Με τρώει ο κ@λος μου?

Εγγραφή
10 Ιουλίου 2022
Μηνύματα
16
Reaction score
25
Πόντοι
232
Age
75
Θα ήθελα να πω κάτι. Ναι, είναι προβληματικά ακόμα, από ό,τι φαίνεται, αυτά τα αυτοματοποιημένα συστήματα. Ναι είναι τόσο απίστευτα, νοσηρά και επικίνδυνα τα "σενάρια" δύσκολων καταστάσεων στους Ελληνικούς δρόμους που είναι μάλλον αδύνατον να πιάσουν, έστω και κατά 50%, αυτά τα συστήματα (κατεστραμμένοι δρόμοι, ανύπαρκτο επαρχιακό οδικό δίκτυο, εγωκεντρικοί και επιθετικοί οδηγοί, κ.λ.π.). Ναι πρέπει υπέρ πάντων ο οδηγός να είναι ικανός να έχει τον απόλυτο έλεγχο.

Με τόσο δύσκολες και επικίνδυνες καταστάσεις στους δρόμους, όμως, ιδίως όταν μεταφέρεις αγαπημένα πρόσωπα και παιδιά με το αυτοκίνητο, εάν θεωρείς ότι για οποιοδήποτε λόγο (π.χ. δεν μπορώ να οδηγήσω τόσο καλά όσο παλαιότερα, κουράστηκα να οδηγώ, φοβάμαι με τόσο δύσκολες και επικίνδυνες καταστάσεις στους δρόμους, κ.λ.π.) βάζεις τα δικά σου όρια, μακριά από εγωισμούς στην οδήγηση και θέλεις τέτοιου είδους συστήματα στο αυτοκίνητο, τότε αυτό είναι πραγματικά αξιέπαινο! Διότι υποπτεύομαι ότι κάτι τέτοιο ισχύει για τον φίλο μας σε αυτήν την περίπτωση.

Αλλά ως παθών με προηγούμενα αυτοκίνητα, σίγουρα από άποψης αξιοπιστίας και μόνο όντως είναι σα να παίζεις ρουλέτα εάν έχεις ένα καλό αυτοκίνητο με λίγα χιλιόμετρα και θέλεις να το αλλάξεις!
Mε εκφράζει απόλυτα η άποψη σου.Κι ενώ μου αρέσει να οδηγώ κι έβαλα λεντ παντού,(τεράστια η διαφορά στην οδήγηση βράδυ,ιδίως σε δρόμους χωρίς επαρκή φωτισμό),σε αυτές ακριβώς τις δύσκολες καταστάσεις όπως λες θάθελα την βοήθεια των ADAS.
 

ami8_gs_ds_bx

Member
Εγγραφή
31 Δεκεμβρίου 2013
Μηνύματα
1.660
Reaction score
3.837
Πόντοι
777
Age
48
Ενδιαφέρουσα και όμορφη συζήτηση. Από αυτές που έκαναν το φόρουμ αγαπητό σε ανθρώπους που έχουν λογική, επιχειρήματα και διατυπώνουν τις απόψεις με όμορφα απλά ελληνικά, χωρίς την διάθεση να επιβάλουν την γνώμη τους ή να το παίζουν Πάπες.
Για να κάνω και εγώ την δικό μου παρέμβαση, κάπως χιουμοριστική, σημειώσω ότι το σύστημα αλλαγής λωρίδας, σε μερικούς ελληνικούς δρόμους να μη λειτουργεί γιατί... Δεν φαίνεται η οριοθέτηση των λωρίδων. Επομένως δώρον άδωρον :lol:
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
7.996
Reaction score
18.137
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
Αχ αυτά τα Xenon πίσω στο 2006.. τρέλααα.. Είχα φτάσει σε σημείο να ψάχνομαι να αγοράσω τα φανάρια (1000€ έκαστο) αλλά μου εξήγησαν ότι δεν θα λειτουργεί σωστά (αυτόματη κατεύθυνση προβολέων) γιατί δεν υπήρχε η εγκατάσταση.
Καλωδίωση και εγκέφαλο xenon θέλει επιπλέον, όχι κάτι φοβερό, εκτός των φαναριών. Και το κόστος πλέον ,μεταχειρισμένα βέβαια, είναι εξαιρετικά χαμηλότερο πια. Αν ακούσω κάτι σ ενημερώνω..
Και επειδή έχω οδηγήσει τη 2.0 vts που έχει τα κατευθυνόμενα xenon ,ναι είναι πορωση..:love:
 

