Τι κάναμε σήμερα με το 2cv/DS/CX ή κάποιο άλλο ιστορικό μας Citroen?

zach8

Member
Εγγραφή
13 Δεκεμβρίου 2021
Μηνύματα
237
Reaction score
356
Πόντοι
287
Age
48
χαχαχαχα....καμία σχέση όμως..... :lol::lol::lol::lol::lol::lol:
Μέχρι και παρεμβολές θα πρέπει να κάνει. Στο κινητό που μιλούσα, δεν παρουσίασε κάτι.
Ράδιο δεν έχω στ'αυτοκίνητο. Θα πρέπει να δοκιμάσω κάτι.
Η κατάσταση είναι YOLO, το'χα κει το καλώδιο, λέω "άπαξ και το θέμα μας είναι η αγωγιμότητα,
γιατί να μην υπάρχει κάτι με ελάχιστη αντίσταση?"
Βρε βάλε κει ..... αύριο θα βάλω και καινούρια μπουζιά, μετά από....ούτε θυμάμαι......15 χρόνια....???
Ο παλιός πολλαπλασιαστής αποδείχθηκε καλύτερος από αυτόν που υπήρχε, οπότε μπήκε κι εκείνος.
Έγινε και η βλάβη στη μίζα, που είχε σπάσει ένα δαχτυλιδάκι στον μηχανισμό του δίχαλου,
και δε τραβούσε σωστά το γραναζάκι, με αποτέλεσμα να γυρίζει χωρίς να κομπλάρει πλήρως,
και νόμιζες πως έτρωγε τα δόντια.
Το προηγούμενο Σάββατο ξενύχτισα κι άλλαξα δίσκους μπροστά, με ταυτόχρονη ανακατασκευή τις δαγκάνες,
με καινούρια λαστιχάκια πράσινα από Γαλλία (μας βγήκε ο κούκος αηδόνι, αλλά χαλάλι....τέρμα οι διαρροές)
και φυσικά καινούρια τακάκια, όλα.
Τσακμάκι έγινε τ'άτιμο.
Βρήκα και δίσκο-ρουλεμάν συμπλέχτη, αλλά όχι πλατώ, οπότε θα πάρω απ'έξω,
να δω πότε θα μπορέσω να τ'αλλάξω κι εκείνα.
 

zach8

Member
Εγγραφή
13 Δεκεμβρίου 2021
Μηνύματα
237
Reaction score
356
Πόντοι
287
Age
48
Και δε κράτησα και καμιά φωτογραφία το "πριν", για να φανεί η διαφορά.
Μόνο σ'αυτή φαίνεται η μαυρίλα της μιας δαγκάνας,



μαζί με το σκισμένο φισουνάκι των ταχυτήτων,
απ'όπου απ'ότι φαίνεται, έφευγαν βαλβολίνες, και είχε μαυρίσει όλη η περιοχή,
και μάλλον πέφταν και στους δίσκους, γι' αυτό και δε πιάναν σωστά.
Αλλάχθηκε κι αυτή.











Και το σετάκι επισκευής από εδώ:
 

Taskos

Member
Εγγραφή
24 Απριλίου 2013
Μηνύματα
895
Reaction score
2.061
Πόντοι
677
Age
52
"Έγινε και η βλάβη στη μίζα, που είχε σπάσει ένα δαχτυλιδάκι στον μηχανισμό του δίχαλου,
και δε τραβούσε σωστά το γραναζάκι, με αποτέλεσμα να γυρίζει χωρίς να κομπλάρει πλήρως,
και νόμιζες πως έτρωγε τα δόντια."


Σχετικά με τη μίζα, μπορείς να δώσεις περισσότερες πληροφορίες γιατί νομίζω ότι έχω μάλλον το ίδιο σύμπτωμα στο 2CV? Δηλαδή περιστροφή της μίζας με "γραναζοτρίξιμο" χωρίς κομπλάρισμα.
 
