Διαφορές Κιβωτίου ΑΜΙ8 - 2CV6

KostasX

Member
Εγγραφή
25 Αυγούστου 2017
Μηνύματα
1.433
Reaction score
5.011
Πόντοι
847
Age
36
Περιοχή
Γρεβενα
Η ιστορία έχει ως εξής , πρόσφατα καθώς έψαχνα σε μία μάντρα για διάφορα ανταλλακτικά για το 2cv μου, σε μία γωνιά παραπεταμένο, είδα ένα κιβώτιο όπου εξωτερικά είτανε ίδιο με αυτό που φοράνε τα πολυαγαπημένα μας 2cv (Αναφέρομαι πάντα στο κιβώτιο που φοράνε τα 2cv6, ΑΜΙ 8 Dyane κλπ). Αφού ρώτησα τον μαντρά μου είπε ότι το κιβώτιο αυτό είναι απο κάποιο ΑΜΙ8 που είχε στο παρελθόν αλλά το κιβώτιο δεν λειτουργεί, όντως ο ήχος και η αίσθηση των αξόνων του είτανε πολύ χάλια και έτσι αποφάσισα να το βγάλω απο το μυαλό μου διότι δεν άξιζε :vava:.....Αυτό όμως που μπήκε στο μυαλό μου είτανε μια απορία idea...
”Άραγε το κιβώτιο απο το ΑΜΙ8 είναι και εσωτερικά ίδιο με αυτό του 2CV6?:blink:
Από τα λίγα πράγματα που ξέρω στον χώρο των Citroen θυμόμουν ότι το ΑΜΙ8 έχει μεγαλύτερη ιπποδύναμη ( 32 PS ) λόγω εμβόλων με σχέση συμπίεσης 9:1 αλλά το μοτέρ είναι ακριβώς το ίδιο.
Ψάχνοντας στο διαδίκτυο βρήκα ότι η τελική του ταχύτητα είναι μεγαλύτερη σε σχέση με του 2cv :yikes.gif: ( 2CV6 : 115Km/h , AMI8 : 123Km/h).
Βάση αυτού συμπαιρένω ότι το ΑΜΙ8 έχει διαφορετικά γρανάζια δηλαδή έχει διαφορετικές σχέσεις μετάδοσης.
Για του λόγου το αληθές

Citroen 2CV6 Citroen AMI8
1η Ταχύτητα 5,203 1η Ταχύτητα 5,74
2η Ταχύτητα 2,657 2η Ταχύτητα 2,935
3η Ταχύτητα 1,786 3η Ταχύτητα 1,923
4η Ταχύτητα 1,316 4η Ταχύτητα 1,35
Final Drive 4.125 Final Drive 3.875

Ωραία η θεωρία αλλά πως θα καταλάβουμε πρακτικά εάν ένα κιβώτιο που θέλουμε να αγοράσουμε είναι απο AMI8 η από 2CV6 αφού οπτικά είναι ίδια?

Ο τρόπος αναγνώρισης είναι να μετρήσουμε το Gear Ratio/Final Drive είναι μια μέθοδος που την χρησιμοποιούμε και σε πολλές άλλες εφαρμογές.
Α) Βάζουμε πρώτη ταχύτητα.
Β) Με έναν μαρκαδόρο κάνουμε μια γραμμή στον κινητήριο άξονα (Εκεί που μπαίνει ο στρόφαλος της μηχανής)
Γ) Με έναν μαρκαδόρο κάνουμε μια γραμμή σε ένα απο τα δύο ημιαξόνια.
Δ) Με το ένα χέρι μας μπλοκάρουμε το άλλο ημιαξόνιο
Ε) Με το άλλο χέρι μας γυρίζουμε το άλλο ημιαξόνιο ώστε να κάνει ΜΙΑ ΠΛΉΡΗ περιστροφή και μετράμε τις στροφές του κύριου άξονα.
Εάν οι στροφές που θα φέρει ο κυρίως άξονας είναι 10 3/4 (10,73) τότε το κιβώτιο είναι απο 2CV6 εάν οι στροφές που θα φέρει είναι 11 1/4 (11,12) τότε το κιβώτιο είναι απο ΑΜΙ8.

(Μαθηματικά αποδεικνύετε Gear Ratio*(Final Drive/2). )

