Citroen XM, γενική συζήτηση

xantiamanolis

Member
Εγγραφή
7 Δεκεμβρίου 2012
Μηνύματα
2.679
Reaction score
3.925
Πόντοι
827
Age
49
Περιοχή
Πρεβεζα
Υπεθεσα με το μυαλο μου οτι εισε μικρος σε ηλικια επειδη αναφερες νεος οδηγος....χωρις να θελω να επικρινω την επιλογη για την αγορα της ΧΜ....ομως θεωρω οτι ειναι αμαξι αλλης κατηγοριας μπορεις να αρχισεις την επιλογη για υδροπνευματικο με μια ξανθια εστω και σειρα 1 πληθωρα ανταλακτικων πολυ πιο απλο σε συντηρηση πολυυυυυυ λιγοτερα προβληματα και πολλα μελη εχουν ηδη ξανθια και μπορουν να σε καθοδηγησουν σε πολλα πραγματα.....μη ξεχνας οτι σε 1 χρονο τα πρωτα ξανθια 1993 ηδη γινονται ιστορικα και τα τελη τους ειναι πολυ λιγοτερα οπως και η ασφαλεια και γεβικα το κοστος χρησης....λιγο η βενζινα σαν καταναλωση ανα λιτρο ειναι λιγο ανεβασμενη με τα σημερινα στανταρτ...οχι ομως με τα στανταρτ εκεινης της εποχης....οπως και εχει παντως καλη επιλογη σου ευχομαι
 

nikos_xm

Member
Εγγραφή
31 Ιανουαρίου 2016
Μηνύματα
197
Reaction score
634
Πόντοι
507
Μόνο αν υπάρχει έρωτας με την xm να πάρεις, γιατί αλλιώς θα το μετανιώσεις.

Ένα καλό bx 16 μπορεί να σου δώσει ότι και η xm σαν άνεση με πολύ φθηνότερα ανταλλακτικά μικρότερα τέλη κλπ. όπως σου έχουν πει και οι υπόλοιποι.
 

GiwrgosTer

Member
Εγγραφή
18 Δεκεμβρίου 2021
Μηνύματα
94
Reaction score
127
Πόντοι
307
Age
19
Περιοχή
Χανιά, Κρήτη
Δεν εχω καταληξει σε καποια αποφαση ακομα, αλλα πραγματι απο τις αγγελιες φαινεται οτι η πιο ευρεως διαθεσιμη υδροπνευματικη εδω ειναι η ξανθια. Απο πλευρας αξιοπιστιας η ξανθια activa εχει μεγαλη διαφορα απο μια απλη υδροπνευματικη ξανθια ;
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
7.201
Reaction score
15.669
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
Το βασικο θεμα ειναι τα εμβολα απο τις ενεργες αντιστρεπτικες στα xantia activa.
Θα συμφωνησω οτι για πρωτο αυτοκινητο και επαφη με υδροπνευματικη η χρυση τομη ειναι η xantia II 1.8 16v '98-'01. Δε θα προβληματισει περισσοτερο απο οποιοδηποτε αυτοκινητο της εποχης της σε συντηρηση, εχει ικανοποιητικες επιδοσεις, δεν προβληματιζει στην ευρεση ανταλλακτικων, δεν καιει υπερβολικα καθημερινα και με μια αλλαγη σφαιρων και τοποθετηση set up 70-40 (εμπρος-πισω) σχεδον θυμιζει παλιο υδροπνευματικο με μια δοση υπερβολης ισως. Αν οικονομικα εχεις ανεση τοτε μονο activa αλλα τα 13-15 λιτρα στα 100km καταναλωση ειναι ρεαλιστικο νουμερο, εχει πολλα εξαρτηματα που δεν βρισκονται απο τις 1.6-1.8 και εχει αρκετα παραπανω εξαρτηματα στο κυκλωμα της αναρτησης. Γι αυτο ηταν και πολυ καλυτερη συνολικα απο τις απλες xantia.
Οτιδηποτε αλλο απ οσα αναφερθηκαν ειναι ως χομπυ πια ή λογω αναγκης η κατοχη του.
 

