Γενική συζήτηση

Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
6.425
Reaction score
16.764
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Région parisienne
Μου φαινεται πως πρεπει να αρχισω να μαθαινω γαλλικα ... :rotfl:

@CX II_Prestige Έχουμε κάποια άποψη για αυτό εδώ;
den to ksero, giati den iparxei sta gallika.
omos o siggrafeas einai o idios me to
La véritable histoire de la Citroën CX

ara pithanotata tha einai kalo
 

dap

Member
Εγγραφή
26 Οκτωβρίου 2020
Μηνύματα
311
Reaction score
893
Πόντοι
337
Age
56
Δεν ξέρω αν έχει ξαναμπεί, προσωπικά το διάβασα σήμερα και σκέφτηκα να το μεταφέρω εδώ:

 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
1.713
Reaction score
3.728
Πόντοι
697
Age
51
Μετά από τόσα χρόνια μπορούμε να πούμε.
Mercedes-Benz για καθημερινή απροβληματιστη χρήση
Citroen για ταξίδια σε εθνικές.
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
8.574
Reaction score
19.789
Πόντοι
1.387
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
Ναι δε βλεπεις και ο Νικος στη Γαλλια τη βγαζει μονο στην ηλιοφανεια...:lol:
Βασικα δε μπορω να καταλαβω τι κανουμε αυτη τη στιγμη... Επισης δε το εχω σε τιποτα να γυρισω σε mode παλιων καλων(?) εποχων 4tforum...:lol:
Και εν πασει περιπτωσει δε θα κατσω να αναλυσω οτι ο βροντοσαβρος που εμοιαζε αμαξι δεκαετιας μπροστα της ηταν σχεδον σημειο προς σημειο χειροτερο αυτοκινητο...
Μην απασφαλισω..:lol:
 
Last edited:

ami8_gs_ds_bx

Member
Εγγραφή
31 Δεκεμβρίου 2013
Μηνύματα
1.851
Reaction score
4.234
Πόντοι
777
Age
48
Ναι δε βλεπεις και ο Νικος στη Γαλλια τη βγαζει μονο στην ηλιοφανεια...:lol:
Βασικα δε μπορω να καταλαβω τι κανουμε αυτη τη στιγμη... Επισης δε το εχω σε τιποτα να γυρισω σε mode παλιων καλων(?) εποχων 4tforum...:lol:
Και εν πασει περιπτωσει δε θα κατσω να αναλυσω οτι ο βροντοσαβρος που εμοιαζε αμαξι δεκαετιας μπροστα της ηταν σχεδον σημειο προς σημειο χειροτερο αυτοκινητο...
Μην απασφαλισω..:lol:
Ασ' το Νονέ... Μείνε στις ρυθμίσεις my2cv. Δεν χρειάζεται να γυρίσεις τον διακόπτη σε λειτουργία 4tforum. Καλά είμαστε και έτσι :lol:
 

dap

Member
Εγγραφή
26 Οκτωβρίου 2020
Μηνύματα
311
Reaction score
893
Πόντοι
337
Age
56
Νονέ δεν το έβαλα ούτε για να προκαλέσω, ούτε για να ιντριγκάρω. Είδα μια ωραία σύγκριση ανάμεσα σε μια έκδοση της CX και έναν ανταγωνιστή της της εποχής εκείνης, με παραπλήσια ιπποδύναμη και κυβικά. Τυχαίνει αυτή να είναι η 123. Ούτε θέση πήρα και ας είναι γνωστό ότι συμπαθώ τα παλιά αστέρια (εξίσου συμπαθώ όμως και τις παλιές Σιτροέν). Το περιοδικό είναι γαλλικό, την Σιτροέν βγάζει πρώτη, οι κρίσεις του νομίζω έχουν ένα υπόβαθρο επιχειρημάτων, από εκεί και πέρα αφορά το τι ψάχνει ο καθένας όταν κάθεται πίσω από το τιμόνι. Το έβαλα στο νήμα της γενικής συζήτησης για την CX, γιατί πίστευα ότι είναι το κατάλληλο. Αν νομίζουν οι διαχειριστές ότι πάμε σε λογική σχολιασμών παλιών 4Τ, ας το αφαιρέσουν δεν έχω κάποιο πρόβλημα.
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
1.713
Reaction score
3.728
Πόντοι
697
Age
51
Νονέ δεν το έβαλα ούτε για να προκαλέσω, ούτε για να ιντριγκάρω. Είδα μια ωραία σύγκριση ανάμεσα σε μια έκδοση της CX και έναν ανταγωνιστή της της εποχής εκείνης, με παραπλήσια ιπποδύναμη και κυβικά. Τυχαίνει αυτή να είναι η 123. Ούτε θέση πήρα και ας είναι γνωστό ότι συμπαθώ τα παλιά αστέρια (εξίσου συμπαθώ όμως και τις παλιές Σιτροέν). Το περιοδικό είναι γαλλικό, την Σιτροέν βγάζει πρώτη, οι κρίσεις του νομίζω έχουν ένα υπόβαθρο επιχειρημάτων, από εκεί και πέρα αφορά το τι ψάχνει ο καθένας όταν κάθεται πίσω από το τιμόνι. Το έβαλα στο νήμα της γενικής συζήτησης για την CX, γιατί πίστευα ότι είναι το κατάλληλο. Αν νομίζουν οι διαχειριστές ότι πάμε σε λογική σχολιασμών παλιών 4Τ, ας το αφαιρέσουν δεν έχω κάποιο πρόβλημα.
IMO, πολύ καλά έκανες. Ετσι, συγκριτικά κάναμε και όταν διαλέγαμε τι αμάξι να πάρουμε. Σημείο προς σημείο, σύγκριση.

