Φωτογραφίες με Citroen SM

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
8.574
Reaction score
19.789
Πόντοι
1.387
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
Απο ρεπορτάζ στον ΑΝΤ1 τον 05/1992 για " το φιάσκο της Λουίζης Ριανκούρ"..
29029


Είναι η πρώτη φορά που βλέπω τυχαία στην ελληνική τηλεόραση, μ εξαίρεση τη γνωστή ελληνική ταινία, μια SM.
Εντωμεταξυ γνωρίζω δύο σε αυτό το ασημί γαλάζιο χρώμα. Και οι δυο ξαναβαφτηκαν. Η μία στο γνωστό χρυσάφι και η άλλη σ ένα μπλε. Το απίστευτο είναι ότι η χρυσή είναι αυτη που οδηγούσα... γιατί βλέπαμε τους θόλους μέσα και ήταν ακόμα αυτό το χρωμα...και την άλλη τη βλέπω που και που ενώ φτιάχνεται . Απίθανα πράγματα...
Υπηρχε επίσης στο ίδιο χρώμα πιθανά γιατί δε τη θυμάμαι καλά, και η γνωστή του Ν.Ηρακλειου που ανακατασκευάζεται επίσης και είχε παραμείνει στο εργοστασιακό χρώμα.
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
8.574
Reaction score
19.789
Πόντοι
1.387
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
Μια SM στα χρώματα της matchbox!
29408
 

Nikephoros

Member
Εγγραφή
3 Σεπτεμβρίου 2015
Μηνύματα
4.662
Reaction score
13.177
Πόντοι
1.077
Age
50
Περιοχή
Αθήνα
Μου κάνει εντύπωση που αναφέρει η διαφήμιση 190 άλογα. Τόσα είχε ο ίδιος κινητήρας στη Merak, στην SM επίσημα είχε 180. Μου αρέσει που αναφέρει και τη γωνία του V, 90 μοίρες. Παρέμεινε η γωνία του 5λιτρου V8 από τον οποίο προέρχεται ο κινητήρας, κόβοντας απλώς 2 κυλίνδρους, ενώ θα έπρεπε η γωνία στον 6κύλινδρο κινητήρα κανονικά να είναι 60 μοίρες, όπως λένε οι ειδικοί.
 

Taskos

Member
Εγγραφή
24 Απριλίου 2013
Μηνύματα
1.271
Reaction score
3.046
Πόντοι
777
Age
54
Μύθος ότι ο κινητήρας της SM ήταν απλώς ένας ¨κομμένος¨ V8.

"The SM was sold with a small, lightweight engine in various forms, designed from scratch by Giulio Alfieri but capable of being assembled on existing V8 tooling. Because of this, the engine sported an unusual 90° angle between cylinder banks – a trait shared with the later PRV V6. It was a very compact and innovative design that allowed the use of just one pattern for the cylinder heads and an intermediate shaft extended out to drive the auxiliaries. The engine was aluminum, weighing just 140 kg (309 lb), and was always mounted behind the front axle. ""wikipedia"
32300
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
1.713
Reaction score
3.728
Πόντοι
697
Age
51
Μου κάνει εντύπωση που αναφέρει η διαφήμιση 190 άλογα. Τόσα είχε ο ίδιος κινητήρας στη Merak, στην SM επίσημα είχε 180. Μου αρέσει που αναφέρει και τη γωνία του V, 90 μοίρες. Παρέμεινε η γωνία του 5λιτρου V8 από τον οποίο προέρχεται ο κινητήρας, κόβοντας απλώς 2 κυλίνδρους, ενώ θα έπρεπε η γωνία στον 6κύλινδρο κινητήρα κανονικά να είναι 60 μοίρες, όπως λένε οι ειδικοί.
Τις πόσες μοίρες έχει ο κάθε V, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, από το σημείο τοποθέτησης, μέχρι το βάρος.

Θυμίζω τις V Lancia, με ελάχιστη περιεχόμενη γωνία.

Στον σχεδιασμό και απόφαση, λαμβάνονται υπόψη και οι απαιτούμενοι σφονδυλοι, για ομαλή περιστροφή, το εύρος στροφών/ απόδοσης, και φυσικά και ο κυβισμός.

Θεωρητικά, η θερμοδυναμικη απόδοση είναι.......καλύτερη σε πολλαπλασια των 500 κε, τριβες κλπ, και ομάδες ροής ισχύος, πχ μικρές γωνίες μεταξύ στροφαλων. Και ζυγούς αριθμους κυλινδρων. Αλλά, όλα ειναι σχετικά.