dap

Member
Εγγραφή
26 Οκτωβρίου 2020
Μηνύματα
59
Reaction score
136
Πόντοι
257
Age
54
Καλημέρα σε όλη την παρέα.
Μπαίνω καιρό στο site και σας παρακολουθώ αλλά δεν γράφω. Ακολουθεί λοιπόν σεντόνι το οποίο οι διαχειριστές μπορούν να ταξινομήσουν όπου θέλουν. Είμαι 55άρης κάτοχος δύο Μερσεντές Ε (w124 και w210), αμφότερα facelift. Το 210 είναι το καθημερινό και το 124 περιμένει να γίνει ιστορικό. Μέχρι πρόσφατα είχα και ένα Citroen Xsara 1.6-109 hp-auto, για καθημερινό εργάτη, το οποίο όμως χαιρέτησε γιατί το κιβώτιο επιβεβαίωσε τους αρχικούς φόβους μου και ήταν προβληματικό. Από το φόρουμ έχω μιλήσει μια-δυο φορές με τον Χρήστο-Νονός και έχω πιει καφέ με τον Θωμά-Maxtsif, ο οποίος είχε την καλοσύνη να με κάνει βόλτα με την κούκλα ΒΧ Gti. Μ΄αρέσουν τα παλιά Mercedes & Citroen. Για μένα το κύριο χαρακτηριστικό που θέλω όταν οδηγώ είναι η άνεση. Αυτές οι δύο εταιρείες το πρόσφεραν απλόχερα. Θέλω λοιπόν –Θεού θέλοντος- πριν με καλέσει ο θεριστής, να γίνω κάτοχος και ενός υδροπνευματικού Citroen ως ενός ακόμη ιστορικού, για χαλαρές βόλτες σαββατοκύριακου. Ποτέ δεν ξέρεις τι σου επιφυλάσσει το μέλλον οικονομικά και τα όνειρα είναι δωρεάν.
Ξεκινώ λοιπόν: τα τέσσερα μεγάλα Citroen (DS, CX, XM, C6) κατά την γνώμη μου εμπεριέχουν το (ανύπαρκτο πλέον στις μέρες μας) dna της εταιρείας, μιας εταιρείας που απαξιώθηκε σταδιακά από την PSA και πλέον οδηγείται στην εξαφάνιση. Είναι μια ολόκληρη ιστορία για την συμπεριφορά της PSA απέναντι στην Citroen, αλλά θα μας χρειαζόταν βιβλίο για να την αναλύσουμε. Εντελώς επιγραμματικά θα πω μόνο ότι ήταν ο θρίαμβος του politically correct απέναντι στην καινοτομία και η εκδίκηση ότι μπορώ να διατάζω τον γείτονα που έφτιαξε το αριστούργημα DS και να τον «σβήσω».
Το DS όμως είναι απλησίαστο πλέον για μένα. Το CX ποτέ δεν το συμπάθησα εξωτερικά. Σαν να έλεγαν ότι «αφού κάναμε το DS, έχουμε το δικαίωμα να σχεδιάσουμε και να κάνουμε το επόμενο όπως εμείς θέλουμε, κόντρα στην λογική με την οποία κατασκευάζονται όλα τα υπόλοιπα συνηθισμένα αυτοκίνητα». Αλλά είμαι σίγουρος ότι αν μου δοθεί η ευκαιρία να κάνω ποτέ βόλτα με αυτό, θα το ερωτευτώ για την άνεσή του. Για μένα το C6 είναι ότι πιο κοντινό μορφολογικά στο DS, σίγουρα θα γίνει δυσεύρετο στο μέλλον, λόγω του μικρού αριθμού παραγωγής. Ωστόσο το σχήμα της XM είναι –στα μάτια μου- επαναστατικό. Αυτή η σφηνοειδής μορφή του πάντα με έλκυε, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε είχα εντυπωσιαστεί. Η μορφή του καταβεβλημένου από τον καρκίνο και μικροκαμωμένου Μιτεράν να αποχωρεί με αυτό από το προεδρικό μέγαρο, έχει εντυπωθεί μέσα μου. Μίλησα με ιδιοκτήτη πρώτης γενιάς XM και μου επιβεβαίωσε τα horror stories για τα ηλεκτρικά του. Επιπλέον, ο χρόνος το νίκησε, ελάχιστα βλέπω σε καλή κατάσταση. Είμαι σίγουρος ότι στην Γαλλία και δευτερευόντως σε Ολλανδία-Πολωνία, υπάρχουν καλά κομμάτια, αλλά δυνατότητα εισαγωγής από το εξωτερικό δεν υπάρχει αυτή την στιγμή. Αυτό στην Αθήνα από ιδιώτη είναι μετατροπή από απλό δίλιτρο σε τούρμπο και τέτοιες περιπτώσεις με απωθούν . Συνεχίζει να είναι όμως η ΧΜ να είναι ένα όνειρο για το μέλλον.
Αν κατέβουμε πιο κάτω το ΒΧ είναι σχεδόν ανύπαρκτο, η Xantia χρυσή τομή μεν αλλά πρέπει να περιμένω για ιστορικό και το C5 1 πολύ νεώτερο. Από τα τρία αυτά καταλαβαίνω από τα γραφόμενα ότι η Xantia είναι πιο κοντά στο πνεύμα της εταιρείας, η τελευταία με κοινό σύστημα ανάρτησης-φρένων-τιμονιού. Το εύρος των επιλογών μου όμως, περιορίζεται πολύ και από ένα ακόμη παράγοντα: την υποχρεωτική ύπαρξη αυτόματου κιβωτίου (είπαμε: άνεση στο έπακρον). Πολύ λίγα είναι με αυτόματο κιβώτιο και δυστυχώς η PSA αγόραζε απ΄ότι φαίνεται ότι πιο φτηνό από την ZF. Δεν ξέρω αν στα μεγάλα μοντέλα αγόραζε κάτι πιο ποιοτικό για την διαχείριση της μεγαλύτερης ροπής, αλλά το ΑL4 που έβαζε σε Xsara, 406, 407 Xantia κ.λ.π. είναι πραγματικά χαμηλής ποιότητας. Δεν μιλάω για τον αριθμό των σχέσεων αλλά για την λειτουργία και την «εξυπνάδα» του κιβωτίου σε μια δύσκολη κατάσταση. Τα 722.4, 722.5 και 722.6 οίκοθεν κατασκευασμένα της Μερσεντές είναι της ίδιας εποχής, 4τάχυτα και 5τάχυτα είναι, αλλά είναι η μέρα με την νύχτα σε θέματα συμπεριφοράς και αξιοπιστίας με το ΑL4. Επαναλαμβάνω δεν ξέρω αν έβαζε καλύτερα κιβώτια στα μεγαλύτερα μοντέλα, αμφιβάλλω όμως: πολλές αγγελίες στην Ολλανδία για XM παρουσιάζουν σαν πρώτο πλεονέκτημα την ανακατασκευή του αυτόματου κιβωτίου, ένδειξη ότι είχαν θέμα εκεί.