Το ότι το ένα ήταν όχημα αντοχής, και το άλλο τεχνολογίας, μεγάλο ρόλο έπαιζε η εταιρική κουλτούρα, η "πεπατημένη, ο τρόπος που σκέφτονταν και λειτουργούσαν οι διευθύνοντες και οι μηχανικοί. Επίσης μεγάλο ρόλο έπαιζε ( και παίζει ) και η κουλτούρα / ανάγκες του κάθε λαού.

Η Citroen, παντα έφτιαχνε προϊόντα τεχνολογίας, πρωτοπόρα, εφαρμογές που ακόμα και σήμερα κρίνονται ως φουτουριστικές. Πόσο μάλλον τις εποχές που πρωτοπαρουσιάζονταν. Αλλά άλλες οι ανάγκες της πχ Γαλλικής επαρχίας, ο τρόπος ζωής, οι προσλαμβάνουσες.

Από την άλλη, η αστεράτη, εφτιαχνε "μηχανές", ικανές να αντέξουν στον χρόνο και την χρήση, κατάλληλες για τις τοπικές συνθήκες. Με πεπαλαιωμένες προσεγγίσεις, δοκιμασμένες σε όλες τις συνθήκες. "Κολλημένοι" οι μηχανικοί - σχεδιασταί, σε ένα πρότυπο, Δωρικό. Και .....τέλος.

Το να τα αναφέρουμε, ειδικά οι παλαιότεροι που τα ζήσαμε και σαν καθημερινά, δεν είναι "πρόκληση", αλλά αποτύπωση της αλήθειας.
 

Demetris

Member
Εγγραφή
31 Δεκεμβρίου 2020
Μηνύματα
308
Reaction score
903
Πόντοι
367
Age
50
Συνονόματε μην αγχώνεσαι το άρθρο το είχα βάλει κι εγώ πριν από 3 χρόνια, είναι στην σελίδα 4 του νήματος, και το έβαλα για τους ίδιους λόγους μ 'εσένα. Προφανώς και δεν τίθεται θέμα καλύτερου κλπ, μεγάλα παιδιά είμαστε, είναι 2 πολύ διαφορετικές προσεγγίσεις, από την εποχή που υπήρχε η ελευθερία για δημιουργία, και είναι αυτό ακριβώς που νοσταλγώ.
 

