Η ιστορία έχει ως εξής , πρόσφατα καθώς έψαχνα σε μία μάντρα για διάφορα ανταλλακτικά για το 2cv μου, σε μία γωνιά παραπεταμένο, είδα ένα κιβώτιο όπου εξωτερικά είτανε ίδιο με αυτό που φοράνε τα πολυαγαπημένα μας 2cv (Αναφέρομαι πάντα στο κιβώτιο που φοράνε τα 2cv6, ΑΜΙ 8 Dyane κλπ). Αφού ρώτησα τον μαντρά μου είπε ότι το κιβώτιο αυτό είναι απο κάποιο ΑΜΙ8 που είχε στο παρελθόν αλλά το κιβώτιο δεν λειτουργεί, όντως ο ήχος και η αίσθηση των αξόνων του είτανε πολύ χάλια και έτσι αποφάσισα να το βγάλω απο το μυαλό μου διότι δεν άξιζε .....Αυτό όμως που μπήκε στο μυαλό μου είτανε μια απορία ...
”Άραγε το κιβώτιο απο το ΑΜΙ8 είναι και εσωτερικά ίδιο με αυτό του 2CV6? “
Από τα λίγα πράγματα που ξέρω στον χώρο των Citroen θυμόμουν ότι το ΑΜΙ8 έχει μεγαλύτερη ιπποδύναμη ( 32 PS ) λόγω εμβόλων με σχέση συμπίεσης 9:1 αλλά το μοτέρ είναι ακριβώς το ίδιο.
Ψάχνοντας στο διαδίκτυο βρήκα ότι η τελική του ταχύτητα είναι μεγαλύτερη σε σχέση με του 2cv ( 2CV6 : 115Km/h , AMI8 : 123Km/h).
Βάση αυτού συμπαιρένω ότι το ΑΜΙ8 έχει διαφορετικά γρανάζια δηλαδή έχει διαφορετικές σχέσεις μετάδοσης.
Για του λόγου το αληθές
Citroen 2CV6 Citroen AMI8
1η Ταχύτητα 5,203 1η Ταχύτητα 5,74
2η Ταχύτητα 2,657 2η Ταχύτητα 2,935
3η Ταχύτητα 1,786 3η Ταχύτητα 1,923
4η Ταχύτητα 1,316 4η Ταχύτητα 1,35
Final Drive 4.125 Final Drive 3.875
Ωραία η θεωρία αλλά πως θα καταλάβουμε πρακτικά εάν ένα κιβώτιο που θέλουμε να αγοράσουμε είναι απο AMI8 η από 2CV6 αφού οπτικά είναι ίδια?
Ο τρόπος αναγνώρισης είναι να μετρήσουμε το Gear Ratio/Final Drive είναι μια μέθοδος που την χρησιμοποιούμε και σε πολλές άλλες εφαρμογές.
Α) Βάζουμε πρώτη ταχύτητα.
Β) Με έναν μαρκαδόρο κάνουμε μια γραμμή στον κινητήριο άξονα (Εκεί που μπαίνει ο στρόφαλος της μηχανής)
Γ) Με έναν μαρκαδόρο κάνουμε μια γραμμή σε ένα απο τα δύο ημιαξόνια.
Δ) Με το ένα χέρι μας μπλοκάρουμε το άλλο ημιαξόνιο
Ε) Με το άλλο χέρι μας γυρίζουμε το άλλο ημιαξόνιο ώστε να κάνει ΜΙΑ ΠΛΉΡΗ περιστροφή και μετράμε τις στροφές του κύριου άξονα.
Εάν οι στροφές που θα φέρει ο κυρίως άξονας είναι 10 3/4 (10,73) τότε το κιβώτιο είναι απο 2CV6 εάν οι στροφές που θα φέρει είναι 11 1/4 (11,12) τότε το κιβώτιο είναι απο ΑΜΙ8.
(Μαθηματικά αποδεικνύετε Gear Ratio*(Final Drive/2). )
Η διαφορά μεταξύ των δύο κιβωτίων είναι περίπου μισή στροφή
Επίλογος ( Προσωπική μου άποψη δίχως να έχω κάποια εμπειρία)
Η διαφορά είναι μικρή αλλά κερδίζοντας την τελική ταχύτητα θα χάσουμε ισχύ , δεδομένου ότι δεν περισσεύουν τα αλογάκια απο το 2cv θα προτιμούσα να κρατήσω την ισχύ του και να θυσιάσω την τελική του ταχύτητα .....
