Γενική συζήτηση τεχνικού ενδιαφέροντος

Pierre Boulanger

Administrator
Εγγραφή
13 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
13.238
Reaction score
23.935
Πόντοι
1.667
Age
51
Περιοχή
Paris in the sixties
@Nikephoros

Παρατηρώ από την πρώτη μέρα έναν (από τους πολλούς) θόρυβο ο οποίος αναπαράγεται σχεδόν σε κάθε ανωμαλία του δρόμου (άρα μονίμως σχεδόν) ένα θόρυβος - τρίξιμο από τα σκίαστρα του πανοραμικού παρμπρίζ τον οποίο μπορώ να αναπαράξω απλά πιέζοντας τα σχετικά πλαστικά. Το κάνει και το δικό σου?

Αγόρασα WD σιλικόνη σε σπρέι το ψέκασα με προσοχή για να μην λερώσω το ύφασμα που αναπτύσσεται για να καλύψει το τζάμι αλλά δεν έγινε δουλειά. Υπάρχει ρε παιδιά κάποια λύση για τέτοιες περιπτώσεις?
 

Nikephoros

Member
Εγγραφή
3 Σεπτεμβρίου 2015
Μηνύματα
4.665
Reaction score
13.188
Πόντοι
1.077
Age
50
Περιοχή
Αθήνα
@Nikephoros

Παρατηρώ από την πρώτη μέρα έναν (από τους πολλούς) θόρυβο ο οποίος αναπαράγεται σχεδόν σε κάθε ανωμαλία του δρόμου (άρα μονίμως σχεδόν) ένα θόρυβος - τρίξιμο από τα σκίαστρα του πανοραμικού παρμπρίζ τον οποίο μπορώ να αναπαράξω απλά πιέζοντας τα σχετικά πλαστικά. Το κάνει και το δικό σου?

Αγόρασα WD σιλικόνη σε σπρέι το ψέκασα με προσοχή για να μην λερώσω το ύφασμα που αναπτύσσεται για να καλύψει το τζάμι αλλά δεν έγινε δουλειά. Υπάρχει ρε παιδιά κάποια λύση για τέτοιες περιπτώσεις?
Αποστολε ναι! Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και στο δικό μου!
 

Pierre Boulanger

Administrator
Εγγραφή
13 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
13.238
Reaction score
23.935
Πόντοι
1.667
Age
51
Περιοχή
Paris in the sixties
Αποστολε ναι! Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και στο δικό μου!
Έχεις κάνει κάτι για να το αντιμετωπίσεις ή απλά δυναμώνεις την μουσική?
 

Nikephoros

Member
Εγγραφή
3 Σεπτεμβρίου 2015
Μηνύματα
4.665
Reaction score
13.188
Πόντοι
1.077
Age
50
Περιοχή
Αθήνα
Έχεις κάνει κάτι για να το αντιμετωπίσεις ή απλά δυναμώνεις την μουσική?
Είναι τόσα πολλά πλέον τα τριξιματα! Απλώς τα συνήθισα... Το μεγαλύτερο τρίξιμο είναι από το κάθισμα μου. Ύστερα από 184000 χλμ και 4 τρακαρίσματα, τι να περιμένει κανείς....

Είναι απίστευτο, μια με το Skoda όπου μου έδωσαν ένα ελαττωματικό αυτοκίνητο, ή μου το χάλαγαν στο συνεργείο, μια με το Picasso που μου το τράκαραν είτε σταθμευμένο, ή παραβιαζοντας άλλοι κόκκινο φανάρι, η από συντρίμμια άλλων αυτοκινήτων που εκτοξεύθηκαν πάνω μου, πρέπει να κάνω αγιασμό επειγόντως!
 