minas

Member
Εγγραφή
22 Δεκεμβρίου 2017
Μηνύματα
974
Reaction score
2.841
Πόντοι
587
Age
35
Επειδη παντως τα παλια αμαξια ειναι μεταξυ αλλων,και η ιδια η μνημη που εχουμε απο αυτα...προσωπικα την 123 την εχω καταχωρησει στο μυαλο μου ως..ταξι.Και νομιζω οτι δεν ειμαι ο μονος.Οποτε υπο αυτο το πρισμα ειναι λογικο να ξενιζει ενα τετοιο συγκριτικο τεστ.
Παντως,ανεξαρτητα απο τη συγκριση με cx,νομιζω οτι απο σχεδιαστικης αποψεως τουλαχιστον,η 123 ειναι μαλλον αδιαφορη,και θα ελεγα κατωτερη,απο τις προγενεστερες 108/110/115.Kαι σιγουρα ειναι η μερα με τη νυχτα μπροστα στο διαδοχο της,την 124.Δηλαδη νομιζω πως αν δεν ειχε τα εμβληματα,δεν θα εδινε καν την εντυπωση ακριβου αυτοκινητου,ειδικα στις απλες εκδοσεις της.
Φυσικα δεν αντιλεγει κανεις πως ηταν ποιοτικο.Αλλα στην τελικη,δεν νομιζω οτι υπαρχει καποιο μοντελο(εκτος ισως ελαχιστοτατων εξαιρεσεων),το οποιο να καταληγει ταλαιπωρια για τον ιδιοκτητη του λογω βλαβων.Νομιζω το εχω ξαναγραψει:Αν παρατηρησετε τους ανθρωπους που διατηρουν σε καθημερινη χρηση πολυ παλια αμαξια,,θα συνειδητοποιησετε οτι συνηθως εχουν λιγες εως ελαχιστες τεχνικες γνωσεις.

Και κλεινοντας,να πω πως ο ιδιοκτητης ενος αυτοκινητου τετοιας χρηματικης αξιας,συνηθως εχει και την απαιτηση απο αυτο,να ειναι εντυπωσιακο.Οποτε..:lovecitroen:
 

ami8_gs_ds_bx

Member
Εγγραφή
31 Δεκεμβρίου 2013
Μηνύματα
1.851
Reaction score
4.234
Πόντοι
777
Age
48
Επειδη παντως τα παλια αμαξια ειναι μεταξυ αλλων,και η ιδια η μνημη που εχουμε απο αυτα...προσωπικα την 123 την εχω καταχωρησει στο μυαλο μου ως..ταξι.
Σε αυτό που λες να συμπληρώσω ότι στην δεκαετία του '80 πίστευα ότι τα bluebird είχαν κατασκευαστεί μόνο για ΤΑΧΙ
 

ami8_gs_ds_bx

Member
Εγγραφή
31 Δεκεμβρίου 2013
Μηνύματα
1.851
Reaction score
4.234
Πόντοι
777
Age
48
Μιας και πιάσαμε τα συγκριτικά...

Citroën CX 2400 GTi vs Lancia Gamma Berlina: living separate lives

Η Lancia είναι από τις φίρμες που εκτιμώ απεριόριστα, και για την αγωνιστική της κληρονομία αλλά και για την υψηλή αισθητική της. Η Gamma Berlina είναι ένα από τα μοντέλα που επιβεβαιώνει το υψηλό επίπεδο αισθητικής της φίρμας. Όμως ο φωτογραφικός φακός είναι αδιάψευστος μάρτυρας: Το κάλος της CX είναι αξεπέραστο. Η Gamma δείχνει αυτοκίνητο της εποχής του, η CX αυτοκίνητο των μελλοντικών εποχών
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
1.713
Reaction score
3.728
Πόντοι
697
Age
51
Η Lancia είναι από τις φίρμες που εκτιμώ απεριόριστα, και για την αγωνιστική της κληρονομία αλλά και για την υψηλή αισθητική της. Η Gamma Berlina είναι ένα από τα μοντέλα που επιβεβαιώνει το υψηλό επίπεδο αισθητικής της φίρμας. Όμως ο φωτογραφικός φακός είναι αδιάψευστος μάρτυρας: Το κάλος της CX είναι αξεπέραστο. Η Gamma δείχνει αυτοκίνητο της εποχής του, η CX αυτοκίνητο των μελλοντικών εποχών
Θα συμφωνήσω απόλυτα. Βλέπεις την φωτό, και το βαρυ παρμπριζ της δεύτερης, την συνέχεια μέχρι πίσω σαν.......λεωφορείο ( ! ! ! ), και αν κρύψεις δυο τρία σημεία, η μάσκα μπορεί να είναι Τζαγκουαρ, ή Αλφα Ρομέο. Ενα βαρύ σχήμα, κάθετο, χωρίς αεροδυναμική. Και πας στο κόκκινο, και βλέπεις να διαχέει φως, αεροδυναμική, συμμετρία, κομψότητα. Και μιλάμε για Γαλλικό, που τα σχήματα δεν ήταν πάντα κομψά.

Για εμένα, η CX, ειναι ένα σχήμα που ακόμα και σήμερα είναι επίκαιρο, παρά τα χρόνια της.
 