Πάμε στο θέμα της περίφημης «απτής ποιότητας». Αυτό που κάνει τώρα η Peugeot στα δικά της μοντέλα, γιατί δεν το έκανε στα μεγάλα υδροπνευματικά Citroen τότε; Γιατί δεν φρόντιζε για ένα luxury executive car με ανάλογη τιμή; Tο ότι υπάρχουν ελάχιστες σωστές ΧΜ και πολλά σωστά 124 δεν είναι μόνο θέμα αριθμού παραγωγής, είναι και θέμα υλικών κατασκευής. Έβγαλαν το C6 με δύο μόνο κινητήρες στην αρχή, σαν να έλεγαν «το βγάζουμε ίσα ίσα για να δείξουμε ότι υπάρχουμε σ΄αυτόν τον χώρο, δεν μας ενδιαφέρει αν πουλήσει». Είναι δυνατόν αυτοκίνητο της κατηγορίας του C6 να παρουσιάζει αεροδυναμικούς θορύβους από τα παράθυρα; Η PSA ακολούθησε –για μένα- μια εντελώς λάθος πολιτική στις δεκαετίες 80-90-00, αφήνοντας την κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων στο έλεος των Γερμανών, ενώ μπορούσε άνετα και τεχνολογικά και οικονομικά να υποστηρίξει τέτοια μοντέλα. Μιλάμε ουσιαστικά για την Peugeot την πιο ισχυρή οικονομικά γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία μετά τον πόλεμο. Δεν τίθεται θέμα οικονομικής αδυναμίας, είναι θέμα καθαρά αντιπαράθεσης Λογιστών Vs Μηχανικών. (Και για να μην νομίζει κανείς ότι μεροληπτώ ακριβώς την ίδια μάχη στην Μερσεντές την κέρδισαν οι λογιστές μετά το 2000, η διαφορά είναι ότι οι γερμανοί είχαν ήδη κερδίσει την μάχη του χώρου των πολυτελών αυτοκινήτων και μετά ρίξανε την ποιότητα). Μπορεί να μην βγάζεις κέρδος από όλες τις κατηγορίες, αλλά όταν θέλεις να ηγείσαι οφείλεις να υπάρχεις σε όλες τις κατηγορίες με αξιόλογες προτάσεις. Όταν όμως αφήνεις να περάσουν κάποια χρόνια χωρίς να παρουσιάζεις διάδοχο, όταν βγαίνει το ΧΜ και το «χαντακώνεις» με τόσα προβλήματα, σιγά-σιγά οι πελάτες σε ξεχνούν. Και αυτά τα αξιόπιστα και πολυτελή στον εξοπλισμό και στα υλικά αυτοκίνητα έπρεπε να είναι οι ναυαρχίδες της Citroen, για να συνεχιστεί η παράδοση της DS το αυτοκίνητο των «εχόντων». Τώρα ως Stellantis πια προσπαθεί να ανεβάσει την ποιότητα, βάζοντας σε κλίμακα τις εταιρείες της και βάζοντας δυστυχώς την Citroen στην βάση της πυραμίδας.
Πάμε στο ζήτημα της υδροπνευματικής. Δεν έχω καταλάβει πραγματικά γιατί καταργήθηκε. Τα περί κόστους μου φαίνονται αστεία, φορέθηκε από ΒΧ και Xantia που δεν ήταν και τα ακριβότερα στην κατηγορία τους. Τα περί συντήρησης επίσης, τα 200.000 χιλιόμετρα είναι μεγάλο νούμερο για αλλαγή ανάρτησης. Διαβάζω ότι σταδιακά καταργούν και τα ανταλλακτικά που έχουν σχέση με το σύστημα. Αν έχουν σκοπό να συρρικνώσουν την Citroen γιατί δεν της δίνουν την δυνατότητα να βγάζει αποκλειστικά υδροπνευματικά μοντέλα; Λίγα και καλά. Έχουν 15 εταιρείες στην Stellantis, η μία ας βγάζει κάτι «ξεχωριστό», είμαι σίγουρος ότι οι πωλήσεις των Citroen θα εκτιναχθούν. Έχω ένα χούι: όταν θέλω να μάθω για κάτι διαβάζω, διαβάζω πολύ για αυτό. Για την υδροπνευματική της Citroen πρέπει να έχω διαβάσει εβδομάδες και να έχω δει άπειρα βίντεο, συμπεριλαμβανομένων εκείνων των 4-5 που έστελνε η μητρική στις αντιπροσωπείες και τους εξηγούσε την λειτουργία και την συντήρησή τους. Δεν είμαι μηχανικός, αλλά κάποια πράγματα πιστεύω ότι μπορώ να τα καταλάβω: το σύστημα είναι ιδιοφυές, πραγματική καινοτομία στον χώρο της ανάρτησης και κατ΄επέκταση της άνεσης. Όταν κατέχεις κάτι τόσο ξεχωριστό, που μια μερίδα πελατών σου το θέλει απεγνωσμένα, δεν είναι δυνατόν να το «θάβεις».
Για τα υπόλοιπα Citroen δεν έχω να σχολιάσω κάτι, για μένα η εταιρεία ταυτίζεται με την υδροπνευματική (και η Xsara είχε αποκτηθεί γιατί βρέθηκε με αυτόματο και στην κατάλληλη τιμή, όχι γιατί ήταν Citroen).
Ωραία τα λες θα μπορούσε να παρατηρήσει κάποιος αλλά ο κόσμος και η τεχνολογία προχωράει. Αν είχες την δυνατότητα, θα έπαιρνες το DS7 ή την S-Class σήμερα με όλα τα καλούδια. Προσωπικά όχι απλώς με αφήνουν αδιάφορο, αλλά αντιπαθώ (αυτή είναι η ακριβής λέξη) όλες αυτές τις οθόνες, τις τρισδιάστατες απεικονίσεις, τις αλλαγές φωτισμών κ.λ.π. Είμαι εντελώς κατασταλαγμένος πως αν υπήρχε απεριόριστη οικονομική δυνατότητα, θα έπαιρνα μια DS από αυτόν τον τύπο στην Γερμανία που τις κατασκευάζει από την αρχή (μοναδικό δίλημμα αν ήταν απλό ή κάμπριο Henri Chapron style), ή μια Pagoda. Φαντάζεστε μια ανοιξιάτικη βόλτα με ένα βάτραχο και μια παγόδα δίπλα-δίπλα; Η ομορφιά εν κινήσει... Είπαμε όμως, μόνο αυτόματα…..(στην περίπτωση της DS ημιαυτόματο). Για την ώρα είπαμε: μια αξιοπρεπής ΧΜ που θα την γυαλίζω και θα την προσέχω παρέα με την 124 μέχρι να γίνουν ιστορικά και να τα βγάζω βόλτα το Σαββατοκύριακο.
Είστε εξαιρετική παρέα, όλοι σας. Έχω διαβάσει όλα τα θέματα του φόρουμ για τα μοντέλα με υδρό. Οι κύριοι που ζουν στο εξωτερικό, είναι πραγματικά βαθείς γνώστες των θεμάτων της Citroen, αλλά και τα παιδιά εδώ δεν πάνε πίσω. Χάρηκα που βρήκα χρόνο να γράψω αυτά που ήθελα και τα έβγαλα από μέσα μου. Να είστε γεροί με υγεία, να προσέχετε τους λοχίες σας και να χαίρεστε την κάθε μέρα γιατί δεν ξαναγυρνάει….

