Θόρυβος κινητήρα

Stargazer

Member
Εγγραφή
10 Νοεμβρίου 2021
Μηνύματα
1.391
Reaction score
1.881
Πόντοι
457
Age
39
Περιοχή
Καλαμαριά
Χθες έβαλα μπρος και το δεύτερο πόνυ που έχω , δεδομένου ότι πριν αγοράσω το 2cv μου (2022) δεν είχα κάποιο στην κατοχή μου ούτε καθημερινή επαφή με κάποιο ώστε να ξέρω πως ακούγεται ένας υγιής κινητήρας.
Πρόσεξα ότι ο κινητήρας που είναι σε ακινησία από το 1995 είναι πολύ πιο ήσυχος από του 2cv μου , δεν ακούγονται τακ τουκ τίποτα.
Σε αντίθεση το 2cv μου που το προσέχω σαν μωρό είναι πολύ πιο θορυβώδες κάνει τακατακα και όταν ζεσταθεί ακόμα πιο δυνατα μου φαίνεται από τον κύλινδρο στην πλευρά του συνοδηγού.
Υπάρχει τρόπος να καταλάβω αν κάτι φταίει;
Από επιδόσεις δεν νιώθω κάτι περίεργο πάει σφαίρα αλλά πάλι να αναφέρω ότι δεν εχω μέτρο σύγκρισης.
 

visa chrono

Member
Εγγραφή
1 Δεκεμβρίου 2012
Μηνύματα
13.390
Reaction score
28.035
Πόντοι
1.607
Ξεκινατε να ρυθμισετε τις βαλβιδες
Και μετα προχωρατε στο επομενο σταδιο που μπορει να ειναι σχετικα στεναχωρα ..
Καλη συνεχεια
 

Stargazer

Member
Εγγραφή
10 Νοεμβρίου 2021
Μηνύματα
1.391
Reaction score
1.881
Πόντοι
457
Age
39
Περιοχή
Καλαμαριά
Ρύθμισα προχθές τις βαλβίδες αλλά ο θόρυβος παραμένει
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
2.201
Reaction score
4.513
Πόντοι
747
Age
51
Θα πάρεις ένα μακρύ κατσαβίδι, και θα το χρησιμοποιήσεις σαν στηθοσκόπιο, το ένα άκρο θα το μετακινείς στον κινητήρα, σε κάποια σημεία του κυλίνδρου, και το άλλο μέρος, την χειρολαβή, στο αυτί. Ετσι θα ακούσεις ήχους καλύτερα , και θα προσδιορίσεις την προέλευση.

Αν ακούγεται κοντά στο μπλόκ της μηχανής αλλά και στην κεφαλή, αν ακούγεται μόνον στο μπλόκ, κλπ.

Το ότι δεν έχεις πτώση των επιδοσεων, δεν είναι θέμα τροφοδοσίας / απαγωγής ( βαλβίδες - ρύθμιση ), ούτε ελατηρίων - εσωτερικά.

Αλλά, αν δεν ξέρεις την ιστορία της μηχανής ( ....την ξέρεις ? ), και αυτό στο έκανε από την αρχή, ή αν αυξήθηκε με τα ταξιδάκια, μάλλον είναι οι πείροι στις μπιέλες..

Κακές ρυθμίσεις, κακά καύσιμα, υπερβολικές στροφές, σε συνδυασμό με κακά λάδια - ποιότητα - ηλικία, "κτυπάνε" εκεί, που έχει θερμοκρασίες και πιέσεις.

Εχει και άλλα ύποπτα εξαρτήματα εκεί, ενα έμπειρο αυτί, θα μπορούσε να σου προσδιορίσει το αίτιο.
 

