Καφενείον "Το δικύλινδρο" (Bar)

Demetris

Member
Εγγραφή
31 Δεκεμβρίου 2020
Μηνύματα
217
Reaction score
590
Πόντοι
367
Age
49
Φορντ είναι το μοτέρ πάντως. Δεν είναι γαλλικό
Είναι κοινό project Ford - PSA όπως και τα μικρότερα DW και DV6 της εποχής. Όλα τα εξαρτήματα στο δικό μου DV6C έχουν 3 στάμπες ταυτόχρονα: Λοχίες, λιονταράκι και οβάλ. Ο Lion TDV6 αν θυμάμαι καλά είναι σχεδίασης PSA και φτιαχνόταν στη Ford, στο Dagenham. Παγκοσμιοποίηση...
 

Nikephoros

Member
Εγγραφή
3 Σεπτεμβρίου 2015
Μηνύματα
4.087
Reaction score
11.450
Πόντοι
1.077
Age
49
Περιοχή
Αθήνα
Μετά τη συζήτηση για τη C6, θα κάνω τώρα δύο ερωτήσεις που θα μπορούσαν, κατά τη γνώμη μου, να αποτελέσουν και ξεχωριστό θέμα:
  • Ποιες είναι οι πιο αξιόπιστες Citroen που έχουν βγει ποτέ?
  • Ποια είναι τα πιο αξιόπιστα αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως κατασκευαστή, που έχουν βγει ποτέ?
Από όσα έχω διαβάσει μέχρι στιγμής, όσον αφορά τις Citroen, οι βενζινοκίνητες CX και η 2λιτρη C5 X7 κατέχουν τα ηνία. Μήπως κάνω λάθος? Επαφίεμαι στην προσωπική εμπειρία των σαφώς πολύ περισσότερο έμπειρων μελών, είτε ως ιδιοκτήτες, είτε ως άνθρωποι με πάρα πολλές τεχνικές γνώσεις.

Όσον αφορά τις υπόλοιπες μάρκες, Volvo Amazon, Volvo P1800, Mercedes W114/115/123/124, Chevrolet Corvette C4 (ιδίως η ZR1), Porsche 944 & 928, Honda Accord, Lexus LS400, αρκετά Mazda, μερικά Toyota, αποτελούν μερικά παραδείγματα.

Ποια είναι η άποψή σας?
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
5.965
Reaction score
15.421
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Région parisienne
Αφορά το μοτέρ και τα περιφερικα ή τα πάντα η ερώτηση;

Απο Σιτροέν θα σκεφτόμουν πολύ γρήγορα
2cv, dyane, Xantia, XM (εκτός από τις πρώτες), ξαρα, σαξο.


Επίσης η έννοια αξιοπιστία είναι πολύ ευρεία . Ένα μοτέρ με καρμπιρατέρ, που ο παλιάς σχολής μηχανικός θα πει 'ειναι αθάνατο' , αλλά τα υγρά πρωινά του χειμώνα κατά 40% θα αργήσεις στην δουλειά γιατί δεν θα παίρνει μπρος ή θα παίρνει δύσκολα μπρος το θεωρούμε αξιόπιστο; Με την έννοια ότι δεν μπορείς να βασιστείς σε αυτό...

Ένα 2cv παράδειγμα ή ένα ,gs, δεν φοβάσαι ούτε καν αν θα μείνεις από μπαταρία.


Επίσης, λέμε 'τα παλιά άντεχαν '

GS, CX, σπάνια είχα δει σε καλή κατάσταση με πάνω από 250000χλμ.

Είναι αντίθετα αρκετα συχνό να πετυχαίνω εδώ C5, C4, με 350-400000χλμ με αμάξωμα, εσωτερικό τελείως ακούραστα, και μοτέρ να ακούγονται κατάπληκτικα χωρίς να έχουν περάσει μεγάλο ρεβιζιον.

Και να μην ξεχνάμε πόσα ηλεκτρικά προβλήματα έβγαζαν τα 'σκυλια' της δεκαετίας του 70 και 80 ήδη από τον πρώτο τους χρόνο. Το ότι ήταν ευκολότερα επισκευάσιμα, δεν σημαίνει ότι ήταν αξιοπιστα
 
Last edited:
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
5.965
Reaction score
15.421
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Région parisienne
Στην οικογένεια είχαμε και α112, και Σάνι, και yugo 45. Eιχαν περάσει άπειρες μέρες στο συνεργείο ήδη από το 2-3 χρόνο.

