Τι κάναμε σήμερα με το 2cv/DS/CX ή κάποιο άλλο ιστορικό μας Citroen?

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
8.457
Reaction score
19.472
Πόντοι
1.387
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
Το κίτρινο 2cv μοιάζει με ένα σύνορα Αγία Παρασκευη-Χολαργο! Ίσως είναι άλλο όμως.
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
6.394
Reaction score
16.660
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Région parisienne
Λοιπόν τι έγινε την τελευταία βδομάδα στην prestige (η limousine θα πάρει κι αυτή μετά την σειρά της,)

  1. Αλλάχτηκε η σωλήνα του ψυγείου.
  2. Αλλάχτηκαν 3 σωλήνες καυσίμου που είχαν αρχίσει λίγο να ξεραίνονται.
  3. Μπροστα αριστερό rotule .
  4. Tακακια μπροστά
  5. Τακάκια χειρόφρενου.
  6. Μαζεύτηκε το χειρόφρενο
  7. Αλλαγή σφαίρας φρένου ,,(όχι του συσσωρευτή, αλλά αυτής του φρένου)
  8. αλλαγη όλου του lhm
  9. καθαρισμα φίλτρου lhm
  10. Αλλαγή 4σφαιρων...
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
6.394
Reaction score
16.660
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Région parisienne
Στην , limousine τουλάχιστο, πιθανότατα θα τοποθετηθούν led μπροστά.

Βρήκα κάποια που έχουν Όψη λάμπας κλασικής αλογόνου.

Δεν μου αρέσουν καθόλου οι οι παρεμβάσεις, αλλά τα φώτα της CX είναι εξαιρετικά κακά. Κάνω μαζί της 15000χλμ το χρόνο.
Συντρέχουν λόγοι ασφάλειας.

Η μοναδική άλλη παρέμβαση που θα έκανα είναι αν μπορούσα να εγκαταστήσω ΑΒS
 

Nikephoros

Member
Εγγραφή
3 Σεπτεμβρίου 2015
Μηνύματα
4.632
Reaction score
13.101
Πόντοι
1.077
Age
50
Περιοχή
Αθήνα
Εγώ προσωπικά θα ήθελα να βελτιώσω τον κλιματισμό. Σε θερμοκρασίες πάνω από 32 δεν είναι αποτελεσματικός και ας βγάζουν κρύο αέρα οι αεραγωγοί. Υπάρχει άραγε τρόπος να βελτιωθεί ο κλιματισμός στη CX?
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
1.650
Reaction score
3.619
Πόντοι
697
Age
50
Εγώ προσωπικά θα ήθελα να βελτιώσω τον κλιματισμό. Σε θερμοκρασίες πάνω από 32 δεν είναι αποτελεσματικός και ας βγάζουν κρύο αέρα οι αεραγωγοί. Υπάρχει άραγε τρόπος να βελτιωθεί ο κλιματισμός στη CX?
Ανάλογα με την εγκατάσταση, πιθανόν να μπορούσες.

Διευκρινίζω.

Μιλάμε για κλιματισμό που δεν έχει φθαρμένο συμπιεστή ( κομπρεσέρ ), και τα στοιχεία εναλλαγής, ( εξαερωτής και συμπυκνωτής ) είναι ΚΑΘΑΡΑ.

Ο κλιματισμός είναι δύο παράμετροι, το ψυκτικό μέσον ( υγρό ), με τι χαρακτηριστικά έχει, έχουν καμπύλες υψηλής / χαμηλής πίεσης και δυνατότητες θερμομεταφοράς, και φυσικά οι πιέσεις που είναι ικανό να σηκώσει το κομπρεσέρ.

Οι κλιματισμοί με προδιαγραφές Ευρώπης, έχουν χαμηλότερες πιέσεις, μια και οι θερμοκρασίες εκεί δεν είναι υψηλές. Αν το αμάξι είναι εισαγωγής, με πρώτη κυκλοφορία, πχ Γαλλία, είναι ευνόητο ότι έιναι έτσι.

