Ακινησία οχήματος - Μικρή - Μεσαία - Μακρά

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
947
Reaction score
2.418
Πόντοι
537
Age
49
Πολλές φορές, υποχρεωνόμαστε να αφήσουμε ένα όχημα, αυτοκίνητο - μοτοσυκλέτα - μπαγκαζιέρα - trailer - τροχόσπιτο, σε ακινησία, δηλαδή το σταθμεύουμε κάπου, για κάποιο μικρό διάστημα, ή μεγσλύτερο, επειδή δεν το χρησιμοποιούμε, έστω και αν έχει πινακίδες - τέλη - ασφάλειες, ή ακόμα χειρότερα, αν δεν έχει τίποτα από αυτά, και υποχρεωτικά παραμένει σε ακινησία,είτε σε ιδιωτικό, είτε σε δημόσιο χώρο, σκεπασμένο ή ακάλυπτο, με δέντρα, ή σε καθαρά αστικό περιβάλλον, με πολλές και αρνητικές συνέπειες.

Ας εξετάσουμε σιγά-σιγά, τα σημεία που πρέπει να λάβουμε υπ' όψιν, ώστε το περιουσιακό μας στοιχείο να μην καταστραφεί, μερικές φορές ακόμα και πέραν δυνατής επισκευής, είτε τμήματος / είτε μηχανισμού / είτε του συνόλου .
 

KostasX

Member
Εγγραφή
25 Αυγούστου 2017
Μηνύματα
1.296
Reaction score
4.413
Πόντοι
777
Age
34
Περιοχή
Γρεβενα
Φουσκώνουμε τα λάστιχα λίγο παραπάνω, αγοράζουμε συντηρητη μπαταρίας η παίρνουμε την μπαταρία στο σπίτι.Βαζουμε συντηρητικό καυσίμου στο ρεζερβουάρ και η στάθμη τού πάνω απο την μέση ( καλύτερα γεμάτο). Το πλένουμε καλά από κάτω πρίν την ακινησία. Βάζουμε σιλικόνη στα πλαστικά καί λάδι στούς αρθρωτους μηχανισμούς.
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
7.411
Reaction score
16.318
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
Διαφωνώ για την ποσότητα της βενζίνης Κωστη. Η εμπειρία έχει δείξει σε αυτοκίνητα με ηλεκτρική εμβαπτυζομενη αντλία ότι η πολυκαιρισμενη βενζίνη διαλύει κυριολεκτικά την αντλία βενζίνης..
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
947
Reaction score
2.418
Πόντοι
537
Age
49
Σιγά - σιγά, θα δούμε τα διάφορα τμήματα, το καθένα με την σειρά του, αναλογα με το "όχημα", αλλά, σαν πρώτο βασικό κοινό όλων αυτών είναι τα.........λάστιχα. Τα ελαστικά που λέμε κοινά. Αλλά, και τα υπόλοιπα μέρη κατασκευασμένα από παρόμοιο υλικό.

Ελαστικά.

Μικρή ακινησία
. Αυθαίρετα την ορίζουμε σε μερικές εβδομάδες, άντε μήνα.

Αφού είναι ενας μήνας, πχ πήγαμε ταξίδι, μας πήρανε τις πινακίδες, κλπ, το βασικό που πρέπει να κάνουμε, αν μπορούμε φυσικά, είναι να φουσκώσουμε τα λάστιχα λιγο παραπάνω από το φυσιολογικό, προκειμένου να μην καθίσουν και καταστρεψουν τα πλαϊνα.

Επειδή δεν είμαστε εκεί, δεν μπορούμε να το μετακινήσουμε ώστε να αλλάξει το σημείο που πατάνε, που είναι σημαντικό, αν η ακινησία ξεπερνά το χρονικό διάστημα αυτό.

