Το οτι τα ιταλικα και ανατολικα αυτοκινητα σκουριαζαν λογω κακης ποιοτητας λαμαρινας,υπαρχει περιπτωση να ειναι αστικος μυθος.Εξισου με αυτα τα μοντελα,αν οχι περισσοτερο,σκουριαζαν και τα γιαπωνεζικα της εποχης.Επισης,αντιστοιχη συμφωνια με τη σοβιετικη ενωση ακουω πως ειχαν κανει και αλλοι κατασκευαστες,χωρις ομως αντιστοιχα προβληματα.Απλα τα εν λογω μοντελα πολλες φορες ειχαν κακη βαφη,κακη η ανυπαρκτη αντισκωριακη προστασια,κακη στεγανωση,κακο σχεδιασμο ο οποιος οδηγουσε στο να μαζευει νερα σε ορισμενα σημεια,κακο καθαρισμο της επιφανειας πριν τη βαφη,κακες συναρμογες κλπ.Γι αυτο το λογο αλλωστε,αυτοκινητα ιδιας εποχης και μαρκας,αλλα διαφορετικου μοντελου,μπορει να σκουριαζαν λιγοτερο.
Απο εκει και περα,περι αντοχης σε τρακαρισματα,παιζουν ρολο πολλοι παραγοντες.Η ποιοτητα λαμαρινας ειναι ενας απο αυτους,αλλα παιζουν ρολο και αλλα,οπως το βαρος(αλλιως να πεσουν πανω σου 500 κιλα και αλλιως 1500)το ειδος της συγκρουσης(αλλη αντοχη εχει ενα αυτοκινητο στη μουρη και αλλη στις πορτες)η ταχυτητα(ακομα και στα πασχαλινα αυγα,συνηθως τη ζημια την παθαινει αυτος που καθεται ακινητος
),το αν πατησεις η οχι φρενο πριν τη συγκρουση(πολλες φορες αν δεν πατησεις παθαινεις λιγοτερη ζημια
)οι νευρωσεις που εχει το αμαξωμα,ο αριθμος και το ειδος των κολλησεων κλπ
Στο παρακατω βιντεο,δεκαετιας 70,το βαρους 700 κιλων datsun επεσε πανω στο βαρους 1000+κιλων moskvich,και προκαλεσε τη ζημια που φαινεται.Αν το τρακαρισμα ειχε γινει αντιστροφα,ειναι προφανες ποιος θα εκλαιγε και ποιος θα γελαγε.
http://archive.ert.gr/19011/
Ααα...και τελος το