Η διαφορά μεταξύ των δύο κιβωτίων είναι περίπου μισή στροφή

Επίλογος ( Προσωπική μου άποψη δίχως να έχω κάποια εμπειρία)
Η διαφορά είναι μικρή αλλά κερδίζοντας την τελική ταχύτητα θα χάσουμε ισχύ , δεδομένου ότι δεν περισσεύουν τα αλογάκια απο το 2cv θα προτιμούσα να κρατήσω την ισχύ του και να θυσιάσω την τελική του ταχύτητα :lol:.....
Το θέμα το άνοιξα κυρίως για τον τρόπο αναγνώρισης των κιβωτίων και για την σύγκριση μεταξύ τους και όχι για τα αποτελέσματα των αποδόσεων.
Επίσης δεν γνωρίζω εάν απο το Serial Number η απο κάποιο κωδικό του κιβωτίου μπορείς να κάνεις την ταυτοποίηση.
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
6.394
Reaction score
16.660
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Région parisienne
Η ιστορία έχει ως εξής , πρόσφατα καθώς έψαχνα σε μία μάντρα για διάφορα ανταλλακτικά για το 2cv μου, σε μία γωνιά παραπεταμένο, είδα ένα κιβώτιο όπου εξωτερικά είτανε ίδιο με αυτό που φοράνε τα πολυαγαπημένα μας 2cv (Αναφέρομαι πάντα στο κιβώτιο που φοράνε τα 2cv6, ΑΜΙ 8 Dyane κλπ). Αφού ρώτησα τον μαντρά μου είπε ότι το κιβώτιο αυτό είναι απο κάποιο ΑΜΙ8 που είχε στο παρελθόν αλλά το κιβώτιο δεν λειτουργεί, όντως ο ήχος και η αίσθηση των αξόνων του είτανε πολύ χάλια και έτσι αποφάσισα να το βγάλω απο το μυαλό μου διότι δεν άξιζε :vava:.....Αυτό όμως που μπήκε στο μυαλό μου είτανε μια απορία idea...
”Άραγε το κιβώτιο απο το ΑΜΙ8 είναι και εσωτερικά ίδιο με αυτό του 2CV6?:blink:
Από τα λίγα πράγματα που ξέρω στον χώρο των Citroen θυμόμουν ότι το ΑΜΙ8 έχει μεγαλύτερη ιπποδύναμη ( 32 PS ) λόγω εμβόλων με σχέση συμπίεσης 9:1 αλλά το μοτέρ είναι ακριβώς το ίδιο.
Ψάχνοντας στο διαδίκτυο βρήκα ότι η τελική του ταχύτητα είναι μεγαλύτερη σε σχέση με του 2cv :yikes.gif: ( 2CV6 : 115Km/h , AMI8 : 123Km/h).
Βάση αυτού συμπαιρένω ότι το ΑΜΙ8 έχει διαφορετικά γρανάζια δηλαδή έχει διαφορετικές σχέσεις μετάδοσης.
Για του λόγου το αληθές

Citroen 2CV6 Citroen AMI8
1η Ταχύτητα 5,203 1η Ταχύτητα 5,74
2η Ταχύτητα 2,657 2η Ταχύτητα 2,935
3η Ταχύτητα 1,786 3η Ταχύτητα 1,923
4η Ταχύτητα 1,316 4η Ταχύτητα 1,35
Final Drive 4.125 Final Drive 3.875

Ωραία η θεωρία αλλά πως θα καταλάβουμε πρακτικά εάν ένα κιβώτιο που θέλουμε να αγοράσουμε είναι απο AMI8 η από 2CV6 αφού οπτικά είναι ίδια?

Ο τρόπος αναγνώρισης είναι να μετρήσουμε το Gear Ratio/Final Drive είναι μια μέθοδος που την χρησιμοποιούμε και σε πολλές άλλες εφαρμογές.
Α) Βάζουμε πρώτη ταχύτητα.
Β) Με έναν μαρκαδόρο κάνουμε μια γραμμή στον κινητήριο άξονα (Εκεί που μπαίνει ο στρόφαλος της μηχανής)
Γ) Με έναν μαρκαδόρο κάνουμε μια γραμμή σε ένα απο τα δύο ημιαξόνια.
Δ) Με το ένα χέρι μας μπλοκάρουμε το άλλο ημιαξόνιο
Ε) Με το άλλο χέρι μας γυρίζουμε το άλλο ημιαξόνιο ώστε να κάνει ΜΙΑ ΠΛΉΡΗ περιστροφή και μετράμε τις στροφές του κύριου άξονα.
Εάν οι στροφές που θα φέρει ο κυρίως άξονας είναι 10 3/4 (10,73) τότε το κιβώτιο είναι απο 2CV6 εάν οι στροφές που θα φέρει είναι 11 1/4 (11,12) τότε το κιβώτιο είναι απο ΑΜΙ8.

(Μαθηματικά αποδεικνύετε Gear Ratio*(Final Drive/2). )

Η διαφορά μεταξύ των δύο κιβωτίων είναι περίπου μισή στροφή

Επίλογος ( Προσωπική μου άποψη δίχως να έχω κάποια εμπειρία)
Η διαφορά είναι μικρή αλλά κερδίζοντας την τελική ταχύτητα θα χάσουμε ισχύ , δεδομένου ότι δεν περισσεύουν τα αλογάκια απο το 2cv θα προτιμούσα να κρατήσω την ισχύ του και να θυσιάσω την τελική του ταχύτητα :lol:.....
Το θέμα το άνοιξα κυρίως για τον τρόπο αναγνώρισης των κιβωτίων και για την σύγκριση μεταξύ τους και όχι για τα αποτελέσματα των αποδόσεων.
Επίσης δεν γνωρίζω εάν απο το Serial Number η απο κάποιο κωδικό του κιβωτίου μπορείς να κάνεις την ταυτοποίηση.

