Συνεχίζοντας εδώ το θέμα σχετικά με τον προσδιορισμό ενός κλασσικού αυτοκινήτου, κάποιος θα έλεγε ότι η ηλικία και το στίγμα ενός αυτοκινήτου στην αυτοκίνηση το προσδιορίζουν ως κλασσικό. Ίσως κάποιος προσέθετε και τη σπανιότητά του.
Όμως, έχουμε παλιά αυτοκίνητα που άφησαν το στίγμα τους στην αυτοκίνηση, αλλά δεν απέκτησαν ποτέ το στάτους ενός κλασσικού αυτοκινήτου και αυτό το ζήσαμε πάρα πολύ με τις αγαπημένες μας Citroen. Ούτε, νομίζω, θα φτάσουν ποτέ σε δυσθεώρητα ύψη οι τιμές των παλαιών Citroen, με εξαίρεση κάποιες ειδικές εκδόσεις, όπως το 2cv Sahara και η DS cabriolet. Οι SM παρακολουθώ έχουν φτάσει εδώ και χρόνια ένα "πλατώ" στα 30-50000 ευρώ, τα καλύτερα δείγματα μάλιστα των SM. Οι ισχυρότερες και τελευταίες DS κάπως πλησιάζουν κάπου εκεί κοντά, με τις CX, ακόμα και τις υπερσπάνιες Prestige να μην πλησιάζουν καν. Τις οποίες CX και DS κάποτε τις πετούσαν και έπρεπε να περάσουν πολλά χρόνια για να αποκτήσουν αξία "κλασσικού". Κάτι γίνεται τώρα και με τις υπόλοιπες υδροπνευματικές, από BX, XM, έως Xantia... Αλλά πόσο θα πάνε? Και όμως, όσο προσιτές και εάν παραμείνουν, μπορεί κανείς να αμφισβητήσει το στίγμα τους στην αυτοκίνηση?
Τι εννοούμε "στίγμα" στην αυτοκίνηση? Σχέδιο, μηχανικά μέρη, οδική συμπεριφορά, σπανιότητα. Βλέπουμε πανέμορφα, ή ξεχωριστά υπεραυτοκίνητα με απίστευτα δυνατούς κινητήρες που είναι απαίσια στην οδήγηση (π.χ. Miura, E-type), αλλά πανάκριβα. Βλέπουμε επίσης αυτοκίνητα που παρήχθησαν σε πολύ μεγάλους αριθμούς (π.χ. E-type, κάπου 100,000 όλες μαζί), αλλά η τιμή τους δε δικαιολογεί μία τόσο "μαζική" παραγωγή. Βλέπουμε επίσης αυτοκίνητα που άνοιξαν νέους δρόμους σε αυτό που ζητάμε όλοι, την οδηγική νιρβάνα, αλλά να παραμένουν σε συγκριτικά χαμηλές τιμές (μικρές και μεσαίες "Γαλλικές" βόμβες, Corvette 4ης γενιάς, Porsche 944-968, Jaguar XJS, κ.λ.π.).
Τι προσδιορίζει τελικά ένα αυτοκίνητο ως κλασσικό? Σε τελική ανάλυση, κατά τη γνώμη μου, μάλλον οι ορέξεις της αγοράς! Οι οποίες ίσως έχουν επηρρεαστεί από τη διαφήμιση για την οποία φρόντισε, ή φροντίζει ένας κατασκευαστής, ή ένα δίκτυο "καταφερτζήδων" εμπόρων κλασσικών αυτοκινήτων.
Μάλλον σε τελική ανάλυση σημασία έχει εάν για εμάς είναι ένα αυτοκίνητο κλασσικό, είτε είναι ένα Fiat 126, ένα Austin Allegro, ή μία Gullwing!