Το θέμα Δημήτρη μας και λοιποί, είναι κατα πόσον ένας χειριστής - οδηγός, έχει αρκετή εμπειρία και γνώση, συν φυσική κατάσταση να αντιμετωπίζει καταστάσεις.
Αυτά που αναφέρεις, είναι άκρως σημαντικά, συν τις ζώνες παραμόρφωσης - απορρόφησης ενέργειας, την πρόοδο των ελαστικών / αναρτήσεων, φρένων, κρυστάλλων Triplex - ασφαλείας, κλειδαριές ασφαλείας που ανοίγουν με ελάχιστη δύναμη μετά από παραμόρφωση, πλευρικές μπάρες, ενισχύσεις οροφής για την αντοχή σε αναποδογυρίσματα, προσκέφαλα, ενισχύσεις πλάτης εμπρός καθισμάτων για αποφυγή σοβαρών τραυματισμών από τα γόνατα των πίσω, παιδικά καθίσματα, μαλακές επενδύσεις καμπίνας, και τόσα άλλα, μικρά αλλά σημαντικά σε μια δύσκολη στιγμή.
Κάποια στην ενεργητική ασφάλεια, τα υπόλοιποα στην παθητική.
Από τα υπόλοιπα, μερικά είναι υπερβολές, ΙΜΟ, και προστατεύουν ένα οδηγό / χειριστή, από την άγνοια - έλλειψη συγκλεντρωσης κάποιες κακές στιγμες, όλοι έχουμε τέτοιες.
Αρκετά, πχ αλλαγή λουριδας, τήρηση ορίων ταχύτητας, κλπ, προέρχονται από άλλες εφαρμογές αυτοματισμών / προστασίας, που "μεταφέρονται" στην αυτοκινητοβιομηχανία, είτε σαν ουσιαστικά στοιχεία, είτε σαν στοιχεία έλξης πελατών.
Ανάλογα με το DNA κάθε κατασκευαστή, παρουσιάζονται "πρωτοτυπίες", άλλες χρήσιμες, άλλες ουσιαστικά ή τυπικά ανευ αξίας. Θυμίζω το καντράν της SAAB, αεροπορικών καταβολών, που έσβηνε το βράδυ, και άναβε πάλι ΜΟΝΟΝ αν υπήρχε πρόβλημα - ένδειξη.
Οι αλλαγές λουρίδας, η ανάγνωση των σημάτων τρχαίας, κλπ, ίσως είναι χρήσιμα στους αφηρημένους, ή, αυτούς που αφαιρούνται με το τηλέφωνο, τσακώνονται με τον / την συνεπιβάτη, έχουν πιεί ένα ποτήρι παραπάνω.
Το να σφίγγει το τιμόνι, και για μια αναγκαστική / απότομη αλλαγή να μην μπορείς να στρίψεις, είναι πρωτόγνωρο, και ίσως και επικίνδυνο.
Τα πρώτα, απαιτούν καθαρά σήματα, και όχι αυτά τα περασμένα με spray που λένε Gate 7, ή είναι πυροβολημένα με ψιλά σκάγια, ή 9-βολα, για να δούμε την διασπορά. Και σωστές διαγραμμίσεις, όχι αυτές που συγκλίνουν, αποκλίνουν, ξαφνικά χάνονται.
Αρα, για να απαντήσουμε και στην αρχική ερώτηση του ΟΡ, ειδικά στην Ελλάδα, που δεν υπάρχει η υποδομή του οδικού δικτύου, το να πληρώνεις έξτρα για να αποκτήσεις όλα αυτά τα επιπλέον, μάλλον δεν αιτιολογείται. Μια και δεν είναι βέβαιο οτι θα δουλεύουν.
Αποψή μου φυσικά, και οι υπόλοιπες σεβαστές.