Επίσης, εάν είναι δυνατόν, σκεπάζουμε τα λάστιχα με ένα προστατευτικό για τον ήλιο, ( μερικοί βάζουν χαρτόνια ), ειδικά αν είναι και καλοκαίρι και το όχημα το βλέπει ο ήλιος.

Μεσαία ακινησία. Αυθαίρετα την ορίζουμε για πάνω από μήνα ,μέχρι έξη.

Αν είμαστε παρόντες, παρακολουθούμε την πίεση, και μετακινούμε κατά ένα τέταρτο της στροφής το πάτημα των τροχών, για να μην παραμορφώνεται το πέλμα / σκελετός στο σημείο φόρτισης.

Αν έχουμε την δυνατότητα / μέσα / χώρο, τακώνουμε το όχημα, να μην πατάει πάνω στα ελαστικά του, έστω και εάν δεν αφαιρέσουμε τους τροχούς.

Αν μπορούμε, βρέχουμε τα ελαστικά αρκετά συχνά, και αν θέλουμε , περνάμε και ένα προστατευτικό υλικό, σπρέι / αλοιφή, που συντηρεί το ελαστικό.

Και εννοείται, τα σκεπάζουμε έναντι του ηλίου.

Μακρά ακινησία. Αυθαίρετα την ορίζουμε για ότιδήποτε πάνω έξη μήνες.

Ισχύουν τα παραπάνω, αλλά με ισχυρή σύσταση την αφαίρεση όπου είναι δυνατόν. Πάλι φουσκώνουμε λίγο παραπάνω, και αν αφαιρέσουμε, αποθηκεύουμε σε χώρο αεριζόμενο, χωρίς ήλιο ή ΚΑΥΣΑΕΡΙΑ, πάντα οριζόντια.

Αυτό μπορεί να εφαρμόζεται και σε αλλαγές χειμωνιάτικων / θερινών ελαστικών.

Αν δεν αφαιρέσουμε, το καλύτερο είναι το τάκωμα, και μάλιστα του αμαξώματος, για να μην μένουν φορτισμένες οι αναρτήσεις.

Θα πεί κανείς, ότι αυτά, δεν είναι πάντα εύκολα, και συμφωνώ. Αλλά, τα ελαστικά είναι το μόνο σημείο επαφής μας με τον δρόμο, και η διατήρησή τους σε ΕΛΑΣΤΙΚΗ και σωστού σχήματος κατάσταση είναι θέμα ασφάλειας κατ' αρχήν, εκτός από το σημαντικό οικονομικό κόστος αν καταστραφούν / αλλοιωθούν.

Και ρε φίλε , τι σημαίνει το λιιγο παραπάνω ?

Αν ένα ελαστικό έχει πίεση λειτουργίας τα 30psi ή 2 bar, ένα 10 % παραπάνω είναι αρκετό, δηλαδή πάμε στα 32-33 psi ή 2,2 bar.

1 bar = 14,7 psi ( pounds / square inch )

Πολλά από τα ελαστικά μας, πρέπει να τα φουσκωνουμε σε παραπάνω πιέσεις, πχ όπως όταν έχουμε φορτίο στο όχημα, για να μην κάθονται για να μην παραμορφώνεται ο σκελετός /πλαϊνά, που στα radial είναι πιο ευαίσθητα και κόβονται.

Αρα, η προσπάθεια πρέπει να είναι να διατηρήσουμε την ελαστικότητά τους, που με τον καιρό και τον ήλιο χάνεται, αλλά και το σωστό σχήμα τους, μην καταντήσουν αυγά.





Κατεστραμένα πλαϊνα




Πέρας ακινησίας.

Ελέγχουμε την κατάσταση των ελαστικών μας / εμφάνιση / ελαστικότητα, ( και με το νύχι βλέπουμε αν υποχωρεί ), αν έχει σκασίματα ή ρωγμές, εξογκώματα, κλπ, επαναφέρουμε την σωστή πίεση, και έτοιμοι για δοκιμή.

