Πώς είναι να οδηγας CX; Διάβασα ενδελεχώς ολα τα Θέματα για το CX και το θαυμάζω.
Θα σου πω για το δικό μου μοντέλο. Και το λέω γιατί ο χαρακτήρας των CX ποικίλει πολύ. Από τις πολύ σπορτίφ GTΙ TURBO, μέχρι τις πιο ραφιναρισμένες και άνετες PALLAS, και τις μακριές Prestige, με το 26cm μακρύτερο μεταξόνιο.
Η θέση οδήγησης δεν είναι κακή. Απλά σου είναι λίγο έκπληξη το ότι ενώ απ' έξω βλέπεις το αυτοκίνητο χαμηλό και φαρδύ, όταν καθισεις στην θέση του οδηγού, το νιώθεις ψηλό και στενό. Κάθεσαι 'πάνω' στο αυτοκίνητο και όχι μέσα. το αμάξωμα είναι παλιό (σχεδιάστηκε τέλη δεκαετίας '60) που σημαίνει ότι ο οδηγός δεν έχει πολύ χώρο για τα γόνατα του. Είμαι ελάχιστα πάνω από τον μέσο όρο σε υψος (1.82) και αδύνατος, και πάλι δεν έχω άφθονο χώρο. Αν έχεις οδηγήσει ΒΧ, ΧΜ, Ξαντιά, C5, ακόμα και ZX, έχεις μεγαλύτερο χώρο. Επίσης, το εσωτερικό πλάτος είναι περιορισμένο. Νομίζω οφείλεται στην ηλικία του σχεδίου. Το κάθισμα στην Πρεστίζ είναι πάρα πολύ μαλακό και άνετο. Αλλες εκδόσεις έχουν πιο σφιχτά καθίσματα, με καλλίτερη πλευρική στήριξη. ίσως παραέχει μεγάλη βάση.
Στην οδήγηση το πρώτο που θα σε ξενίσει ειναι τα φρένα. Σα διακόπτης, χωρίς καθόλου διαδρομή. Έτσι είναι σε όλα τα Σιτροέν με κεντρικό υδραυλικό κύκλωμα. Αλλά από ΒΧ και μετά προσπάθησαν να κάνουν λιγο πιο προοδευτική την αίσθηση. Επίσης το πεντάλ είναι πιο κάτω από το γκάζι για πιο άμεση αντίδραση. Είναι η τελευταία Σιτροέν που το είχε έτσι (από το ΒΧ και μετά ακολούθησαν την συμβατική τακτική όλων των άλλων, να τοποθετούν το πεντάλ ψηλότερα από το γκάζι).
Το σύστημα διεύθυνσης είναι το DIRAVI. Moναδικό σε CX και SM, και στις πιο ακριβές V6 XM. Πολυ γρήγορο, με τελείως ξεκομμένη αίσθηση από το δρόμο, και αυτόματη, πολύ ισχυρή επαναφορά στην ευθεία θέση, ακομα και με το αυτοκινητο σταματημένο. Αν το συνηθίσεις, θα το λατρέψεις. Θέλει και αυτό λίγη εξοικείωση. Αλλά το κάνει πολύ ευύβολο στις μεγάλες ταχύτητες.
ορατότητα προς τα πίσω μέτρια, αλλά όχι κακή.
Χωρίς να είμαι κανένας τρελός δοκιμαστής, θα σου πω ότι το αυτοκίνητο έχει πολύ καλό κράτημα. Φαντάζομαι, οι εκδόσεις με πιο σκληρή ανάρτηση και παχύτερες αντιστρεπτικές, θα είναι ακόμα καλλίτερες. Για τα σύγχρονα δεδομένα γέρνει πολύ, και γι αυτό νομίζω φοβάμαι να στρίψω όσο γρήγορα μπορει στρίβει το αυτοκίνητο. Η εμπειρία της υδροπνευματικής ανάρτησης είναι καταπλητική όσον αφορά την άνεση+ τα καθίσματα πολυθρόνες. Επίσης οι CX έχουν πολύ μελετημένη εμπρός ανάρτηση (το έχουν και οι gs). Που σημαίνει πως η κάτακόρυφη κίνηση είναι ανεξέρτητη από την εγκάρσια. Άρα όταν πέφτεις σε μια ανωμαλία(κατακόρυφη μετατόπιση) το τιμόνι δεν θα παίξει αριστερά-δεξία. Μεταγενέστερες υδροπνευματικές Σιτροέν, με φτηνότερη διάταξη εμπρός (ΒΧ, ΧΜ, Ξαντιά) δεν έχουν αυτό το πλεονέκτημα.
Γενικά σου δίνει την αίσθηση ότι οδηγάς στενό αυτοκίνητο,, αν και ίσως στην Πρεστίζ νομίζεις οτι έχεις πίσω σου κάτι τεράστιο όταν κοιτάς πόσο μακριά είναι το πίσω κάθισμα. Φοβερή σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες. Σε γερμανικό αυτοκινητόδρομο το έχω πάει 195. Φοβερά ευθύβολο. Μόνο που οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι πιο έντονοι από ότι σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο.
Για το πόσο άνετο ταξίδι κάνει, είναι φοβερό ότι έχω οδηγήσει 9-10 ώρες σε μια μέρα με ένα αυτοκίνητο 32 ετών, και ήμουν ατσαλάκωτος.
Το αρχαίο μοτέρ από DS και ΤΑ, έχει αρκετή δύναμη, αλλά μην περιμένεις και κάτι φοβερό. 138 άλογα από 2.5 κ.εκ. Το αυτόματο κιβωτιο, ομαλό, αλλά μόνο με 3 ταχύτητες.
Γενικά, το πιο όμορφο κομμάτι, είναι η αισθηση που σου δίνει ότι οδηγας κάτι το ξεχωριστό. όταν μετά οδηγήσω συμβατικό αυτοκίνητο, έστω και σύγχρονο, μου φαίνεται σκληρό, άγριο και πρωτόγονο. Αυτό λέει πολλά
Τέλος, όμορφη αίσθηση σου δίνουν άλλες μικροιδιαιτερότητες, που κάνουν την εμπειρία της ξεχωριστή. Τα φλας που δεν αυτοακυρώνονται, η τοποθέτηση του μπουτόν της κόρνας στον δορυφόρο, ο ήχος από τις καραμούζες(τις ίδιες με DS), το ραδιόφωνο το τοποθετηνένο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. ότι έχεις για όλους τους επιβάτες αναπτήρες και τασάκια! Τα υποπόδια για τους πίσω επιβάτες. ότι δείχνει χατσμπακ, ενώ είναι σεντάν, η οροφή με το βινύλιο. Η παχιά μοκέτα.. Το κλειδί στα αριστερά του τιμονιού...