- Εγγραφή
- 1 Δεκεμβρίου 2012
- Μηνύματα
- 13.052
- Reaction score
- 26.870
- Πόντοι
- 1.607
Auto Express (GR) 282, 1/1991
Συντάκτης: Νίκος Τσάδαρης
Φωτογραφίες: Σ. Κάγκας- - Γ. Κακολύρης
Το Ενιαίο ξαναζεί! Οι οδηγοί του ΣΟΑΑ, μετά το «χάσιμο» της Corolla GT, το «θάψιμο» του 205 Rally, επιτέλους, είδαν σωστά και χάρη στην ενδιαφέρουσα προσφορά της «Συγγελίδης Α.Ε.» κατέληξαν στη διετή λύση του Citroen Αx Sport για τους αγώνες του ενιαίου. Η επιλογή αυτή έγινε ακόμη καλύτερη, όταν αποδείχθηκε έμπρακτα πλέον πως το ενδιαφέρον του αντιπροσώπου δεν ήταν μόνο τυπικό αλλά και ουσιαστικό. Οι Μάριος Δελεβάντε και Γιώργος Σακελαριάδης (όλοι θα θυμάστε το γνωστό «επιστήμονα» απ’ τα παλαιότερα Α.Ε.) έδωσαν μεγάλο μέρος των δυνατοτήτων τους και του χρόνου τους στην υπόθεση ενιαίου (ο δεύτερος, μάλιστα και αγωνιστικά), πράγμα που αναμφίβολα έκανε της αρχική προσφορά πλουσιότερη και τους 12 περίπου ιδιοκτήτες AX Sport με λιγότερο άγχος.
Οι πολλές αγωνιστικές μας υποχρεώσεις το 1990, είναι αλήθεια, μας κράτησαν κάπως μακριά απ’ το ενιαίο, όμως δεν ήταν δυνατόν να παραγνωρίσουμε μιας μεγάλης έκτασης προσπάθεια, που άφοβα μπορούμε να χαρακτηρίσουμε σαν τη συνέχεια του θεσμού του ενιαίου (παιδί του ΣΟΑΑ απ’ το 1975) μετά την εποχή του 1979! (Λάντα). Τα Citroen του 1990 συνεχίζουν το θεσμό, παίρνοντας τη σκυτάλη απ’ τα Αλφασούντ ti, τα Οτομπιάνκι Άμπαρθ, τα Μάζντα 323 και τα Λάντα 2101 δέκα και πλέον χρόνια μετά την τελευταία πετυχημένη διοργάνωση. Τη σκυτάλη αυτή θα διατηρήσουν και τη χρονιά που άρχισε, ενώ απ’ τα μέσα του ’90 είναι ήδη γνωστό ότι η αντιπροσωπία θα είναι ακόμα κοντύτερα στους αγωνιζόμενους, υποστηρίζοντας επιπλέον ολοκληρωτικά ένα γκρουπ Α αυτοκίνητο που θα οδηγεί ο φετινός πρωταθλητής ενιαίου Παναγιώτης Φαμπιάτος (δεν διαβάσατε λάθος, πρόκειται για τον πολυπρωταθλητή καρτ). Υποστήριξη θα έχει και ο Ν. Καμμένος, που φέτος κινήθηκε ταχύτατα σε αναβάσεις και σιρκουΐ με το AX Sport του αποσυρθέντα Κ. Κιοσέογλου.
Σχήμα 1: Χαρούμενη νότα ο προσεγμένος χρωματισμός των «ενιαίων» που είναι άψογα προετοιμασμένα.
Ας δούμε, όμως, τι είναι αυτό το πετυχημένο αυτοκίνητο και τι προσφέρει στον οδηγό του. Το Α.Ε. για το σκοπό αυτό δεν έκανε ένα συνηθισμένο τεστ σε κάποια ειδική της Αττικής, αλλά προχώρησε περισσότερο και στον τελευταίο αγώνα ταχύτητας στην Τρίπολη το αυτοκίνητο που είχε φέτος στη διάθεση του ο Γιώργος Σακελαριάδης. Η ρεαλιστική αυτή δοκιμή έγινε εφικτή, χάρη στη διάθεση για συνεργασία σ’ όλους τους τομείς της «Συγγελίδης Α.Ε.» και τις νέες ιδέες που αντιπροσωπεύουν εκεί εκτός του υιού Συγγελίδη, οι Μάριος και Γιώργος.
95 ίππους για τον προσκεκλημένο αυτού του θέματος.
Τεχνικά το AX Sport με κινητήρα 1294 κ.εκ. αποδίδει 95 ίππους στις 6.800 σ.α.λ., έχει ροπή 11,5 kg.m. στις 5.000 σ.α.λ. και ζυγίζει μόλις 715 κιλά. Το πανάλαφρο και μικρό σε διαστάσεις Citroen επιταχύνει 0-100 χλμ. σε 8,8", φθάνει την τελική των 185 χλμ./ ώρα και σταματά χάρη σ' ένα συνδυασμό δίσκων -ταμπούρων υπέρ αρκετό για το βάρος και τις επιδόσεις του.
Στο πορτ μπαγκάζ έχει μείνει η ρεζέρβα ενώ φαίνεται και ο κλωβός ασφαλείας.
Στο Βασικό αυτοκίνητο έχουν προστεθεί για λόγους ασφαλείας και λειτουργικότητας ένα ρολ- όβερ-μπαρ, δύο μπάκετ, ζώνες Sabelt 6 σημείων, πυροσβεστήρας, άγκιστρα εμπρός - πίσω μπάρα θόλων μπροστά, ηλεκτρικός διακόπτης, μπαλαντέζα συνοδηγού και ένα VHF της Comptel απαραίτητο για τη σωστή επικοινωνία με τα σέρβις ή τον υπεύθυνο χρονομέτρη (στα σιρκουί). Στον τομέα των αναρτήσεων έχουν γίνει κάποιες διαφοροποιήσεις με αμορτισέρ Μπιλστάιν και άλλα ελατήρια, κόστους μεταξύ 150-200.000 δραχμών, ενώ το ενιαίο ακουμπά το έδαφος με τέσσερα Μισελέν MXV φορεμένα στις σιδερένιες ζάντες του στάνταρ εξοπλισμού. Το αυτοκίνητο αυτό, οδηγήσαμε στην τελευταία Τρίπολη, έχοντας να αντιμετωπίσουμε περισσότερους από δέκα ετοιμοπόλεμους - ψημένους οδηγούς ενιαίου με τα δικά τους αντίστοιχα «όπλα» και φυσικά χάσαμε. Το ζητούμενο, όμως δεν ήταν αυτό, ούτε το γιατί χάσαμε, αφού τελικά… κερδίσαμε. Ένα σωστό τρόπο δοκιμής αγωνιστικών αυτοκινήτων (που βέβαια δεν είναι εφικτός με το '91 γεμάτο αγωνιστικές υποχρεώσεις για τους Ν.Τ. - Η.Κ. - Σ.Κ.) και μια θαυμάσια εμπειρία μ' ένα αυτοκίνητο που προσφέρει πολλές αγωνιστικές συγκινήσεις με ελάχιστο οικονομικό κόστος. To ΑΧ Sport είναι ένα πραγματικό Gti «συμβατικού πολέμου» ικανό να γράψει εντυπωσιακούς χρόνους σε ειδικές διαδρομές και πίστες, ευχαριστώντας ταυτόχρονα και γιατί όχι; …διδάσκοντας τον οδηγό του.
