- Εγγραφή
- 10 Μαρτίου 2022
- Μηνύματα
- 1.745
- Reaction score
- 3.780
- Πόντοι
- 697
- Age
- 51
Διαφορετικοί κινητήρες , χρησιμοποιούν διαφορετικά λάδια. Αυτό εξαρτάται από τις κατασκευαστικές ανοχές και την πολυπλοκότητα του συστήματος λίπανσης. Επίσης, πρέπει να λαμβάνεται υπ’ όψιν, και το κλίμα της περιοχής συνήθους λειτουργίας. Ιδε άνω.
Με όλες τις διαθέσιμες επιλογές όταν είναι ώρα να αγοράσετε λάδι κινητήρα, πώς αποφασίζετε τι να αγοράσετε ; Πρέπει να πάτε για μια συγκεκριμένη μάρκα ; Ή ένα συγκεκριμένο είδος ; Είναι το συμβατικό λάδι εξίσου καλό με το συνθετικό ; Είναι ένας βαθμός λαδιού καλύτερος από τον άλλο; Και τι σημαίνει ακόμη «βαθμός»;
Ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικές συνήθεις ερωτήσεις σχετικά με το λιπαντικό κινητήρα και να δούμε αν οι απαντήσεις μπορούν να ξεκαθαρίσουν κάποια σύγχυση.
Όσον αφορά το λάδι κινητήρα, τι είναι η "βαθμίδα"; Αρχικά, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάποια σύγχυση σχετικά με την ορολογία του λιπαντικού . Οι «βαθμοί» είναι μια κλίμακα που αναπτύχθηκε από την «Κοινωνία Μηχανικών Αυτοκινητων « (SAE) για να περιγράψει το ιξώδες του λαδιού.
Το ιξώδες είναι η ικανότητα ενός υγρού να αντιστέκεται στη ροή - πόσο παχύ είναι. Οι ποιότητες λαδιού σχετίζονται με την απόδοση ενός προϊόντος λαδιού σε θερμοκρασία λειτουργίας (περίπου 100 βαθμούς Κελσίου ). Πχ "30" ή "10W-30". Αυτοί οι αριθμοί αναφέρονται στον βαθμό. Όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός, τόσο πιο παχύρρευστο είναι το λάδι. Όσο μικρότερος είναι ο αριθμός, τόσο πιο λεπτόρευστο. Τα λεπτότερα λιπαντικά ρέουν πιο γρήγορα από τα παχύτερα λάδια και οι μηχανικοί σχεδιάζουν κινητήρες για να λειτουργούν με συγκεκριμένο βαθμό λαδιού.
Για όλους τους πρακτικούς σκοπούς, οι όροι "βαθμός" και "ιξώδες" αναφέρονται στο ίδιο πράγμα . Κάθε μία από αυτές τις λέξεις χρησιμοποιείται εναλλακτικά όταν μιλάμε για λάδια λίπανσης. Έτσι, ένα λάδι, πχ SAE30 περιγράφει το ιξώδες ή το πάχος του λαδιού.
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ λαδιού "ενός βαθμού " και ενός "πολλαπλού βαθμού " (πολλαπλού ιξώδους) ; Πριν από πολλά χρόνια, τα λιπαντικά κινητήρων ήταν ενός ιξώδους, δηλαδή καθορισμένου ιξώδους. Το SAE50 έχει υψηλότερο ιξώδες (παχύτερο) από το SAE40 και ούτω καθεξής. Τα λιπαντικά διατίθενται σε ένα ευρύ φάσμα ιξωδών.
Όμως το αυτοκίνητό μας λειτουργεί σε μεγάλο εύρος θερμοκρασιών. Όταν ο κινητήρας μας λειτουργεί σε θερμοκρασία λειτουργίας, δεν έχει μεγάλη σημασία αν είναι καλοκαίρι ή χειμώνας. Ο κινητήρας είναι ζεστός και το λάδι επίσης. Αλλά αν το αυτοκίνητό σας κάθεται όλη τη νύχτα, η διαφορά στη θερμοκρασία μπορεί να είναι πολύ διαφορετική από τη μια εποχή στην άλλη.
