Άλλα κλασσικά!

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
706
Reaction score
1.845
Πόντοι
437
Age
49
...πετάλια για αρβύλα, λάσπη, χιόνια κλπ.

always in my thoughts poem

Το συγκεκριμένο όχημα, είχε όλα τα περιφερειακά καινούργια. Κομμάτι - κομμάτι. Πολύ χρήμα είχε πέσει, αλλά, είχε και λεπτομέρειες που μόνον ένας άρρωστος σαν και εμένα θα ..........ανακάλυπτε.

( ....για κάποιο λόγο δεν μου ανεβάζει τις φωτό. Θα ξαναδοκιμάσω αργότερα. )
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
706
Reaction score
1.845
Πόντοι
437
Age
49
Το συγκεκριμένο όχημα, είχε όλα τα περιφερειακά καινούργια. Κομμάτι - κομμάτι. Πολύ χρήμα είχε πέσει, αλλά, είχε και λεπτομέρειες που μόνον ένας άρρωστος σαν και εμένα θα ..........ανακάλυπτε.
....το ψυγείο τρέχει, και .........έχει σκουριά. Απαράδεκτο μετά από τέτοια ανακατασκευή. Εναν μηχανικό της προκοπής δεν βρήκε ? Να πρεσσάρει σωστά, να ελέγξει, να βάλει αντιψυκτικό / αντισκωριακό ?

( Μετά απο ακινησία - λογικό - το μπλόκ βγάζει σκουριές. Το ξεπλένουμε, του ρίχνουμε ξύδι, το ξανα - ξεπλένουμε, πρασσάρουμε να δούμε την στεγανότητα, και μετά, βάζουμε καλό μίγμα αντιψυκτικού. Η σκουριά, εμποδίζει την σωστή ανταλλαγή θερμοκρασίας - απαγωγή, και μειώνει την απόδοση της αντλίας )

 

Nikephoros

Member
Εγγραφή
3 Σεπτεμβρίου 2015
Μηνύματα
3.968
Reaction score
11.032
Πόντοι
1.017
Age
49
Περιοχή
Αθήνα
...λεπτομέρεια μερακλη.

drop off catering wilmington nc
Υπάρχει ένας στη δουλειά μου που έρχεται με ένα ακριβώς ολόιδιο, με μόνη διαφορά ότι το χρώμα του είναι το κλασσικό σκούρο πράσινο του στρατού.
 

zach8

Member
Εγγραφή
13 Δεκεμβρίου 2021
Μηνύματα
242
Reaction score
370
Πόντοι
307
Age
49
Υπάρχει περίπτωση το ψυγείο να είναι έτσι λερωμένο επειδή είναι "μάχιμο"? Μπας και πήγε στις λάσπες??
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
706
Reaction score
1.845
Πόντοι
437
Age
49
Υπάρχει περίπτωση το ψυγείο να είναι έτσι λερωμένο επειδή είναι "μάχιμο"? Μπας και πήγε στις λάσπες??
Οχι καλέ μου, το έψαξα. Θεωρώ ότι εκκίνησαν την μηχανή μετά από ακινησία, υποψιάζομαι ότι πήρε χρόνο να φτιαχτεί το αυτοκίνητο, όλα τα κομμάτια ήτν καινουργή ( δες ανάρτηση - silent blocks ), και μέχρι να κυκλοφορήσει, σκούριασε. Αυτές οι μηχανές είναι χυτοσιδηρές, και ξεφεύγουν εύκολα. Βάλε και μια κακή τάπα, που δεν σφραγίζει, και .......νάμαστε.

Και είναι κρίμα, τόση δουλειά, και οι λεπτομέρειες να μην είναι αντίστοιχες.

Τα κυκλώματα αυτά, δεν είχαν δοχεία πίεσης από ότι γνωρίζω. Οπότε, λίγο βούλωμα διόδων, λίγο η ζέστη, λίγο η αμέλεια του αντισκωριακού, και ..............κλάμα.
 

minas

Member
Εγγραφή
22 Δεκεμβρίου 2017
Μηνύματα
651
Reaction score
1.968
Πόντοι
487
Age
33
Τα κυκλώματα αυτά, δεν είχαν δοχεία πίεσης από ότι γνωρίζω.
Ειχα καποτε μια σχετικη συζητηση με τον παππου μου που ηταν οδηγος στο στρατο.Μου ελεγε οτι αυτα τα τζηπ δεν ειχαν δοχειο διαστολης.Ειχαν απλα ενα σωληνα που κατεληγε στο περιβαλλον.Οποτε φυσιολογικα ηθελε συμπληρωμα απο καιρο σε καιρο.
Τους ελεγαν λοιπον,οτι εαν στον ελεγχο διαπιστωθει οτι λειπει αντιψυκτικο(ναι,εβαζαν αντιψυκτικο και μαλιστα κοκκινου χρωματος),η ποσοτητα που λειπει χρεωνεται στον οδηγο του οχηματος...:whatever
Φυσικα εννοειται οτι ολοι συμπληρωναν με νερο,και ουτε γατα ουτε ζημια.
Ασχετο με τα παραπανω,απλα με τη συζητηση το θυμηθηκα.
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
706
Reaction score
1.845
Πόντοι
437
Age
49
Παληα, τα συστήματα ψύξης, τα υγρόψυκτα, με ρευστό σαν ενδιάμεσο μεταφοράς θερμότητας, ήταν ατμοσφαιρικά ή ανοικτά.