Εύχρηστο με τέλεια φρένα, ακριβέστατο τιμόνι και ικανοποιητικό κιβώτιο, το μικρό αυτοκίνητο θέτει την όχι ευκαταφρόνητη δύναμή του (7,6 κιλά/ίππο) εξ ολοκλήρου στη διάθεση του οδηγού που μπορεί να εξαντλήσει τα όρια εαυτού και αυτοκινήτου χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία και να κάνει πραγματικό αγώνα. Ουδέτερο, υποστροφικό ή υπερστροφικό (ανάλογα με το ζητούμενο) το ΑΧ Sport είναι αυτοκίνητο κορυφής στην κλάση των 1.300 κ.εκ. τουλάχιστον στην άσφαλτο και ιδανικό για αγώνες ενιαίας μορφής.
Υποστηρικτές
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου δεν διαφέρει πολύ από το αντίστοιχο παραγωγής.
Όπως, όμως, και να έχει το πράγμα, εργαλείο νίκης ή σχολείο, το ΑΧ Sport είναι ένα αυτοκίνητο αγωνιστικών προδιαγραφών, υποστηριζόμενο από μια αντιπροσωπία με διάθεση για απόκτηση εμπειρίας και συμμετοχή (ευχαριστούμε, φίλε Γιώργο, μηχανικέ της Συγγελίδης για τη βοήθεια σου στην Τρίπολη) στον υποσχόμενο ανταποδοτικότητα χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού (μην ξεχνάτε τις φετινές τηλεοπτικές μεταδόσεις, τις ραδιοφωνικές εκπομπές και τον ειδικό Τύπο με τις άφθονες σελίδες για αγώνες). Μια νέα εποχή στους αγώνες ενιαίου άνοιξε με τα Citroen και θα συνεχιστεί, τουλάχιστον, και φέτος, μια εποχή που υπόσχεται συνέχεια στο θεσμό και ένα ακόμη αντιπρόσωπο μόνιμο στο χώρο.
Το ένα ΑX Sport, μαζί με τα έντεκα αδέλφια του, μας κέρδισε εκείνο το παγωμένο Σάββατο στην Τρίπολη αγωνιστικά και δημοσιογραφικά. Έγινε ένα απ' τα αγαπημένα μας αυτοκίνητα και δοθείσης ευκαιρίας δεν θα αρνηθούμε την πρόσκληση - πρόκληση για μια επόμενη εμπειρία. Μια πρόκληση που είναι για όλους όσους επιθυμούν αγώνες στα ίσια, ευχάριστους και φθηνούς. Αγώνες ενιαίου αυτοκινήτου, αγώνες απ' τον Σύνδεσμο Οδηγών Αγώνων για τους οδηγούς του, με την υποστήριξη -συμμετοχή αντιπροσώπων- εισαγωγέων που γνωρίζουν το σύγχρονο τρόπο διαφήμισης - παρουσίασης των προϊόντων τους και την ανυπολόγιστη αξία της έμμεσης διαφήμισης.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΑΜΠΙΑΤΟΣ
Ο πολυπρωταθλητής καρτ, ιδιοκτήτης της πίστας καρτ του Ασπρόπυργου και Πρωταθλητής Ενιαίου 1990. «Ακαθορίστου» ηλικίας ο Παναγιώτης, βρίσκεται στους αγώνες απ' το 1969, οργανώνοντας, προωθώντας και κερδίζοντας νίκες και πρωταθλήματα (οκτώ) στα καρτ, αποφάσισε φέτος να ασχοληθεί με το αυτοκίνητο. Αποτέλεσμα συνεχείς νίκες στο ενιαίο αλλά και στην κατηγορία Ν, ένα πρωτάθλημα και μια εξασφαλισμένη συνέχεια στο χώρο για το 1991. Not bad και αν τα ονόματα Κυρίτσης, Καμιτσάκης, σας λένε τίποτε σκεφτείτε να κάνετε κάποια θητεία στους αγώνες καρτ προτού ασχοληθείτε με το αγωνιστικό αυτοκίνητο.
4T 243, 12/1990
Στράτης Χατζηπαναγιώτου
Φωτογραφίες: Μιχάλης Σταυρόπουλος
ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΣΥΓΚΡΙΣΗ: Οι αγώνες με αυτοκίνητα ενιαίου τύπου ξαναζούν χάρη στο Σιτροέν ΑΧ και στην Ελληνική αντιπροσωπεία του Γαλλικού εργοστασίου.
«Καλός οδηγός ο Νικόλας». «Έλα τώρα αν είχε το αυτοκίνητο του ο Κώστας θα του έριχνε μισό γύρο».
Τέτοιες φράσεις ακούγονται συχνά στους Ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου όπου κακά τα ψέματα όλοι πιστεύουν ότι μπορούν να κερδίσουν αλλά τους λείπει το… «εργαλείο».
Οι ίδιοι βέβαιά όταν οι καιροί αλλάζουν και αποκτούν «εργαλείο» νίκης αλλά δεν κερδίζουν αντιπαραθέτουν χίλιες δυο δικαιολογίες.
«Έχει καλύτερα λάστιχα, κινητήρα εργοστασιακό, κάνει μία εβδομάδα δοκιμές κ.λ.π.» Γκρίνια λοιπόν στο χώρο; Όχι ακριβώς. Απλά αυτή είναι η ομορφιά των αγώνων αυτοκινήτου. Όλοι πιστεύουν ότι μπορούν αλλά δεν είναι δυνατόν όλοι να κερδίσουν.
Πού μπορούν ΟΛΟΙ θεωρητικά να κερδίσουν;
Στους αγώνες με ίδια αυτοκίνητα. Σαφώς οι δικαιολογίες ακόμη και στο «Ενιαίο» συνοδεύουν τους χαμένους. Όμως κακά τα ψέματα, σε αυτήν τη μορφή αγώνων και μετά από αλλεπάλληλες αναμετρήσεις ο ουδέτερος και αντικειμενικός μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματα του.
Ευχάριστο και γρήγορο το ΑΧ σπορ ξαναζωντάνεψε τους αγώνες ενιαίου τύπου τον πιο τίμιο θεσμό των αγώνων αυτοκινήτου.
Ήταν ένα ευχάριστο απόγευμα με έντονη συναισθηματική φόρτιση. Στη φωτογραφία οι απεσταλμένοι μας με το ζεύγος Φαμπιάτου, το Γιώργο Σακελαριάδη και τα δυο Χάγκεν-ΑΧ που προετοιμάζονται στην αντιπροσωπεία. Μαζί τους και ένα… καρτ.
