Άλλα κλασσικά!

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
9.231
Reaction score
21.849
Πόντοι
1.387
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
Και sport wagon και η 4x4 και σπάνια 1.7..!
33849
 

dap

Member
Εγγραφή
26 Οκτωβρίου 2020
Μηνύματα
417
Reaction score
1.280
Πόντοι
407
Age
57

Nikephoros

Member
Εγγραφή
3 Σεπτεμβρίου 2015
Μηνύματα
5.000
Reaction score
14.221
Πόντοι
1.137
Age
51
Περιοχή
Αθήνα
Την Κυριακή στην Νέα Φώκαια Χαλκιδικής. Κάπου είναι και η δικιά μου γριούλα, η οποία βεβαίως ήταν η νεώτερη:baby:

Την είδα Δημήτρη, πανέμορφη! Ετοιμάσου, να είμαστε καλά, για διπλή φωτογράφιση στη Θεσσαλονίκη και στα περίχωρα!
 

Stargazer

Member
Εγγραφή
10 Νοεμβρίου 2021
Μηνύματα
1.331
Reaction score
1.808
Πόντοι
457
Age
39
Περιοχή
Καλαμαριά
Την είδα Δημήτρη, πανέμορφη! Ετοιμάσου, να είμαστε καλά, για διπλή φωτογράφιση στη Θεσσαλονίκη και στα περίχωρα!
Θα έχουμε επισκέψεις;
 

Nikephoros

Member
Εγγραφή
3 Σεπτεμβρίου 2015
Μηνύματα
5.000
Reaction score
14.221
Πόντοι
1.137
Age
51
Περιοχή
Αθήνα
Θα έχουμε επισκέψεις;
Αγαπητέ Stargazer, είχα ξεχάσει ότι είσαι από την Καλαμαριά, μόλις το είδα! Τον Οκτώβριο, έχω ομιλία σε συνέδριο στη Θεσσαλονίκη και εάν είμαστε καλά, θα ανέβω βέβαια με τη CX! Δεν είναι η πρώτη φορά που θα ανέβω με τη CX Θεσσαλονίκη, οι νεότεροι, εάν δεν το έχετε δει, μπορείτε να δείτε τη σχετική ιστορία στο νήμα "τι κάναμε σήμερα με το ιστορικό μας....", το Μάιο του 2017, λίγο πριν την κατάπτυστη απαγόρευση...
 

minas

Member
Εγγραφή
22 Δεκεμβρίου 2017
Μηνύματα
1.020
Reaction score
2.966
Πόντοι
667
Age
36
Η φωτογραφια δεν μου ανηκει,αλλα ειναι απο αυτες που μου αρεσουν γενικα.:love:


Δυστυχως κατι μου λεει οτι ο εν λογω κυριος δεν ειναι πια στη ζωη.Ας ελπισουμε τουλαχιστον οτι το αμαξακι θα εξακολουθησει να λαμβανει την ιδια αγαπη.

Απο εδω.
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
2.136
Reaction score
4.398
Πόντοι
747
Age
51
Απο εδω.
Στα κείμενα, πέφτει λίγη παραμύθα. Ειδικά ο τύπος που δεν έχει αλλάξει ΠΟΤΕ δίσκο, με γυρισμένο κοντέρ πολλές φορές.

Πατέρας συμμαθητού των παιδιών, είχε το TOYOTA 1,3 DX, μιλάμε για μοντέλο 1983 τόσο. Το βλέπω το 2002 τόσο, στο 5Χ5 των παιδιών και δείχνει 670.000. Λέω, "έχεις τόσα χιλιόμετρα ?" Απάντηση. "Πριν 10 τόσα χρόνια, που έσπασε η ..........ντίζα" Χα χα χα. Εντάξει, τα ΤΟΥΟΤΑ είναι το κάτι άλλο. Τα παλιά εννοώ. Αλλά, ο δίσκος, είναι αναλώσιμο, ανάλογα με την χρήση. Αλλά σε 200-300 χιλιάδες, ε, πολύ πάει. Και έμαθαν σε αυτό η γυναίκα και τα παιδιά. Δεν το τρώω.

Ο άλλος, δεν έχει κάνει επισκευή στον κινητήρα, αλλά, έχει αλλάξει ...........ελατήρια. Αυτό, δεν είναι επισκευή ? Τι είναι ? Προγραμματισμένη συντήρηση ?