Δημήτρης - Θεσσαλονίκη
 
Last edited:

maxtsif

Member
Εγγραφή
31 Μαϊου 2018
Μηνύματα
701
Reaction score
2.719
Πόντοι
677
Age
52
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Καλώς τον Δημήτρη! 'Άργησες να γράψεις αλλά ήσουν "χείμαρρος". Δε θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο σε όλα όσα έγραψες. (εκτός από το ότι δε σου αρέσει η CX- ένα αυτοκίνητο με πολύ έντονο χαρακτήρα, ίσως την αδικείς).
Για τα αυτόματα δεν έχω εμπειρία, αλλά με τα χρόνια οι Σιτροέν χρησιμοποιούσαν όλο και πιο βελτιωμένες εκδόσεις του κιβωτίου της ZF οπότε ίσως να λειτουργούσαν καλύτερα. Τώρα βέβαια υπάρχουν τα ΕΑΤ6/ΕΑΤ8.
 

dap

Member
Εγγραφή
26 Οκτωβρίου 2020
Μηνύματα
59
Reaction score
136
Πόντοι
257
Age
54
Γειά σου Maxtsif,
Το θέμα της ομορφιάς είναι εντελώς υποκειμενικό. Στα μάτια μου η CX έχει αποδεκτό σχήμα αλλά άσχημες λεπτομέρειες υλοποίησης (φωτιστικά σώματα μπρος πίσω, προφυλακτήρες, φλας). Για κάποιον άλλο μπορεί να είναι όμορφη και αυτό είναι απόλυτα αποδεκτό. Θα σου δώσω ένα πρόσφατο παράδειγμα: έβλεπα στην οθόνη του Η/Υ τον βάτραχο, πέρασε από δίπλα μια συνάδελφος γυναίκα και σχολίασε «τι άσχημο αυτοκίνητο….». Για μένα η DS είναι αξεπέραστη σε σχεδίαση με άριστη υλοποίηση των λεπτομερειών που ανέφερα πιο πάνω, για την κυρία ήταν άσχημη. Γούστα είναι αυτά. Η ΧΜ δεν μοιάζει με κανένα από τα άλλα τρία μεγάλα, μοιάζει κάπως στην SM, αλλά μου αρέσει το σχήμα της τόσο προφίλ όσο και ανφάς εμπρός ή πίσω (το πίσω μέρος της θεωρώ ότι είναι καταπληκτικό). Είμαι σίγουρος ωστόσο από όσα λέτε, ότι η CX κάνει το καλύτερο ταξίδι, για τον Nikephoros φαντάζομαι ότι θα είναι και πανέμορφη και καλά κάνει. Για τα κιβώτια δεν ξέρω τι βάζει τώρα η Σιτροέν, ούτε με πολυενδιαφέρει. Ας έβαζε τα Aisin τότε.
Για την ΧΜ έχω γραφεί σε κάποια φόρουμ του εξωτερικού, υπάρχει ένα παιδί από Αθήνα με μια δίλιτρη πρώτης γενιάς που ανεβάζει φωτογραφίες, (ίσως να είναι και εδώ μέσα) αλλά γενικά τα καλά κομμάτια είναι σπάνια. Μου κάνει εντύπωση πόσο πολλά υπάρχουν στην Πολωνία. Εντελώς τυχαία βρήκα ένα τέτοιο (χειροκίνητο όμως) παρατημένο για κανένα μήνα στην Θεσσαλονίκη (μετά δεν ξέρω τι έγινε) το οποίο επειδή περνούσα καθημερινά από εκεί το χάζευα. Το αυτοκίνητο ήταν σχεδόν σε κατάσταση αποσύνθεσης. Έχω μια απορία, αν τα «ελαττωματικά» σταματάνε το καλοκαίρι του 91 ή το καλοκαίρι του 93 αλλά θα το μάθω. Μου έκανε επίσης εντύπωση η τοποθέτηση του CX Prestige ότι τα ΧΜ από το 94 και μετά είναι από τα πιο αξιόπιστα αυτοκίνητα της μάρκας.
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
5.819
Reaction score
14.964
Πόντοι
1.137
Περιοχή
Région parisienne
T'a XM από τον Ιούλη του 1991(ημερομηνια κατασκευης, οχι πρωτης κυκλοφοριας) είχαν ήδη λύσει το πρόβλημα στα ηλεκτρικά.

Το πρόβλημα ήταν κυρίως έλλειψη μονώσεων στις καλωδιώσεις.
Απο το 1994 και μετά είναι τελείως αξιόπιστα. Όσο και οι ξανθουλες
 
Last edited:
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
5.819
Reaction score
14.964
Πόντοι
1.137
Περιοχή
Région parisienne
Ξεκινώ λοιπόν: τα τέσσερα μεγάλα Citroen (DS, CX, XM, C6) κατά την γνώμη μου εμπεριέχουν το (ανύπαρκτο πλέον στις μέρες μας) dna της εταιρείας, μιας εταιρείας που απαξιώθηκε σταδιακά από την PSA και πλέον οδηγείται στην εξαφάνιση. Είναι μια ολόκληρη ιστορία για την συμπεριφορά της PSA απέναντι στην Citroen, αλλά θα μας χρειαζόταν βιβλίο για να την αναλύσουμε. Εντελώς επιγραμματικά θα πω μόνο ότι ήταν ο θρίαμβος του politically correct απέναντι στην καινοτομία και η εκδίκηση ότι μπορώ να διατάζω τον γείτονα που έφτιαξε το αριστούργημα DS και να τον «σβήσω».