Demetris

Member
Εγγραφή
31 Δεκεμβρίου 2020
Μηνύματα
271
Reaction score
775
Πόντοι
367
Age
50
Έχω οδηγήσει στο εξωτερικό τελευταίας κοπής Octavia και εκείνο το Toyota με το παράξενο σχήμα και όνομα με αυτά τα βοηθήματα. Εντάξει, δεν είναι κάτι τραγικό, ακόμα και όταν είναι σε λειτουργία το στρίβεις εσύ όπως θέλεις, απλά μου άφηνε μια δυσάρεστη αίσθηση η διαδικασία.
Υποθέτω ότι δημιουργήθηκαν για να προλάβουν το απρόοπτο. Αν, Θεός φυλάξει, ο οδηγός πάθει κάτι, το αυτοκίνητο να μην μείνει εντελώς ακυβέρνητο. Θεωρητικά εδώ μπορεί να είναι χρήσιμα. Η ένστασή μου είναι ότι στην πράξη, θα αρχίσουν να χρησιμοποιούνται αυτά τα βοηθήματα για άλλους σκοπούς. Για παράδειγμα για να χαζεύει ο οδηγός στο κινητό, ή να οδηγήσει σε στιγμή που για τον οποιοδήποτε λόγο δεν θα έχει την ικανότητα.

Πάντως στα LED υπέκυψα κι εγώ, μια που ταξιδεύω συχνά νύχτα. Η τεράστια διαφορά στη φωτεινότητα βοηθά πάρα πολύ, όμως τα έχω μονίμως χαμηλωμένα 2 σκάλες κάτω από το κανονικό ύψος, για να μην ενοχλώ τους απέναντι.
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
7.996
Reaction score
18.137
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
Το βασικό νέο βοήθημα πάντως που θεωρώ ότι πρέπει να γινει έως και standar εξοπλισμός απ' τον πιο φτηνό κουβα και έως το πιο ακριβό αυτοκίνητο είναι η ένδειξη ειδοποίησης τυφλής γωνίας στους εξωτερικούς καθρέπτες...
 

dap

Member
Εγγραφή
26 Οκτωβρίου 2020
Μηνύματα
192
Reaction score
545
Πόντοι
337
Age
55
Ωραία συζήτηση πραγματικά... Να καταθέσω και την δική μου οπτική γωνία:
Τα πολλά γκάτζετ δεν μου αρέσουν στο αυτοκίνητο, αλλά αυτά που έχουν σχέση με την ασφάλεια, καλοδεχούμενα. Για κάποιο απροσδιόριστο λόγο όμως, έχω την αίσθηση στον τομέα των συστημάτων ασφαλείας δεν σημειώθηκε η ίδια αλματώδης εξέλιξη που σημειώθηκε σε άλλους τομείς (π.χ. στην άνοδο των ιπποδυνάμεων). Για παράδειγμα δεν είδαμε ένα σύστημα με την σημασία του ΑΒS, του ESP, του αερόσακου ή παλαιότερα της ζώνης. Συμφωνώ ότι η υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας, τα καλύτερα φώτα, η τυφλή γωνία και πολλά άλλα βοηθήματα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά αυτά που ανέφερα εγώ ήταν "επανάσταση" στον τομέα της ασφάλειας και επαναστάσεις την τελευταία 20ετία νομίζω δεν είχαμε. Άποψή μου πάντα, κάθε αντίλογος σεβαστός.
 

Nikephoros

Member
Εγγραφή
3 Σεπτεμβρίου 2015
Μηνύματα
4.354
Reaction score
12.348
Πόντοι
1.077
Age
50
Περιοχή
Αθήνα
Ωραία συζήτηση πραγματικά... Να καταθέσω και την δική μου οπτική γωνία:
Τα πολλά γκάτζετ δεν μου αρέσουν στο αυτοκίνητο, αλλά αυτά που έχουν σχέση με την ασφάλεια, καλοδεχούμενα. Για κάποιο απροσδιόριστο λόγο όμως, έχω την αίσθηση στον τομέα των συστημάτων ασφαλείας δεν σημειώθηκε η ίδια αλματώδης εξέλιξη που σημειώθηκε σε άλλους τομείς (π.χ. στην άνοδο των ιπποδυνάμεων). Για παράδειγμα δεν είδαμε ένα σύστημα με την σημασία του ΑΒS, του ESP, του αερόσακου ή παλαιότερα της ζώνης. Συμφωνώ ότι η υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας, τα καλύτερα φώτα, η τυφλή γωνία και πολλά άλλα βοηθήματα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά αυτά που ανέφερα εγώ ήταν "επανάσταση" στον τομέα της ασφάλειας και επαναστάσεις την τελευταία 20ετία νομίζω δεν είχαμε. Άποψή μου πάντα, κάθε αντίλογος σεβαστός.
Αυτά που ανέφερες Δημήτρη τα είπε ο Marcello Gandini σε πρόσφατη συνέντευξή του σχετικά με το εάν έχει επιτελεσθεί πραγματική επανάσταση στην αυτοκίνηση. Η συνέντευξη αυτή υπάρχει εάν θυμάμαι καλά στο φόρουμ μας στο νήμα "Σχεδιαστές Citroen και άλλων κλασσικών αυτοκινήτων".
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
1.396
Reaction score
3.210
Πόντοι
697
Age
50
Το θέμα Δημήτρη μας και λοιποί, είναι κατα πόσον ένας χειριστής - οδηγός, έχει αρκετή εμπειρία και γνώση, συν φυσική κατάσταση να αντιμετωπίζει καταστάσεις.