Last edited:

zach8

Member
Εγγραφή
13 Δεκεμβρίου 2021
Μηνύματα
237
Reaction score
356
Πόντοι
287
Age
48
Βεβαίως φίλε, πρόκειται για τον μηχανισμό εμπλοκής στη μίζα. Το συμπλεκτάκι δηλαδή.
Είναι ένα ξεχωριστό κομμάτι, που κάθεται στον άξονα της μίζας, σε ένα λοξό πολύσφηνο,
και έχει δυο αφτιά, στα οποία πιάνει το δίχαλο του σωληνοειδούς και τα τραβάει,
ώστε να εμπλακεί το γραναζάκι στο βολάν.
Τα δυο αφτιά, είναι ένα ξεχωριστό κομμάτι, που πιάνει στον άξονα του συμπλέκτη,
και μεταξύ αυτού του κομματιού, και του συμπλέχτη, έχει ένα δαχτυλίδι, που λειτουργεί σαν αποστάτης,
και κρατάει τα αυτιά σε σταθερή απόσταση από τον άξονα του συμπλέχτη.
Έσπασε αυτό το δαχτυλιδάκι, και το κομμάτι με τα αυτιά δεν μετακινούσε τον συμπλέχτη σε όλη την διαδρομή του,
αλλά μόνο μέχρι τη μέση, ώστε το γραναζάκι να μην κομπλάρει πλήρως, αλλά το σωληνοειδές εσωτερικά να κάνει την επαφή με τον θετικό,
και να γυρίζει το μοτέρ, με αποτέλεσμα να ακούγεται το τρίξιμο, σαν να τρώει γρανάζι.
Έχω δει το συμπλεχτάκι στης μίζας ως ξεχωριστό κομμάτι να πωλείται για ανταλλακτικό, θα θυμηθώ και θα το βρώ.
Στο μεταξύ ένα πρόχειρο σχέδιο για να πάρεις μια ιδέα :



Για να καταλάβεις, στο σχήμα, όλο το συγκρότημα συμπλέκτη κινείται ενιαίο,
το κομμάτι "Β" είναι ένα δαχτυλίδι, στα αυτάκια του οποίου πιάνει το δίχαλο, και το τραβάει προς τα πίσω, (προς τα αριστερά στο σχήμα).

Τραβώντας το Β, ο σκοπός είναι να κινηθεί το "Α" επίσης προς τα αριστερά, και να τραβηχθεί όλο το συγκρότημα, ώστε να εμπλακεί το γραναζάκι.
Γι' αυτό έχουν βάλει έναν αποστάτη, μικρό σαν Ο-ρίνγκ, πλαστικό μάλλον, ώστε να κρατάει σε απόσταση τα δυο κομμάτια, και όταν κινείται το Β, να παρασέρνει και το Α.

Το "δαχτυλίδι αποστάτης" που δείχνω, είναι που έσπασε, και γι' αυτό όταν κινείται το Β, δεν παρασέρνει το Α από την αρχή της διαδρομής,
αλλά από τη μέση, με αποτέλεσμα το δίχαλο να έχει νεκρή διαδρομή, και στην πραγματικότητα να τραβάει το συγκρότημα
(και κατ' επέκταση και το γρανάζι) μόνο μέχρι τη μέση, ΠΡΙΝ να εμπλακεί στα δόντια του βολάν.
Εσωτερικά όμως, στο σωληνοειδές από πάνω, (το πηνείο που λένε), η επαφή με το θετικό γίνεται, και αρχίζει να γυρίζει το μοτέρ....
και έτσι ακούγεται το τρίξιμο, που μοιάζει να τρώει τα δόντια. Ευτυχώς δεν τα τρώει, αλλά αν συνεχιστεί δε ξέρω τι θα κάνει.

Εγώ το επισκεύασα τοποθετώντας στο σημείο του δαχτυλιδιού ένα λαστιχένιο Ο-ρινγκ, 3,8 χιλ. διατομής,
ώστε να μιμηθεί τον κανονικό αποστάτη, και να κρατήσει τα δυο κομμάτια στην απόσταση που πρέπει,
και του 'βαλα και γράσο σιλικόνης, για να μην χαλάσει από την τριβή,
γιατί το Α και το Β δεν γυρίζουν μαζί.....το Α γυρίζει, και το Β μένει σταθερό στο δίχαλο.