Και τρικυλινδρα βλέπουμε πλέον, και πεντακυλινδρα είδαμε στο παρελθόν.

Και σε κάποιες μηχανές, πχ ναυτικές diesel, ανάλογα με την απαιτούμενη ισχύ, προστίθενται κυλινδροι, μια και σε δεδομένες διαστάσεις, αποδίδεται συγκεκριμένη ισχύς.

Ο σχεδιασμός κινητήρων, ειναι λιιιιιιγο περίπλοκος, δεν είναι απλός.
 

Nikephoros

Member
Εγγραφή
3 Σεπτεμβρίου 2015
Μηνύματα
4.662
Reaction score
13.177
Πόντοι
1.077
Age
50
Περιοχή
Αθήνα
Τις πόσες μοίρες έχει ο κάθε V, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, από το σημείο τοποθέτησης, μέχρι το βάρος.

Θυμίζω τις V Lancia, με ελάχιστη περιεχόμενη γωνία.

Στον σχεδιασμό και απόφαση, λαμβάνονται υπόψη και οι απαιτούμενοι σφονδυλοι, για ομαλή περιστροφή, το εύρος στροφών/ απόδοσης, και φυσικά και ο κυβισμός.

Θεωρητικά, η θερμοδυναμικη απόδοση είναι.......καλύτερη σε πολλαπλασια των 500 κε, τριβες κλπ, και ομάδες ροής ισχύος, πχ μικρές γωνίες μεταξύ στροφαλων. Και ζυγούς αριθμους κυλινδρων. Αλλά, όλα ειναι σχετικά.

Και τρικυλινδρα βλέπουμε πλέον, και πεντακυλινδρα είδαμε στο παρελθόν.

Και σε κάποιες μηχανές, πχ ναυτικές diesel, ανάλογα με την απαιτούμενη ισχύ, προστίθενται κυλινδροι, μια και σε δεδομένες διαστάσεις, αποδίδεται συγκεκριμένη ισχύς.

Ο σχεδιασμός κινητήρων, ειναι λιιιιιιγο περίπλοκος, δεν είναι απλός.
Και έχουμε και νέες πληροφορίες από τον @Taskos ότι δεν ήταν τελικά απλώς προϊόν μίας απλής αφαίρεσης 2 κυλίνδρων από τον σχεδόν 5λιτρο V8 της Maserati.
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
8.574
Reaction score
19.789
Πόντοι
1.387
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
Άλλο σχολιαστηκε όμως Γιωργο
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
8.574
Reaction score
19.789
Πόντοι
1.387
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
Μοιαζει photoshopped από κάποιες αποψεις, μα κυρίως απ' το μέγεθος των ζαντών της xm που παρότι εργοστασιακό σχέδιο ,δείχνουν 16-17 ιντσών...
 

dap

Member
Εγγραφή
26 Οκτωβρίου 2020
Μηνύματα
311
Reaction score
893
Πόντοι
337
Age
56
Τώρα αν πω ότι δεν τον ζήλεψα, θα είναι ψέμα.... Μπράβο του


33248
 
Last edited:

dap

Member
Εγγραφή
26 Οκτωβρίου 2020
Μηνύματα
311
Reaction score
893
Πόντοι
337
Age
56
Δεν ξέρω αν πρέπει να μπει εδώ ή σε κάποιο άλλο νήμα των SM:

33441


Σήμερα το πρωί στο φανάρι Ιατρικού Διαβαλκανικού για έξοδο στην Γεωργικής Σχολής. Συγγνώμη για την ποιότητα αλλά ο fordakias πίσω μου κορνάριζε συνέχεια όταν είδε ότι βγάζω φωτογραφία, θα έβγαζα κι άλλες. Δεν ξέρω άμα είναι ελληνικό, η πινακίδα του παράξενη. Τον πλεύρισα και είδα ότι το οδηγεί γνωστός μάστορας παλιών Σιτροέν με συνεργείο στην περιοχή, ίσως να είναι πελάτη του. Χαιρετηθήκαμε και έφυγα.

Υ.Γ. : Μου έκανε εντύπωση πόσο στενή φαίνεται από πίσω. Θυμήθηκα τον CX_Prestige που μου είπε πρόσφατα ότι οι δύο του Prestige είναι πολύ στενές πίσω και στον δρόμο φαίνονται να έχουν το ίδιο πλάτος με ένα σημερινό μεσαίο αυτοκίνητο.
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
8.574
Reaction score
19.789
Πόντοι
1.387
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
Μόλις.πηγαινα να τη δημοσιεύσω.. :lol:
33443


33444


33445
 
Top Bottom