Στην Ελλάδα το Ενιαίο είναι μία παλιά υπόθεση.
«Γέννημα θρέμμα» του Συνδέσμου Οδηγών Αγώνων Αυτοκινήτου ο τίμιος αυτός θεσμός έκανε την εμφάνιση του το 1975 με τις Άλφα Ρομέο, Αλφασούντ ti. Τότε η Ελληνική αντιπροσωπεία του Ιταλικού εργοστασίου προσφέρει αυτό το κάτι διαφορετικό στο χώρο. Οι Μιχάλης Μοσχούς, Γιάννης Μπελεγρής, Γιάννης Λέκκας, Ιαβέρης, Άστεριξ και λοιποί «θεοί» της εποχής αναμετρήθηκαν επί ίσοις όροις στο Τατόϊ αρκετές φορές. Η συνέχεια δυστυχώς δεν ήταν αντίστοιχη σε ποιότητα και ενθουσιασμό. Μόνο με τα Αουτομπιάνκι Άμπαρτ, δύο χρόνια αργότερα η εικόνα ήταν αντίστοιχη αλλά Ενιαίο χωρίς αγώνες ταχύτητας είναι καταδικασμένο από την αφετηρία. Λίγο αργότερα τα Λάντα 1200 δεν είχαν τις δυνατότητες της Σουντ ή του Α112 και ο θεσμός πήρε διαφορετικό δρόμο.
Αρκετές δεκάδες των Σοβιετικών αυτοκινήτων ξεχύθηκαν στην «πίστα»( της Ρόδου και στις ειδικές διαδρομές των ασφάλτινων Ράλλυ. Δυστυχώς μόνον τα 10-12 αυτοκίνητα «πολεμούσαν» με οδηγούς τους Βαλεντή, Κόκκινη, Παπασταθόπουλο, Κορρέ, Καλογιαννίδη και άλλους.
Οι υπόλοιποι «συνάδελφοι» αγόρασαν, κυκλοφόρησαν και πούλησαν ξεχνώντας τα περί υγιούς αντιμετώπισης κ.λ.π. Η συνέχεια ήταν ακόμη δυσκολότερη. Λάθος επιλογές αυτοκινήτων, «κακοί» αγωνιζόμενοι περίεργα συμφέροντα μηχανικών και άλλες «λεπτομέρειες» χαντάκωσαν το ενιαίο.
Στοv εσωτερικό χώρο έχουν γίνει τροποποιήσεις ώστε να προσαρμοστεί ο απαραίτητος για την ασφάλεια του οδηγού εξοπλισμός.
Ίσως για την «κατάντια» ευθύνεται και ο μαρασμός των αγώνων ταχύτητας. Ίσως η νοοτροπία αρκετών. Ίσως όλα μαζί. Ευτυχώς για όλους πριν δύο χρόνια η αεροπορία άναψε το πράσινο φως για αγώνες ταχύτητας στην Τρίπολη, ενώ στήθηκε( και η πίστα στο Αιγίνιο. Δραστήρια μέλη του Δ.Σ. του ΣΟΑΑ (Γιώργος Παπαδόπουλος, Δήμος Ριζικάρης, Νίκος Πασταθόπουλος κ.λ.π.) ευαισθητοποιήθηκαν ώστε να δώσουν ζωή στους αγώνες Ενιαίου. Πριν 12 μήνες οι οδηγοί μέλη του ΣΟΑΑ, χάρη σε μία έξυπνη κίνηση του προέδρου του Συνδέσμου Γιάννη Λέκκα που απέκλεισε «πονηρές» προσφορές, βρέθηκαν προ ενός ιδιαίτερα Ευρωπαϊκού διλήμματος. Πεζό 205 Ραλλύ ή Σιτροέν ΑΧ σπορ ήταν το προς ψήφιση ερώτημα. Τα δύο Γαλλικά «μίνι GTi» ήταν ό,τι καλύτερο για το θεσμό σε συνδυασμό με την Τρίπολη και το Αιγίνιο.
Αντίστοιχα οι δύο αντιπροσωπείες έδειξαν το ανάλογο ενδιαφέρον.
Πού κρίθηκε η επιλογή; Στις προσφορές. Τα «λιοντάρια» της Λ. Κηφισού είδαν το θεσμό εμπορικά ενώ διψασμένοι για το κάτι περισσότερο οι άνθρωποι της Λ. Συγγρού αγκάλιασαν το θεσμό προσφέροντας τα… πάντα!
Καμία επέμβαση στον κινητήρα. Οι 95 ίπποι/6800 σ.α.λ. επαρκούν για τα 735 κιλά του αυτοκινήτου
Μην τρομάζετε. Σε καιρό ειρήνης το αυτοκίνητο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν καθημερινό μέσο μετακίνησης.
Οι Έλληνες οδηγοί που διαθέτουν κοφτερό μυαλό και φιλότιμο ψήφισαν με κλειστά μάτια το ΑΧ. αυτοκίνητο που θα μείνει στις πίστες και το 1991! Χάρη στις συντονισμένες προσπάθειες των στελεχών της αντιπροσωπείας Συγγελίδης Α.Ε, Μάριου Δελεβάντε και Γιώργου Σακελλαριάδη με μέλη του Δ.Σ. του ΣΟΑΑ και με πυρήνα ενδιαφερόμενων οδηγών, 10-12 ίσως και περισσότερα ΑΧ κατάλληλα προετοιμασμένα παρατάχθηκαν στο διάδρομο προσγείωσης του αεροδρομίου της Τρίπολης! Η «ιστορία» επαναλήφθηκε τέσσερις φορές και ενώ απομένουν ακόμη δύο αγώνες στις 8 και 9 Δεκεμβρίου για να ολοκληρωθεί το Πρωτάθλημα. Αντίστοιχα αρκετά ΑΧ σπορ πήραν τα βουνά και συμμετείχαν σε Αναβάσεις (αρχηγός τους ο Ν. Καμμένος που συμμετέχει με τη βοήθεια της αντιπροσωπείας) ενώ άλλα βρέθηκαν στις αφετηρίες των ασφάλτινων Ράλλυ. Κοινά τους χαρακτηριστικά; Το χαμηλό κόστος, οι λίγες μετατροπές και η αξιοπιστία. Τα πολύχρωμα ΑΧ με τα πολλά αυτοκόλλητα που παρακολουθείτε από την κρατική η την ιδιωτική TV (τέσσερις απ' ευθείας μεταδόσεις είναι ο απολογισμός) λίγο διαφέρουν από το ΑΧ σπορ που δοκιμάσαμε για σας πριν ένα χρόνο στο τεύχος Ιανουαρίου 1990.