Taskos

Member
Εγγραφή
24 Απριλίου 2013
Μηνύματα
1.280
Reaction score
3.061
Πόντοι
777
Age
54
Για να επιστρέψουμε στη γενική συζήτηση τεχνικού ενδιαφέροντος, ορίστε μερικές βασικές παρατηρήσεις:

./η προέλευση των διάφορων θορύβων, στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, δεν εντοπίζεται εύκολα από τη θέση του οδηγού λόγω των αντανακλάσεων του ήχου αλλά και της προσπάθειας συγκέντρωσης στην οδήγηση.-Απαιτείται συνεργάσιμο δεύτερο άτομο.
./κάποιοι θόρυβοι προέρχονται από το εξωτερικό της καμπίνας, όπως από την ανάρτηση, σωλήνες, πλαστικά καλύμματα,καθρέπτες κτλ.
./άλλοι θόρυβοι ενισχύονται και μεταφέρονται μέσω των αεραγωγών θέρμανσης-ψύξης, αποπροσανατολίζοντας περισσότερο.
./πολλοί ήχοι συγχρονίζονται είτε με τις στροφές του κινητήρα, είτε των τροχών, είτε με κάποια συνθήκη- όπως επιτάχυνση, φρενάρισμα, πέρασμα από λακούβα κτλ, βοηθώντας έτσι στη διάγνωση.

./τα τριξίματα των ελαστικών παρεμβυσμάτων στις πόρτες και πλαίσιο παρερμηνεύονται ως από σπασμένα πλαστικά.
./στο εσωτερικό των πορτών και των χώρων αποθήκευσης ενδέχεται να υπάρχουν πολλές αιτίες τριξιμάτων.

Bonus:

Volkswagen 1990 Commercial - YouTube
 

Pierre Boulanger

Administrator
Εγγραφή
13 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
13.238
Reaction score
23.935
Πόντοι
1.667
Age
51
Περιοχή
Paris in the sixties
δεν εντοπίζεται εύκολα από τη θέση του οδηγού λόγω των αντανακλάσεων του
Ισχύει 100%
Άκουγα ένα θόρυβο Μπροστά αριστερά και ήταν πίσω δεξιά
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
1.728
Reaction score
3.757
Πόντοι
697
Age
51
....αν μου επιτρέπετε.

Η καρότσα, είναι στην ουσία ένας κλωβός, ενα κουτί, ένα ηχείο.

Κάθε θόρυβος, που είναι πλώς μία ταλάντωση, μεταφέρεται διαμεσου των διαφόρων στοιχείων, και μπορεί να προκαλεί και άλλη ταλάντωση αλλού. Αρα, θόρυβο.

Συνεπώς, το αίτιο, μπορεί να είναι αλλού, και το αποτέλεσμα, να παρουσιάζεται ( εικονικά ) αλλού.

Σε ένα σύνολο κινουμένων μερών, που το καθένα έχει την δικη του ταλάντωση / ιδιοσυχνότητα, σε κάποιες φάσεις, συμπίπτουν, ( σε αριθμό στροφών, σε καλντερίμι, σε άγρια άσφαλτο ), και ο συντονισμός αυτός παράγει μεγαλύτερες ταλαντώσεις. Συνεπώς, η προσπάθεια είναι, να αποκλείσουμε τις ταλαντώσεις και τους συντονισμούς.

Τα σημεία που ταλαντώνονται ( και παράγουν ήχο ), είναι συνήθως, σχετικά "μεγάλες" επιφάνειες, χωρίς στήριξη. Σε αυτές, δημιουργούνται νευρώσεις, ή προστίθεται υλικό, που αλλάζει την συχνότητα. Βλέπουμε τέτοια στις πόρτες, στα πατώματα, κλπ

Επιφάνειες σε επαφή, πχ ταμπλώ από πλείστα των δύο μερών, σε επαφή με άλλα στοιχεία, πχ λαμαρίνες, είναι βασικά σημεία δημιουργίας τριβών /τριξιμάτων/ θορύβων. Σε όλα αυτά τα σημεία, μία ελαστικη επιφάνεια ενδιάμεσα, πχ aero-stop, τα καταργεί.

Οι κατασκευαστές, κάνουν ( σε ακριβά οχήματα ) ειδικη μελέτη, και μονώνουν διάφορα σημεία, πχ την επιφάνεια κάτω από το πίσω κάθισμα, λαμαρίνα με μεγάλη επιφάνεια, και συντονιζόμενη με την ανάρτηση σε κάποιες φάσεις, ένας πχ συντονισμός στις 2500 στροφές που πάλλει την πόρτα, και πολλά άλλα παραδείγματα.

