑ ΠΑΨΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΛΩΤΣΟΣΚΟΥΦΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΕΣ, που αυτή τη στιγμη θα έπρεπε να ενημερωνουν τον κοσμο αντι να κρυβονται πισω απο βουβα κινητα τηλεφωνα.
Ας δουμε λοιπον ψύχραιμα το τι έγινε, και τι πιστευουμε ότι θα πρεπει να γινεται (και πως θα κινουνται τα Ιστορικα) μεχρι νεωτέρας.
Οπως ακριβως ειχαμε γραψει επανειλημμενως στο Auto CLASSIC (τα συγκεκριμενα άρθρα διαβαστηκαν απο 60.000 αναγνωστες), δοθηκε παραταση στην εφαρμογη του Νομου 4850 για τις Κρατικες Ιστορικες Πινακιδες, που θα τιθετο σε ισχυ απο τις 5 Μαίου 2023.
Αυτή η αποφαση ήταν μονοδρομος, οχι μονο λογω εκλογων, αλλά γιατι αυτη τη περιοδο και μετα το τραγικο δυσρυχημα των Τεμπων, το Υπουργειο Μεταφορων δεν θα ήταν σε θεση να προετοιμασει τις αρμοδιες υπηρεσιες και το υλικο σε όλη τη χωρα για την αμεση εφαρμογη του Νομου.
Επισης, υπηρχαν έτοιμες τροποποιήσεις και βελτιωσεις, όπως π.χ. το ΚΤΕΟ των Ιστορικων οχηματων που θα γινοταν διετες απο μονοετές (αυτό ήταν σιγουρο), ίσως και η δυνατοτητα μεταφορας στο μητρώο των Ιστορικων ΧΩΡΙΣ υποχρεωτικη οριστικη διαγραφη.
Ετσι, εγινε αυτο που έπρεπε να γινει: Στο Φ.Ε.Κ. Νο 83 της 3ης Απριλίου 2023, δημοσιευθηκε (με άμεση ισχυ) ο Νομος 5039 περι αποζημιωσεων των συγγενων των θυματων και πληγεντων των Τεμπων, που ως ειθισται περιλαμβανει τροπολογιες για πληθος παλλων θεματων. όπως συνταξιοδοτικο, συγκοινωνιες, τουρισμο και "άλλες επειγουσες διαταξεις".
Στις "άλλες επειγουσες διαταξεις", υπαρχει το εξης: ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι': ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Και στο άρθρο 100, στο Κεφ. Ι, διαβαζουμε: "7. (καταργειται) Η παρ. 2 του άρθρου 113 του ν. 4850/2021 (Α’ 208),
σχετικά με την έναρξη ισχύος των διατάξεων για την
κυκλοφορία των οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος"
Οσο για την ισχυ, οπως ειπαμε ειναι άμεση : ΜΕΡΟΣ Ι’
ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ
Άρθρο 152
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από τη δημοσίευσή του
στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται
διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις"
Για να μην νομισετε οτι προκειται για Πρωταπριλιατικο με χρονική και νοητικη υστερηση, ιδου το ΦΕΚ (πηγαινετε στο ΚΕΦ Ι, Αρθρο 100)
https://www.e-nomothesia.gr/sygkoinonies.../n-5039-2023.html
Τι θα γινει τωρα; Θα ισχυει κανονικα η Κ.Υ.Α. του 2019, θα εκδιδει Ιστορικες Πινακιδες η ΟΜΑΕ και η ΦΙΛΠΑ, και θα κυκλοφορουν/ συμμετεχουν σε εκδηλώσεις τα Ιστορικα οχηματα που τις φερουν συμφωνα με τις διαταξεις της Κ.Υ.Α.
Τωρα, για οσους πιστευουν οτι η μη εφαρμογη του Νομου των Κρατικων πινακιδων γινεται για προεκλογικους λογους, τα νουμερα ψηφων των αμεσα ενδιαφερομενων που υποτιθεται οτι
επηρεάζονται (θα) ειναι χαμηλα, γιατι δεν πιστευω οτι κατασταλαγμενοι πολιτικα ανθρωποι θα ανταλλαξουν τις πολιτικες τους πεποιθησεις και αρχες με μια άδεια κυκλοφοριας ενος Ιστορικου οχηματος. Δηλαδη, δεν θα ειναι πολλοι αυτοι (και ΔΕΝ κανω λαθος, ας ειμαστε σοβαροι).
Διαβαστε τα άρθρο του Auto Classic και του Motosport, οπου περιγραφονται ολα:
http://autoclassic-magazine.blogspot.com/.../blog-post.html
ΚΑΙ ΕΔΩ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ:
https://www.motosport.com.gr/plisiazoyn-stis-5-maioy-oi.../
Και μετα τις εκλογές, αναλογα με το κομμα που θα σχηματισει Κυβερνηση, περιμενουμε το ποτε θα εφαρμοστει ο ΨΗΦΙΣΜΕΝΟΣ Νομος 4850, και αν οι τροπολογιες που θα δεχτει θα ειναι θετικες ή αρνητικες για την διατηρηση της μηχανολογικης πολιτιστικης κληρονομιας μας "εν κυκλοφορία" ή σε καθεστως ημι-απαγορευσης. Προφανως το παρελθον διδασκει, αυτη ειναι μια πραγματικοτητα, αλλά πρεπει και να ειμαστε σε θεση να διαχωριζουμε τα μικρα, τα μεσαια και τα μεγαλα θεματα της ζωης μας. Δ.Π.
