Τα Mercedes, παλαιότερα, τα σχεδίαζαν / καθόριζαν οι μηχανικοί. Δεν υπηρχαν λογιστές ( cost cuts ) και μαρκετίστες. Τα έφτιαχναν όπως έπρεπε να είναι κατα την άποψή τους, και .........πούλαγαν. Δείτε καμμια 114 / 115, την εμπρόσθια αναρτηση. Οπως και του φορτηγού 814.
Και η αντίληψη του κόσμου ήταν τέτοια, που με απλή ανακοίνωση ενός νεου μοντέλου, κάποιοι έδιναν 50-60.000 DEM, λέγοντας, Οταν το βγάλετε, κρατήστε μου ένα. Ηξεραν ότι θα είναι ποιοτικό.
Κάποια καταραμενη στιγμή, το 1998, έκαναν μια συμφωνία με ένα άλλο αστέρι, πεντάκτινο, που οι χιουμορίστες έλεγαν ότι τα δύο κάτω άκρα ήταν τα ............ποδια για να τρέχει γρήγορα να αποφύγει τους θυμωμένους πελάτες.
Η συμφωνία έγινε για να αποκτήσει πρόσβαση στις ΗΠΑ , αλλά προέβλεπε και άλλες εφαρμογές. Και μπήκαν οι λογιστάδες, και σχεδίαζαν αυτοκίνητα. Από το 2000 μέχρι το 2003 που συνεργάστηκαν, ένα αυτοκίνητο σωστό ΔΕΝ βγήκε. Και όταν πλέον κατέληξαν να μην τα αγοράζουν ούτε οι εταιρίες ΤΑΧΙ στην Γερμανία, οι διοικούντες θορυβήθηκαν, άλλαξαν διευθύνοντα, κόψανε την συνεργασία και ...........ξανάρχισαν τον διαφορετικό σχεδιασμό.
Και έκαναν το πρώτο βήμα με το W 204, που έβγαινε στην διαφήμιση ίδιος ο Τσέος ( !!! ), και έλεγε See for yourself, δίνοντάς σου από την οθόνη το κλειδί. Με το λογοπαίγνιο, see, μια και αναφερότσν σε μοντέλο σειράς C.
Οι γνωρίζοντες, δεν αγοράζουν αυτοκίνητα παραγωγής 2000-2003. Οπως μου είχε πεί και ο Εμπορικός Δ/ντης τότε, όλο στους γρύλλους είναι και δεν μπορούμε να τα μαζέψουμε..
Αλλά, η ψώρα τους είχε πιάσει, και πλέον, ΔΕΝ ξανασχεδίασαν αυτοκίνητο ποιότητας όπως τα προ συνεργασίας.
Βλέπεις ένα σημερινό, και δεν διαφέρει σε τίποτα από τα υπόλοιπα του κόσμου, να μην πως είναι υποδεέστερο.
Τα λέω όλα αυτά, για να εξηγήσω και να πιστοποιήσω ότι τα αυτοκίνητα του Δημήτρη, έχουν ακριβώς την ποιότητα που αντίστοιχης ημερομηνίας παραγωγής αυτοκίνητα, δεν είχαν. Ακόμα και τα των 4 κυκλων, ή της γαλάζιας προπέλας.
Κανένας δεν είχε την κουλτούρα της ποιότητας όπως αυτοί. Και αν χάλασε μια πετούγια, ή ένα λαμπάκι, δεν σημαίνει ότι είχαν πρόβλημα.
Και άλλη εποχή είναι η 124, που μόνον για τον σχεδιασμό της ανοιγόμενης οροφής, είχαν επενδυθεί τότε 25 εκατομμυρια DEM. Αλλά, πάς 160, με την οροφή ανοικτή, και μιλάς με τον συνεπιβάτη χωρίς να φωνάζεις, ούτε να παίρνει το τσουλούφι της κας. Και τα μετέπειτα, ακολουθησαν την εξέλιξη, με διακόπτες αφής, οθόνες LCD, και άλλα κόλπα. Αλλά πλέον, είτε S class , είτε A class , κάτι οθόνες παίρνεις, ίδιες, και η διαφορά είναι στα καθισματα, αν θα είναι ύφασμα, ή δέρμα.
