Για να ειμαι και επι του θεματος. Ειναι πολυ κριμα, γιατι ειχα δηλωσει και δημοσια στο gcc οτι ηθελα να το κανω, που δε προλαβα να το κανω test drive μεσα στις γιορτες το C4 Cactus. Ειναι ενα αυτοκινητο που θελω πολυ να οδηγησω, οι λογοι ειναι πολλα υποσχομενοι.
Οσο και αν αισθητικα δε με πολυτραβαει, και ειναι γνωστο αυτο απο τις τοποθετησεις μου, ως μηχανολογος εχει ολα τα φοντα και τις διορθωσεις σε αυτη τη γενια ωστε να ειναι ενα πραγματικα παρα πολυ καλο αυτοκινητο με συγκεκριμενες παραχωρησεις. Και εξηγουμαι. Ειναι απο τις σπανιες περιπτωσεις αυτοκινητου στο οποιο εχει γινει πραγματικη ''διαιτα'' και οχι σε δομικα μερη. Το μεγαλυτερο προβλημα των συγχρονων αυτοκινητων ειναι το βαρος. Οσο καλες αναρτησεις και να βαλεις, οσο ψαγμενες διαταξεις, οσο χαμηλοπροφιλα και καλα ελαστικα, ενα οχημα παντα θα συμπεριφερεται-στριβει-φρεναρει-αντιδραει με βασει τη στρεπτικη του ακαμψια και την αδρανεια του. Μιλαμε για ενα οικογενειακο seg C που πλασαρεται ως crossover, ενω με βασει το ground clearance και τις (ανυπαρκτες) εκτος δρομου δυνατοτητες του ειναι απλα ο αντικαταστατης της c4. Δεν ειναι crossover δηλαδη ουσιαστικα με ολα τα μειονεκτηματα που αυτα εχουν, ουτε καν βεβαια SUV.
Με περι τα 1150 κιλα βαρος λοιπον, μιλαμε για ενα αυτοκινητο υποσχομενο στο τομεα οδικη συμπεριφορα. Επισης εχει τα νεα progressive hydraulic cushions, που ενω οκ δεν ειναι υδροπνευματικη, ο τυπος αφηνει να εννοηθει οτι προσφερουν σημαντικη διαφορα απο τη συμπεριφορα της αναρτησης του πρωτου Κακτου. Μιλαμε δηλαδη πιθανα για μια win win κατασταση αυτοκινητου που ειναι ανετο και στριβει!
Μου αρεσει επισης η αισθηση απο το εσωτερικο (εχω βρεθει στατικα στον πρωτο Κακτο και εδω απλα βελτιωσαν και περαιτερω το εσωτερικο). Οι παλιοτερες Σιτροεν (xantia, bx, zx πχ. ) ειχαν εσωτερικο που ενιωθες οτι βρισκοταν κατω απο το οπτιικο σου πεδιο, εδιναν μια αισθηση απλας, ορατητας και οχι οτι σε πλακωναν (π.χ. τελευταια c5 και ιδιως ds5 που ειναι ακομα πιο εντονα σ αυτην...). Αγχωλυτικη αισθηση σ ενα καθημερινο οικογενειακο οχημα που ταιριαζει με το χαρακτηρα του. Αλλες φορες το επιζητω, αλλες φορες θελω ταμπλω και κονσολες ανθρωποκεντρικα χτισμενες (c5, 159, cx turbo ΙΙ). Ο Κακτος εχει επισης απο τους καλυτερους diesel στην αγορα σε αποδοση και λειτουργια ,ενω διαπιστωμενα η PSA διαθετει το πιο smooth συστημα start-stop στην αγορα. Διακριτικα και πολυ ομαλα στην λειτουργια τους. Επισης ειναι επιτελους 6ταχυτο!
Αν μπορει λοιπον καποιος να παραβλεψει αισθητα μειονεκτηματα οπως η ποιοτητα των πλαστικων στο κατωτερο μερος του ταμπλω (πραγματικα αδιαφορο θεμα αν το αυτοκινητο στριβει και ειναι ανετο οσο υποσχεται...) , το πισω παραθυρα που ανοιγουν μονο στην ανακλιση (αυτο πχ το παρεβλεπα επισης) ,σα παλια 3θυρα, την αμφιλεγομενη εξωτερικη αισθητικη που και αυτη βελτιωθηκε στα ματια μου (αν και ακομα λιγο κολλαω..) και την ελλειψη στροφομετρου (γιατι νομιζω οτι το προσθεσαν??) τοτε σιγουρα ειναι τρομερη υποψηφιοτητα για συγχρονο οικογενειακο που ξεφευγει απο τα τετριμμενα μαλιστα.
Αποστολη τουλαχιστον ενα test drive επιβαλλεται και σιγουρα ξεφευγεις απο το πολυ μεγαλο ρισκο της αγορας μεταχειρισμενου στην Ελλαδα του '19, με τις εγγυησεις του καινουργιου, τη ''καινουργιλα'' σου-τις ζελτινες σου κτλπ...
Υ.Γ. Σ ενα ποστ προ μηνος Giannis, ειχα αφησει να εννοηθει, οτι ειμαι θετικα προκατελλειμενος με το Cactus ως μηχανημα. Ελπιζω με το παραπανω να ειμαι τωρα κατανοητος.