θα μπορούσαν οι σχέσεις μετάδοσεις να είναι ίδιες, και η διαφορά στην τελική να οφείλεται σε μη μηχανικούς λόγους; (αμαξωμα, αεροδυναμική κλπ)
 

KostasX

Member
Εγγραφή
25 Αυγούστου 2017
Μηνύματα
1.433
Reaction score
5.011
Πόντοι
847
Age
36
Περιοχή
Γρεβενα
θα μπορούσαν οι σχέσεις μετάδοσεις να είναι ίδιες, και η διαφορά στην τελική να οφείλεται σε μη μηχανικούς λόγους; (αμαξωμα, αεροδυναμική κλπ)
Πολύ πιθανό, δε το γνωρίζω.. Δεν έχω ψαχθει καθόλου με αεροδυναμικους συντελεστές κλπ... Στην αρχή εγώ σκέφτηκα ότι έχει διαφορετικό βήμα διαφορικού μονάχα .. Να που όμως έχει διάφορες σε όλο το κιβώτιο!!
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
8.457
Reaction score
19.472
Πόντοι
1.387
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
Πολυ ενδιαφερων ποσταρισμα το εναρκτηριο και θα συμφωνησω στη σκεψη του Νικου επισης.
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
1.650
Reaction score
3.619
Πόντοι
697
Age
50
Να βάλω και εγώ 'ενα λιθαράκι.

Οι σχέσεις των κιβωτίων, καθορίζονται από τους σχεδιαστές βάσει των καμπυλών απόδοσης της μηχανής , ιπποδύναμη / ροπή.

Αλλη παράμετρος, είναι και το βάρος, απόβαρο - επιτρεπόμενο ολικό.

Αυτά, για να μπορεί το όχημα, ( οιοδήποτε ), να ανταπεξέρχεται στις τυπικές οδικές ανάγκες / συνθήκες.

Ενα κλασικό είναι ότι στην δευτέρα ή την τρίτη, η ταχύτητα πόλης, τα 50 χιλ/ώρα, συμπίπτουν με την περιοχή της μέγιστης ροπής.

Από εκεί και πέρα, ειδικές εφαρμογές, έχουν πιο κοντές πχ την πρώτη, ή πχ πιο μακρυά την τελευταία, ή overdrive, για πχ ροπή εκκίνησης με φορτίο, και τελική, ή οικονομία στην τελική.

Μπορεί, οι σχέσεις να παραμένουν οι ίδιες, και να αλλάζουν οι σχέσεις του διαφορικού, ώστε να υπάρχει τυποποίηση παραγωγής / μείωση διαφορετικών ανταλλακτικών.

Η τελικη, εκτός από την υποχρεωτική ιπποδύναμη, βασίζεται πάρα πολύ στην αεροδυναμική.

Η αεροδυναμική, παίζει σημαντικό ρόλο από τα 65-70 και άνω.

Σε ένα άλλο νήμα, αναφέρθηκαν οι τελικες της GS. Λόγω σχήματος, το συγκεκριμένο, είχε υψηλότερες τελικές από αυτοκίνητα "τούβλα" με την αυτή ιπποδύναμη.

Και βλέπουμε στα σημερινά οχήματα, ειδικά στα αυτομάτων κιβωτίων, να έχουν πολλές σχέσεις, ώστε να λειτουργούν γύρω στην περιοχή της μλεγιστης ροπής, για οικονομία καυσίμου, που ιδηγεί στην μείωση των ρύπων.

Επειδή παρακολουθώ και κάποια άλλα τεχνικά, ανακατασκευές / επαναεκκινήσεις, ενημερώνω ότι, κάποια αυτοκίνητα δεκαετιών 50-60 ειδικά στην Αμερική, για να μπορούν να γίνονται πλέον και "καθημερινά", επειδή οι οδικές συνθήκες άλλαξαν από τότ πολύ, επειδή τα κιβώτιά τους είναι ή αυτόματα ή τριτάχυτα, παίζουν με τα διαφορικά, προκειμενου να έχουν ταχύτητες χάϊγουέϊ, που τότε ούτε τις φαντάζονταν, με λογικές στροφές κινητήρα /μειωμένη κατανάλωση και θόρυβο. Φυσικά μιλάμε για 6-κύλινδρα και 8-κύλινδρα, που έχουν ροπές χαμηλά, αλλά, και περιορισμλενες ιπποδυνάμεις.

Οι παλαιότεροι υμών, θα ξέρουν ότι κάποιοι αγωνιζόμενοι, με τον ίδιο κινητήρα, άλλαζαν κιβώτια / σχέσεις, ανάλογα με τον αγώνα, πχ αναβάσεις, ταχύτητας, σπρίντς.
 
Top Bottom