Αυτοκινητιστικές φωτογραφίες εποχής από την Ελλάδα

Demetris

Member
Εγγραφή
31 Δεκεμβρίου 2020
Μηνύματα
228
Reaction score
621
Πόντοι
367
Age
49
Λάθος. Ερμού και Μακένζι Κίνγκ. Αριστερά το κόκκινο σπίτι (σημερινή μπουτικ του ΠΑΟΚ), δεξιά το πλακόστρωτο της Αγίας Σοφίας, το πάρκινγκ στο βάθος είχε και βενζινάδικο τότε.... Το κτίριο με τις καμάρες το παρακαταθηκών και δανείων. Και για να κυριολεκτώ Αγίας Σοφίας και Μακένζι Κίνγκ (η Ερμού έχει τελειώσει 20 μέτρα πριν)
Έχεις δίκιο. Μου φάνηκε πολύ γνώριμο μέρος και παρασύρθηκα. Είναι όντως μπροστά στην πλατεία Αγίας Σοφίας. Κάποτε τρώγαμε στο κουρδιστό γουρούνι.
Ερμού και Καρόλου Ντηλ είναι πιο κάτω, στον ΟΤΕ.
 

Nikephoros

Member
Εγγραφή
3 Σεπτεμβρίου 2015
Μηνύματα
4.136
Reaction score
11.626
Πόντοι
1.077
Age
49
Περιοχή
Αθήνα
Αν και Αθηναίος,.το ξέρω πολύ καλά και εγώ αυτό το σημείο! Έχω φάει και εγώ στο κουρδιστό γουρούνι!
 

minas

Member
Εγγραφή
22 Δεκεμβρίου 2017
Μηνύματα
686
Reaction score
2.070
Πόντοι
587
Age
34
Γιατι οι πινακιδες εχουν κοκκινο σειρητι στο πανω μερος(ενω απο οσο γνωριζω,ηταν γαλαζιο);Χρησιμοποιηθηκαν λαθος χρωματα κατα τον επιχρωματισμο της φωτογραφιας;Η μηπως οντως,τα ΔΧ ειχαν κοκκινο σειρητι στην πινακιδα;(Γενικα παντως το εχω πετυχει και σε αλλες,πιθανως επιχρωματισμενες,φωτογραφιες εποχης)
Οπως επισης και το Fiat εχει ασπρο σειρητι..hmmm

Παροτι οταν ημουν μικρος ειχα πετυχει 6ψηφιες πινακιδες ΔΧ,δεν θυμαμαι να ειναι διαφορετικες απο τις υπολοιπες.Αντιθετα,θυμαμαι οντως καποιες που αντι για γαλαζιο ειχαν ασπρο σειρητι.Ας βοηθησουν οι πινακιδοφιλοι του φορουμ..
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
1.041
Reaction score
2.608
Πόντοι
557
Age
49
Γιατι οι πινακιδες εχουν κοκκινο σειρητι στο πανω μερος(ενω απο οσο γνωριζω,ηταν γαλαζιο);Χρησιμοποιηθηκαν λαθος χρωματα κατα τον επιχρωματισμο της φωτογραφιας;Η μηπως οντως,τα ΔΧ ειχαν κοκκινο σειρητι στην πινακιδα;(Γενικα παντως το εχω πετυχει και σε αλλες,πιθανως επιχρωματισμενες,φωτογραφιες εποχης)
Οπως επισης και το Fiat εχει ασπρο σειρητι..hmmm

Παροτι οταν ημουν μικρος ειχα πετυχει 6ψηφιες πινακιδες ΔΧ,δεν θυμαμαι να ειναι διαφορετικες απο τις υπολοιπες.Αντιθετα,θυμαμαι οντως καποιες που αντι για γαλαζιο ειχαν ασπρο σειρητι.Ας βοηθησουν οι πινακιδοφιλοι του φορουμ..

Με λευκό τότε, ήταν τα ΙΧ. Τα υπόλοιπα, με το ( μάλλον ) πορτοκαλι, δείχνει όχημα ΔΧ, δηλαδή, μεταφοράς επιβατών.

Και το 35000, ΤΑΧΙ είναι, δεν είναι ΙΧ.

Η φωτο είναι αυθεντική, δεν είναι επιχρωματισμένη.

Αργότερα, το λευκό σειρήτι, έγινε γαλάζιο ( μπλέ ) για τα ΙΧ.