Ενα πολυ ωραιο αναγνωσμα για τους γαλοφωνους ειναι το Citroen ou 80 ans d'antistrategie
https://livre.fnac.com/a871869/J-Broustail-Citroen-ou-80-ans-d-antistrategie

γραμμενο απο καθηγητη πανεπιστημιου, Διαπραγματευεται τα λαθη στην πολιτικη της Σιτροεν μεχρι και το 1999. (τοτε γραφτηκε)
Ειναι σοβαρη δουλεια με μαρτυριες, ερευνα πηγες κλπ

Δεν ειναι δημοσιογραφικη δουλεια, αλλα επιστημονικη. Δεν εχει ατεκμηριωτες αποψεις, εικασιες. που ακουγονται βολικα ή ευχαριστα και εξηγουν με μυθηστορηματικο τροπο, ιστοριες ανωνυμων εταιριων...


Δυο σημεια που ειναι αρκετα ενδιαφεροντα, οσον αφορα τις αστοχιες την περιοδο της ενσωματωσης στην PSA ειναι οτι αντιθετα με οτι λεει το αγαπημενο δημοσιογραφικο αφηγημα, η μηχανολογικη συγκλιση Πεςο-Σιτροεν, δεν εγινε εξαιτιας της 'επιβολης' της Πεζο στην Σιτροεν, αλλα αντιθετα λογω της μεγαλης ελευθεριας που δοθηκε σε καθε εταιρια.

Συγκεκριμενα, την περιοδο Calvet (1982-1999), αντιθετα απο αλλα γκρουπ, οπως η VW που σε καθε εταιρια ανατεθηκε ενας συγκεκριμενος ρολος, στην Πεζο αφησαν τελειως ελευθερες τις δυο ομαδες να σχεδιαζουν προιοντα και εμπορικες στρατηγικες, με κοινη προσβαση στις τεχνολογικες λυσεις εντος του γκρουπ. μέ τον ορο ομως οι ποροι να κατανεμονται αναλογα με τα οικονομικα αποτελεσματα, Κι ηταν αυτο ακριβως που ωθησε την Σιτροεν να φτιαχνει αυτοκινητα ολο και πιο όμοια με την Πεζο (με αποκορυφωμα το Σαξο με το 106), αφου ετσι ελαχιστοποιουσε το κοστος εξελιξης,

Το αλλο ενδιαφερον σημειο της διατριβης ειναι οτι Η Σιτροεν ειχε εξαιρετικα οικονομικα αποτελεσματα την περιοδο 1974 με 1985, και αυτο οφειλοταν στο οτι ειχε κληρονομήσει απο την εποχη μισελεν προσφατα μοντελα (με ακριβο κοστος εξελιξης) οπως το GS, την CX που πουλουσαν εξαιρετικα,
Την περιοδο 1974 με 1982 (προ Calvet εποχη) η Citroen ειχε ξεκαθαρο προσατολισμο να φτιαχνει αυτοκινητα πιο εκκεντρικα απο την Πεζο, χρησιμοποιωντας κοινες τεχνικες λυσεις για να μειωσει το κοστος βεβαια. Ειναι η περιοδος που γεννησε το ΒΧ και το Βιζα.
Αντιθετα, η περιοδος που ακολουθησε (με τα μοντελα να μοιαζουν ολοενα περισσοτερο με αυτα της Πεζο) ειχε απογοητευτικα οικονομικα αποτελεσματα.

Το σαξο πουλησε λιγοτερο απο το ΑΧ, και πολυ λιγοτερο απο 106, και 206
Η ΖΧ πολυ λιγοτερο απο το 306 και το Ξαρα ακομα χειροτερα
Η Ξαντια ποτε δεν εκανε τα νουμερα του ΒΧ, και πηγε πολυ χειροτερα εμπορικα απο το 405 και το 406
και η ΧΜ, αν και ηταν η μονη που εκανε καλυτερα νουμερα απο το αντιστοιχο Πεζο κινηθηκε πολυ χαμηλοτερα απο την CX .
Η αδυναμια της Σιτροεν να πουλησει συμβατικα μοντελα φαινεται πολυ καθαρα απο το ποσο χειροτερα πηγε απο την Πεζο σε δυο παραδειγματα που πουλουσαν σχεδον το ιδιο προιόν (τα διδυμα Σαξό-106 και Εβαζιόν-806) παρα το γεγονος οτι τα πουλουσε σε χαμηλοτερες τιμες απο την Πεζο

Χαήλοτερες τιμες σημαιναν και ολοενα μικροτερα περιθωρια κερδους,... και φαυλος κυκλος
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
5.819
Reaction score
14.964
Πόντοι
1.137
Περιοχή
Région parisienne
Ξεκινώ λοιπόν: τα τέσσερα μεγάλα Citroen (DS, CX, XM, C6) κατά την γνώμη μου εμπεριέχουν το (ανύπαρκτο πλέον στις μέρες μας) dna της εταιρείας, μιας εταιρείας που απαξιώθηκε σταδιακά από την PSA και πλέον οδηγείται στην εξαφάνιση.

υπαρχει και η αληθινη 'reine de la route' η ΤΑ15, που σημαδεψε την πορεια της αυτοκινησης ισως περισσοτερο και απο την DS.