Γιατί είναι σημαντικό? Επειδή το λάδι γίνεται πιο αραιό καθώς ζεσταίνεται. Ή θα μπορούσατε να πείτε ότι γίνεται πιο πηχτό όταν κρυώσει. Ας υποθέσουμε ότι ο κινητήρας σας χρειάζεται λάδι 30 όταν λειτουργεί σε θερμοκρασία λειτουργίας. Λοιπόν, το λάδι 30 θα λειτουργήσει τέλεια όταν ο κινητήρας σας ζεσταθεί. Αλλά όταν πηγαίνετε να το ξεκινήσετε ένα κρύο χειμωνιάτικο πρωινό, αυτό το λάδι 30 είναι πολύ πιο παχύρρευστο και δυσκολεύεται να κινηθεί όταν γυρίζετε το κλειδί.
Λάδια πολλαπλού ιξώδους.. Αυτά τα προϊόντα έχουν ένα βαθμό ή ιξώδες όταν είναι κρύα και άλλο όταν είναι ζεστά. Παράδειγμα τα 10W-30, 5W-20 και παρόμοια. Ο πρώτος αριθμός αναφέρεται στον βαθμό όταν είναι κρύα και ο δεύτερος όταν είναι ζεστά. Στην πραγματικότητα, το ίδιο το λάδι είναι χαμηλότερης ποιότητας και περιέχει πρόσθετα που το κάνουν να αντιστέκεται στην αραίωση καθώς ζεσταίνεται, με αποτέλεσμα να λειτουργεί σαν λάδι υψηλότερου ιξώδους. Έτσι, το 5W-20 είναι ένα λάδι 5 που λειτουργεί σαν 20 όταν είναι ζεστό.
Τι σημαίνει το "W" σε ένα λάδι πολλών βαρών; Έτσι οι αριθμοί αντιπροσωπεύουν τους βαθμούς του λαδιού όταν είναι κρύο και όταν είναι ζεστό. Τι γίνεται όμως με το γράμμα «W»; Απλός. Σημαίνει «Χειμώνας».
Πότε μπορεί να έχει νόημα η χρήση λιπαντικού απλού (δηλ. SAE30) αντί λαδιού πολλαπλών (5W-30); Το απλό λάδι έχει ένα πιθανό πλεονέκτημα σε σχέση με τα πολλών διαβαθμίσεων ξαδέρφια του. Επειδή δεν περιέχει βελτιωτικά ιξώδους (τα πρόσθετα που επιτρέπουν σε ένα λάδι χαμηλού ιξώδους να λειτουργεί ως λάδι υψηλότερου ιξώδους), το λιπαντικό έχει καλύτερη προστασία από τη διάτμηση. Διάτμηση είναι η διάσπαση του ιξώδους κατά τη λειτουργία, ειδικά όταν ένας κινητήρας λειτουργεί σε υψηλές στροφές. Ορισμένα ισχυρά οχήματα με παλαιότερους κινητήρες μπορεί να ωφεληθούν από λάδι απλό, εκτός εάν οδηγούνται στο κρύο, οπότε το όφελος ενός λαδιού πολλών διαβαθμίσεων υπερτερεί της βελτιωμένης αντίστασης διάτμησης. Η μεγαλύτερη φθορά του κινητήρα δεν συμβαίνει όταν ο κινητήρας είναι ζεστός, αλλά κατά την εκκίνηση όταν ο κινητήρας είναι κρύος. Εάν οδηγείτε ένα κλασικό, μπορείτε να λάβετε υπ’ όψιν το μονόβαθμο.
Το λιπαντικό μιας διαβάθμισης, δεν συνιστάται ποτέ για έναν κινητήρα που απαιτεί λάδι πολλών βαρών.
Συνίσταται ένα πιο παχύρρευστο λάδι για έναν κινητήρα; Υπάρχουν ορισμένες περιπτώσεις όπου οι οδηγοί έχουν χρησιμοποιήσει παχύτερο λάδι σε έναν κινητήρα. Εάν, για παράδειγμα, τα διάκενα μεταξύ των εξαρτημάτων του κινητήρα έχουν αυξηθεί, έχουν γίνει ατημέλητα, ένα πιο παχύρρευστο λάδι μπορεί να βοηθήσει στην κάλυψη του κενού. Σε λογικά πλαίσια, το παχύτερο λάδι διατηρεί ένα καλύτερο λιπαντικό φιλμ μεταξύ των κινούμενων μερών. Μερικοί έχουν χρησιμοποιήσει ακόμη και παχύτερο λάδι σε έναν κινητήρα με διαρροή για να αποτρέψουν τη διαρροή λαδιού. Ή να κρύψουν τις ζημιές, θορύβους κλπ.