Οι διαφορές αρχίζουν από τον εξοπλισμό ασφαλείας. Ένα ρολ μπαρ ένα ή δυο καθίσματα μπάκετ, ζώνες 4 σημείων, πυροσβεστήρας και πύροι ασφαλείας για τα καπό μπροστά-πίσω στοιχίζουν έως 300.000 δραχμές. Σε ότι αφορά τα μηχανικά μέρη επεμβάσεις έχουν γίνει μόνο στην ανάρτηση.
Αν θέλετε ένα αυτοκίνητο για όλες τις δουλειές με επιτυχημένη προσαρμογή σε όλες τις μορφές των ασφάλτινων αγώνων τέσσερα αμορτισέρ της Μπιλστάϊν με τέσσερα ελατήρια ελληνικής κατασκευής στοιχίζουν περίπου 170.000 δραχμές. Αν επιθυμείτε να ακολουθήσετε «λύσεις Φαμπιάτου» σε τεχνικές επιλογές (σε οδηγικές ξεχάστε το, είναι ασυναγώνιστος) τέσσερα αμορτισέρ της OSRAV με αντίστοιχα ελατήρια στοιχίζουν 100.000 δραχμές. Μετά από όλα αυτά είστε έτοιμοι να πάρετε σήμερα ένα βιβλίο διαδρομής ασφάλτινου Ράλλυ ώστε να αποκτήσετε πείρα και αργότερα να ταξιδέψετε στο βωμό της αλήθειας, στην Τρίπολη. Εκεί θα έχετε στα χέρια σας ένα ευχάριστο, γρήγορο, αποτελεσματικό και ιδιαίτερα αξιόπιστο αυτοκίνητο.
Οδηγήσαμε το ΑΧ της αντιπροσωπείας, αυτοκίνητο που οδηγεί στους αγώνες ο Γιώργος Σακελλαριάδης, στην πίστα καρτ του Παναγιώτη Φαμπιάτου στον Ασπρόπυργο (ήταν το λιγότερο που μπορούσαμε να κάνουμε για τον άνθρωπο «Ελληνικό κάρτ»). Στο στενό δρόμο δεν τρομάξαμε από τη δύναμη του κινητήρα ούτε εντυπωσιαστήκαμε από τις αγωνιστικές σχέσεις, που δεν διαθέτει το κιβώτιο.
Το ασημί-κόκκινο αυτοκίνητο με την καλή ανάρτηση και τα λάστιχα της παραγωγής δεν έκαψε την άσφαλτο αλλά στην προσπάθειά μας να… γεμίσουμε την πίστα με… χώμα (μπούκα από εδώ, μπούκα από εκεί και το ζεύγος Φαμπιάτου ψάχνει για σκούπες) μας ικανοποίησε σαν σύνολο. Ο κινητήρας με τις προδιαγραφές της παραγωγής φτάνει και περισσεύει ενώ επαρκεί και το κιβώτιο. Το ακριβέστατο τιμόνι και τα πολύ καλά φρένα συνδυάζονται περίφημα με την αγωνιστική ανάρτηση.
Το μίνι GTi γίνεται μίνι βόμβα ικανή να εκραγεί στα χέρια του καλού οδηγού.
Οι θεατές της Τρίπολης γνωρίζουν πολύ καλά τι εννοούμε ενώ άποψη έχουν και οδηγοί καλών Πεζό 205 Ραλλύ γκρουπ Ν που περνούν δύσκολες στιγμές στην αντιπαράθεση τους με τα ΑΧ σε ασφάλτινες διαδρομές. Εκεί κάπου κατά τη γνώμη μας είναι και το μυστικό. Το ΑΧ σπορ σε προδιαγραφές Ενιαίου είναι ένα αυτοκίνητο ικανό, με τέσσερα αγωνιστικά λάστιχα, να διεκδικήσει δάφνες και στην κλάση των 1300 κ.εκ. της ομάδας Ν. Αντίστοιχα η λύση προσφέρεται για νέους που θέλουν να ξεκινήσουν σωστά και να αποκτήσουν υγιείς βάσεις στο χώρο. Η εμπειρία τους από 1 -2 χρόνια σε αγώνες ενιαίου τύπου με το ΑΧ θα τους χρησιμεύσει αύριο όταν θα προσπαθήσουν για το κάτι περισσότερο. Μακάρι το 1991 τα 12 ΑΧ να γίνουν 20. Δύο φορές μακάρι οι νέοι που σήμερα στριφογυρίζουν στη φιλόξενη πίστα του «Φάμπι» να πάρουν το μήνυμα και εκμεταλλευόμενοι τη θετική παρουσία της Συγγελίδης Α.Ε. να περάσουν στην άλλη όχθη. Αυτή είναι και η φυσική σειρά των πραγμάτων. Ουδείς ουρανοκατέβατος με «τέρας» επιβίωσε όταν βρέθηκε αντιμέτωπος με οδηγό που διαθέτει καλές βάσεις, μόλις ο τελευταίος απέκτησε το αντίστοιχο «τέρας».
Για όσους πιστούς και μία αποκλειστική είδηση. Το 1991 το μήνυμα πέρασε στη Λ. Συγγρού και ο Παναγιώτης Φαμπιάτος θα περάσει από το ΑΧ σπορ γκρουπ Ν σε ένα ΑΧ σπορ γκρουπ / πάντα με την υποστήριξη της αντιπροσωπείας. Ζητείται νικητής λοιπόν στους αγώνες ενιαίου το 1991 μια μορφή αγώνων πραγματική πρόκληση για σύγκριση!.
ΠΑΝ. ΦΑΜΠΙΑΤΟΣ
Ο Παναγιώτης Φαμπιάτος ξεκίνησε ην αγωνιστική ίου καριέρα ίο 1969, στηρίζοντας και οργανώνοντας το γνωστό τότε, στην Ελλάδα, άθλημα ου kart. Κατέκτησε οκτώ Πανελλήνια Πρωταθλήματα και βρέθηκε μπροστά από οδηγούς που βρίσκονται ήμερα στην F1, σε Ευρωπαϊκούς αγώνες kart, παλεύοντας στην πρώτη θέση. Με αλλεπάλληλες νίκες τα Πρωταθλήματα Ενιαίου και κατηγορίας Ν στους αγώνες ταχύτητας, αποτελεί σήμερα ένα πρότυπο οδηγού αγώνων πίστας και μία απόδειξη ου ότι οι επιδόσεις είναι αποτέλεσμα μιας σωστής εξέλιξης οδηγικής τεχνικής που αποκτάται μέσα από τους αγώνες kart.
Ο Παναγιώτης Φαμπιάτος, πιστεύοντας ότι η ασφαλής και ορθή συμπεριφορά στην καθημερινή καθώς και στην αγωνιστική οδήγηση είναι αποτέλεσμα σωστής εκπαίδευσης από την πρώτη επαφή του οδηγού με το αντικείμενο, βρίσκεται πάντα στην πίστα kart στον Ασπρόπυργο (τηλ. 5575989), πρόθυμος να βοηθήσει με τις πολύτιμες συμβουλές του τους νέους που ενδιαφέρονται να προσεγγίσουν σωστά τους αγώνες, ή να ψυχαγωγηθούν οδηγώντας ένα από τα ενοικιαζόμενα kart-Δ.Π.