Ακόμα, και ένα αντικείμενο στο πορτ-μπαγκάζ, πχ γρύλλος, μπορεί σε κάποιες φάσεις να κανει θόρυβο, που τον μεταδίδει και παραπλανά ότι είναι από αλλού.

Και μην ξεχνάμε ότι το ανθρώπινο αυτί, αντιλαμβάνεται συγκεκριμένες συχνότητες, κάθε άνθρωπος διαφέρει λιιιιγο, και κάποιες μπορεί σε κάποιον να ακούγονται πιο εύκολα, από ότι σε άλλον, κάποιοι υπέρηχοι ή υπόηχοι, να γίνoνται αντιληπτοί διαφορετικά, πχ σαν βόμβος, βούϊσμα, απροσδιόριστο σαν πηγή.

Η χρήση κάποιων ηχοαπορροφητικών υλικών, βοηθάει.

Να αναφέρω και το κλασικό, στους σκαραβαίους, βάζανε κουβέρτες στον χώρο πίσω από το κάθισμα, για μείωση του θορύβου της μηχανής.
 

Pierre Boulanger

Administrator
Εγγραφή
13 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
13.238
Reaction score
23.935
Πόντοι
1.667
Age
51
Περιοχή
Paris in the sixties
Οι κατασκευαστές, κάνουν ( σε ακριβά οχήματα ) ειδικη μελέτη, και μονώνουν διάφορα σημεία, πχ την επιφάνεια κάτω από το πίσω κάθισμα, λαμαρίνα με μεγάλη επιφάνεια, και συντονιζόμενη με την ανάρτηση σε κάποιες φάσεις, ένας πχ συντονισμός στις 2500 στροφές που πάλλει την πόρτα, και πολλά άλλα παραδείγματα
Μα εδώ για ακριβό αυτοκίνητο μιλάω και πίστεψε με δεν φαίνεται να έχει γίνει κάποια μελέτη, τουλάχιστον δεν έχει αποδώσει (αν έγινε). Ευτυχώς είναι το μόνο θέμα που έχει.
 

Nikephoros

Member
Εγγραφή
3 Σεπτεμβρίου 2015
Μηνύματα
4.665
Reaction score
13.188
Πόντοι
1.077
Age
50
Περιοχή
Αθήνα
Επειδή έγινε μία μεγάλη συζήτηση σχετικά με την υδροπνευματική στο θέμα με τις ΧΜ και για να μη βγαίνουμε εκτός θέματος, επιτρέψτε μου ένα σχόλιο σε αυτό το θέμα σχετικά με την υδροπνευματική. Καταρχάς αναφέρθηκε πολύ συχνά η λέξη "άνεση" ως συγκριτικός παράγοντας των διαφόρων μορφών υδροπνευματικής στην ιστορία των Citroen. Είχα πάντα την αίσθηση ότι ο σκοπός της υδροπνευματικής ήταν η πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες, με το αμάξωμα να διατηρείται οριζόντιο και οι τροχοί να ακολουθούν πιστά το περίγραμμα του δρόμου και όχι η άνεση. Η άνεση έρχεται ως ένα καλοδεχούμενο επιπρόσθετο αποτέλεσμα, αλλά δεν ήταν ο αυτοσκοπός της υδροπνευματικής (ίσως κάνω λάθος). Πάντως, να πω ότι, σχετικά με αυτό που αναφέρθηκε ότι η C5 X7 με συμβατική ανάρτηση είναι πιο άνετη από υδροπνευματική C5 X7, έχω δει σε συμβατική C5 πως συμπεριφέρθηκε το αμάξωμα όταν έπεσε σε λακκούβα και πως αντίστοιχα συμπεριφέρθηκε μία υδροπνευματική. Στην κυριολεξία η μέρα με τη νύχτα. Και μία Αμερικάνικη μαούνα μπορεί να είναι πιο άνετη από μία υδροπνευματική, αλλά δε θα έχει τη συμπεριφορά μίας τέτοιας Citroen στο δρόμο, ούτε κατά διάνοια.