Stargazer

Member
Εγγραφή
10 Νοεμβρίου 2021
Μηνύματα
1.391
Reaction score
1.881
Πόντοι
457
Age
39
Περιοχή
Καλαμαριά
Το έκανα αυτό με το κατσαβίδι αλλά δεν κατάλαβα και πολλά.
Την πρώτη φορά που είδε το αυτοκίνητο ο πατέρας μου , είπε ότι κάτι του ακούγεται αμυδρά σαν μπιέλα αλλά γενικά θυμόταν ότι ακούγονται έτσι αυτά τα μοτέρ οπότε να μην τρομάζω.
Για την ιστορία ξέρω ότι κάποια στιγμή άλλαξαν κυλινδροπιστονα.
Φαντάζομαι θα πρέπει να βγάλω κυλίνδρους ;
 

visa chrono

Member
Εγγραφή
1 Δεκεμβρίου 2012
Μηνύματα
13.390
Reaction score
28.035
Πόντοι
1.607
Σε κατι αναλογο που ειχα πριν λιγa -χρονια σε ενα αμαξι ..
Ελεγαν πως εχει μπιελα και τελικος αλλαξαμε ενα εμβολοχιτωνιο και εφτιαξαν ολα ..
Φυσικα μπορει να ειναι και αντιστροφα ..
Θα σας προτεινα να το δει ενας μηχανικος που εχει φτιαξει αρκετα 2cv
Kali sinexia
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
2.201
Reaction score
4.513
Πόντοι
747
Age
51
Το έκανα αυτό με το κατσαβίδι αλλά δεν κατάλαβα και πολλά.
Την πρώτη φορά που είδε το αυτοκίνητο ο πατέρας μου , είπε ότι κάτι του ακούγεται αμυδρά σαν μπιέλα αλλά γενικά θυμόταν ότι ακούγονται έτσι αυτά τα μοτέρ οπότε να μην τρομάζω.
Για την ιστορία ξέρω ότι κάποια στιγμή άλλαξαν κυλινδροπιστονα.
Φαντάζομαι θα πρέπει να βγάλω κυλίνδρους ;
Μήτσο, από το τηλέφωνο και το ιντερνέτ, ΔΕΝ γίνεται διάγνωση ( ιατρική - μηχανική - τοπογραφική - στατική κλπ ). Το αναφέρω αυτό, σαν γενική αρχή.

Ο κάθε κινητήρας, και γενικότερα κάθε μηχανισμός, ανάλογα με την διάταξη των μερών του και τα "καπάκια" του, εννοώ το κουβούκλιό του που λειτουργεί σαν "ηχείο", παράγει διάφορους ήχους, που οι πιο έμπειροι σε αυτούς, αναγνωρίζουν πιο έυκολα. Οπότε, η πρόταση ( εξ αρχής του @visa chrono ) ειναι η πιο σωστή.

Προσωπικά, έχω πολλάαααα χρόνια εμπειρία με μηχανήματα και μηχανισμούς. Και βάσει αυτών, κάνω μερικές φορές προτάσεις. Οταν δεν ξέρω, σιωπώ.

Στην δική σου περίπτωση, έδωσα μια εικόνα. Την στιγμή όμως που λειτουργεί ( επιδοσεις ), στην θέση σου δεν θα το πείραζα, αλλά θα παρακολουθούσα αν ο θόρυβος αυτός αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου. Και το τακατακα είναι μεταλλικό, είναι ξεφύσημα ? Το κάνει στο ΑΝΣ ?

Μπορείς να ελέγξεις, αλλά θα πρέπει να βγάλεις κεφαλές / χιτώνια και να ελέγξεις πείρους, μπιέλλες, στροφαλοφόρο, καλάμια. Εισαι σε θέση ? Εχεις την διάθεση ?Στο κλείσιμο, θα χρειαστείς κάποια στεγανοποιητικά και εννοείται κλειδί ροπόμετρο.

Αν είσαι εμπειρος, με έξω τα μπουζί και με ένα μακρύ κατσαβίδι, πιθανόν να μπορείς να αισθανθείς το "παίξιμο" του εμβόλου στην μπιέλλα. Γίνεται με περιστροφή του στροφαλοφόρου μέχρι το ΚΝΣ αλλά θέλει εμπειρία. Και μην σου μείνει τίποτα μέσα. Σου μιλάω για πρακτικές, δύσκολες για ερασιτέχνη.

Μπορείς να βάλεις και λάδι πιο χοντρο, να δείς αν ο θόρυβος απαλύνεται. Από την άλλη, αν ο κινητήρας του Pony είναι ( ακούγεται καλός ), γιατι δεν τον κουμπώνεις επάνω ?