Συντάκτης: Νίκος Τσάδαρης
Φωτογραφίες: Σ. Κάγκας- - Γ. Κακολύρης
Το Ενιαίο ξαναζεί! Οι οδηγοί του ΣΟΑΑ, μετά το «χάσιμο» της Corolla GT, το «θάψιμο» του 205 Rally, επιτέλους, είδαν σωστά και χάρη στην ενδιαφέρουσα προσφορά της «Συγγελίδης Α.Ε.» κατέληξαν στη διετή λύση του Citroen Αx Sport για τους αγώνες του ενιαίου. Η επιλογή αυτή έγινε ακόμη καλύτερη, όταν αποδείχθηκε έμπρακτα πλέον πως το ενδιαφέρον του αντιπροσώπου δεν ήταν μόνο τυπικό αλλά και ουσιαστικό. Οι Μάριος Δελεβάντε και Γιώργος Σακελαριάδης (όλοι θα θυμάστε το γνωστό «επιστήμονα» απ’ τα παλαιότερα Α.Ε.) έδωσαν μεγάλο μέρος των δυνατοτήτων τους και του χρόνου τους στην υπόθεση ενιαίου (ο δεύτερος, μάλιστα και αγωνιστικά), πράγμα που αναμφίβολα έκανε της αρχική προσφορά πλουσιότερη και τους 12 περίπου ιδιοκτήτες AX Sport με λιγότερο άγχος.
Οι πολλές αγωνιστικές μας υποχρεώσεις το 1990, είναι αλήθεια, μας κράτησαν κάπως μακριά απ’ το ενιαίο, όμως δεν ήταν δυνατόν να παραγνωρίσουμε μιας μεγάλης έκτασης προσπάθεια, που άφοβα μπορούμε να χαρακτηρίσουμε σαν τη συνέχεια του θεσμού του ενιαίου (παιδί του ΣΟΑΑ απ’ το 1975) μετά την εποχή του 1979! (Λάντα). Τα Citroen του 1990 συνεχίζουν το θεσμό, παίρνοντας τη σκυτάλη απ’ τα Αλφασούντ ti, τα Οτομπιάνκι Άμπαρθ, τα Μάζντα 323 και τα Λάντα 2101 δέκα και πλέον χρόνια μετά την τελευταία πετυχημένη διοργάνωση. Τη σκυτάλη αυτή θα διατηρήσουν και τη χρονιά που άρχισε, ενώ απ’ τα μέσα του ’90 είναι ήδη γνωστό ότι η αντιπροσωπία θα είναι ακόμα κοντύτερα στους αγωνιζόμενους, υποστηρίζοντας επιπλέον ολοκληρωτικά ένα γκρουπ Α αυτοκίνητο που θα οδηγεί ο φετινός πρωταθλητής ενιαίου Παναγιώτης Φαμπιάτος (δεν διαβάσατε λάθος, πρόκειται για τον πολυπρωταθλητή καρτ). Υποστήριξη θα έχει και ο Ν. Καμμένος, που φέτος κινήθηκε ταχύτατα σε αναβάσεις και σιρκουΐ με το AX Sport του αποσυρθέντα Κ. Κιοσέογλου.
Σχήμα 1: Χαρούμενη νότα ο προσεγμένος χρωματισμός των «ενιαίων» που είναι άψογα προετοιμασμένα.
Ας δούμε, όμως, τι είναι αυτό το πετυχημένο αυτοκίνητο και τι προσφέρει στον οδηγό του. Το Α.Ε. για το σκοπό αυτό δεν έκανε ένα συνηθισμένο τεστ σε κάποια ειδική της Αττικής, αλλά προχώρησε περισσότερο και στον τελευταίο αγώνα ταχύτητας στην Τρίπολη το αυτοκίνητο που είχε φέτος στη διάθεση του ο Γιώργος Σακελαριάδης. Η ρεαλιστική αυτή δοκιμή έγινε εφικτή, χάρη στη διάθεση για συνεργασία σ’ όλους τους τομείς της «Συγγελίδης Α.Ε.» και τις νέες ιδέες που αντιπροσωπεύουν εκεί εκτός του υιού Συγγελίδη, οι Μάριος και Γιώργος.
95 ίππους για τον προσκεκλημένο αυτού του θέματος.
Τεχνικά το AX Sport με κινητήρα 1294 κ.εκ. αποδίδει 95 ίππους στις 6.800 σ.α.λ., έχει ροπή 11,5 kg.m. στις 5.000 σ.α.λ. και ζυγίζει μόλις 715 κιλά. Το πανάλαφρο και μικρό σε διαστάσεις Citroen επιταχύνει 0-100 χλμ. σε 8,8", φθάνει την τελική των 185 χλμ./ ώρα και σταματά χάρη σ' ένα συνδυασμό δίσκων -ταμπούρων υπέρ αρκετό για το βάρος και τις επιδόσεις του.
Στο πορτ μπαγκάζ έχει μείνει η ρεζέρβα ενώ φαίνεται και ο κλωβός ασφαλείας.
Στο Βασικό αυτοκίνητο έχουν προστεθεί για λόγους ασφαλείας και λειτουργικότητας ένα ρολ- όβερ-μπαρ, δύο μπάκετ, ζώνες Sabelt 6 σημείων, πυροσβεστήρας, άγκιστρα εμπρός - πίσω μπάρα θόλων μπροστά, ηλεκτρικός διακόπτης, μπαλαντέζα συνοδηγού και ένα VHF της Comptel απαραίτητο για τη σωστή επικοινωνία με τα σέρβις ή τον υπεύθυνο χρονομέτρη (στα σιρκουί). Στον τομέα των αναρτήσεων έχουν γίνει κάποιες διαφοροποιήσεις με αμορτισέρ Μπιλστάιν και άλλα ελατήρια, κόστους μεταξύ 150-200.000 δραχμών, ενώ το ενιαίο ακουμπά το έδαφος με τέσσερα Μισελέν MXV φορεμένα στις σιδερένιες ζάντες του στάνταρ εξοπλισμού. Το αυτοκίνητο αυτό, οδηγήσαμε στην τελευταία Τρίπολη, έχοντας να αντιμετωπίσουμε περισσότερους από δέκα ετοιμοπόλεμους - ψημένους οδηγούς ενιαίου με τα δικά τους αντίστοιχα «όπλα» και φυσικά χάσαμε. Το ζητούμενο, όμως δεν ήταν αυτό, ούτε το γιατί χάσαμε, αφού τελικά… κερδίσαμε. Ένα σωστό τρόπο δοκιμής αγωνιστικών αυτοκινήτων (που βέβαια δεν είναι εφικτός με το '91 γεμάτο αγωνιστικές υποχρεώσεις για τους Ν.Τ. - Η.Κ. - Σ.Κ.) και μια θαυμάσια εμπειρία μ' ένα αυτοκίνητο που προσφέρει πολλές αγωνιστικές συγκινήσεις με ελάχιστο οικονομικό κόστος. To ΑΧ Sport είναι ένα πραγματικό Gti «συμβατικού πολέμου» ικανό να γράψει εντυπωσιακούς χρόνους σε ειδικές διαδρομές και πίστες, ευχαριστώντας ταυτόχρονα και γιατί όχι; …διδάσκοντας τον οδηγό του.