Όσον αφορά εάν σύγχρονες, ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αεραναρτήσεις είναι πιο αποτελεσματικές από μία υδροπνευματική, θα πρέπει να γίνει μία απευθείας σύγκριση με μετρήσεις, ή κάποιος που έχει εμπειρία και από τις 2 να μας διαφωτίσει.

Έχοντας οδηγήσει στη ζωή μου GS, C5, CX και επιβάτης για λίγο σε C6 και DS 21, θα έλεγα ότι οι διαφορές, κατά τη γνώμη μου πάντα, μπορεί να είναι διακριτές, αλλά όχι και τόσο μεγάλες. Σίγουρα, δεδομένου και του σκοπού της υδροπνευματικής, δεν μπορείς να πεις εάν είναι η μία καλύτερη από την άλλη.

Για εμένα, πάντως, η καλύτερη μορφή (έστω και με μικρές διαφορές, όπως είπαμε) υδροπνευματικής είναι αυτή της CX. Δεν είναι τόσο "παθητική" όσο των DS/GS και ταυτόχρονα, όχι τόσο "αποστειρωμένη" όσο των μεταγενέστερων Citroen με hydractive. Οι Activa είναι μία εξαίρεση διότι προσφέρουν μία πραγματικά εξωγήινη αίσθηση στο κράτημα και ανάθεμα την ώρα που η Citroen αποφάσισε να μην υποστηρίζει όσο θα έπρεπε με ανταλλακτικά αυτά τα συστήματα.
 

Demetris

Member
Εγγραφή
31 Δεκεμβρίου 2020
Μηνύματα
308
Reaction score
904
Πόντοι
367
Age
50
Πιθανόν να μην ήμουν αρκετά σαφής, ή να μην εκφράστηκα σωστά...
Δεν υπονόησα ότι η συμβατική C5 είναι καλύτερη από την υδροπνευματική. Άλλωστε κι εγώ, αν είχα την επιλογή όταν έγινε η αγορά, θα προτιμούσα την υδροπνευματική, έστω κι αν αυτό θα σήμαινε ότι θα έπρεπε να πάω σε κινητήρα THP, με όλα τα κουσούρια του, αντί του Hdi.

Η εντύπωσή μου είναι ότι από τη δημιουργία της, ο σκοπός της υδροπνευματικής ήταν ο έλεγχος του αμαξώματος ακόμα και κάτω από δύσκολες συνθήκες, αλλά ταυτόχρονα και η άνεση. Άλλωστε οι Γάλλοι παραδοσιακά σχεδίαζαν αναρτήσεις (συμβατικές ή υδροπνευματικές) με γνώμονα και τους δύο παραπάνω στόχους. Η αναφορά σε αμερικάνικες μαούνες δεν νομίζω ότι ταιριάζει στη συζήτηση. Αυτό που ήθελα να πω, είναι ότι ενώ ακόμα και στην τελευταία της μορφή η υδροπνευματική θα μπορούσε να είναι ακόμα πιο άνετη, χωρίς θυσίες φυσικά στον έλεγχο του αμαξώματος, ήταν κατά τα φαινόμενα συνειδητή επιλογή της εταιρίας να είναι σχετικά σφιχτή, ακολουθώντας το συρμό...
Γενικά έχω την εντύπωση ότι η τελευταία υλοποίηση της Η3+ στην C5 X7 έγινε με κρύα καρδιά από την εταιρία. Διαρροές από τις μπουκάλες πολύ νωρίς, ακριβές σφαίρες που χαλάνε εύκολα, έλλειψη ανταλλακτικών για αυτοκίνητο που η παραγωγή του σταμάτησε μόλις πριν από 4 χρόνια... Μια αντιμετώπιση από την εταιρία του στυλ "να το κλείσουμε το θέμα της υδροπνευματικής να τελειώνουμε". :thumbsdown:
 
Last edited:

Nikephoros

Member
Εγγραφή
3 Σεπτεμβρίου 2015
Μηνύματα
4.665
Reaction score
13.188
Πόντοι
1.077
Age
50
Περιοχή
Αθήνα
Να το κλείσουμε το θέμα να τελειώνουμε.
Δεν αναφέρθηκα ονομαστικά σε κανέναν, ούτε ενόχλησα ποτέ κανέναν αυτά τα 7 χρόνια που είμαι στο φόρουμ. Εξέφρασα μία άποψη ή εμπειρία. Εάν όμως κάπου σε στεναχώρησα, ειλικρινά σου ζητώ συγνώμη. Δε νομίζω, όμως ότι υπάρχει κάποιο θέμα να κλείσουμε και να μη μιλάμε, το φόρουμ είναι διασκέδαση, χαρά και "φιλία" μεταξύ μας, έστω και διαδικτυακά. Δεν κάνουμε ανταγωνισμό "ποιος ξέρει περισσότερα και ποιος όχι"... "Διαφωνώ μαζί σου, αλλά θα υπερασπίζομαι μέχρι θανάτου το δικαίωμα να λες την άποψή σου".

Και πάλι ειλικρινά συγνώμη.
 

Demetris

Member
Εγγραφή
31 Δεκεμβρίου 2020
Μηνύματα
308
Reaction score
904
Πόντοι
367
Age
50
:citroen:
"Να το κλείσουμε το θέμα να τελειώνουμε" νομίζω ότι ήταν η στάση της εταιρίας απέναντι στην υδροπνευματική τα τελευταία χρόνια!

Δεν αναφερόμουν στη συζήτηση, η οποία προφανώς και είναι ευχάριστη, και προς Θεού δεν αισθάνθηκα ποτέ προσβεβλημένος ή ενοχλημένος ούτε από εσένα ούτε από κάποιον άλλον εδώ μέσα.
Νομίζω ότι κάποιες φορές γράφω γρήγορα, χωρίς να εξηγώ επαρκώς, και δημιουργώ λάθος εντυπώσεις...
Θα προσπαθήσω να το διορθώσω!
 

visa chrono

Member
Εγγραφή
1 Δεκεμβρίου 2012
Μηνύματα
13.064
Reaction score
26.898
Πόντοι
1.607
Δεν αναφέρθηκα ονομαστικά σε κανέναν, ούτε ενόχλησα ποτέ κανέναν αυτά τα 7 χρόνια που είμαι στο φόρουμ. Εξέφρασα μία άποψη ή εμπειρία. Εάν όμως κάπου σε στεναχώρησα, ειλικρινά σου ζητώ συγνώμη. Δε νομίζω, όμως ότι υπάρχει κάποιο θέμα να κλείσουμε και να μη μιλάμε, το φόρουμ είναι διασκέδαση, χαρά και "φιλία" μεταξύ μας, έστω και διαδικτυακά. Δεν κάνουμε ανταγωνισμό "ποιος ξέρει περισσότερα και ποιος όχι"... "Διαφωνώ μαζί σου, αλλά θα υπερασπίζομαι μέχρι θανάτου το δικαίωμα να λες την άποψή σου".

Και πάλι ειλικρινά συγνώμη.
:citroen:
"Να το κλείσουμε το θέμα να τελειώνουμε" νομίζω ότι ήταν η στάση της εταιρίας απέναντι στην υδροπνευματική τα τελευταία χρόνια!

Δεν αναφερόμουν στη συζήτηση, η οποία προφανώς και είναι ευχάριστη, και προς Θεού δεν αισθάνθηκα ποτέ προσβεβλημένος ή ενοχλημένος ούτε από εσένα ούτε από κάποιον άλλον εδώ μέσα.
Νομίζω ότι κάποιες φορές γράφω γρήγορα, χωρίς να εξηγώ επαρκώς, και δημιουργώ λάθος εντυπώσεις...
Θα προσπαθήσω να το διορθώσω!
Νομιζω ξυλινη αποτυπωση ενος pc ..

Σαν θεατης απ εξω ..νομιζω δεν υπαρχει λογος ... και αναφερωμενος σε 2 ευγενεις προσωπικοτητες του μικροφορουμ ,ας ....