Πάμε στο θέμα της περίφημης «απτής ποιότητας». Αυτό που κάνει τώρα η Peugeot στα δικά της μοντέλα, γιατί δεν το έκανε στα μεγάλα υδροπνευματικά Citroen τότε; Γιατί δεν φρόντιζε για ένα luxury executive car με ανάλογη τιμή; Tο ότι υπάρχουν ελάχιστες σωστές ΧΜ και πολλά σωστά 124 δεν είναι μόνο θέμα αριθμού παραγωγής, είναι και θέμα υλικών κατασκευής. Έβγαλαν το C6 με δύο μόνο κινητήρες στην αρχή, σαν να έλεγαν «το βγάζουμε ίσα ίσα για να δείξουμε ότι υπάρχουμε σ΄αυτόν τον χώρο, δεν μας ενδιαφέρει αν πουλήσει». Είναι δυνατόν αυτοκίνητο της κατηγορίας του C6 να παρουσιάζει αεροδυναμικούς θορύβους από τα παράθυρα;
ενταξει η W124 νομιζω ειναι εξαιρεση. Παραειναι εξαιρετικα κατασκευασμενο αυτοκινητο.

ομως η ΧΜ συνολικα ειναι πολυ πιο ποιοτικη απο την W210.

Το θεμα απτης ποιοτητας ειναι θεμα μαρκετιγκ.

Μπορεις να ακουσεις οτι το ταμ΄πλο του γκολφ ξεφλουδιζει, τα παραθυρα πεφτουν, η μηχαμολογικη αξιοπιστια τραγικη, αλλα ειναι 'ποιοτικο'!!
Αντικρουει τον ορισ,ο της ποιοτητας σε οποιοδηποτε λεξικο, οποι;σδηποτε χωρας, εκτος απο την ορολογια των περιοδικων αυτοκινητου.



οι C6 ειναι γενικα πολυ καλα συναρμολογημενες. Εχω οδηγησει και δεν ακουγεται κανενας θορυβος απο τα παραθυρα.
Ειναι αληθεια οώς οτι ;φου τα παραθυρα ειναι χωρις καδρο. λογικο με το καιρο να δημιουργηθουν προβληματα. Οπως οώς και σε πολλα γερμανικα αυτοκινητα που διαλεξαν παραθυρα χωρις καδρο.



Η PSA ακολούθησε –για μένα- μια εντελώς λάθος πολιτική στις δεκαετίες 80-90-00, αφήνοντας την κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων στο έλεος των Γερμανών, ενώ μπορούσε άνετα και τεχνολογικά και οικονομικά να υποστηρίξει τέτοια μοντέλα. Μιλάμε ουσιαστικά για την Peugeot την πιο ισχυρή οικονομικά γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία μετά τον πόλεμο. Δεν τίθεται θέμα οικονομικής αδυναμίας, είναι θέμα καθαρά αντιπαράθεσης Λογιστών Vs Μηχανικών. (Και για να μην νομίζει κανείς ότι μεροληπτώ ακριβώς την ίδια μάχη στην Μερσεντές την κέρδισαν οι λογιστές μετά το 2000, η διαφορά είναι ότι οι γερμανοί είχαν ήδη κερδίσει την μάχη του χώρου των πολυτελών αυτοκινήτων και μετά ρίξανε την ποιότητα). Μπορεί να μην βγάζεις κέρδος από όλες τις κατηγορίες, αλλά όταν θέλεις να ηγείσαι οφείλεις να υπάρχεις σε όλες τις κατηγορίες με αξιόλογες προτάσεις. Όταν όμως αφήνεις να περάσουν κάποια χρόνια χωρίς να παρουσιάζεις διάδοχο, όταν βγαίνει το ΧΜ και το «χαντακώνεις» με τόσα προβλήματα, σιγά-σιγά οι πελάτες σε ξεχνούν. Και αυτά τα αξιόπιστα και πολυτελή στον εξοπλισμό και στα υλικά αυτοκίνητα έπρεπε να είναι οι ναυαρχίδες της Citroen, για να συνεχιστεί η παράδοση της DS το αυτοκίνητο των «εχόντων». Τ

η πεζο τα χρονια 1979 μεχρι 1986 ηταν σε τεραστια οικονομικη αδυναμια. και η υπηρχε η συζητηση για εθνικοποιηση. Το προβλημα ξεκινησε απο την αποροφηση του ευρωπαικου βραχιονα της Κραησλερ.

Η ελλειψη ενδιαφεροντος για τα μεγαλα μοντελα εχει να κανει και με την συμπεριφορα της γαλλικης αγορας.

Σε αντιθεση με πολλες χωρες εδω πολυ σπανια το αυτοκινητο αποτελει συμβολο κοινωνικης καταξιωσης.
Πολυ ευκολα ο διευθυντης του νοσοκομειου θα ελεθει στη δουλεια με το ταλειπωρημενο του 206...

Ενω ο λιγο βολεμενος αλγερινος, Ιταλος, Ισπανος που δουλευει σε εταιρια υπολογιστων ή σε τραπεζα στο Παρισι, θα παρει με LOA/LLD μια Χ3 !!