Για να μπει το Ο-ρινγκ όμως, είναι λίγο γλέντι, γιατί πρέπει να βγει το κομμάτι Α από τον άξονα του συγκροτήματος,
ώστε να ελευθερωθεί και το Β, και εσωτερικά του Α υπάρχει ελατήριο, το οποίο ασφαλίζει με ασφάλεια σε μια πατουρίτσα στην άκρη του άξονα.
Είναι λίγο παίδεμα, αλλά γίνεται. Δε ξέρω όμως πόσο θα κρατήσει. Κι εγώ στο παρακολούθημα είμαι. Μερικές μέρες έχει που το 'φτιαξα.

Να κάτι σαν κι αυτό:

https://www.ebay.co.uk/itm/323764271258?hash=item4b61dab89a:g:YBkAAOSwCmRbFlCU

το πλαστικό κομμάτι που φαίνεται στην εικόνα, σε μένα είναι μεταλλικό, είναι το κομμάτι "Β", και εσωτερικά έχει το κομμάτι "Α",
που στην φωτογραφία δεν υπάρχει (αν το 'δα καλά...), και το γραναζάκι, σε μένα τουλάχιστο, είναι πιο φαρδύ, όχι τόσο στενό.

ακόμα μια αγγελία που βρήκα:

Ελπίζω να βοήθησα...ότι απορία, εδώ είμαστε.
 
Last edited:

Taskos

Member
Εγγραφή
24 Απριλίου 2013
Μηνύματα
895
Reaction score
2.061
Πόντοι
677
Age
52
Ευχαριστώ πολύ για την γρήγορη και εκτενή πληροφόρηση (μίνι διατριβή) και το πρόχειρο σχέδιο (τεχνικό σκαρίφημα). :up:
Νομίζω ότι το γραναζάκι ωθείται προς τα έξω-δεξιά, αλλά ίσως και να διαφέρει από το 2CV.
Άρα μένει να ανοίξω την μίζα μου για έλεγχο-επισκευή. Εάν δεν επανέλθει με λίγο WD40. :whistle:
 
Last edited:

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
7.025
Reaction score
15.118
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Δουβλινο
Με γυρισατε πολλά χρόνια πίσω τότε που το οικογενειακο talbot solara '81 παρουσίαζε αυτό ακριβώς το ζήτημα σποραδικα.. Η λύση? Απλά όλοι οι επιβαινοντες κάναμε μια απότομη κίνηση με τα σώματα μας μπρος-πισω και από το τράνταγμα ξεκολλαγε το αξονακι και έπαιρνε μπρος κανονικα:lol: True story και δε την ανοίξαμε ποτέ μέχρι που χαρίστηκε το '07.
 
Last edited:

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
7.025
Reaction score
15.118
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Δουβλινο
Αυτές ήταν μέρος του δότη (zx).. η αρχική ιδέα ήταν να πωληθούν αλλά δεν ήταν καν σε εμφανίσιμη κατάσταση.. κάπου στη πορεία επειδή μπαίνουν και σε xantia και σε xsara (μητέρα), και με βάσει τις επαναλαμβανόμενες χρονιές με χιόνια, μου καρφώθηκε να ζανταρω χιονολαστιχα ώστε ένα αυτοκίνητο αν χρειαστεί να είναι μάχιμο.. :up: Δε το κρυβω επίσης ότι μετά την περιποίηση και αφού έβαλα χρόνο και κοπο άρχισαν να μου αρέσουν περισσότερο. Είναι γνήσιες και "συλλεκτικές" BBS benetton F1 14"
 