Για το Volvo, δεν έχω λόγια. 122 S. Το αγόραζα επιτόπου. Το είχε ο γείτονας. Τανκς. Και στο ψυγείο, περσίδες, χειροκίνητες από μέσα, στο Σουηδικό κρύο περιορίζεις την ροή του αέρα.

Πάντως, χαίρομαι να διαβάζω τέτοια και να βλέπω φωτό , και ευχαριστώ τον Μηνά για την δημοσίευση.
 
Last edited:

Taskos

Member
Εγγραφή
24 Απριλίου 2013
Μηνύματα
1.413
Reaction score
3.421
Πόντοι
777
Age
55
Ένα μεγάλο μπράβο στους λίγους που συντηρούν και χαίρονται τα αυτοκίνητα αυτής της εποχής '70-'80,
αλλά και ένα παρηγορητικό χτύπημα στην πλάτη στους πολλούς που βασανίστηκαν από την αναξιοπιστία και την οδική συμπεριφορά τους.
 

minas

Member
Εγγραφή
22 Δεκεμβρίου 2017
Μηνύματα
1.020
Reaction score
2.966
Πόντοι
667
Age
36
Τουλαχιστον οσον αφορα τους συμπλεκτες των τογιοτα,το κειμενο μπορει να μην ειναι υπερβολικο.Εχω οντως συναντησει ιδιοκτητες που εβγαλαν περι τις 270000 με τον εργοστασιακο.Φυσικα το πιθανοτερο ειναι οτι ο τυπος μαλλον δεν θυμοταν ποσες φορες ειχε γυρισει το κοντερ,και προσθεσε μερικες ακομα.:lol:

Τωρα,περι αναξιοπιστιας των παλιων...Κυκλοφορω καθημερινα με ανατολικο αυτοκινητο εκεινης της εποχης.Δεν λεω οτι δεν με αφησε ποτε,ωστοσο σε καμμια περιπτωση δεν με εχει ξεσκισει στις βλαβες(θα ειχα παψει να το χρησιμοποιω αν ηταν ετσι),και οι οποιες βλαβες εβγαλε ηταν στις περισσοτερες περιπτωσεις αντιμετωπισιμες απο τον ιδιοκτητη,χωρις ιδιαιτερες γνωσεις..το δε κοστος ανταλλακτικων,σπανια ξεπερνουσε τα 5-10 ευρω.Δηλαδη νομιζω πως αν ηταν καμμια καλυτερη μαρκα,πολυ πιθανον να εβλεπα τις δεκαετιες να περνουν,απλα αλλαζοντας αναλωσιμα.
Ας μην ξεχναμε δε,και σε τι μαστορους πηγαιναν εκεινα τα αμαξια.Το εχω ξαναγραψει,τεραστιο ποσοστο ηταν απολυτως αυτοδιδακτοι,γιατι πολυ απλα δεν υπηρχαν παλαιοτεροι μαστορες κοντα στους οποιους να μαθητευσουν,οποτε στην κυριολεξια μαθαιναν πανω στο αμαξι σου.Εννοειται δε,οτι μονο μια ισχνη μειοψηφια εξ αυτων χρησιμοποιουσε πραγματα οπως παραφλου,η ροποκλειδο:yikes.gif:,και φυσικα αντιμετωπιζονταν περιπου ως μη αντρες απο τους συναδελφους τους.Οποτε για ποια αξιοπιστια μιλαμε;Αν τα εκανες αυτα σε σημερινο αμαξι,δεν θα εβγαζε ουτε τα μισα χιλιομετρα που εβγαζαν εκεινα.

Οσο δε,για την οδικη συμπεριφορα...νομιζω οτι το μεγαλυτερο ποσοστο των χρηστων,και τοτε και τωρα,δεν ειναι σε θεση να καταλαβει διαφορα,ποσο μαλλον να αξιολογησει.Ισως να καταλαβαιναν κατι αφου ειχαν βγει απο το δρομο,αλλα ακομα και τοτε,θεωρω πιθανοτερο να εριχναν το φταιξιμο στην ''κακια ωρα'',παρα στο αυτοκινητο η στις ικανοτητες τους.

Τελος παντων,αυτη ειναι μια συζητηση που μπορουν να γραφουν σελιδες επι σελιδων,και ισως αξιζει και ξεχωριστο θεμα.Αλλα,κρινοντας απο αλλα φορουμ,νομιζω πολυ καλως κανουμε τελικα και δεν ανοιγουμε τετοια θεματα.
 