Ki οι μεγαλες Σιτροεν του παρελθοντος ποτε δεν ηταν αυτοκινητα πολυτελειας. Ηταν μεγαλομεσαια οικογενειακα που ειχαν και καποιες πλουσιες εκδοσεις.
Ειναι φοβερο, αλλα μια DS23 Pallas IE ηταν φτηνοτερη απο την φτωχη και πολυ ΄μίκροτερη 518 !!
Και η CX25gti στοιχιζε οσο μια διλιτρη 190Ε !!
απλα, λογω της τεχνολογικης τους υπεροχης , ειχαν μια αιγλη που ξεπερνουσε την τιμόλογικη τους τοποθετηση. και ο Ρενιε ας πουμε προτιμουσε να μετακινειται με μια CX Pallas απο οτι με αυτοκινητα που στοιχιζαν 5 φορες περισσοτερο. και δεν ειχε κανενα προβλημα να αποκτησει!!
 

dap

Member
Εγγραφή
26 Οκτωβρίου 2020
Μηνύματα
59
Reaction score
136
Πόντοι
257
Age
54
Ευχαριστώ για όλες τις απαντήσεις.....θα ψάξω να βρω την έρευνα και να την διαβάσω. Γενικά μιλώντας, πάντα κάτι καινούργιο μαθαίνω όταν ποστάρεις.....
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
5.819
Reaction score
14.964
Πόντοι
1.137
Περιοχή
Région parisienne
Ευχαριστώ, είναι ευγενικό από την πλευρά σου, αλλά υπάρχουν εδώ μέσα άτομα με πολύ ειδικότερες γνώσεις από μένα, που το αυτοκίνητο βρίσκεται πολύ πιο κοντά στην επαγγελματική τους ενασχόληση.

Το βιβλίο υπάρχει στα βιβλιοπωλεία νομίζω.

Έτσι κι αλλιώς σήμερα η αυτοκίνηση έχει πάρει τελείως διαφορετική ροτα. Οδεύουμε σε μια άλλη φιλοσοφία πιο πολύ ενοικιάσης η χρήσης από πολλούς του ίδιου οχήματος. Ο εξηλεκτρισμός θα αλλάξει τελείως το τοπίο
 

Sotos77

Member
Εγγραφή
18 Απριλίου 2020
Μηνύματα
144
Reaction score
172
Πόντοι
287
Age
44
Ενα πολυ ωραιο αναγνωσμα για τους γαλοφωνους ειναι το Citroen ou 80 ans d'antistrategie
https://livre.fnac.com/a871869/J-Broustail-Citroen-ou-80-ans-d-antistrategie

γραμμενο απο καθηγητη πανεπιστημιου, Διαπραγματευεται τα λαθη στην πολιτικη της Σιτροεν μεχρι και το 1999. (τοτε γραφτηκε)
Ειναι σοβαρη δουλεια με μαρτυριες, ερευνα πηγες κλπ

Δεν ειναι δημοσιογραφικη δουλεια, αλλα επιστημονικη. Δεν εχει ατεκμηριωτες αποψεις, εικασιες. που ακουγονται βολικα ή ευχαριστα και εξηγουν με μυθηστορηματικο τροπο, ιστοριες ανωνυμων εταιριων...


Δυο σημεια που ειναι αρκετα ενδιαφεροντα, οσον αφορα τις αστοχιες την περιοδο της ενσωματωσης στην PSA ειναι οτι αντιθετα με οτι λεει το αγαπημενο δημοσιογραφικο αφηγημα, η μηχανολογικη συγκλιση Πεςο-Σιτροεν, δεν εγινε εξαιτιας της 'επιβολης' της Πεζο στην Σιτροεν, αλλα αντιθετα λογω της μεγαλης ελευθεριας που δοθηκε σε καθε εταιρια.

Συγκεκριμενα, την περιοδο Calvet (1982-1999), αντιθετα απο αλλα γκρουπ, οπως η VW που σε καθε εταιρια ανατεθηκε ενας συγκεκριμενος ρολος, στην Πεζο αφησαν τελειως ελευθερες τις δυο ομαδες να σχεδιαζουν προιοντα και εμπορικες στρατηγικες, με κοινη προσβαση στις τεχνολογικες λυσεις εντος του γκρουπ. μέ τον ορο ομως οι ποροι να κατανεμονται αναλογα με τα οικονομικα αποτελεσματα, Κι ηταν αυτο ακριβως που ωθησε την Σιτροεν να φτιαχνει αυτοκινητα ολο και πιο όμοια με την Πεζο (με αποκορυφωμα το Σαξο με το 106), αφου ετσι ελαχιστοποιουσε το κοστος εξελιξης,

Το αλλο ενδιαφερον σημειο της διατριβης ειναι οτι Η Σιτροεν ειχε εξαιρετικα οικονομικα αποτελεσματα την περιοδο 1974 με 1985, και αυτο οφειλοταν στο οτι ειχε κληρονομήσει απο την εποχη μισελεν προσφατα μοντελα (με ακριβο κοστος εξελιξης) οπως το GS, την CX που πουλουσαν εξαιρετικα,
Την περιοδο 1974 με 1982 (προ Calvet εποχη) η Citroen ειχε ξεκαθαρο προσατολισμο να φτιαχνει αυτοκινητα πιο εκκεντρικα απο την Πεζο, χρησιμοποιωντας κοινες τεχνικες λυσεις για να μειωσει το κοστος βεβαια. Ειναι η περιοδος που γεννησε το ΒΧ και το Βιζα.
Αντιθετα, η περιοδος που ακολουθησε (με τα μοντελα να μοιαζουν ολοενα περισσοτερο με αυτα της Πεζο) ειχε απογοητευτικα οικονομικα αποτελεσματα.

Το σαξο πουλησε λιγοτερο απο το ΑΧ, και πολυ λιγοτερο απο 106, και 206
Η ΖΧ πολυ λιγοτερο απο το 306 και το Ξαρα ακομα χειροτερα
Η Ξαντια ποτε δεν εκανε τα νουμερα του ΒΧ, και πηγε πολυ χειροτερα εμπορικα απο το 405 και το 406
και η ΧΜ, αν και ηταν η μονη που εκανε καλυτερα νουμερα απο το αντιστοιχο Πεζο κινηθηκε πολυ χαμηλοτερα απο την CX .
Η αδυναμια της Σιτροεν να πουλησει συμβατικα μοντελα φαινεται πολυ καθαρα απο το ποσο χειροτερα πηγε απο την Πεζο σε δυο παραδειγματα που πουλουσαν σχεδον το ιδιο προιόν (τα διδυμα Σαξό-106 και Εβαζιόν-806) παρα το γεγονος οτι τα πουλουσε σε χαμηλοτερες τιμες απο την Πεζο

Χαήλοτερες τιμες σημαιναν και ολοενα μικροτερα περιθωρια κερδους,... και φαυλος κυκλος
Επίσης να σημειωθεί ότι τουλάχιστον την τελευταία 15 και η τοπική εμπορική - προιοντικη πολιτική της μάρκας προς τους συνεργάτες είναι το ότι "χειρότερο στην αγορά". Αποτέλεσμα σε πολλές πόλεις πια η αντιπροσωπεύση να ανατίθεται "παρακαλετα"....
 