Εύχρηστο με τέλεια φρένα, ακριβέστατο τιμόνι και ικανοποιητικό κιβώτιο, το μικρό αυτοκίνητο θέτει την όχι ευκαταφρόνητη δύναμή του (7,6 κιλά/ίππο) εξ ολοκλήρου στη διάθεση του οδηγού που μπορεί να εξαντλήσει τα όρια εαυτού και αυτοκινήτου χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία και να κάνει πραγματικό αγώνα. Ουδέτερο, υποστροφικό ή υπερστροφικό (ανάλογα με το ζητούμενο) το ΑΧ Sport είναι αυτοκίνητο κορυφής στην κλάση των 1.300 κ.εκ. τουλάχιστον στην άσφαλτο και ιδανικό για αγώνες ενιαίας μορφής.
Υποστηρικτές
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου δεν διαφέρει πολύ από το αντίστοιχο παραγωγής.
Όπως, όμως, και να έχει το πράγμα, εργαλείο νίκης ή σχολείο, το ΑΧ Sport είναι ένα αυτοκίνητο αγωνιστικών προδιαγραφών, υποστηριζόμενο από μια αντιπροσωπία με διάθεση για απόκτηση εμπειρίας και συμμετοχή (ευχαριστούμε, φίλε Γιώργο, μηχανικέ της Συγγελίδης για τη βοήθεια σου στην Τρίπολη) στον υποσχόμενο ανταποδοτικότητα χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού (μην ξεχνάτε τις φετινές τηλεοπτικές μεταδόσεις, τις ραδιοφωνικές εκπομπές και τον ειδικό Τύπο με τις άφθονες σελίδες για αγώνες). Μια νέα εποχή στους αγώνες ενιαίου άνοιξε με τα Citroen και θα συνεχιστεί, τουλάχιστον, και φέτος, μια εποχή που υπόσχεται συνέχεια στο θεσμό και ένα ακόμη αντιπρόσωπο μόνιμο στο χώρο.
Το ένα ΑX Sport, μαζί με τα έντεκα αδέλφια του, μας κέρδισε εκείνο το παγωμένο Σάββατο στην Τρίπολη αγωνιστικά και δημοσιογραφικά. Έγινε ένα απ' τα αγαπημένα μας αυτοκίνητα και δοθείσης ευκαιρίας δεν θα αρνηθούμε την πρόσκληση - πρόκληση για μια επόμενη εμπειρία. Μια πρόκληση που είναι για όλους όσους επιθυμούν αγώνες στα ίσια, ευχάριστους και φθηνούς. Αγώνες ενιαίου αυτοκινήτου, αγώνες απ' τον Σύνδεσμο Οδηγών Αγώνων για τους οδηγούς του, με την υποστήριξη -συμμετοχή αντιπροσώπων- εισαγωγέων που γνωρίζουν το σύγχρονο τρόπο διαφήμισης - παρουσίασης των προϊόντων τους και την ανυπολόγιστη αξία της έμμεσης διαφήμισης.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΑΜΠΙΑΤΟΣ
Ο πολυπρωταθλητής καρτ, ιδιοκτήτης της πίστας καρτ του Ασπρόπυργου και Πρωταθλητής Ενιαίου 1990. «Ακαθορίστου» ηλικίας ο Παναγιώτης, βρίσκεται στους αγώνες απ' το 1969, οργανώνοντας, προωθώντας και κερδίζοντας νίκες και πρωταθλήματα (οκτώ) στα καρτ, αποφάσισε φέτος να ασχοληθεί με το αυτοκίνητο. Αποτέλεσμα συνεχείς νίκες στο ενιαίο αλλά και στην κατηγορία Ν, ένα πρωτάθλημα και μια εξασφαλισμένη συνέχεια στο χώρο για το 1991. Not bad και αν τα ονόματα Κυρίτσης, Καμιτσάκης, σας λένε τίποτε σκεφτείτε να κάνετε κάποια θητεία στους αγώνες καρτ προτού ασχοληθείτε με το αγωνιστικό αυτοκίνητο.
4T 243, 12/1990
Στράτης Χατζηπαναγιώτου
Φωτογραφίες: Μιχάλης Σταυρόπουλος
ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΣΥΓΚΡΙΣΗ: Οι αγώνες με αυτοκίνητα ενιαίου τύπου ξαναζούν χάρη στο Σιτροέν ΑΧ και στην Ελληνική αντιπροσωπεία του Γαλλικού εργοστασίου.
«Καλός οδηγός ο Νικόλας». «Έλα τώρα αν είχε το αυτοκίνητο του ο Κώστας θα του έριχνε μισό γύρο».
Τέτοιες φράσεις ακούγονται συχνά στους Ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου όπου κακά τα ψέματα όλοι πιστεύουν ότι μπορούν να κερδίσουν αλλά τους λείπει το… «εργαλείο».
Οι ίδιοι βέβαιά όταν οι καιροί αλλάζουν και αποκτούν «εργαλείο» νίκης αλλά δεν κερδίζουν αντιπαραθέτουν χίλιες δυο δικαιολογίες.
«Έχει καλύτερα λάστιχα, κινητήρα εργοστασιακό, κάνει μία εβδομάδα δοκιμές κ.λ.π.» Γκρίνια λοιπόν στο χώρο; Όχι ακριβώς. Απλά αυτή είναι η ομορφιά των αγώνων αυτοκινήτου. Όλοι πιστεύουν ότι μπορούν αλλά δεν είναι δυνατόν όλοι να κερδίσουν.
Πού μπορούν ΟΛΟΙ θεωρητικά να κερδίσουν;
Στους αγώνες με ίδια αυτοκίνητα. Σαφώς οι δικαιολογίες ακόμη και στο «Ενιαίο» συνοδεύουν τους χαμένους. Όμως κακά τα ψέματα, σε αυτήν τη μορφή αγώνων και μετά από αλλεπάλληλες αναμετρήσεις ο ουδέτερος και αντικειμενικός μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματα του.
Ευχάριστο και γρήγορο το ΑΧ σπορ ξαναζωντάνεψε τους αγώνες ενιαίου τύπου τον πιο τίμιο θεσμό των αγώνων αυτοκινήτου.
Ήταν ένα ευχάριστο απόγευμα με έντονη συναισθηματική φόρτιση. Στη φωτογραφία οι απεσταλμένοι μας με το ζεύγος Φαμπιάτου, το Γιώργο Σακελαριάδη και τα δυο Χάγκεν-ΑΧ που προετοιμάζονται στην αντιπροσωπεία. Μαζί τους και ένα… καρτ.