Αντιθετα τα αυτοκίνητα της δεκαετίας του 90(ατος, 626) βρίσκονται ακόμα στην οικογένεια με 300.000+ χλμ, με λάδι, νερό, βενζίνη.
 

Nikephoros

Member
Εγγραφή
3 Σεπτεμβρίου 2015
Μηνύματα
4.087
Reaction score
11.450
Πόντοι
1.077
Age
49
Περιοχή
Αθήνα
Αφορά το μοτέρ και τα περιφερικα ή τα πάντα η ερώτηση;

Απο Σιτροέν θα σκεφτόμουν πολύ γρήγορα
2cv, dyane, Xantia, XM (εκτός από τις πρώτες), ξαρα, σαξο.


Επίσης η έννοια αξιοπιστία είναι πολύ ευρεία . Ένα μοτέρ με καρμπιρατέρ, που ο παλιάς σχολής μηχανικός θα πει 'ειναι αθάνατο' , αλλά τα υγρά πρωινά του χειμώνα κατά 40% θα αργήσεις στην δουλειά γιατί δεν θα παίρνει μπρος ή θα παίρνει δύσκολα μπρος το θεωρούμε αξιόπιστο; Με την έννοια ότι δεν μπορείς να βασιστείς σε αυτό...

Ένα 2cv παράδειγμα ή ένα ,gs, δεν φοβάσαι ούτε καν αν θα μείνεις από μπαταρία.


Επίσης, λέμε 'τα παλιά άντεχαν '

GS, CX, σπάνια είχα δει σε καλή κατάσταση με πάνω από 250000χλμ.

Είναι αντίθετα αρκετα συχνό να πετυχαίνω εδώ C5, C4, με 350-400000χλμ με αμάξωμα, εσωτερικό τελείως ακούραστα, και μοτέρ να ακούγονται κατάπληκτικα χωρίς να έχουν περάσει μεγάλο ρεβιζιον.

Και να μην ξεχνάμε πόσα ηλεκτρικά προβλήματα έβγαζαν τα 'σκυλια' της δεκαετίας του 70 και 80 ήδη από τον πρώτο τους χρόνο. Το ότι ήταν ευκολότερα επισκευάσιμα, δεν σημαίνει ότι ήταν αξιοπιστα
Εννοώ χιλιόμετρα που θα διανύσουν χωρίς σημαντικά ηλεκτρολογικά και μηχανικά προβλήματα, από όλες τις απόψεις δηλαδή! Κινητήρας, περιφερειακά, τα πάντα.
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
7.410
Reaction score
16.318
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
Από τα σπίτι έχουν περάσει GS 1015 (μετά 1299), 2cv 602 GSA 1129, CX 2400 (μετά 2500 gti turbo), xantia I 1.8 8v, xantia II 1.8 16v, zx monte carlo 5θ 1.4, zx monte carlo 3θ 1.4, xsara II 1.6 16v, c4 eHDI 1.6 115.
Όλα μεταχειρισμένα μ'εξαιρεση τη GS και τη GSA.

Περί αξιοπιστίας η απάντηση είναι εύκολη για εμένα, το ΚΟΡΕΑΤΙΚΟ :lol: και από κοντά η xantia II και τα gs/a.

Αλλά αυτά είναι λίγο υποκειμενικά πιστεύω. Αναλόγως της χρήσης, του συγκεκριμένου δείγματος, αν αγοράστηκαν καινούργια κτλπ
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
5.965
Reaction score
15.421
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Région parisienne
Eπισης χωρίς στατιστικά, είναι δύσκολο να έχουμε σοβαρό συμπεράσμα.

Η προσωπική εμπειρία έχει τα όρια της
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
947
Reaction score
2.418
Πόντοι
537
Age
49
.......................
Αλλά αυτά είναι λίγο υποκειμενικά πιστεύω. Αναλόγως της χρήσης, του συγκεκριμένου δείγματος, αν αγοράστηκαν καινούργια κτλπ
Ακριβώς έτσι !

Η "αξιοπιστία", είναι συνάρτηση πολλών παραμέτρων, κάποιων σταθερών, και κάποιων απολύτως μεταβλητών.