Το πορτοκαλί, το χρησιμοποιούν ακόμα και σήμερα, στα ΚΥ ( Κρατική Υπηρεσία ) και στα ΞΑ ( Ξένη Αποστολή )

Τα παλαιότερα, που τα θυμάμαι, στο σειρήτι είχαν και ένα 56, που αντιστοιχούσε με την απογραφή του 1956. Μετά, το 56 αντικαταστάθηκε από το 60, για τα της απογραφής του 1960.

Στην αρχή του σειρητιού, έχουν ένα Α, που σημαίνει Υπουργείο Συγκοινωνιών Αθηνών.

Αργότερα, τα 56, 60 καταργήθηκαν, και το σειρήτι έφερε μόνον την αρχή, Α, στο μέσον την σφραγίδα Βασίλειον τηε Ελλάδος, και δεξια την χρήση, ΙΧ ή ΔΧ.

Η επόμενη αλλαγή, ήταν σε μακρόστενες , σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά πρότυπα, με δύο γράμματα ( κοινά με το Λατινικό αλφάβητο ) και τέσσερα ψηφία.
 

minas

Member
Εγγραφή
22 Δεκεμβρίου 2017
Μηνύματα
686
Reaction score
2.070
Πόντοι
587
Age
34
H απαντηση σου μου λυνει πολλες αποριες.:)Ωστοσο,εν μερει με μπερδευει κι αλλο.
Εχω πετυχει απο κοντα αμαξι με παλιοτερη αριθμητικα πινακιδα απο το fiat,και γαλαζια λωριδα.Αυτο:

Οπως επισης εχω πετυχει και kadett coupe με ασπρη λωριδα,και πινακιδες 39χχχχ.
Για τα ΔΧ επισης οσα ειχα πετυχει ηταν με γαλαζια λωριδα(και θα προσπαθησω να επανελθω με φωτο,εαν υπαρχει ενδιαφερον),ωστοσο οντως μπορει τα παλαιοτερα να ηταν με κοκκινη,γιατι οσα εχω πετυχει ηταν πιο καινουρια.
Το σιγουρο ειναι οτι αυτη η λωριδα ηταν αποσπωμενη,οποτε κατα περιπτωση προφανως την αλλαζε η υπηρεσια εκδοσης πινακιδων.Μενει να βρουμε το γιατι.
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
1.041
Reaction score
2.608
Πόντοι
557
Age
49
Υπέροχη φωτό.

Προφανώς, άλλαζε το σειρήτι, όταν γίνονταν μεταβολές, ανανεούμενο με τα τότε κρατούντα. Η κυρίως πινακίδα, παρέμενε.

Οι μεταβολές, ήταν οι αγοραπωλησίες, αλλαγές περιοχής, κλπ. Επίσης, κ'αποια εποχή, τα οχήματα είχαν και βιβλίο μεταβολών, και ειδικά τα λεωφορεία / φορτηγά, επιστρατευόντουσαν από το κράτος σε περιπτώσεις Εθνικής ανάγκης. Αν κάποιος έχει στοιχεία - γνώση, θα βοηθούσε.

Αν βρώ τις παληές φωτό των δικών μας αυτοκινήτων, θα βάλω και εγώ.
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
1.041
Reaction score
2.608
Πόντοι
557
Age
49
Εν τω μεταξύ, όταν πέρναγαν ΚΤΕΟ, άλλαζαν τις πινακίδες με τις νέες μακρόστενες.

Οπότε, τι να υποθέσουμε για το 180 Πόντον ? Ειχαμε και εμέις ένα τέτοιο όταν ήμουν μικρός.

Αν και έχω την εντύπωση ότι υπάρχει και στην περιοχή μου αυτοκίνητο με τέτοιες παλαιές πινακίδες. Πρέπει να πάω από εκεί να δώ.
 

minas

Member
Εγγραφή
22 Δεκεμβρίου 2017
Μηνύματα
686
Reaction score
2.070
Πόντοι
587
Age
34
Βιβλιαριο μεταβολων ειχαν νομιζω κανονικα ολα τα οχηματα,και τα ΙΧ,μεχρι το 75-76 περιπου.Αν δεν κανω λαθος υπαρχει και μελος εδω,που εχει αμαξι με τετοιο βιβλιαριο.
Η αλλαγη των πινακιδων σε νεοτερες ηταν υποχρεωτικη κατα τη μεταβιβαση,απο το 72 και υστερα.Στο κτεο δεν νομιζω να ηταν υποχρεωτικη,καθως ακομα και το αμαξι που εβαλα φωτο εχει αυτοκολλητακι,και γενικα θυμαμαι να περνουν κανονικα κτεο.Ισως να ειχε να κανει με την παραξενια του εκαστοτε υπαλληλου.Η ισως να ηταν υποχρεωτικο για τις 3ψηφιες και παλιοτερες(υπηρχαν κανονικα),καθως δεν θυμαμαι να εχω δει παρα μονο σε πολυ παλιες ταινιες.