Αρα, ελέγχεις κατ'αρχήν αν μπορείς να βάλεις άλλο ψυκτικό μέσον, στο ίδιο κομπρεσέρ, και αν όχι αλλάζεις κομπρεσέρ ΚΑΙ ψυκτικό, για μεγαλύτερη απόδοση.

Αυτό όμως θα σημαίνει ότι θα έχεις μεγαλύτερη αντίθλιψη στις εκκινήσεις και φυσικά κατανάλωση.

Γενικά μιλώντας, κρατώντας την ίδια εγκατάσταση, με διαφορετικά κομπρεσέρ-ψυκτικό μέσο, μπορείς να αναβαθμίσεις την απόδοση.
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
1.650
Reaction score
3.619
Πόντοι
697
Age
50
.....................
Η μοναδική άλλη παρέμβαση που θα έκανα είναι αν μπορούσα να εγκαταστήσω ΑΒS
Μόνον αν βρείς "τροπέτο" με ABS, και το μεταφέρεις αυτούσιο.

Οτιδήποτε άλλο, δεν είναι δυνατόν.
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
6.394
Reaction score
16.660
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Région parisienne
Στην CX ανεξάρτητα από κομπρεσέρ, ο κλιματισμός δεν είναι αποδοτικός σε σχέση με συγχρι αυτοκίνητα γιατί είναι τέτοια η σχεδίαση των αεραγωγών που η κυκλοφορία του αέρα προς την καμπίνα είναι πολύ περιορισμένη.

Ακομα και για τα δεδομένα του 1974, κύρια κριτική για το αυτοκίνητο ήταν ο περιορισμένος εξαερισμός της καμπίνας. Και αποδοτικό κλιματισμό να έχεις με καινούριο κομπρεσέρ, αν ο αέρας τελικά δεν φτάνει στην καμπίνα...

Επίσης το αυτοκίνητο έχει εξαιρετικά κακή θερμομόνωση.

μετά από ταξίδι 1.5-2 ώρες, ακόμα και τον χειμώνα, όλη η κεντρική κονσόλα και το πάτωμα πάνω από την εξάτμιση είναι πολύ πολύ πολύ ζεστό.


Όσες φορές έχω βάλει σε ταξίδι άνθρωπο που δεν είναι συνηθισμένος πάντα του κάνει εντύπωση η ζέστη της κονσόλα μετά από ωρα.


Η Γαλλία είναι και μεσογειακή χώρα. Οξιτανια έχει θερμοκρασίες Ελλάδας.
Από τα πιο ζεστά καλοκαίρια της ζωής μου τα έχω περάσει στην Γαλλία.

Εδώ πάνω βέβαια είναι διαφορετικα!
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
6.394
Reaction score
16.660
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Région parisienne
Μόνον αν βρείς "τροπέτο" με ABS, και το μεταφέρεις αυτούσιο.

Οτιδήποτε άλλο, δεν είναι δυνατόν.
Είναι λίγες οι CX εξοπλισμένες με ABS.
Το έχω σκεφτεί
Την εποχή που ένα 2cv έκανε 20000 φράγκα, το AΒS στην CX το χρέωνε σαν οπσιον 12000 φράγκα
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
6.394
Reaction score
16.660
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Région parisienne
Aχ... Τα κάτοπτρα της ΧΜ, καταστροφή....

Και σκέψου ότι η Σιτροέν τολμούσε και να τα διαφημίσει.... Λίγο πριν καταλάβουν το φιάσκο!
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
1.650
Reaction score
3.619
Πόντοι
697
Age
50
Στην CX ανεξάρτητα από κομπρεσέρ, ο κλιματισμός δεν είναι αποδοτικός σε σχέση με συγχρι αυτοκίνητα γιατί είναι τέτοια η σχεδίαση των αεραγωγών που η κυκλοφορία του αέρα προς την καμπίνα είναι πολύ περιορισμένη.