Αλλά πραγματικά, το πιο παχύρρευστο λάδι δεν είναι καλό για τον κινητήρα μας. Όχι όταν το "παχύτερο" σημαίνει υψηλότερο ιξώδες από αυτό που συνιστά ο κατασκευαστής. Ο κινητήρας σας κατασκευάστηκε με συγκεκριμένες ανοχές - κενά μεταξύ των κινούμενων μερών. Άρα η σύσταση για συγκεκριμένο βαθμό λαδιού είναι σκόπιμη. Το λάδι πρέπει να μπορεί να καλύψει αυτές τις επιφάνειες, αλλά πρέπει επίσης να μπορεί να ρέει σε όλους τους στενούς χώρους σε έναν σύγχρονο κινητήρα που έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι μικρότερος και ελαφρύτερος και με πιο αυστηρές ανοχές. Η καλύτερη ποιότητα λαδιού για τον κινητήρα σας είναι η ποιότητα που προτείνει ο κατασκευαστής.
Είναι εντάξει να αλλάζετε ποιότητες λαδιού κινητήρα, ας πούμε, από 5W-20 σε 10W-30; Έχοντας αυτό υπόψη, ορισμένοι κατασκευαστές προτείνουν μόνο μία κατηγορία λαδιού κινητήρα για χρήση σε έναν συγκεκριμένο κινητήρα, ενώ άλλοι ορίζουν μια σειρά βαθμών με βάση το κλίμα στο οποίο κινείται το όχημα. Εάν αυτό δεν συμβαίνει με το αυτοκίνητό σας, ακολουθήστε τη σύσταση του κατασκευαστή.
Τι θα λέγατε για 5W-30 αντί για 5W-20; Και πάλι, αν και και τα δύο αυτά παραδείγματα είναι λάδι 5 όταν είναι κρύα, έχουν διαφορετικές ιδιότητες όταν είναι ζεστά. Η χρήση λαδιού που είναι παχύτερο από το συνιστώμενο μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της οικονομίας καυσίμου, υψηλότερο φορτίο στον κινητήρα σας και ακόμη μικρότερη διάρκεια ζωής του κινητήρα σας. Αντίθετα, η χρήση πιο αραιού, ελαφρύτερου λαδιού από το συνιστώμενο μπορεί να προκαλέσει υπερβολική φθορά και μικρότερη διάρκεια ζωής. Ακολουθήστε τις οδηγίες του κατασκευαστή.
Με όλες τις διαθέσιμες επιλογές όταν είναι ώρα να αγοράσετε λάδι κινητήρα, πώς αποφασίζετε τι να αγοράσετε ; Πρέπει να πάτε για μια συγκεκριμένη μάρκα ; Ή ένα συγκεκριμένο είδος ; Είναι το συμβατικό λάδι εξίσου καλό με το συνθετικό ; Είναι ένας βαθμός λαδιού καλύτερος από τον άλλο; Και τι σημαίνει ακόμη «βαθμός»;
Ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικές συνήθεις ερωτήσεις σχετικά με το λιπαντικό κινητήρα και να δούμε αν οι απαντήσεις μπορούν να ξεκαθαρίσουν κάποια σύγχυση.
Όσον αφορά το λάδι κινητήρα, τι είναι η "βαθμίδα"; Αρχικά, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάποια σύγχυση σχετικά με την ορολογία του λιπαντικού . Οι «βαθμοί» είναι μια κλίμακα που αναπτύχθηκε από την «Κοινωνία Μηχανικών Αυτοκινητων « (SAE) για να περιγράψει το ιξώδες του λαδιού.
Το ιξώδες είναι η ικανότητα ενός υγρού να αντιστέκεται στη ροή - πόσο παχύ είναι. Οι ποιότητες λαδιού σχετίζονται με την απόδοση ενός προϊόντος λαδιού σε θερμοκρασία λειτουργίας (περίπου 100 βαθμούς Κελσίου ). Πχ "30" ή "10W-30". Αυτοί οι αριθμοί αναφέρονται στον βαθμό. Όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός, τόσο πιο παχύρρευστο είναι το λάδι. Όσο μικρότερος είναι ο αριθμός, τόσο πιο λεπτόρευστο. Τα λεπτότερα λιπαντικά ρέουν πιο γρήγορα από τα παχύτερα λάδια και οι μηχανικοί σχεδιάζουν κινητήρες για να λειτουργούν με συγκεκριμένο βαθμό λαδιού.