Η 180 που εβαλα φωτογραφια πρεπει να ηταν πολυ κοντα στην περιοχη σας(αν εχω καταλαβει που μενετε),ωστοσο εχει εξαφανιστει εδω και παραπανω απο μια δεκαετια,πιθανοτατα επειδη μαζευτηκε απο το δημο.
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
1.041
Reaction score
2.608
Πόντοι
557
Age
49
Με λευκό τότε, ήταν τα ΙΧ. Τα υπόλοιπα, με το ( μάλλον ) πορτοκαλι, δείχνει όχημα ΔΧ, δηλαδή, μεταφοράς επιβατών.

Και το 35000, ΤΑΧΙ είναι, δεν είναι ΙΧ.

Η φωτο είναι αυθεντική, δεν είναι επιχρωματισμένη.

Αργότερα, το λευκό σειρήτι, έγινε γαλάζιο ( μπλέ ) για τα ΙΧ.

Το πορτοκαλί, το χρησιμοποιούν ακόμα και σήμερα, στα ΚΥ ( Κρατική Υπηρεσία ) και στα ΞΑ ( Ξένη Αποστολή )

Τα παλαιότερα, που τα θυμάμαι, στο σειρήτι είχαν και ένα 56, που αντιστοιχούσε με την απογραφή του 1956. Μετά, το 56 αντικαταστάθηκε από το 60, για τα της απογραφής του 1960.

Στην αρχή του σειρητιού, έχουν ένα Α, που σημαίνει Υπουργείο Συγκοινωνιών Αθηνών.

Αργότερα, τα 56, 60 καταργήθηκαν, και το σειρήτι έφερε μόνον την αρχή, Α, στο μέσον την σφραγίδα Βασίλειον τηε Ελλάδος, και δεξια την χρήση, ΙΧ ή ΔΧ.


Η επόμενη αλλαγή, ήταν σε μακρόστενες , σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά πρότυπα, με δύο γράμματα ( κοινά με το Λατινικό αλφάβητο ) και τέσσερα ψηφία.
Τυχαία, πριν από λίγο, βλέποντας ένα εργο με τίτλο Το αμαξάκι - ελληνική ταινία, κοινωνική - δραματική, του 1957, με κορυφαίες παρουσίες
προς τέλος, που ο Στέφανος Στρατηγός επιστρέφει από τα ξένα, χρησιμοποιεί από τον Πειραιά ένα ταξί, στα 1.33.20 φαίνεται καθαρά η τετραψήφια πινακίδα, 4706 και το σκουρόχρωμο σειρήτι , που περιέχει τα Α 56 και στο τέλος ένα Τ για το ταξί.

Λύθηκε μέρος του μυστηρίου :cool:


Σημ. Αν καποιος ξέρει την Αθήνα - ειδικά τα σημεία από Μοναστηράκι - Πλάκα - Φανάρι Διογένους - Πύλη Ανδριανού, παρακολουθώντας την ταινία βλέπει το πως ήταν τα σημεία αυτό το 1957.
 
Last edited:

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
1.041
Reaction score
2.608
Πόντοι
557
Age
49
...ιστορικό, υποκλινόμαστε !

Βλέπουμε Τζώνυ Πεσματζόγλου με την στρίγγλα, και τον Μαύρο, που σκοτώθηκε στο αντίστοιχο της Ρόδου, με την Alfa Romeo, λόγω υποτυπωδών μέτρων ασφαλείας, όπως βλέπουμε και εδώ.

Λεπτομέρεια. Τα αναμμένα φώτα ήταν λόγω των δυναμό τότε, που έσκαγαν από τις πολλές στροφές, και άναβαν οι ενδείξεις.
 