Στην Ελλάδα το Ενιαίο είναι μία παλιά υπόθεση.
«Γέννημα θρέμμα» του Συνδέσμου Οδηγών Αγώνων Αυτοκινήτου ο τίμιος αυτός θεσμός έκανε την εμφάνιση του το 1975 με τις Άλφα Ρομέο, Αλφασούντ ti. Τότε η Ελληνική αντιπροσωπεία του Ιταλικού εργοστασίου προσφέρει αυτό το κάτι διαφορετικό στο χώρο. Οι Μιχάλης Μοσχούς, Γιάννης Μπελεγρής, Γιάννης Λέκκας, Ιαβέρης, Άστεριξ και λοιποί «θεοί» της εποχής αναμετρήθηκαν επί ίσοις όροις στο Τατόϊ αρκετές φορές. Η συνέχεια δυστυχώς δεν ήταν αντίστοιχη σε ποιότητα και ενθουσιασμό. Μόνο με τα Αουτομπιάνκι Άμπαρτ, δύο χρόνια αργότερα η εικόνα ήταν αντίστοιχη αλλά Ενιαίο χωρίς αγώνες ταχύτητας είναι καταδικασμένο από την αφετηρία. Λίγο αργότερα τα Λάντα 1200 δεν είχαν τις δυνατότητες της Σουντ ή του Α112 και ο θεσμός πήρε διαφορετικό δρόμο.
Αρκετές δεκάδες των Σοβιετικών αυτοκινήτων ξεχύθηκαν στην «πίστα»( της Ρόδου και στις ειδικές διαδρομές των ασφάλτινων Ράλλυ. Δυστυχώς μόνον τα 10-12 αυτοκίνητα «πολεμούσαν» με οδηγούς τους Βαλεντή, Κόκκινη, Παπασταθόπουλο, Κορρέ, Καλογιαννίδη και άλλους.
Οι υπόλοιποι «συνάδελφοι» αγόρασαν, κυκλοφόρησαν και πούλησαν ξεχνώντας τα περί υγιούς αντιμετώπισης κ.λ.π. Η συνέχεια ήταν ακόμη δυσκολότερη. Λάθος επιλογές αυτοκινήτων, «κακοί» αγωνιζόμενοι περίεργα συμφέροντα μηχανικών και άλλες «λεπτομέρειες» χαντάκωσαν το ενιαίο.
Στοv εσωτερικό χώρο έχουν γίνει τροποποιήσεις ώστε να προσαρμοστεί ο απαραίτητος για την ασφάλεια του οδηγού εξοπλισμός.
Ίσως για την «κατάντια» ευθύνεται και ο μαρασμός των αγώνων ταχύτητας. Ίσως η νοοτροπία αρκετών. Ίσως όλα μαζί. Ευτυχώς για όλους πριν δύο χρόνια η αεροπορία άναψε το πράσινο φως για αγώνες ταχύτητας στην Τρίπολη, ενώ στήθηκε( και η πίστα στο Αιγίνιο. Δραστήρια μέλη του Δ.Σ. του ΣΟΑΑ (Γιώργος Παπαδόπουλος, Δήμος Ριζικάρης, Νίκος Πασταθόπουλος κ.λ.π.) ευαισθητοποιήθηκαν ώστε να δώσουν ζωή στους αγώνες Ενιαίου. Πριν 12 μήνες οι οδηγοί μέλη του ΣΟΑΑ, χάρη σε μία έξυπνη κίνηση του προέδρου του Συνδέσμου Γιάννη Λέκκα που απέκλεισε «πονηρές» προσφορές, βρέθηκαν προ ενός ιδιαίτερα Ευρωπαϊκού διλήμματος. Πεζό 205 Ραλλύ ή Σιτροέν ΑΧ σπορ ήταν το προς ψήφιση ερώτημα. Τα δύο Γαλλικά «μίνι GTi» ήταν ό,τι καλύτερο για το θεσμό σε συνδυασμό με την Τρίπολη και το Αιγίνιο.
Αντίστοιχα οι δύο αντιπροσωπείες έδειξαν το ανάλογο ενδιαφέρον.
Πού κρίθηκε η επιλογή; Στις προσφορές. Τα «λιοντάρια» της Λ. Κηφισού είδαν το θεσμό εμπορικά ενώ διψασμένοι για το κάτι περισσότερο οι άνθρωποι της Λ. Συγγρού αγκάλιασαν το θεσμό προσφέροντας τα… πάντα!
Καμία επέμβαση στον κινητήρα. Οι 95 ίπποι/6800 σ.α.λ. επαρκούν για τα 735 κιλά του αυτοκινήτου
Μην τρομάζετε. Σε καιρό ειρήνης το αυτοκίνητο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν καθημερινό μέσο μετακίνησης.
Οι Έλληνες οδηγοί που διαθέτουν κοφτερό μυαλό και φιλότιμο ψήφισαν με κλειστά μάτια το ΑΧ. αυτοκίνητο που θα μείνει στις πίστες και το 1991! Χάρη στις συντονισμένες προσπάθειες των στελεχών της αντιπροσωπείας Συγγελίδης Α.Ε, Μάριου Δελεβάντε και Γιώργου Σακελλαριάδη με μέλη του Δ.Σ. του ΣΟΑΑ και με πυρήνα ενδιαφερόμενων οδηγών, 10-12 ίσως και περισσότερα ΑΧ κατάλληλα προετοιμασμένα παρατάχθηκαν στο διάδρομο προσγείωσης του αεροδρομίου της Τρίπολης! Η «ιστορία» επαναλήφθηκε τέσσερις φορές και ενώ απομένουν ακόμη δύο αγώνες στις 8 και 9 Δεκεμβρίου για να ολοκληρωθεί το Πρωτάθλημα. Αντίστοιχα αρκετά ΑΧ σπορ πήραν τα βουνά και συμμετείχαν σε Αναβάσεις (αρχηγός τους ο Ν. Καμμένος που συμμετέχει με τη βοήθεια της αντιπροσωπείας) ενώ άλλα βρέθηκαν στις αφετηρίες των ασφάλτινων Ράλλυ. Κοινά τους χαρακτηριστικά; Το χαμηλό κόστος, οι λίγες μετατροπές και η αξιοπιστία. Τα πολύχρωμα ΑΧ με τα πολλά αυτοκόλλητα που παρακολουθείτε από την κρατική η την ιδιωτική TV (τέσσερις απ' ευθείας μεταδόσεις είναι ο απολογισμός) λίγο διαφέρουν από το ΑΧ σπορ που δοκιμάσαμε για σας πριν ένα χρόνο στο τεύχος Ιανουαρίου 1990.
Οι διαφορές αρχίζουν από τον εξοπλισμό ασφαλείας. Ένα ρολ μπαρ ένα ή δυο καθίσματα μπάκετ, ζώνες 4 σημείων, πυροσβεστήρας και πύροι ασφαλείας για τα καπό μπροστά-πίσω στοιχίζουν έως 300.000 δραχμές. Σε ότι αφορά τα μηχανικά μέρη επεμβάσεις έχουν γίνει μόνο στην ανάρτηση.