Προσωπικά, ελέγχω και τις πιέσεις αλλά και για πετραδάκια κλπ, που καταστρέφουν το λάστιχο.


Γενικά

Μία χαμηλή πίεση, παραμορφώνει τον σκελετό, και φθείρει τα "μάγουλα" του ελαστικού, συν ότι παρουσσιάζει μεγαλύτερη τριβή / αντίσταση κύλισης, άρα κατανάλωση.

Μια υψηλή πίεση, παραμορφώνει το πέλμα, και φθείρει το κέντρο του.

Φυσικά, σε καμμιά από τις δύο περιπτώσεις, δεν έχουμε σωστό πάτημα, πρόσφυση, φρένα.


Οι πιέσεις ελέγχονται, επειδή και οι μεταβολές του καιρού κρύο / ζέστη τα επηρρεάζουν, αλλά και οι μικρές τριβές σε πεζοδρόμια, έχουν μη ορατές φθορές - ζάντες / ελαστικά , και πιθανές απώλειες αέρα, που μόνον σε βούτα με νερό θα φανούν. Επίσης, άλλο τρωτό σημείο είναι οι βαλβίδες, που και αυτές πρέπει να είναι στεγανές και σε καλή κατάσταση.

acer v5 keyboard not working

Βούτα με νερό.


Είναι αυτονόητο ότι ελέγχουμε την ηλικία των ελαστικών, μια και με τον καιρό γηράσκουν και γίνονται .......ξύλα, και το βάθος του πέλματος, να παραμένει σε ασφαλή όρια. Λένε συνήθως τα 5 χιλιοστά, αλλά αυτό εξαρτάται και από την χρήση και τον τύπο, 5 χιλιοστά, σε πολύ νερό - βροχή και με ταχύτητες πάνω από 50-60 χιλ /ώρα και με ένα ελαφρύ όχημα, ------> ταχύπλοο.





Αφθαρτο ελαστικό, με πάχος πέλματος, αλλά με σκασίματα και πλέον ....ξύλινο. Κάνει μόνον για καρρόδρομο. Και μόνον με σαμπρέλα.
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
947
Reaction score
2.418
Πόντοι
537
Age
49
Κινητήρας

Εδώ, τα πράγματα είναι λιιγο πιο εύκολα, μια και το συγκεκριμένο τμήμα, δεν παθαίνει πολλά, σε σύντομα χρονικά διαστήματα.

Μικρή ακινησία. Αυθαίρετα την ορίζουμε σε μερικές εβδομάδες, άντε μήνα.

Αφού είναι ενας μήνας, πχ πήγαμε ταξίδι, μας πήρανε τις πινακίδες, κλπ, το βασικό που πρέπει να κάνουμε, αν μπορούμε φυσικά, είναι να βάζει κάποιος, ή εμείς τον κινητήρα να λειτουργεί για ένα μικρό διάτημα, προκειμένου να λαδώνεται. πχ κάθε βδομάδα.

Τα μηχανικά μέρη, στραγγίζουν από το λάδι, που πάντα αφήνει ένα μικρό φίλμ λαδιού, και όταν ξαναεκκινήσουμε σε ένα μήνα, αν έχουμε "αυτί", θα το καταλάβουμε ότι μέχρι να σηκώσει πίεση και να λιπανθεί, γρατζουνάει. Σε αυτήν την περίπτωση, έχουμε την ΜΕΓΙΣΤΗ φθορά, σε βασικά μέρη, στροφαλοφόρους, εκκεντροφόρους, κοκκοράκια, κλπ.

Αρα, με κάποιες εκκκινήσεις, μετριάζουμε την κατάσταση αυτή.

Αλλά, εκκινώντας, θα πρέπει να αφήνουμε να ζεσταθεί πλήρως ο κινητήρας και κατά συνέπεια και η εξάτμιση, για να φύγουν οι υγρασίες της , αλλιώς, σύντομα θα μας χαιρετίσει από τις σκουριές.