Το θέμα το άνοιξα κυρίως για τον τρόπο αναγνώρισης των κιβωτίων και για την σύγκριση μεταξύ τους και όχι για τα αποτελέσματα των αποδόσεων.
Επίσης δεν γνωρίζω εάν απο το Serial Number η απο κάποιο κωδικό του κιβωτίου μπορείς να κάνεις την ταυτοποίηση.
”Άραγε το κιβώτιο απο το ΑΜΙ8 είναι και εσωτερικά ίδιο με αυτό του 2CV6? “
Από τα λίγα πράγματα που ξέρω στον χώρο των Citroen θυμόμουν ότι το ΑΜΙ8 έχει μεγαλύτερη ιπποδύναμη ( 32 PS ) λόγω εμβόλων με σχέση συμπίεσης 9:1 αλλά το μοτέρ είναι ακριβώς το ίδιο.
Ψάχνοντας στο διαδίκτυο βρήκα ότι η τελική του ταχύτητα είναι μεγαλύτερη σε σχέση με του 2cv ( 2CV6 : 115Km/h , AMI8 : 123Km/h).
Βάση αυτού συμπαιρένω ότι το ΑΜΙ8 έχει διαφορετικά γρανάζια δηλαδή έχει διαφορετικές σχέσεις μετάδοσης.
Για του λόγου το αληθές
Citroen 2CV6 Citroen AMI8
1η Ταχύτητα 5,203 1η Ταχύτητα 5,74
2η Ταχύτητα 2,657 2η Ταχύτητα 2,935
3η Ταχύτητα 1,786 3η Ταχύτητα 1,923
4η Ταχύτητα 1,316 4η Ταχύτητα 1,35
Final Drive 4.125 Final Drive 3.875
Ωραία η θεωρία αλλά πως θα καταλάβουμε πρακτικά εάν ένα κιβώτιο που θέλουμε να αγοράσουμε είναι απο AMI8 η από 2CV6 αφού οπτικά είναι ίδια?
Ο τρόπος αναγνώρισης είναι να μετρήσουμε το Gear Ratio/Final Drive είναι μια μέθοδος που την χρησιμοποιούμε και σε πολλές άλλες εφαρμογές.
Α) Βάζουμε πρώτη ταχύτητα.
Β) Με έναν μαρκαδόρο κάνουμε μια γραμμή στον κινητήριο άξονα (Εκεί που μπαίνει ο στρόφαλος της μηχανής)
Γ) Με έναν μαρκαδόρο κάνουμε μια γραμμή σε ένα απο τα δύο ημιαξόνια.
Δ) Με το ένα χέρι μας μπλοκάρουμε το άλλο ημιαξόνιο
Ε) Με το άλλο χέρι μας γυρίζουμε το άλλο ημιαξόνιο ώστε να κάνει ΜΙΑ ΠΛΉΡΗ περιστροφή και μετράμε τις στροφές του κύριου άξονα.
Εάν οι στροφές που θα φέρει ο κυρίως άξονας είναι 10 3/4 (10,73) τότε το κιβώτιο είναι απο 2CV6 εάν οι στροφές που θα φέρει είναι 11 1/4 (11,12) τότε το κιβώτιο είναι απο ΑΜΙ8.
(Μαθηματικά αποδεικνύετε Gear Ratio*(Final Drive/2). )
Η διαφορά μεταξύ των δύο κιβωτίων είναι περίπου μισή στροφή
Επίλογος ( Προσωπική μου άποψη δίχως να έχω κάποια εμπειρία)
Η διαφορά είναι μικρή αλλά κερδίζοντας την τελική ταχύτητα θα χάσουμε ισχύ , δεδομένου ότι δεν περισσεύουν τα αλογάκια απο το 2cv θα προτιμούσα να κρατήσω την ισχύ του και να θυσιάσω την τελική του ταχύτητα .....
Το θέμα το άνοιξα κυρίως για τον τρόπο αναγνώρισης των κιβωτίων και για την σύγκριση μεταξύ τους και όχι για τα αποτελέσματα των αποδόσεων.
Επίσης δεν γνωρίζω εάν απο το Serial Number η απο κάποιο κωδικό του κιβωτίου μπορείς να κάνεις την ταυτοποίηση.