Demetris

Member
Εγγραφή
31 Δεκεμβρίου 2020
Μηνύματα
228
Reaction score
621
Πόντοι
367
Age
49
Λεπτομέρεια. Τα αναμμένα φώτα ήταν λόγω των δυναμό τότε, που έσκαγαν από τις πολλές στροφές, και άναβαν οι ενδείξεις.
Συγνώμη, αλλά δεν βγάζει νόημα η πρόταση.
Θα βοηθούσαν τα αναμμένα φώτα για να αποφεύγεται πιθανώς υπερφόρτωση της μπαταρίας, μόνο όμως σε περίπτωση που ο αυτόματος δεν δούλευε σωστά, και άφηνε να ανέβει υπερβολικά η τάση της μπαταρίας χωρίς να κόβει. Όταν ο αυτόματος (πηνίο φόρτισης) κόβει στη σωστή τάση, το δυναμό γυρίζει απλά χωρίς φορτίο, ασχέτως της ταχύτητας περιστροφής.
Από την άλλη βέβαια, σε αγωνιστικούς κινητήρες που δουλεύουν συνεχώς σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής, είναι αλήθεια ότι ο ρότορας (πολύ βαρύτερος σε δυναμό σε σχέση με τους εναλλακτήρες) "υποφέρει", και ταλαιπωρεί και τα ρουλεμάν. Η λύση ήταν να μπαίνει τροχαλία μεγαλύτερης διαμέτρου στο δυναμό, (πρακτική που ακολουθούνταν παράλληλα και στις αντλίες νερού), ούτως ώστε να μειώνεται η ταχύτητα περιστροφής τους.
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
1.041
Reaction score
2.608
Πόντοι
557
Age
49
@Demetris δεν είναι λάθος η αρχή, απλώς το έγραψα πολυ απλά.

Η λειτουργία των "δυναμό", ή άλλως, των γεννητριών συνεχούς ρεύματος που είχαν οι παληές κατασκευές ( παντός είδους οχήματα, τρακτέρ, σκάφη, αεροσκάφη ), για παραγωγή ρεύματος, για την εξυπηρέτηση των ηλεκτρικών καταναλωτών και επαναφόρτιση της μπαταρίας, ήταν ( ειναι ) παντελώς διαφορετική απο την λειτουργία των νεωτέρων alternators, που όπως το λέει το όνομα, παράγουν εναλλασσόμενο.

Βασική διαφορά, πχ είναι ότι το ρεύμα παράγεται στον ρότορα, και μεταφέρεται από τις ψήκτρες στην συνέχεια του κυκλώματος. Αλλη, ότι το ρεύμα διέγερσης, ρυθμίζεται από τον "αυτόματο",και εάν δεν σηκώσει κάποια τάση, δεν τροφοδοτεί την μπαταρία. Αλλη ουσιαστική διαφορά ότι το παραγόμενο "ρεύμα" είναι συνάρτηση των στροφών / ταχύτητας περιστροφής.

Από τη άλλη, στο σημείο που αναφέρεσαι , δεν είναι θέμα ρότορα και βάρους του, μια και τα περιστρεφόμενα μέρη είναι στατικά και δυναμικά ζυγοσταθμισμένα. Και τα ρουλεμάν, ή κουζινένα λιπαινόμενα, υπολογισμένα για τέτοιες φορτίσεις.

Φυσικά, το alternator, είναι πιο ελαφρύ, πιο αποδοτικό, πιο φθηνά, μεγαλύτερης αντοχής και παράγουν τάση από την ελάχιστη ταχύτητα περιστροφής Και στο κυνήγι του βάρους, εξοικονόμησης υλικών, αυτό είναι βασικό.

Το κυριότερο πρόβλημα στα "δυναμό", ήταν ότι όλη η παραγωγή ρεύματος, πέρναγε μέσα από τις "ψήκτρες" , και με την ανάλογη φθορά και ταχύτητα περιστροφής, δημιουργούντο "σκεδάσεις" ,σπινθηρισμοί, που προκαλούσαν επιπλέον φθορά και αντίσταση.

Αν απαιτείται, να το αναλύσω, με σκίτσα και επεξηγήσεις, αλλά επειδή είναι καθαρά ηλεκτροτεχνία / ηλεκτρικές μηχανές, ίσως βαρύ για τον πολύ κόσμο.
Μια ιδέα θα ήταν, πχ νήμα με τίτλο "διαφορές μεταξύ γεννητριών συνεχούς / εναλλασσομένου" στα διάφορα οχήματα, αλλά θα πρέπει να κάτσω να γράφω κάτι ώρες. Ενώ, οι ενδιαφερόμενοι και κάτοχοι γνώσεων ηλεκτροτεχνίας, μπορούν να τα βρούν σε οιοδήποτε εγχειρίδιο ηλεκτρικών μηχανών. Μην ξεχνάμε ότι κάθε κινητήρας μπορεί να γίνει γεννήτρια, και το αντίθετο.

Οι αντμιν μπορούν να μεταφέρουν το ανωτέρω στα τεχνικά, αν κριθεί έτσι. :cool:
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
7.469
Reaction score
16.459
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
Η ds ,βάσει του ΖΑ-, είναι από τις πολύ τελευταίες και ταξινόμηση '75..
 
Top Bottom