Μεσαία ακινησία. Αυθαίρετα την ορίζουμε για πάνω από μήνα ,μέχρι έξη.

Αν είμαστε παρόντες, ακολουθούμε τα παραπάνω βήματα. Δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά παραπάνω.

Μακρά ακινησία. Αυθαίρετα την ορίζουμε για ότιδήποτε πάνω έξη μήνες.

Ισχύουν τα παραπάνω, αλλά αν δεν μπορούμε, με κάποιες επιπλέον εργασίες , απομονώνουμε τον κινητήρα από τα βασικα φθοροποιά υλικά.

α. Αλλαγή υγρών ψύξης. Με ένα φρέσκο αντιψυκτικό με "καθαρές" τις αντιδιαβρωτικές του ιδιότητες, αντικαθιστούμε το κουρασμένο για καλύτερη προστασία. Φυσικά, το καλύτερο είναι να αδειάσουμε ΠΛΗΡΩΣ το κύκλωμα ψύξης. Στα 2CV ευτυχώς ΔΕΝ έχουμε τέτοια προβλήματα. Καθαρίζουμε με προσοχή ή με νερό, ή πεπιεσμένο αέρα, τα στοιχεία εναλλαγής θερμότητας, ( ψυγεία ), κινητήρα, κλιματισμού, λαδιού, κλπ

β. Λίπανση εμβόλων. Ξεβιδώνουμε τα μουζί, και στάζουμε μερικές σταγόνες λάδι στους κυλίνδρους. Αν μπορούμε, περιστρέφουμε τον κινητήρα, με μανιβέλα ή μίζα, για να διανεμηθεί σε όλα τα σημεία, στα ελατήρια συμπίεσης και την επιφάνεια του κυλίνδρου. Ξαναβάζουμε τα μπουζί στη θέση τους, 2-3 βόλτες.

ΠΡΟΣΟΧΗ. Επειδή δεν έχει μπουζί, στην φάση της συμπίεσης ΔΕΝ κάνει αντίθλιψη, και θα γυρίσει τρελά.

Δεν βάζουμε καινουργια λάδια, μια και με την επανεκκίνηση, μάλλον πριν από αυτήν, η αλλαγή λαδιών είναι απαραίτητη.

γ. Προστασία κυκλωματος τροφοδοσίας αέρα. Σφραγίζουμε πχ με ταινία , όλα τα σημεία που έρχεται αέρας στο φίλτρο, για να μην μπούν μέσα έντομα, κλπ. Μέχρι σφηκοφωληά κάνουν. Ετσι, απομονώνεται και ο ατμοσφαιρικός αέρας με την υγρασία του, που όσο και να φανεί παράξενο, σκουριάζει τους κυλίνδρους..

δ. Προστασία κυκλώματος ρεύματος. Ψεκάζουμε με προστατευτικό σπρέϊ, όλα τα καλώδια και επαφές. Αν μπορούμε, τυλίγουμε με ελαφρώς λαδωμένα πανιά, βασικά στοιχεία, εγκέφαλο, πηνία, κλπ

ε. Προστασία από τρωκτικά. Φτιάχνουμε πιατάκια από αλουμίνιο, βάζουμε τα ειδικά υλικά από τους Γεωπόνους, ( με προσοχή στις οδηγίες χρήσης ) και τα τοποθετούμε στον χώρο του κινητήρα, για να αποφύγουμε επισκέψεις που .....τρώνε καλώδια.

Εννοείται ότι έχει αφαιρεθεί η μπαταρία, και η βάση της όπως και όλος ο χώρος καθαρίζεται προσεκτικά από οξειδώσεις / λάσπες / λάδια.