Taskos

Member
Εγγραφή
24 Απριλίου 2013
Μηνύματα
1.271
Reaction score
3.046
Πόντοι
777
Age
54
"να διαχέει φως, αεροδυναμική, συμμετρία, κομψότητα." :thumbs:
Αν και ακόμη και σήμερα δεν μπορώ να "χωνέψω" τη διαχείριση των προβολέων στη μάσκα. :blink:
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
6.425
Reaction score
16.764
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Région parisienne
Επειδη παντως τα παλια αμαξια ειναι μεταξυ αλλων,και η ιδια η μνημη που εχουμε απο αυτα...προσωπικα την 123 την εχω καταχωρησει στο μυαλο μου ως..ταξι.Και νομιζω οτι δεν ειμαι ο μονος.
ποσό σωστό αυτό…
Κι είναι ο λόγος που για μένα σε τελεια προσωπικό επίπεδο ,τα σπορ υπέρ αυτοκίνητα οι τα πανάκριβα σεντάν δεν με συγκίνησαν ποτε…
Αλλά ούτε κι η ds αν και την αναγνωρίζω μαζί ίσως με την TA σαν το πιο σημαντικό αυτοκινητο της ιστορίας…

τα αυτοκίνητα δεν τα αγάπησα από τα περιοδικά , αλλά από τις βόλτες που έκανα σαν παιδί…

υπέρ αυτοκίνητα στους δρόμους δεν υπήρχαν οι υπήρχαν πολύ λίγα… Όταν ήμουν παιδί η DS ήταν ήδη παλιό αυτοκινητο και όχι ακόμα κλασικό (ειδικά τα καλοκαίρια στην γαλλια την δεκαετία του 90 τος χρησιμοποιούσαν γυφτοι , φουλ φορτωμένες).

Η cx ήταν απλα το ομορφότερο οικογενειακό που έβλεπες στον δρόμο!! Έτσι τις αγάπησα κι είχα πάντα στο νου μου ότι είναι το αυτοκινητο που ήθελα να οδηγάω πιο μεγάλος…
Και γι αυτό τις δυο cx μου ακόμα προσπαθώ να τις διατηρώ σε άψογη κατάσταση. Παρά το ότι γερνάνε , και έχουν τα καπρίτσια τους. Παρότι δεν έχουν τον εξοπλισμό ενός σύγχρονου αυτοκινήτου, στην καθημερινότητα είναι λίγο πιο δύσκολες , και πολλές ανέσεις των μοντέρνων δεν είναι εκει …
Όμως η καθημερινή χρήση ενός αυτοκινήτου που αγαπούσες από παιδί, σου δίνει ασύγκριτη χαρα και χρώμα ακομα και στην βόλτα ως το σουπερμαρκετ

Άσχετο, αλλά με τις ΧΜ να είναι πολύ λίγες , μικρός νόμιζα ότι η Ξαντια είναι η καινούργια CX…
 
Last edited:

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
1.713
Reaction score
3.728
Πόντοι
697
Age
51
"να διαχέει φως, αεροδυναμική, συμμετρία, κομψότητα." :thumbs:
Αν και ακόμη και σήμερα δεν μπορώ να "χωνέψω" τη διαχείριση των προβολέων στη μάσκα. :blink:
Ηταν η καλύτερη αεροδυναμική διαχείριση. Και γυαλί, που δεν επέτρεπε πολλά "σχεδιαστικά κόλπα" που εφάρμοσαν αργότερα με τα πλαστικά.
 
Last edited:

dap

Member
Εγγραφή
26 Οκτωβρίου 2020
Μηνύματα
311
Reaction score
893
Πόντοι
337
Age
56
..........
Όμως η καθημερινή χρήση ενός αυτοκινήτου που αγαπούσες από παιδί, σου δίνει ασύγκριτη χαρα και χρώμα ακομα και στην βόλτα ως το σουπερμαρκετ
..........
Πόση αλήθεια και πόση νοσταλγία συνυπάρχουν εδώ Νικόλα......
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
1.713
Reaction score
3.728
Πόντοι
697
Age
51
.....Παρότι δεν έχουν τον εξοπλισμό ενός σύγχρονου αυτοκινήτου, στην καθημερινότητα είναι λίγο πιο δύσκολες , και πολλές ανέσεις των μοντέρνων δεν είναι εκει …
Τα σημερινά, ΙΜΟ, έχουν εξοπλισμους που κάποιοι είναι υπερβολικοί. Εκτός από εναν κλιματισμό, που προσωπικά σπάνια χρησιμοποιώ, χρήσιμο θεωρώ το ABS, ESP. Τα υπόλοιπα, αναγνώριση ταχύτητας, τήρηση λωρίδας, πιέσεις ελαστικών, αυτόματα φώτα, υποστήριξη μέσων, και τόσα άλλα, ΙΜΟ απλώς βαραίνουν τον εξοπλισμό, και σε εμάς τους παλαιότερους που δεν τα μάθαμε, δεν λείπουν.
 