zach8

Member
Εγγραφή
13 Δεκεμβρίου 2021
Μηνύματα
237
Reaction score
356
Πόντοι
287
Age
48
Ναι φίλε Taskos, μπορεί να είναι διαφορετικό το δίχαλο σε άλλες μίζες, και φυσικά να τραβάει προς διαφορετική πλευρά,
αλλά τείνω να πιστεύω πως αυτός ο χαρακτηριστικός θόρυβος όπου εμφανώς γυρίζει η μίζα, αλλά δε γραπώνει το γρανάζι
είναι από ελειπές τράβηγμα του συγκροτήματος. Γι'αυτό και οποιαδήποτε λύση, έχει να κάνει με το συγκεκριμένο κομμάτι.
Εμένα δυο βίδες ήταν, από πίσω μεριά, από το μότερ, και αφαιρείται το εμπρός κομμάτι όπου κάθεται ο μηχανισμός σύμπλεξης.
Και δε χρειάζεται να αφαιρεθεί οτιδήποτε άλλο.
Ο ρότορας με τις ψύκτρες κλπ, το κυρίως σώμα της μίζας δηλαδή, μπορεί να μείνει απείραχτο, και να δουλέψουμε με την ησυχία μας τον μηχανισμό του δίχαλου.
Προσοχή όμως θέλει στο χοντρό καλώδιο που δίνει το ρεύμα στο μοτέρ. Εκείνο είναι χαρακτηριστικά χοντρό, αλλά κουνιέται αρκετά,
και άμα είμαστε αδέξιοι μπορεί και να του κάνουμε ζημιά.
Εμένα είχε ξεραθεί και η μόνωσή του, και το πέρασα καινούρια μόνωση από αυτβουλκανιζόμενη, την καλή, και είναι πλέον και καθαρό και προστατευμένο.
ΚΑΙ καινούριο καλώδιο από τον θετικό πόλο, το ίδιο μ'αυτό που έβαλα στο μπουζοκαλώδιο, για άψογη αγωγιμότητα, και είμαστε μια χαρά.
Σιγά σιγά, γίνεται τσάκαλος.
 

KostasX

Member
Εγγραφή
25 Αυγούστου 2017
Μηνύματα
1.174
Reaction score
3.920
Πόντοι
777
Age
34
Περιοχή
Γρεβενα
Τι ωραιες Φωτο @KostasX
Thnx
Σε περιμένω για τουρ στην Βόρεια Ελλάδα Κρονε..Να σκαρφαλώσουμε βουνά και να ψαρέψουμε Κυπρίνους!!!☺
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
5.564
Reaction score
14.140
Πόντοι
1.137
Περιοχή
Région parisienne
Την κατεβάσαμε Πασαλιμανι να δει την (πολύ) μεγάλη της αδελφή.
View attachment 26283
Η ΖΧ μπορει να ειναι και η καλυτερη αυτην την στιγμη στην Ελλαδα.

Η ΧΜ απο τα πιο goth αυτοκίνητα. Θελω τοσο πολυ μια...

μπορει να φταιει η φωτο, δεξια, δεν καθεται λιγο περιεργα το καπο της ΧΜ?
 
Last edited:

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
7.025
Reaction score
15.118
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Δουβλινο
Υπάρχουν μετρημένες εξαιρετικές zx στην Ελλάδα.
Η συγκεκριμενη XM τίναξε top mount από την τελευταία φορά που την είχα δει.
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
7.025
Reaction score
15.118
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Δουβλινο
Σημερινή βόλτα στην Νεράιδα Κοζανης και επιστροφή με την δύση τού ήλιου!!!
View attachment 26284
View attachment 26285
Φίλε απλά προσωποποιείς τον ορισμό του αγνού περιηγητη σιτροενακια.. απλά εύγε.. σε καταλαβαίνω απόλυτα.
Η δεύτερη φωτογραφία απλά εξωπραγματική!:love:

Η Νεράιδα με διανυκτέρευση στο Βελβεντό δίπλα, ήταν η μια μερα περιήγηση πριν κάποια χρόνια με τη zx. Είχα παθει τη πλακα μου πηγαίνοντας οδικώς για ΣΠΕΝ με χιονια στο Μαυροδενδρι το '14 και περνώντας δε το ξέχασα ποτέ. Τελικά αξιώθηκα με το που γύρισα μόνιμα το '19. Έρχεσαι Κώστα και παίρνεις τζούρα από Ελλάδα. Ερχόμουν μαξ 15 μερες και λυσσαγα....
 
Top Bottom