Αυτό σήμαινε ότι, ήταν ένας εναλλάκτης αποβολής ( ψυγείο ), μια αντλία κυκλοφορίας ( πιο παληά ήταν βαρυτικά ), και το κύκλωμα, σωλήνες και δίοδοι. Και η εμπλοκή ή όχι, ελεγχόταν από ε΄ναν θερμοστάτη.

Οταν η πίεση υπερέβαινε ένα σημείο, το ελατήριο της τάπας ανοιγε, και το διεσταλμένο ή ο ατμός, φςςςςςςςςςςςτττττ---> όξω στην ατμόσφαιρα, και μετά, στο κύκλωμα, υποπίεση. Κλάμα. Στην υποπίεση, το ρευστό, συνήθως νεράκι, έβραζε, και ........καπούτ.

Και άμα ανέβαινες και σε κανένα βουνό, που η πίεση ελλατώνεται όσο ανεβάνεις.........άστα !

Το νερό, στην ατμοσφαιρική πίεση, βράζει υποτίθεται στους 100 βαθμούς. Και με σταθερή θερμοκρασία, απορροφά λανθάνουσα θερμότητα και ατμοποιείται. Οπότε, άσχετα αν βλέπεις σταθερή θερμοκρασία, σε λίγο, όλο το νερό, που λειτουργούσε σαν θερμοδυναμικό ενδιάμεσο εναλλαγής θερμότητας, .........αντίο. Τα πάντα είναι ατμός - Ελληνική ταινία.

Και βλέπαμε, ή βλέπουμε σε ταινίες, ένα ανοικτό καπώ, και να βγάζει ατμούς. Στην πραγματικότητα, αυτό σήμαινε κάψιμο φλάτζας, και μερικές φορές, και κολλημένη μηχανή. ( Κάτι ορολογίες που είχαν τα μαστόρια ). Και υπολογίζονταν, ( τα ψυκτικά συστήματα ) , να διατηρούν θερμοκρασίες 70-75-80-85 βαθμούς, με τους θερμοστάτες, τελείως ανοικτούς στους 85 και άνω.

Ο θερμοδυναμικός κύκλος, για απόδοση, απαιτεί υψηλές θερμοκρασίες, που τις περιορίζουν οι ιδιότητες των υλικών. Αν ήταν κεραμικά, θα άντεχαν παραπάνω, και θα είχαν μεγαλύτερη απόδοση. Αλλά, τότενες, αυτά τα υλικά είχανσιν, έτσι τα έσαχναν. Τι να κάνουμε ?

Μέχρι που κάποιος έξυπνος είπεν

-Δεν σάχνω ένα σύστημα ψύξης υπό πίεση, που ελεγχόμενα θα παένειν υψηλότερα της ατμοσφαιρικής, και το ψυκτικό ενδιάμεσο ΔΕΝ θα βράζει πριν τους 110-120-130 βαθιμούς ?

Εξυπνο το κόλπο, μια και όσο ανεβαίνει η πίεση, τόσο ανεβαίνει και το σημείο βρασμού - εξάτμισης.

Και εγένοντο τα κλειστά κυκλώματα, που όταν ανέβει η πίεση πλέον του προσδιορισμένου, ρυθμιζόμενον από την ένταση του ελατηρίου της κεντρικής τάπας, εν είδει ασφαλιστικού, η διασταλείσα ποσότητα ( όγκος ) πάει σε ένα δοχείο διαστολής, με τάπα μεγαλύτερης πίεσης, και παραμένει εκείθεν. Και όταν το σύστημα ψυχθεί, ακολουθεί την αντίστροφη οδό, και επιστρέφει στο κύκλωμα λόγω υποπίεσης.

Και πλέον, και μεγαλύτερες θερμοκρασίες έχουμε, και στα βουνά ανεβαίνουμε ( βάλε και το τούρμπο για την αραιή ατμόσφαιρα - έλλειψη οξυγόνου ), και καλύτερες μίξεις αέρα-καυσίμου έχωμεν, και μεγαλύτερη θερμοδυναμική απόδοσιν έχωμεν, αλλά, θέλει προσοχή, γιατί αν σκάσει ένα κολλάρο πχ, το ψυκτικόν, φφσσσσσσσττττττ, έφυγε σε δευτερόλεπτα, και μηχανή...............καπούτ ! Από όλα έχωμεν - Ελληνική ταινία

Και όταν ανάψει το λαμπάκιον της θερμοκρασίας, είναι πλέον αργά.

Μία πρώτη - εύκολη- αξιόπιστη "επισκευή", είναι να αλλάξουμε θερμοστάτη, και να τοποθετήσουμε έναν χαμηλότερης θερμοκρασίας, ώστε να ανοίγει πιο γράγορα για προστασία.

Αυτό το απλό, αν έκανεν ο "μάστορας" στο τζιπ Μ-151, θα είχε αποφύγει τις υπεχειλίσεις και όλα τα υπόλοιπα κακά.

Θέλει και γνώση, αλλά και ενδιαφέρον.

Φυσικά, με χαμηλότερο θερμοστάτη, η κεντρική μονάδα δεν θεωρεί την θερμοκρασία καλά, και πιθανόν να δίνει λιιιιιιιιγο πιο πλούσιο μίγμα, αλλά, στο τζιπ, αυτή η περίπτωση δεν ισχύει.

Αυτά.

Για να μην λέει κανείς, ότι "πετώμεν κορώνες, απλώς από την ζήλεια μας"
 
Top Bottom