Αυτά που αναφέρεις, είναι άκρως σημαντικά, συν τις ζώνες παραμόρφωσης - απορρόφησης ενέργειας, την πρόοδο των ελαστικών / αναρτήσεων, φρένων, κρυστάλλων Triplex - ασφαλείας, κλειδαριές ασφαλείας που ανοίγουν με ελάχιστη δύναμη μετά από παραμόρφωση, πλευρικές μπάρες, ενισχύσεις οροφής για την αντοχή σε αναποδογυρίσματα, προσκέφαλα, ενισχύσεις πλάτης εμπρός καθισμάτων για αποφυγή σοβαρών τραυματισμών από τα γόνατα των πίσω, παιδικά καθίσματα, μαλακές επενδύσεις καμπίνας, και τόσα άλλα, μικρά αλλά σημαντικά σε μια δύσκολη στιγμή.

Κάποια στην ενεργητική ασφάλεια, τα υπόλοιποα στην παθητική.

Από τα υπόλοιπα, μερικά είναι υπερβολές, ΙΜΟ, και προστατεύουν ένα οδηγό / χειριστή, από την άγνοια - έλλειψη συγκλεντρωσης κάποιες κακές στιγμες, όλοι έχουμε τέτοιες.

Αρκετά, πχ αλλαγή λουριδας, τήρηση ορίων ταχύτητας, κλπ, προέρχονται από άλλες εφαρμογές αυτοματισμών / προστασίας, που "μεταφέρονται" στην αυτοκινητοβιομηχανία, είτε σαν ουσιαστικά στοιχεία, είτε σαν στοιχεία έλξης πελατών.

Ανάλογα με το DNA κάθε κατασκευαστή, παρουσιάζονται "πρωτοτυπίες", άλλες χρήσιμες, άλλες ουσιαστικά ή τυπικά ανευ αξίας. Θυμίζω το καντράν της SAAB, αεροπορικών καταβολών, που έσβηνε το βράδυ, και άναβε πάλι ΜΟΝΟΝ αν υπήρχε πρόβλημα - ένδειξη.

Οι αλλαγές λουρίδας, η ανάγνωση των σημάτων τρχαίας, κλπ, ίσως είναι χρήσιμα στους αφηρημένους, ή, αυτούς που αφαιρούνται με το τηλέφωνο, τσακώνονται με τον / την συνεπιβάτη, έχουν πιεί ένα ποτήρι παραπάνω.

Το να σφίγγει το τιμόνι, και για μια αναγκαστική / απότομη αλλαγή να μην μπορείς να στρίψεις, είναι πρωτόγνωρο, και ίσως και επικίνδυνο.

Τα πρώτα, απαιτούν καθαρά σήματα, και όχι αυτά τα περασμένα με spray που λένε Gate 7, ή είναι πυροβολημένα με ψιλά σκάγια, ή 9-βολα, για να δούμε την διασπορά. Και σωστές διαγραμμίσεις, όχι αυτές που συγκλίνουν, αποκλίνουν, ξαφνικά χάνονται.

Αρα, για να απαντήσουμε και στην αρχική ερώτηση του ΟΡ, ειδικά στην Ελλάδα, που δεν υπάρχει η υποδομή του οδικού δικτύου, το να πληρώνεις έξτρα για να αποκτήσεις όλα αυτά τα επιπλέον, μάλλον δεν αιτιολογείται. Μια και δεν είναι βέβαιο οτι θα δουλεύουν.

Αποψή μου φυσικά, και οι υπόλοιπες σεβαστές.
 

Pierre Boulanger

Administrator
Εγγραφή
13 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
13.052
Reaction score
23.486
Πόντοι
1.667
Age
50
Περιοχή
Paris in the sixties
Καλωδίωση και εγκέφαλο xenon θέλει επιπλέον, όχι κάτι φοβερό, εκτός των φαναριών. Και το κόστος πλέον ,μεταχειρισμένα βέβαια, είναι εξαιρετικά χαμηλότερο πια. Αν ακούσω κάτι σ ενημερώνω..
Και επειδή έχω οδηγήσει τη 2.0 vts που έχει τα κατευθυνόμενα xenon ,ναι είναι πορωση..:love:
Θα χαρώ πολύ Χρήστο και σε ευχαριστώ προκαταβολικά. Θα το έκανα άμεσα αν το κόστος είναι λογικό παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει 17 χρόνια από τότε που το πήρα
 
Top Bottom