Μέχρι και την 124, έβαζαν ένα βινυλιο δικό τους, το MB-tex, που δεν τρύπαγε ούτε με μαχαίρι. Και δέρματα, από ζώα του βορά, που έχουν πιο χοντρό πάχος και δεν είναι τρυπημένα από κουνούπια. Δείτε δέρματα Mercedes 10-20-30 ετών, και αντίστοιχα άλλων Γερμανικών ή Σουηδικών. Και θα δείτε τις διαφορές.
Ειχα την τύχη και ήμουν επίσημος προσκεκλημένος στην εταιρία, για 15 ημέρες. Γυρίσαμε πολλά τμήματα, και πολλά εργοστάσια. Πραγματικά έβλεπα και άκουγα και δεν χόρταινα. Ποιότητα. Αναμφισβήτητη. Η Crysler ήταν η κατάρα. Αλλαξε πρόωρα την μεταστροφή προς το "οικονομικό" και τις επιταγές του μαρκετινγκ. Εμαθα και είδα πολλά. Ειδικά όταν είδαν ότι και ήξερα μηχανικά αλλά και καταλάβαινα ανοίξαν τις καρδιές τους. Και κάναμε και το επιπλέον βήμα. Και είδα και μυστικά, σκεψεις, προοπτικές. Και η μαρκετίστικη προσέγγιση άλλαξε και έγινε πιο ζεστή, και αληθινή. Και κέρδισα πολλά.
Επειδή θα αγόραζα επαγγελματικά οχήματα, είχα την διαβεβαίωση ότι μέχρι και 10 χρόνια ΜΕΤΑ από το επίσημο σταμάτημα του μοντέλου, η εταιρία θα παρείχε εγγυημένα όλα τα απαιτούμενα ανταλλακτικά. Και μας έδειξαν σε αποθήκη, καρότσες και καπώ - φτερά, ΙΧ και φορτηγων που κυκλοφορούσαν όταν ήμουνα παιδί !
Και όπως είπε ο ταξιτζής, βρίσκεις ανταλλακτικά εύκολα. Και το σερβις, είναι φτηνό. Οταν πήρα το δικό μου, μοντέλο 1999, έκανα σέρβις με 300 Ε όταν για το άλλο Γερμανικό, πιο λαϊκό VW, πλήρωνα 500 Ε. Ουτε εγώ δεν το πίστευα.
Και αυτό που είπε στον Δημήτρη ο κοινος φίλος ( όπως απεδείχθη ) ότι πήρε το καλο, έχει δίκιο.
Η φίρμα, κάνει βήμα βήμα τις αλλαγές, σε καινούργια καρότσα, βάζει μια παλιά δοκιμασμένη μηχανή, και με την πρώτη αναβάθμιση καρότσας, βάζει την καινουργια μηχανή, φυσικά δοκιμασμένη σε εργαστήρια και "μουλάρια" για μερικά εκατομμύρια χιλιόμετρα στην Αφρική και τον πολικό κύκλο.
Πήγαινα Ολλανδία σχεδόν κάθε μήνα. Φτάνω μια φορά, και έρχεται να με πάρει ο οδηγός, με το 211, μόλις είχε κυκλοφορήσει. Αντι να πάμε αμέσως στο εργοστάσιο, κάναμε γύρες στην περιοχή, να το δώ, να το χαρώ. Μετά από 4-5 μήνες, έπιασαν τα χιόνια, και ............ράϊσαν τα παρμπρίζ στην βάση, και στα 10 αυτοκίνητα που είχε πάρει η εταιρία. Ερχόταν να με πάρει, και μου έλεγε τα προβλήματα που αντιμετωπιζαν.
Να τα λέμε και αυτά. Στην 124, κάνανε 600-700 χιλιάδες χιλιόμετρα χωρίς κανένα πρόβλημα. Ειναι μετά το 123, old school, ενα από τα καλυτερα αυτοκίνητα που έφτιαξαν , και ήδη είναι classic σε πολλές αγορές. Οι τιμές ακόμα είναι χαμηλές. Οποιος ενδιαφέρεται, ας ορμήσει.