Αν θεωρήσουμε ως "σταθερές", τις επιλογές του σχεδιαστή / κατασκευαστή ώς προς τα υλικά ( αλουμίνια / χυτοσίδηρο / υλικά εμβόλων ) - διαστάσεις ( διαμέτρους / διαδρομές / υποτεράγωνες - υπερτετράγωνες / σειρά / βε / φλάτ / ταχύτητες εμβόλων /αριθμό εδράνων ) - πιέσεις ( κατά την καύση ) - στροφές ( μέγιστης ροπής / ιπποδύναμης )- ιπποδυνάμεις ( υψηλές / χαμηλές / HP ανα λίτρο ) - ψύξεις ( υγρόψυκτα / αερόψυκτα / ψύξη λαδιού ), είδος καυσίμου, κλπ, μας μένουν οι μεταβλητές, που σε δεδομένα στοιχεία κινητήρα, κάνουν τις διαφορές.

Δουλεύει στον Β. Πόλο, ή στην Σαχάρα ? Αλλάζουν τα λιπαντικά εγκαίρως και αναλόγως συνθηκών ? ( πιο συχνά σε δύσκολες συνθήκες - σκόνη - ζέστη - σταμάτα ξεκίνα ), αλλάζουν οι σχέσεις στην ροπή, ή πάμε μέχρι τέρμα ? Τραβάμε 5 άτομα επιβάτες και τροχόσπιτο / βάρκα, ή πάμε μόνοι μας πολλά ταξιδιωτικά χιλιόμετρα ?

Πιστεύω ότι γίνεται κατανοητό, οτι ο αυτός κινητήρας, ΧΨΖ, άλλες φθορές και προβλήματα μπορεί να παρουσιάσει στον χρήστη Α, και άλλα στον Β.

Αρα, η "αξιοπιστία", είναι ..........ρευστή, και συνήθως στις συζητήσεις μας λέμε ότι ο τάδε είναι καλός, από την γενική εικόνα που έχουμε από τον στενότερο ή ευρύτερο κύκλο μας.

Παλαιότερα η συνταγή ήταν "....πάρε ......., δεν χαλάνε ποτέ.", αλλά και τότε οι συνθήκες ήταν και διαφορετικές, στα 100.000 χιλ, σπάνια έφταναν αυτοκίνητα του μέσου πολίτη, και οι συντηρήσεις ήταν ανα 2.500 χιλιόμετρα. Πλέον, με συντηρήσεις ανα 15-20-30.000 χιλιόμετρα, αντε βγάλε άκρη. Και κάτι να έχει γίνει , αμα δεν πάς να το δεί κάποιος που ξέρει, ή να το κουμπώσει στο διαγνωστικό, μπορεί η ζημια να είναι πλέον καταστροφική.

Κατα γενική ομολογία, τα Ιαπωνικά, και οι συγγενείς τους, τα Κορεάτικα, ήταν πιο αξιόπιστα, αλλά έπασχαν από φρένα / αναρτήσεις. Μετά, βελτιώθηκαν πολύ.

Πριν χρόνια, δεν ξέρω αν το κάνουν ακόμα, κάποια περιοδικά, Γερμανικάκυρίως, έλυναν ΠΛΗΡΩΣ οχήματα δοκιμής στα 100-200-300 χιλιάδες χιλιόμετρα, και έκαναν μετρήσεις όλων των μηχανικών μερών. Αλλά επειδή αυτά γίνονταν σε σύντομο χρονικό διάστημα, δεν μπορούσε να διαπιστωθεί η αντοχή του αμαξώματος σε καιρικές συνθήκες. ή αν βούλιαζαν τα πίσω καθίσματα, αν έφευγαν τα πλαστικά, κλπ, προβλήματα δηλαδή που φέρνει ο χρόνος.

Και μία υπενθύμιση. Κάποιοι κατασκευαστές, παραδίδουν βιβλία σέρβις με εκτυπωμένη συντήρηση μέχρι πχ τα 300.000 χιλιόμετρα. Ε, αυτοί, πιστεύουν στην αξιοπιστία τους, ενώ κάποιοι άλλοι .............:whistle:
 
Last edited:

dap

Member
Εγγραφή
26 Οκτωβρίου 2020
Μηνύματα
88
Reaction score
232
Πόντοι
277
Age
55
Δεν είμαι μηχανικός, ούτε έχω ανάλογες γνώσεις, επομένως η γνώμη μου δεν έχει την ανάλογη βαρύτητα με κάποιων άλλων εδώ μέσα. Η ερώτηση του Νικηφόρου δεν μπορεί να απαντηθεί πιστεύω, χωρίς να αναλύσουμε τον όρο "αξιοπιστία", όπως το αναλύει ο Giorgos_81.