Για όλους τους πρακτικούς σκοπούς, οι όροι "βαθμός" και "ιξώδες" αναφέρονται στο ίδιο πράγμα . Κάθε μία από αυτές τις λέξεις χρησιμοποιείται εναλλακτικά όταν μιλάμε για λάδια λίπανσης. Έτσι, ένα λάδι, πχ SAE30 περιγράφει το ιξώδες ή το πάχος του λαδιού.
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ λαδιού "ενός βαθμού " και ενός "πολλαπλού βαθμού " (πολλαπλού ιξώδους) ; Πριν από πολλά χρόνια, τα λιπαντικά κινητήρων ήταν ενός ιξώδους, δηλαδή καθορισμένου ιξώδους. Το SAE50 έχει υψηλότερο ιξώδες (παχύτερο) από το SAE40 και ούτω καθεξής. Τα λιπαντικά διατίθενται σε ένα ευρύ φάσμα ιξωδών.
Όμως το αυτοκίνητό μας λειτουργεί σε μεγάλο εύρος θερμοκρασιών. Όταν ο κινητήρας μας λειτουργεί σε θερμοκρασία λειτουργίας, δεν έχει μεγάλη σημασία αν είναι καλοκαίρι ή χειμώνας. Ο κινητήρας είναι ζεστός και το λάδι επίσης. Αλλά αν το αυτοκίνητό σας κάθεται όλη τη νύχτα, η διαφορά στη θερμοκρασία μπορεί να είναι πολύ διαφορετική από τη μια εποχή στην άλλη.
Γιατί είναι σημαντικό? Επειδή το λάδι γίνεται πιο αραιό καθώς ζεσταίνεται. Ή θα μπορούσατε να πείτε ότι γίνεται πιο πηχτό όταν κρυώσει. Ας υποθέσουμε ότι ο κινητήρας σας χρειάζεται λάδι 30 όταν λειτουργεί σε θερμοκρασία λειτουργίας. Λοιπόν, το λάδι 30 θα λειτουργήσει τέλεια όταν ο κινητήρας σας ζεσταθεί. Αλλά όταν πηγαίνετε να το ξεκινήσετε ένα κρύο χειμωνιάτικο πρωινό, αυτό το λάδι 30 είναι πολύ πιο παχύρρευστο και δυσκολεύεται να κινηθεί όταν γυρίζετε το κλειδί.
Λάδια πολλαπλού ιξώδους.. Αυτά τα προϊόντα έχουν ένα βαθμό ή ιξώδες όταν είναι κρύα και άλλο όταν είναι ζεστά. Παράδειγμα τα 10W-30, 5W-20 και παρόμοια. Ο πρώτος αριθμός αναφέρεται στον βαθμό όταν είναι κρύα και ο δεύτερος όταν είναι ζεστά. Στην πραγματικότητα, το ίδιο το λάδι είναι χαμηλότερης ποιότητας και περιέχει πρόσθετα που το κάνουν να αντιστέκεται στην αραίωση καθώς ζεσταίνεται, με αποτέλεσμα να λειτουργεί σαν λάδι υψηλότερου ιξώδους. Έτσι, το 5W-20 είναι ένα λάδι 5 που λειτουργεί σαν 20 όταν είναι ζεστό.
Τι σημαίνει το "W" σε ένα λάδι πολλών βαρών; Έτσι οι αριθμοί αντιπροσωπεύουν τους βαθμούς του λαδιού όταν είναι κρύο και όταν είναι ζεστό. Τι γίνεται όμως με το γράμμα «W»; Απλός. Σημαίνει «Χειμώνας».