Stargazer

Member
Εγγραφή
10 Νοεμβρίου 2021
Μηνύματα
1.331
Reaction score
1.808
Πόντοι
457
Age
39
Περιοχή
Καλαμαριά
Σε αυτοκίνητα με μικρό βάρος και ισχύ οι συμπλέκτες τρώγονται πολύ αργά.
Στο clio 2 που έχω άλλαξα συμπλέκτη γιατί άλλαξα σασμάν και είχε τον πρώτο συμπλέκτη του εργοστασίου κοντά στα 200000χλμ. και είχε πολύ ζωή ακόμα.
Τον έχω κρατήσει σπίτι μου για ενθύμιο της άγριας νιότης


Ο επόμενος συμπλέκτης αλλάχτηκε πολύ γρήγορα μετά από 80000χλμ περίπου διότι το ρουλεμάν διαλύθηκε (Μακριά από NTN) και πήρε μαζί του ότι βρήκε και το διχαλο.
Εκείνος ο συμπλέκτης δεν είχε προλάβει ούτε χρώμα να αλλάξει.
Τα ρουλεμάν ώθησης είναι που παθαίνουν ζημιές ανάλογα και τον τρόπο οδήγησης και την ποιότητα.
Να σας πω ότι με ιδιοκτήτες Toyota δεν ανοίγουμε συζήτηση για αυτοκίνητα ειδικά όσοι είναι μηχανικοί διότι το ρεκτιφιε στα 180000χλμ στα γιαπωνέζικα είναι μια μικροεπισκευή ενώ το ρεκτιφιε σε γαλλικό με 250000 είναι η συντέλεια του κόσμου κατά τους ίδιους.
Απαπα μακριά :lol: άντε μην φέρω το picasso της πεθεράς μου.
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
9.231
Reaction score
21.849
Πόντοι
1.387
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
Οι δίσκοι κράταγαν περισσότερο πολύ απλά επειδή ήταν καλύτερης ποιότητας ακόμα και σε αυτοκίνητα των '90s.. είχαν αμίαντο επίσης τα υλικά τριβής ακόμα.. το δισκοπλατω της ZX είναι το εργοστασιακό και έχει 230.000km αν και εμφανώς κουρασμένο πια. Βέβαια σαν οδηγός φημίζομαι ότι δε πατινάρω, αλλά κάνα χρόνο το οδηγούσε και η μητέρα μου και έμαθε να οδηγεί και ο αδελφός μου . Επίσης ο πρώτος ιδιοκτητης γνωρίζω ότι έκανε κυρίως ταξίδια. Όλα παίζουν ρόλο.
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
9.231
Reaction score
21.849
Πόντοι
1.387
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
Τουλαχιστον οσον αφορα τους συμπλεκτες των τογιοτα,το κειμενο μπορει να μην ειναι υπερβολικο.Εχω οντως συναντησει ιδιοκτητες που εβγαλαν περι τις 270000 με τον εργοστασιακο.Φυσικα το πιθανοτερο ειναι οτι ο τυπος μαλλον δεν θυμοταν ποσες φορες ειχε γυρισει το κοντερ,και προσθεσε μερικες ακομα.:lol:

Τωρα,περι αναξιοπιστιας των παλιων...Κυκλοφορω καθημερινα με ανατολικο αυτοκινητο εκεινης της εποχης.Δεν λεω οτι δεν με αφησε ποτε,ωστοσο σε καμμια περιπτωση δεν με εχει ξεσκισει στις βλαβες(θα ειχα παψει να το χρησιμοποιω αν ηταν ετσι),και οι οποιες βλαβες εβγαλε ηταν στις περισσοτερες περιπτωσεις αντιμετωπισιμες απο τον ιδιοκτητη,χωρις ιδιαιτερες γνωσεις..το δε κοστος ανταλλακτικων,σπανια ξεπερνουσε τα 5-10 ευρω.Δηλαδη νομιζω πως αν ηταν καμμια καλυτερη μαρκα,πολυ πιθανον να εβλεπα τις δεκαετιες να περνουν,απλα αλλαζοντας αναλωσιμα.
Ας μην ξεχναμε δε,και σε τι μαστορους πηγαιναν εκεινα τα αμαξια.Το εχω ξαναγραψει,τεραστιο ποσοστο ηταν απολυτως αυτοδιδακτοι,γιατι πολυ απλα δεν υπηρχαν παλαιοτεροι μαστορες κοντα στους οποιους να μαθητευσουν,οποτε στην κυριολεξια μαθαιναν πανω στο αμαξι σου.Εννοειται δε,οτι μονο μια ισχνη μειοψηφια εξ αυτων χρησιμοποιουσε πραγματα οπως παραφλου,η ροποκλειδο:yikes.gif:,και φυσικα αντιμετωπιζονταν περιπου ως μη αντρες απο τους συναδελφους τους.Οποτε για ποια αξιοπιστια μιλαμε;Αν τα εκανες αυτα σε σημερινο αμαξι,δεν θα εβγαζε ουτε τα μισα χιλιομετρα που εβγαζαν εκεινα.