Last edited:

GiwrgosTer

Member
Εγγραφή
18 Δεκεμβρίου 2021
Μηνύματα
94
Reaction score
127
Πόντοι
307
Age
19
Περιοχή
Χανιά, Κρήτη
Ενα πολυ ωραιο αναγνωσμα για τους γαλοφωνους ειναι το Citroen ou 80 ans d'antistrategie
https://livre.fnac.com/a871869/J-Broustail-Citroen-ou-80-ans-d-antistrategie
Καπως ασχετο, αλλα, υπαρχει καποιο ενδιαφερον βιβλιο (ειτε ελληνικο ειτε αγγλικο δεν εχω προβλημα) με θεμα το XM ; Για την ιστορια του για παραδειγμα.
 

visa chrono

Member
Εγγραφή
1 Δεκεμβρίου 2012
Μηνύματα
12.421
Reaction score
25.075
Πόντοι
1.487
Καπως ασχετο, αλλα, υπαρχει καποιο ενδιαφερον βιβλιο (ειτε ελληνικο ειτε αγγλικο δεν εχω προβλημα) με θεμα το XM ; Για την ιστορια του για παραδειγμα.
 

GiwrgosTer

Member
Εγγραφή
18 Δεκεμβρίου 2021
Μηνύματα
94
Reaction score
127
Πόντοι
307
Age
19
Περιοχή
Χανιά, Κρήτη
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
5.819
Reaction score
14.964
Πόντοι
1.137
Περιοχή
Région parisienne

Taskos

Member
Εγγραφή
24 Απριλίου 2013
Μηνύματα
913
Reaction score
2.106
Πόντοι
677
Age
52
Στα αγγλικά και με τεχνικές αναφορές.
27156
 

Demetris

Member
Εγγραφή
31 Δεκεμβρίου 2020
Μηνύματα
176
Reaction score
486
Πόντοι
337
Age
49
Πάντως, εξαιρώντας τα λάθη στην πολιτική της εταιρίας, η αλήθεια είναι ότι η σύγκριση με τη Mercedes είναι άδικη. Η τελευταία, τουλάχιστον στα "καλά" χρόνια, είχε τόσο την οικονομική δυνατότητα, όσο και τους μηχανικούς, για να εξελίσσει όπως πρέπει τα νέα της μοντέλα, μέχρι την παρουσίασή τους στους αγοραστές. Από την άλλη ας θυμηθούμε ότι τόσο η DS, όσο και η CX αρκετά αργότερα, χρησιμοποίησαν για τους κινητήρες τους λύσεις ανάγκης, και όχι αυτούς που επιθυμούσαν οι σχεδιαστές τους. Εταιρίες που ο όγκος των πωλήσεών τους είναι τα μικρά / μικρομεσαία, πολύ απλά δεν αντέχουν το κόστος δημιουργίας και εξέλιξης ενός νέου κινητήρα για ένα μοντέλο μεγάλης κατηγορίας, που θα πουλήσει πολύ λιγότερες μονάδες, έστω και με μεγαλύτερο περιθώριο. Ακόμα και κατά την περίοδο που τα οικονομικά της Citroën πήγαιναν καλά, ο μοναδικός, εξ ολοκλήρου νέος, κινητήρας που μπήκε στη CX στη μακρόχρονη καριέρα της, ήταν ο 2.0 / 2.2 Douvrin, συνεργασία PSA Renault. Αλλά και αργότερα σε XM και C6, για πάνω από 2 λίτρα, έμπαινε κατά κανόνα ότι υπήρχε στο ράφι από συνεργασίες (PRV, Ford - PSA).

Όσο για την υδροπνευματική, κι εμένα δεν μου άρεσε που περιορίστηκε αρχικά σε ορισμένα μόνο μοντέλα της C5 και μετά καταργήθηκε εντελώς, αλλά μάλλον οι ρομαντικοί που μείναμε είμαστε πολύ λίγοι. Είναι γεγονός ότι σε κάθε εξέλιξη του συστήματος, ο παράγοντας άνεση περιοριζόταν προοδευτικά, μέχρι που φτάσαμε στην C5 X7, με τα μοντέλα με τη "μεταλλική" ανάρτηση να είναι ελαφρώς πιο άνετα σε σχέση με τα υδροπνευματικά, ειδικά χωρίς φορτίο. Δεν έχω καταλάβει ακόμα για ποιό λόγο καταλήξαμε εκεί, άλλαξαν όντως οι απαιτήσεις του καταναλωτή, ή οδηγήθηκε να πιστεύει ότι αυτό που πραγματικά χρειάζεται είναι σφιχτές αναρτήσεις; Από την άλλη πλευρά, η πρόοδος των ηλεκτρονικών έδωσε τη δυνατότητα για προσαρμοσιμότητα "συμβατικών" αναρτήσεων σε πραγματικό χρόνο, που παλαιότερα ήταν εφικτή μόνο σε υδροπνευματικά συστήματα. Τη δεκαετία του '70 η Mercedes αναγκάστηκε να "δανειστεί" το σύστημα της Citroën (με άκομψο τρόπο είναι η αλήθεια, τουλάχιστον η RR πλήρωσε...) για την W116 6.9, τώρα όμως οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αεραναρτήσεις είναι πια αρκετά καλές για να κάνουν ότι μπορούσε κάποτε να κάνει μόνο η υδροπνευματική.
 
Top Bottom