Πότε μπορεί να έχει νόημα η χρήση λιπαντικού απλού (δηλ. SAE30) αντί λαδιού πολλαπλών (5W-30); Το απλό λάδι έχει ένα πιθανό πλεονέκτημα σε σχέση με τα πολλών διαβαθμίσεων ξαδέρφια του. Επειδή δεν περιέχει βελτιωτικά ιξώδους (τα πρόσθετα που επιτρέπουν σε ένα λάδι χαμηλού ιξώδους να λειτουργεί ως λάδι υψηλότερου ιξώδους), το λιπαντικό έχει καλύτερη προστασία από τη διάτμηση. Διάτμηση είναι η διάσπαση του ιξώδους κατά τη λειτουργία, ειδικά όταν ένας κινητήρας λειτουργεί σε υψηλές στροφές. Ορισμένα ισχυρά οχήματα με παλαιότερους κινητήρες μπορεί να ωφεληθούν από λάδι απλό, εκτός εάν οδηγούνται στο κρύο, οπότε το όφελος ενός λαδιού πολλών διαβαθμίσεων υπερτερεί της βελτιωμένης αντίστασης διάτμησης. Η μεγαλύτερη φθορά του κινητήρα δεν συμβαίνει όταν ο κινητήρας είναι ζεστός, αλλά κατά την εκκίνηση όταν ο κινητήρας είναι κρύος. Εάν οδηγείτε ένα κλασικό, μπορείτε να λάβετε υπ’ όψιν το μονόβαθμο.
Το λιπαντικό μιας διαβάθμισης, δεν συνιστάται ποτέ για έναν κινητήρα που απαιτεί λάδι πολλών βαρών.
Συνίσταται ένα πιο παχύρρευστο λάδι για έναν κινητήρα; Υπάρχουν ορισμένες περιπτώσεις όπου οι οδηγοί έχουν χρησιμοποιήσει παχύτερο λάδι σε έναν κινητήρα. Εάν, για παράδειγμα, τα διάκενα μεταξύ των εξαρτημάτων του κινητήρα έχουν αυξηθεί, έχουν γίνει ατημέλητα, ένα πιο παχύρρευστο λάδι μπορεί να βοηθήσει στην κάλυψη του κενού. Σε λογικά πλαίσια, το παχύτερο λάδι διατηρεί ένα καλύτερο λιπαντικό φιλμ μεταξύ των κινούμενων μερών. Μερικοί έχουν χρησιμοποιήσει ακόμη και παχύτερο λάδι σε έναν κινητήρα με διαρροή για να αποτρέψουν τη διαρροή λαδιού. Ή να κρύψουν τις ζημιές, θορύβους κλπ.
Αλλά πραγματικά, το πιο παχύρρευστο λάδι δεν είναι καλό για τον κινητήρα μας. Όχι όταν το "παχύτερο" σημαίνει υψηλότερο ιξώδες από αυτό που συνιστά ο κατασκευαστής. Ο κινητήρας σας κατασκευάστηκε με συγκεκριμένες ανοχές - κενά μεταξύ των κινούμενων μερών. Άρα η σύσταση για συγκεκριμένο βαθμό λαδιού είναι σκόπιμη. Το λάδι πρέπει να μπορεί να καλύψει αυτές τις επιφάνειες, αλλά πρέπει επίσης να μπορεί να ρέει σε όλους τους στενούς χώρους σε έναν σύγχρονο κινητήρα που έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι μικρότερος και ελαφρύτερος και με πιο αυστηρές ανοχές. Η καλύτερη ποιότητα λαδιού για τον κινητήρα σας είναι η ποιότητα που προτείνει ο κατασκευαστής.
Είναι εντάξει να αλλάζετε ποιότητες λαδιού κινητήρα, ας πούμε, από 5W-20 σε 10W-30; Έχοντας αυτό υπόψη, ορισμένοι κατασκευαστές προτείνουν μόνο μία κατηγορία λαδιού κινητήρα για χρήση σε έναν συγκεκριμένο κινητήρα, ενώ άλλοι ορίζουν μια σειρά βαθμών με βάση το κλίμα στο οποίο κινείται το όχημα. Εάν αυτό δεν συμβαίνει με το αυτοκίνητό σας, ακολουθήστε τη σύσταση του κατασκευαστή.
Τι θα λέγατε για 5W-30 αντί για 5W-20; Και πάλι, αν και και τα δύο αυτά παραδείγματα είναι λάδι 5 όταν είναι κρύα, έχουν διαφορετικές ιδιότητες όταν είναι ζεστά. Η χρήση λαδιού που είναι παχύτερο από το συνιστώμενο μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της οικονομίας καυσίμου, υψηλότερο φορτίο στον κινητήρα σας και ακόμη μικρότερη διάρκεια ζωής του κινητήρα σας. Αντίθετα, η χρήση πιο αραιού, ελαφρύτερου λαδιού από το συνιστώμενο μπορεί να προκαλέσει υπερβολική φθορά και μικρότερη διάρκεια ζωής. Ακολουθήστε τις οδηγίες του κατασκευαστή.