Οσο δε,για την οδικη συμπεριφορα...νομιζω οτι το μεγαλυτερο ποσοστο των χρηστων,και τοτε και τωρα,δεν ειναι σε θεση να καταλαβει διαφορα,ποσο μαλλον να αξιολογησει.Ισως να καταλαβαιναν κατι αφου ειχαν βγει απο το δρομο,αλλα ακομα και τοτε,θεωρω πιθανοτερο να εριχναν το φταιξιμο στην ''κακια ωρα'',παρα στο αυτοκινητο η στις ικανοτητες τους.

Τελος παντων,αυτη ειναι μια συζητηση που μπορουν να γραφουν σελιδες επι σελιδων,και ισως αξιζει και ξεχωριστο θεμα.Αλλα,κρινοντας απο αλλα φορουμ,νομιζω πολυ καλως κανουμε τελικα και δεν ανοιγουμε τετοια θεματα.
Εγώ δε το βλέπω έτσι..
Ένα παλιό αυτοκίνητο έχει πολύ μικρότερη καλωδίωση πρωτίστως και πολλά λιγότερα υποσυστήματα τα οποία βασίζονται ηλεκτρολογικό και ηλεκτρονικό υλικό.. Είναι λογικό αν αλλάζεις τα υγρά και συντηρείς το σύστημα ανάφλεξης, παροχής βενζίνης κτλπ να μη παθαίνει τίποτα. Άνοιγες το καπώ σε παλιά ford και Opel και γελαγα γιατί έβλεπα δύο τεράστιους χρωματιστούς θόλους και μια.μηχανουλα στη μέση. Και άνοιγες το καπώ της GS και παθαίνεις πλάκα.. Λογικό αν δε πολύ συντηρούσες το κάρο να μη πάθει και τίποτα όπως και λογικό αν ήθελες διαστημόπλοιο και δεν ήθελες να το συντηρείς να το κατηγορείς σαν αναξιόπιστο μετά.
Επίσης χαρακτηριστικά ήταν πανευκολο να καταλάβεις αν είχες αυτοκινητο με κράτημα τότε. Τώρα είναι που οι διαφορές έχουν μικρυνει υπερβολικά.
Ο παππούς μου πρωτοδηγησε αυτοκίνητο 47 ετών και όταν έδωσε την ke30 για AlfaSud όχι απλά κατάλαβε, αλλά ήταν πασιφανές για τον ίδιο..
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
2.136
Reaction score
4.398
Πόντοι
747
Age
51
@nonos

Απόλυτα σωστός. Ειδικά με την απαγόρευση του αμιάντου σαν βασικό στοιχείο των υλικών τριβής, μείωσε τον χρόνο υπηρεσίας των υλικών αυτών και την αντοχή τους. Και ένας δίσκος, φθείρεται κυρίως σε χρήση πόλης, και από κακή χρήση - πατιναρίσματα - υψηλές στροφές, κλπ.

Στην παρατήρηση του @Stargazer θα συμφωνήσω ότι αυτοκίνητα με λίγη ισχύ και μικρό βάρος δεν τρώνε εύκολα τον δισκο. Το Seicento που έχω, έχει τον μαμά, με 160.000, και έμαθαν σε αυτό 5 άτομα ( σίγουρα ) κινείτο στην πόλη ( πήγαινα δουλειά ) και φορτωνόταν ( 5 άτομα και πράγματα ) στις διακοπές στο νησί. Πλέον, έχει τερματίσει την ρύθμιση της ντίζας, χωρίς να έχει σημαδια κόπωσης. Καμμιά ιδέα για την παράταση ?
 