Απόψεις λέω, που ένας μηχανικός θα ξεδιαλύνει.
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
2.201
Reaction score
4.513
Πόντοι
747
Age
51
Πάντως κινητηρα αν δεν είναι απαραίτητο και δεν το έχω ξανάκανει , εγώ δεν ανοίγω .
Συμφωνώ απόλυτα.

Κινητήρα "ανοίγουμε" όταν είναι μη λειτουργικός, ή σε προγραμματισμένη συντήρηση / ανακατασκευή, ή με σαφή βλάβη ( προσδιορισμένη ) που θα τον ακινητοποιήσει / κάνει επι πλέον ζημιά αν συνεχίσει να λειτουργεί χωρίς επισκευή.

Το "άνοιγμα" προϋποθέτει γνώση και εργαλεία. Και όταν ανοίγουμε, εννοούμε "βαρια συντήρηση". Δεν ανοίγει κινητήρας απλώς για .......απασχόληση το ΣΚ.

Αλλο τα περιφερειακά, μίζα, καρμπυρατέρ, αλτερνέϊτορ, πλατίνες , μπουζί, κλπ. άλλο τα ....εντόσθια. Και ότι κάνουμε, το κάνουμε σε σετ. Δεν θα ανοίξει και θα φτιάξει κάποιος την μία πλευρά. Αυτά πάνε μαζί. Αν πχ είναι πείροι μπιέλας, δεν φτιάχνουμε την μία πλευρά. Φτιάχνουμε και τις δύο. Και αν ανοίξουμε, αντικαθιστούμε και πολλά άλλα, που αν τύχει και παρουσιάσουν αστοχία, θα απαιτούσαν ξανα-λύσιμο του αυτού συνόλου. Αρα, μιλάμε για "βαρια" επέμβαση.

Στην πράξη, πχ πλοία, εργοστάσια, ηλεκτροπαραγωγή, αεροπλάνα, έχουμε την προγραμματισμένη συντήρηση, ετήσια - εξαμηνιαία, βάσει ωρών λειτουργίας, και βασικότερα, βάσει της πιθανής ζημιάς / απώλειας, αν ΔΕΝ γίνει. Κάποια περιφερειακά, είναι διπλά και τριπλά, ( αμοιβά ), ώστε να συντηρούνται χωρίς την διακοπή υπηρεσίας. Προσπαθούμε δηλαδή να αποφύγουμε την αστοχία κατα την λειτουργία, όπου το κόστος θα στοίχιζε πολλαπλά, ή και ανθρώπινες ζωές / απώλεια περιουσίας.

Σε έναν κινητήρα αυτοκινήτου, που το χειρότερο θα είναι να χρειαστούμε οδικη βοήθεια, απλώς κανουμε την συντήρησή του, βάσει προδιαγραφών. Και αν κάτι δεν μας αρέσει, το ελέγχουμε με έναν γνώστη, πχ μηχανικό, ΠΡΙΝ αγγίξουμε οτιδήποτε.

Συγνώμη για τα σεντόνια θεωρίας, αλλά πρέπει να κατανοούμε τα επίπεδα επέμβασης. Στον στρατό, κληρονομιά από τους Αγγλους, β' ΠΠ, είχαμε το 1ο κλιμάκιο, 2ο ( πιθανόν ) και το BLR ( Beyond Local Repair ) που έπρεπε να πάει σε οργανωμένο συνεργείο. Παράφραση το "κτύπησε μπιέλα" των μεταπολεμικών μηχανικών, εμπειρικών ως επί το πλείστον.
 

Pierre Boulanger

Administrator
Εγγραφή
13 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
13.505
Reaction score
24.636
Πόντοι
1.667
Age
52
Περιοχή
Paris in the sixties
Πάντως κινητηρα αν δεν είναι απαραίτητο και δεν το έχω ξανάκανει , εγώ δεν ανοίγω .
Στο 2cv είναι πολύ απλά τα πράγματα και δεν υπάρχουν ρίσκα αν κάποιος ξέρει πως να το κάνει.
 
Top Bottom