minas

Member
Εγγραφή
22 Δεκεμβρίου 2017
Μηνύματα
974
Reaction score
2.841
Πόντοι
587
Age
35
Κι είναι ο λόγος που για μένα σε τελεια προσωπικό επίπεδο ,τα σπορ υπέρ αυτοκίνητα οι τα πανάκριβα σεντάν δεν με συγκίνησαν ποτε…
Αλλά ούτε κι η ds αν και την αναγνωρίζω μαζί ίσως με την TA σαν το πιο σημαντικό αυτοκινητο της ιστορίας…

τα αυτοκίνητα δεν τα αγάπησα από τα περιοδικά , αλλά από τις βόλτες που έκανα σαν παιδί…

υπέρ αυτοκίνητα στους δρόμους δεν υπήρχαν οι υπήρχαν πολύ λίγα… Όταν ήμουν παιδί η DS ήταν ήδη παλιό αυτοκινητο και όχι ακόμα κλασικό (ειδικά τα καλοκαίρια στην γαλλια την δεκαετία του 90 τος χρησιμοποιούσαν γυφτοι , φουλ φορτωμένες).

Η cx ήταν απλα το ομορφότερο οικογενειακό που έβλεπες στον δρόμο!! Έτσι τις αγάπησα κι είχα πάντα στο νου μου ότι είναι το αυτοκινητο που ήθελα να οδηγάω πιο μεγάλος…
Και γι αυτό τις δυο cx μου ακόμα προσπαθώ να τις διατηρώ σε άψογη κατάσταση. Παρά το ότι γερνάνε , και έχουν τα καπρίτσια τους. Παρότι δεν έχουν τον εξοπλισμό ενός σύγχρονου αυτοκινήτου, στην καθημερινότητα είναι λίγο πιο δύσκολες , και πολλές ανέσεις των μοντέρνων δεν είναι εκει …
Όμως η καθημερινή χρήση ενός αυτοκινήτου που αγαπούσες από παιδί, σου δίνει ασύγκριτη χαρα και χρώμα ακομα και στην βόλτα ως το σουπερμαρκετ
Συμφωνω μεχρι κεραιας.
Ενα παλιο αυτοκινητο,εκτος απο το οποιο αυτοκινητιστικο ενδιαφερον,εχει σε μεγαλο βαθμο,και λαογραφικο ενδιαφερον.Τετοιο εχουν περισσοτερο τα πιο κοινα μοντελα,για ευνοητους λογους.Ωστοσο,ειναι κατι το οποιο μαλλον δεν εχει απασχολησει πολλους να το αναδειξουν.

Θυμαμαι οταν ημουν μικρος,πηγαιναμε καμμια βολτα με το νονο(τον πνευματικο μου πατερα,οχι αυτον του φορουμ),και οταν συναντουσαμε κανενα παλιο,50ς αμαξι σε κυκλοφορια,μου ελεγε χαρακτηριστικα:" Αυτο το αμαξι εχει εναν καημο''.Και το κοιτουσα κι εγω προσεκτικα,και οντως,ηταν ετσι.

Κι ομως,σε οσα ''ραλλυ αντικα'' κι αν πηγα,και οσες κινηματογραφικες παραγωγες εποχης κι αν παρακολουθησα,ποτε δεν καταφερα να ξαναδω αυτον τον καημο.Κανεις δεν καταφερε να τον αποδωσει.
Αντιθετα μπορω να πω οτι κατα καιρους τον συναντω,σε αρκετα παλια αυτοκινητα που συναντω σε καθημερινη χρηση.Και σε μεγαλο βαθμο,ειναι αυτος ο λογος που τετοιου ειδους αμαξια φωτογραφιζω και ανεβαζω εδω.

Μακαρι να εισαι παντα καλα αγαπητε CX II_Prestige,και να κρατησεις στο δρομο τα αμαξια σου για οσο περισσοτερο καιρο γινεται!
 
Top Bottom