Demetris

Member
Εγγραφή
31 Δεκεμβρίου 2020
Μηνύματα
355
Reaction score
1.030
Πόντοι
437
Age
51
Επίσης χαρακτηριστικά ήταν πανευκολο να καταλάβεις αν είχες αυτοκινητο με κράτημα τότε. Τώρα είναι που οι διαφορές έχουν μικρυνει υπερβολικά.
Ο παππούς μου πρωτοδηγησε αυτοκίνητο 47 ετών και όταν έδωσε την ke30 για AlfaSud όχι απλά κατάλαβε, αλλά ήταν πασιφανές για τον ίδιο..
Ισχύει. Όταν ο πατέρας μου πήρε το Austin 1100 πολλοί συνάδελφοί το απέρριπταν ως ... πολύ χαμηλό. Όταν βέβαια προσπαθούσαν να τον ακολουθήσουν, με διάφορα δημοφιλή της εποχής, κατέληγαν... στο χαντάκι!
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
2.136
Reaction score
4.398
Πόντοι
747
Age
51
Ισχύει. Όταν ο πατέρας μου πήρε το Austin 1100 πολλοί συνάδελφοί το απέρριπταν ως ... πολύ χαμηλό. Όταν βέβαια προσπαθούσαν να τον ακολουθήσουν, με διάφορα δημοφιλή της εποχής, κατέληγαν... στο χαντάκι!
Αλλαξα 2 όσο ήμουν Αγγλία. Ενα του 1966 ( D ), και ένα του 1968 ( F ). Μεταχειρισμένα εννοείται. Το πρώτο το πήρα το 1976, και το άλλο το 1978. Δηλαδή 10 ετών. Με πολλές σκουριές στα πατώματα και στις βάσεις των πίσω αναρτήσεων. Εκεί τα έλεγαν "Κουτιά που σκουριάζουν".
Αλλά ανάρτηση, καλή για Αγγλικούς δρόμους, που τότε ήταν άριστοι. Στην Ελλάδα, η συμπεριφορά με τόσες λακκούβες και χαντάκια εγκάρσια δεν ξέρω πως θα ήταν.
 

Demetris

Member
Εγγραφή
31 Δεκεμβρίου 2020
Μηνύματα
355
Reaction score
1.030
Πόντοι
437
Age
51
Αλλαξα 2 όσο ήμουν Αγγλία. Ενα του 1966 ( D ), και ένα του 1968 ( F ). Μεταχειρισμένα εννοείται. Το πρώτο το πήρα το 1976, και το άλλο το 1978. Δηλαδή 10 ετών. Με πολλές σκουριές στα πατώματα και στις βάσεις των πίσω αναρτήσεων. Εκεί τα έλεγαν "Κουτιά που σκουριάζουν".
Αλλά ανάρτηση, καλή για Αγγλικούς δρόμους, που τότε ήταν άριστοι. Στην Ελλάδα, η συμπεριφορά με τόσες λακκούβες και χαντάκια εγκάρσια δεν ξέρω πως θα ήταν.
Και τί δεν σκούριαζε στην Αγγλία με το αλάτι που πέφτει στους δρόμους! Ο Ισιγόνης ήθελε να δίνει εξαιρετική ακαμψία στα αμαξώματα που σχεδίαζε, και στο 1100/1300 αυτό το πέτυχε με εκτεταμένους εγκιβωτισμούς ( ; ) (box sections) και ειδικές ενισχύσεις με διπλή λαμαρίνα στα σημεία πρόσδεσης των γεφυρών μπροστά και πίσω. Σε αυτά τα σημεία παγιδεύονταν το αλατόνερο το χειμώνα, και έκανε τη ζημιά.
Και στους Ελληνικούς δρόμους δεν είχε πρόβλημα η συμπεριφορά. Μετά από 350.000 χιλιόμετρα περίπου, τα περισσότερα σε ηλικία που ο ενθουσιασμός υπερίσχυε συντριπτικά της σύνεσης, δεν έχω καμία αμφιβολία. Και όσο ξαναφέρνω στη μνήμη μου διαδρομές σε επαρχιακούς δρόμους με ταχύτητες που σήμερα δεν θα τολμούσα να πάω ούτε με τη C5... Μπορεί να ήμουν και αναίσθητος τότε, αλλά ανασφάλεια δεν ένιωθα.
 
Last edited:
Top Bottom