Σε γενικές γραμμές θα έλεγα ότι τα αυτοκίνητα του 70 και τα περισσότερα του 80 δεν ήταν τόσο αξιόπιστα όσο τα φανταζόμαστε και ήταν απολύτως επικίνδυνα, με ελάχιστες εξαιρέσεις και στους δύο τομείς. H Κορόλλα 1.2 του 1978 που έμαθα να οδηγώ είχε φύλλα σούστας για ανάρτηση και πίσω κίνηση χωρίς ηλεκτρονικά βοηθήματα. Υποχρεωτικά μάθαινες να είσαι λογικός. Αλλά και η Mercedes w114 είχα την τάπα του ρεζερβουάρ πίσω. Αν σε χτύπαγαν από πίσω κινδύνευες να ψηθείς. Αναφέρω δύο παραδείγματα στο κάτω και πάνω εύρος των αυτοκινήτων του 70 για να δείξω ότι υπήρχαν θέματα στην ασφάλεια. Η αντισκωριακή προστασία ήταν επίσης βήμα μπροστά για την μακροημέρευση

Στην δεκαετίες του 80 και του 90 αυξήθηκε κατά πολύ η ασφάλεια των αυτοκινήτων (κλωβοί ασφαλείας, ζώνες παραμόρφωσης, ABS, ESP, αερόσακοι), ξεκινώντας πάντα από τα μεγαλύτερα-ακριβότερα μοντέλα. Πολύ σταδιακά όμως γιατί το Πεζό 405 του 1994 είχε μόνο μπάρες στις πόρτες από τα παραπάνω. Σταδιακά μετά το 2000 άρχισαν να εφαρμόζονται και σε πιο φθηνά. Πιστεύω ότι μετά το 2005 δεν υπάρχει κάποια τρομερή εξέλιξη στην παθητική ασφάλεια (ίσως μόνο το αυτόματο φρενάρισμα και πάλι όμως βλέπω βίντεο όπου δεν έχει άριστη εφαρμογή). Τα συστήματα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδες ή υπενθύμισης να να κάνεις διάλειμμα, εγώ προσωπικά δεν τα εκτιμώ ως σοβαρά. Αντίθετα εγκαταλείφθηκε η ιδέα κατασκευής αυτοκινήτων "για μια ζωή" και κατασκευάζονται αυτοκίνητα με ημερομηνία λήξης παντού: σε κινητήρα, ηλεκτρολογικά, υλικά καμπίνας κ.λ.π. Πλέον ΟΛΟΙ αγοράζουν από Κίνα.

Εμπειρία από πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχω, ούτε αλλάξαμε πολλά αυτοκίνητα στην οικογένεια, επομένως δεν μπορώ να μεταφέρω προσωπική εμπειρία για αξιοπιστία. Είχα διαβάσει ωστόσο πάρα πολύ όταν ήταν να πάρω τα δύο Μερσεντές. Αυτοί λοιπόν -οι κολλημένοι με το αστέρι- πολλές φορές έχουν γράψει ότι η σειρά παραγωγής 190-124-126 ήταν ότι πιο αξιόπιστο έχει βγάλει η εταιρεία και ότι τα ντίζελ των 80-90 και από τους κινητήρες βενζίνης ο παλιός εξακύλινδρος σε σειρά 3.2 απλά δεν πέθαιναν.
 

ami8_gs_ds_bx

Member
Εγγραφή
31 Δεκεμβρίου 2013
Μηνύματα
1.470
Reaction score
3.427
Πόντοι
777
Age
47
Μιας και κουβεντιάζουμε για αξιοπιστία ας καταρήψουμε άλλον έναν μύθο περί αθάνατων γιαπωνέζικων (ειδικά Toyota) και λοιπών σχλαμαριών.
Το Xsara Picasso είναι πιο αξιόπιστο (με όποιο ορισμό θέλετε περί αξιοπιστίας) από το 107 (που το μόνο τρικολόρ είναι η σχεδίαση).
Το πρώτο είναι ευρωπαϊκό μέχρι το τελευταίο μόριό του. Οι ζημιές είναι ελάχιστες και αυτές λόγο γήρατος.
Του δεύτερου όλα τα μηχανικά - ηλεκτρικά είναι made in Japan... Π@π@ρι@ μάντολες... Οι ιάπωνες δεν βλέπουν ούτε με το κυάλι το Picasso
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
947
Reaction score
2.418
Πόντοι
537
Age
49
..... η σειρά παραγωγής 190-124-126 ήταν ότι πιο αξιόπιστο έχει βγάλει η εταιρεία και ότι τα ντίζελ των 80-90 και από τους κινητήρες βενζίνης ο παλιός εξακύλινδρος σε σειρά 3.2 απλά δεν πέθαιναν.
Ξέχασες το 123.