..........................
Δεν το ήξερα, αλλά, τεχνικά, ξεπερνιέται.

Ο κλιματισμός, είναι μία επεξεργασία αέρα, ώστε να δημιουργήσει ευνοϊκότερες / ασφαλέστερες / πιο υγιεινές συνθήκες στούς χώρους παραμονήςε / εργασίας.

Δεν είχαν πάντα τα αυτοκίνητα κλιματισμό. Κάποιες συνθήκες, ανάγκασαν κάποιους κατασκευαστές να κάνουν τοποθετήσεις, αλλά απαιτούσαν υψηλές ροπές, ( όχι ιπποδυνάμεις ), για την οδήγηση του συμπιεστή. Που ήταν εμβολοφόροι. Που οι μικροί κινητήρες δεν είχαν. Και με το κόστος τότε αρκετά υψηλό, μόνον κάποιες ακριβές μάρκες παρείχαν αυτήν την ..........πολυτέλεια. Και ΄λογω συνθηκών, αυτά συνέβαιναν στην άλλη άκρη του Ατλαντικού.

Με τον καιρό, οι συμπιεστές έγιναν περιστροφικοί, 2-3 σταδίων, οπότε και ένας μικρότερος κινητήρας, μπορούσε πλέον να οδηγήσει έναν μικρό συμπιεστή.

Και βρεθήκαμε σήμερα, να έχουν κλιματισμό, ακόμα και μοντέλα των 1000 κε

Στο ενδιάμεσο, και μιλάω από δεκαετία του '70, λόγω ανάγκης σε διάφορα κλίματα, παρέχοντο after-market επιλογές, για να εξοπλίζονται και οχήματα που ΔΕΝ είχαν από την μαμά, αλλά ο ........καλομαθημένος χρήστης ή το ειδικό κλίμα τα απαιτούσε.

Και βγήκαν οι αυτόνομες μονάδες, που "κούμπωναν" σε ηδη υφιστάμενα, ακόμα και μικρά.

Κλασικό παράδειγμα τα σκαθάρια στην Αμερική, αλλά και πολυτελέστερα μοντέλα, που είχαν παραχθεί ΠΡΟ της νέας τάξης πραγμάτων.

Παράδειγμα.

 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
1.650
Reaction score
3.619
Πόντοι
697
Age
50
Επειδή, αυτό που θέλει κάποιος είναι να μειώσει την θερμοκρασία και υγρασία στον χώρο της καμπίνας, 2-3-4 κυβικά μέτρα, με την τοποθέτηση ενός τέτοιου "μηχανισμού", βελτίωνε τις συνθήκες "εντός", και με σχετική απόδοση, μια και επεξεργάζεται συνεχώς ο ήδη υφιστάμενος αέρας, με καλή απόδοση, υπερκαλύπτοντας τις θερμικές απώλειες από τζάμια, κλπ.

Δεν φέρνει συνεχώς φρέσκο αέρα από έξω ( μεγαλύτερες ανάγκες απαγωγής θερμότητας και υγρασίας ), αλλά, "δουλεύεται" μόνον ο περιεχόμενος.

Φυσικά, εδώ, υπάρχει η ανάγκη για λίγο φρέσκο συνεχώς, αλλιώς, ο αέρας μολύνεται από τις εκπομπές της αναπνοής, και αναλώνεται το οξυγόνο, ειδικά σε καμπίνες σαν του σκαθαριού που ηταν .......αεροστεγής.

Και πλέον, κάποια συστήματα αυτόματου κλιματισμού, αν βάλεις ανακύκλωση, ( για αύξηση της απόδοσης ), αυτόματα μετά από κάποιο διάστημα, 5-10 λεπτά, ξαναγυρίζει από μόνο του στην εισαγωγή φρέσκου, για αποφυγή αυτού του κινδύνου.
 
Last edited:
Top Bottom