- Εγγραφή
- 10 Μαρτίου 2022
- Μηνύματα
- 2.097
- Reaction score
- 4.326
- Πόντοι
- 747
- Age
- 51
Box sections = κιβωτιοειδείς διατομές - τετράγωνες - ορθογωνικές ή άλλου σχήηματος πεντάγωνα - εξάγωνα - οβάλ, συμμετρικά ή όχι, στην επιστημονική ονομασία μορφοδοκοί, στην Ελλάδα λαϊκά στρατζαριστά. Χρήσις μορφοδοκών τετραγωνικής κυρίως διατομής σε διάταξη πλαισίου, προκειμένου να ενισχύεται η αντοχή και η στρεπτική ακαμψία του συνόλου της κατασκευής. Μία κιβωτιοειδής κατασκευή, ειδικά αν είναι συμμετρική, κατανέμει τα φορτία ομοιόμορφα στο σύνολο των διατομών, με εφαρμογή θεωρίας κελύφους ( αυγό - αυγοειδής ), μια και οι τάσεις εφαρμόζονται στα όρια της κατασκευής κι όχι στο κέντρο στους άξονες συμμετρίας.Και τί δεν σκούριαζε στην Αγγλία με το αλάτι που πέφτει στους δρόμους! Ο Ισιγόνης ήθελε να δίνει εξαιρετική ακαμψία στα αμαξώματα που σχεδίαζε, και στο 1100/1300 αυτό το πέτυχε με εκτεταμένους εγκιβωτισμούς ( ; ) (box sections) και ειδικές ενισχύσεις με διπλή λαμαρίνα στα σημεία πρόσδεσης των γεφυρών μπροστά και πίσω. Σε αυτά τα σημεία παγιδεύονταν το αλατόνερο το χειμώνα, και έκανε τη ζημιά.
Και στους Ελληνικούς δρόμους δεν είχε πρόβλημα η συμπεριφορά. Μετά από 350.000 χιλιόμετρα περίπου, τα περισσότερα σε ηλικία που ο ενθουσιασμός υπερίσχυε συντριπτικά της σύνεσης, δεν έχω καμία αμφιβολία. Και όσο ξαναφέρνω στη μνήμη μου διαδρομές σε επαρχιακούς δρόμους με ταχύτητες που σήμερα δεν θα τολμούσα να πάω ούτε με τη C5... Μπορεί να ήμουν και αναίσθητος τότε, αλλά ανασφάλεια δεν ένιωθα.
Την ζημιά, δεν την κανει απαραίτητα το αλατόνερο, αλλά η υγρασία, όταν εξατμίζεται, και το Η2Ο, γίνεται υδρογόνο και το ελεύθερο Ο προσβάλει τον σίδηρο. Σε καθε κοίλωμα, οι ακαθαρσίες με την υγρασία, παραμένουν, και εκεί σκουριάζει. Ετσι την πατάμε και με τα 2 CV, που έχουν κλειστές κιβωτιοειδείς κατασκευές στο πλαίσιό τους.
Παλαιότερα, τέλη 50 αρχές 60, τα κράματα και οι εξελάσεις ήταν διαφορετικές, και είναι ο λόγος ότι κάποια παλαιότερα οχήματα σκουριάζουν δυσκολότερα.
Με την "εξέλιξη" των κραμάτων σιδήρου, και τις μειώσεις των παχών, ( βάρος - κόστος υλικού ), οι κατασκευές της δεκαετίας 70 κατέρρεαν, οπότε πλέον αναπτύχθηκε η αντιδιαβρωτική επικάλυψη μετά την βαφή, που αν τρύπαγε, σκούριαζε από μέσα. Η επόμενη εξέλιξη ήταν η χημική επεξεργασία / προστασία των μερών πριν την βαφή, και μπήκαν και ειδικοί έλεγχοι στα σέρβις για την προστασία, μια και κάποιες εταιρίες πλήρωσαν πολλάαααααααα σαν αποζημιώσεις, όταν τα γυαλιστερά προϊόντα τους κατέρρεαν σε 3-4-5 χρόνια στις συνθηκες βορείων κλιμάτων.
Αυτά.