Επειδή είναι φορουμ 2CV, μόνον αν επιτραπεί, θα αναλύσω τα 190-124-126.
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
7.410
Reaction score
16.318
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
Ν αλλάξω λίγο κλίμα απότομα και αν θέλετε επανερχόμαστε.
Ήδη το έστειλα στον έναν αδερφό να το λάβει υπόψιν και εγώ θα βρω τρόπο για τη προκαταβολή όταν βγει... Και όποιος κατάλαβε, καταλαβε τι εννοώ :lol:

28970
 

dap

Member
Εγγραφή
26 Οκτωβρίου 2020
Μηνύματα
88
Reaction score
232
Πόντοι
277
Age
55
Εσύ άσε τις Άλφα και ξεκίνα τις Μπέμπες:lol:. Έχει δυό 39άρια φθηνά στην Θεσσαλονίκη. Στείλε σήμα να πάω να τις δώ......
 

ami8_gs_ds_bx

Member
Εγγραφή
31 Δεκεμβρίου 2013
Μηνύματα
1.470
Reaction score
3.427
Πόντοι
777
Age
47
Ν αλλάξω λίγο κλίμα απότομα και αν θέλετε επανερχόμαστε.
Ήδη το έστειλα στον έναν αδερφό να το λάβει υπόψιν και εγώ θα βρω τρόπο για τη προκαταβολή όταν βγει... Και όποιος κατάλαβε, καταλαβε τι εννοώ :lol:

View attachment 28970
Italian bar (κατά το American bar) το έχεις κάνει Godfather εδώ μέσα. Ένα καφενεδάκι "Το δικύλινδο" είναι εδώ και εσύ σερβίρεις espresso το ένα πίσω από το άλλο :citroen:
Citroen για να μη ξεχνιόμαστε
 

Nikephoros

Member
Εγγραφή
3 Σεπτεμβρίου 2015
Μηνύματα
4.087
Reaction score
11.450
Πόντοι
1.077
Age
49
Περιοχή
Αθήνα
Italian bar (κατά το American bar) το έχεις κάνει Godfather εδώ μέσα. Ένα καφενεδάκι "Το δικύλινδο" είναι εδώ και εσύ σερβίρεις espresso το ένα πίσω από το άλλο :citroen:
Citroen για να μη ξεχνιόμαστε
Γιώργο έγραψες για άλλη μια φορά! Αν και μου αρέσουν πάντα τα ποστ του νονού, είτε από τη μεριά ενός Alfisti, είτε από αυτήν ενός Citroenist!
 

Nikephoros

Member
Εγγραφή
3 Σεπτεμβρίου 2015
Μηνύματα
4.087
Reaction score
11.450
Πόντοι
1.077
Age
49
Περιοχή
Αθήνα
Ν αλλάξω λίγο κλίμα απότομα και αν θέλετε επανερχόμαστε.
Ήδη το έστειλα στον έναν αδερφό να το λάβει υπόψιν και εγώ θα βρω τρόπο για τη προκαταβολή όταν βγει... Και όποιος κατάλαβε, καταλαβε τι εννοώ :lol:

View attachment 28970
Πες του αρκετά με τα SUV! Πραγματικά η μάσκα που σχεδίασε αναδεικνύεται φοβερά σε ένα hatchback ή sedan!
 

Stargazer

Member
Εγγραφή
10 Νοεμβρίου 2021
Μηνύματα
533
Reaction score
666
Πόντοι
367
Age
36
Περιοχή
Καλαμαριά
Xsara Picasso 8 βάλβιδο , σας έχω ανεβάζει φωτό.
Το αμάξι κουβαλούσε όργανα γυμναστικής 20 χρόνια πάνω από το βάρος που επιτρέπει ο κατασκευαστής και ζει ακόμα ρολόι.
 
Top Bottom