Αν θέλετε ένα αυτοκίνητο για όλες τις δουλειές με επιτυχημένη προσαρμογή σε όλες τις μορφές των ασφάλτινων αγώνων τέσσερα αμορτισέρ της Μπιλστάϊν με τέσσερα ελατήρια ελληνικής κατασκευής στοιχίζουν περίπου 170.000 δραχμές. Αν επιθυμείτε να ακολουθήσετε «λύσεις Φαμπιάτου» σε τεχνικές επιλογές (σε οδηγικές ξεχάστε το, είναι ασυναγώνιστος) τέσσερα αμορτισέρ της OSRAV με αντίστοιχα ελατήρια στοιχίζουν 100.000 δραχμές. Μετά από όλα αυτά είστε έτοιμοι να πάρετε σήμερα ένα βιβλίο διαδρομής ασφάλτινου Ράλλυ ώστε να αποκτήσετε πείρα και αργότερα να ταξιδέψετε στο βωμό της αλήθειας, στην Τρίπολη. Εκεί θα έχετε στα χέρια σας ένα ευχάριστο, γρήγορο, αποτελεσματικό και ιδιαίτερα αξιόπιστο αυτοκίνητο.
Οδηγήσαμε το ΑΧ της αντιπροσωπείας, αυτοκίνητο που οδηγεί στους αγώνες ο Γιώργος Σακελλαριάδης, στην πίστα καρτ του Παναγιώτη Φαμπιάτου στον Ασπρόπυργο (ήταν το λιγότερο που μπορούσαμε να κάνουμε για τον άνθρωπο «Ελληνικό κάρτ»). Στο στενό δρόμο δεν τρομάξαμε από τη δύναμη του κινητήρα ούτε εντυπωσιαστήκαμε από τις αγωνιστικές σχέσεις, που δεν διαθέτει το κιβώτιο.
Το ασημί-κόκκινο αυτοκίνητο με την καλή ανάρτηση και τα λάστιχα της παραγωγής δεν έκαψε την άσφαλτο αλλά στην προσπάθειά μας να… γεμίσουμε την πίστα με… χώμα (μπούκα από εδώ, μπούκα από εκεί και το ζεύγος Φαμπιάτου ψάχνει για σκούπες) μας ικανοποίησε σαν σύνολο. Ο κινητήρας με τις προδιαγραφές της παραγωγής φτάνει και περισσεύει ενώ επαρκεί και το κιβώτιο. Το ακριβέστατο τιμόνι και τα πολύ καλά φρένα συνδυάζονται περίφημα με την αγωνιστική ανάρτηση.
Το μίνι GTi γίνεται μίνι βόμβα ικανή να εκραγεί στα χέρια του καλού οδηγού.
Οι θεατές της Τρίπολης γνωρίζουν πολύ καλά τι εννοούμε ενώ άποψη έχουν και οδηγοί καλών Πεζό 205 Ραλλύ γκρουπ Ν που περνούν δύσκολες στιγμές στην αντιπαράθεση τους με τα ΑΧ σε ασφάλτινες διαδρομές. Εκεί κάπου κατά τη γνώμη μας είναι και το μυστικό. Το ΑΧ σπορ σε προδιαγραφές Ενιαίου είναι ένα αυτοκίνητο ικανό, με τέσσερα αγωνιστικά λάστιχα, να διεκδικήσει δάφνες και στην κλάση των 1300 κ.εκ. της ομάδας Ν. Αντίστοιχα η λύση προσφέρεται για νέους που θέλουν να ξεκινήσουν σωστά και να αποκτήσουν υγιείς βάσεις στο χώρο. Η εμπειρία τους από 1 -2 χρόνια σε αγώνες ενιαίου τύπου με το ΑΧ θα τους χρησιμεύσει αύριο όταν θα προσπαθήσουν για το κάτι περισσότερο. Μακάρι το 1991 τα 12 ΑΧ να γίνουν 20. Δύο φορές μακάρι οι νέοι που σήμερα στριφογυρίζουν στη φιλόξενη πίστα του «Φάμπι» να πάρουν το μήνυμα και εκμεταλλευόμενοι τη θετική παρουσία της Συγγελίδης Α.Ε. να περάσουν στην άλλη όχθη. Αυτή είναι και η φυσική σειρά των πραγμάτων. Ουδείς ουρανοκατέβατος με «τέρας» επιβίωσε όταν βρέθηκε αντιμέτωπος με οδηγό που διαθέτει καλές βάσεις, μόλις ο τελευταίος απέκτησε το αντίστοιχο «τέρας».
Για όσους πιστούς και μία αποκλειστική είδηση. Το 1991 το μήνυμα πέρασε στη Λ. Συγγρού και ο Παναγιώτης Φαμπιάτος θα περάσει από το ΑΧ σπορ γκρουπ Ν σε ένα ΑΧ σπορ γκρουπ / πάντα με την υποστήριξη της αντιπροσωπείας. Ζητείται νικητής λοιπόν στους αγώνες ενιαίου το 1991 μια μορφή αγώνων πραγματική πρόκληση για σύγκριση!.
ΠΑΝ. ΦΑΜΠΙΑΤΟΣ
Ο Παναγιώτης Φαμπιάτος ξεκίνησε ην αγωνιστική ίου καριέρα ίο 1969, στηρίζοντας και οργανώνοντας το γνωστό τότε, στην Ελλάδα, άθλημα ου kart. Κατέκτησε οκτώ Πανελλήνια Πρωταθλήματα και βρέθηκε μπροστά από οδηγούς που βρίσκονται ήμερα στην F1, σε Ευρωπαϊκούς αγώνες kart, παλεύοντας στην πρώτη θέση. Με αλλεπάλληλες νίκες τα Πρωταθλήματα Ενιαίου και κατηγορίας Ν στους αγώνες ταχύτητας, αποτελεί σήμερα ένα πρότυπο οδηγού αγώνων πίστας και μία απόδειξη ου ότι οι επιδόσεις είναι αποτέλεσμα μιας σωστής εξέλιξης οδηγικής τεχνικής που αποκτάται μέσα από τους αγώνες kart.
Ο Παναγιώτης Φαμπιάτος, πιστεύοντας ότι η ασφαλής και ορθή συμπεριφορά στην καθημερινή καθώς και στην αγωνιστική οδήγηση είναι αποτέλεσμα σωστής εκπαίδευσης από την πρώτη επαφή του οδηγού με το αντικείμενο, βρίσκεται πάντα στην πίστα kart στον Ασπρόπυργο (τηλ. 5575989), πρόθυμος να βοηθήσει με τις πολύτιμες συμβουλές του τους νέους που ενδιαφέρονται να προσεγγίσουν σωστά τους αγώνες, ή να ψυχαγωγηθούν οδηγώντας ένα από τα ενοικιαζόμενα kart-Δ.Π.