Α ρε τι ειπα παλι ..

Σοβαρα .. δεν θα εγραφα αυτο εαν δεν ειχα θετικη αποψη και για τους δυο στο λιγο που ξερω ...

Αυτα και Ciao ...
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
8.582
Reaction score
19.820
Πόντοι
1.387
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
100 % πρόκειται περί παρεξήγησης λόγω γραπτού λόγου.
:thumbs::)
 

Pierre Boulanger

Administrator
Εγγραφή
13 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
13.238
Reaction score
23.935
Πόντοι
1.667
Age
51
Περιοχή
Paris in the sixties
Η άνεση έρχεται ως ένα καλοδεχούμενο επιπρόσθετο αποτέλεσμα, αλλά δεν ήταν ο αυτοσκοπός της υδροπνευματικής (ίσως κάνω λάθος).
Αξιότιμε και αγαπητέ μου Νίκο :D
Να σου θυμίσω ότι περισσότερο προμόταραν, marketing wise πάντα, την άνεση και δευτερευόντος την ασφάλεια. Ανακαλώντας όλες τις μπροσούρες που έχω αλλά και αυτό που ερχεται στο μυαλό όλων όταν ακούνε Citroen, εκτός από τα ηλεκτρονικά προβλήματα που πολλοί επιμένουν ακόμα και σήμερα ότι έχουν, έρχεται η άνεση. Εννοείται και η ασφάλεια αλλά ίσως λίγο περισσότερο η άνεση..
 

Nikephoros

Member
Εγγραφή
3 Σεπτεμβρίου 2015
Μηνύματα
4.665
Reaction score
13.188
Πόντοι
1.077
Age
50
Περιοχή
Αθήνα
Αξιότιμε και αγαπητέ μου Νίκο :D
Να σου θυμίσω ότι περισσότερο προμόταραν, marketing wise πάντα, την άνεση και δευτερευόντος την ασφάλεια. Ανακαλώντας όλες τις μπροσούρες που έχω αλλά και αυτό που ερχεται στο μυαλό όλων όταν ακούνε Citroen, εκτός από τα ηλεκτρονικά προβλήματα που πολλοί επιμένουν ακόμα και σήμερα ότι έχουν, έρχεται η άνεση. Εννοείται και η ασφάλεια αλλά ίσως λίγο περισσότερο η άνεση..
Πάντως Απόστολε πραγματικά, 2 διαφημίσεις που μου έχουν μείνει από τις Citroen είναι οι εξής: Η πρώτη που έπαιζε συνέχεια στην Ελληνική τηλεόραση με την κόκκινη GSA που έτρεχε προς τον γκρεμό, αλλά όταν έσκαγαν τα λάστιχά της λίγο πριν τον γκρεμό, ο οδηγός δεν έχανε τον έλεγχο, αλλά μπορούσε να αποφύγει τον γκρεμό. Και στο τέλος της διαφήμισης έδειχνε την ίδια GSA να φεύγει από το πεδίο δοκιμών με τρεις ρόδες! Η 2η ήταν μία Γερμανική διαφήμιση της ΧΜ στο Γερμανικό κανάλι RTL, τότε, αρχές δεκαετίας '90 που μόλις είχε απελευθερωθεί η τηλεόραση, η οποία έδειχνε τη λειτουργία της υδροπνευματικής σε animation και αμέσως μετά, μία 24βάλβιδη ΧΜ να διασχίζει κάθετα με πολύ μεγάλη ταχύτητα ένα οργωμένο χωράφι και οι τροχοί να ανεβοκατεβαίνουν σαν τρελοί, αλλά το αμάξωμα να παραμένει οριζόντιο. Και βέβαια, μην ξεχνάμε το βιντεάκι promotion της ΧΜ, όπου δείχνει μία ΧΜ να περνάει από σεισμούς, ηφαίστεια, καταποντισμούς, κατολισθήσεις, ποτάμια, χωματόδρομους, λίμνες, για να φτάσει ο ήρωας της διαφήμισης ατσαλάκωτος στον προορισμό του!
 
Top Bottom