Για τα καύσιμα, ειδική αναφορά, μια και θεωρώ ότι δεν αφήνουμε καύσιμο στην δεξαμενή, μια και το καύσιμο αλλοιώνεται και ούτως ή άλλως, σε τέτοιο χρονικό διάστημα θα είναι πλέον κερί. Για τον λόγο αυτό, αδειάζουμε και το καρμπυρατέρ, και το καθαρίζουμε.

Μπορεί τα παραπάνω να ακούγονται λιγο τραβηγμένα, αλλά η εμπειρία έχει δείξει ότι σε τέτοια διαστήματα, ειδικά χειμώνα, οι ζημιές που μπορεί να αντιμετωπίσει κάποιος, εξαρτώμενα πάντα από το όχημα, την ηλικία // φθορά, κλπ, μπορεί να είναι σοβαρές, ή πρόλογος άλλων επακόλουθων, πχ κολλημένα ελατήρια πιστονιών, σπασίματα, καταστροφή κυλίνδρων.

Για δυναμό / μίζα, ένα ελαφρά λαδωμένο πανί επικάλυψης είναι αρκετό.

Πέρας ακινησίας.

Βασικό στοιχείο εδώ είναι να έχουμε καταγράψει πλήρως το τι έχουμε κάνει, ώστε να μην κάνουμε κάποιο σφάλμα ( ..έχοντας ξεχάσει ), και κάνουμε ΖΗΜΙΑ.

Αναλογα με το πως έχουμε ενεργήσει με τα καύσιμα / ψυκτικά / τροφοδοσία αέρα, αποκαθιστούμε.

Το βασικό, επειδή τα λάδια δεν έχουν ζεσταθεί για να αποβάλουν τις υγρασίες, όλο αυτό το διάστημα, είναι η αλλαγή, μαζί με το φίλτρο, πριν την εκκίνηση.

Μετά την αλλαγή, περιστρέφουμε χωρίς έναυση, για να πάει λάδι παντού, και να προσκολληθει σε όλες τις επιφάνειες. Τα μπουζί, δεν τα έχουμε βάλει για την περιστροφή αυτή, για να σκουπίστούν τα λάδια στους κυλίνδρους. Μετα, με την τοποθέτηση, εκκινούμε κανονικά, ΄με τα παληά μπουζί, μαι και στην αρχή θα τα λαδώσει η επιπλέον ποσότητα. Τα αλλάζουμε αφού λειτουργήσουμε μέχρι κάθε ίχνος μπλέ καπνού έχει σταματήσει, και ο κινητήρας λειτουργεί κανονικά.

Ελέγχουμε την αντλία νερού ( αν έχει ), μήπως έχει διαρροές, μια και μπορεί οι στεγανοποιήσεις να έχουν ξεραθεί και να χάνουν. Και εννοείται τα διάφορα λουριά / ιμάντες.

Γενικά.

Οι υγρασίες, που υφίστανται ΠΑΝΤΟΥ, που περιέχονται στον αέρα, ακόμα και στον κλειστό μας κινητήρα,συμπυκνώνονται και προκαλούν οξειδώσεις σε μέρη που δεν μπορούμε να φανταστούμε, πχ εσωτερικό κυλίνδρων.

Η προσπάθειά μας είναι να αποφύγουμε αυτήν την έκθεση. Και όπως θα δούμε, και στο αμάξωμα / καμπίνα, ο εχθρός μας είναι οι υγρασίες.
 

Demetris

Member
Εγγραφή
31 Δεκεμβρίου 2020
Μηνύματα
217
Reaction score
590
Πόντοι
367
Age
49
Κινητήρας
Μακρά ακινησία.
Αυθαίρετα την ορίζουμε για ότιδήποτε πάνω έξη μήνες.

Δεν βάζουμε καινουργια λάδια, μια και με την επανεκκίνηση, μάλλον πριν από αυτήν, η αλλαγή λαδιών είναι απαραίτητη.
Εδώ διαφωνώ. Είναι λάθος να αφήνουμε κινητήρα στάσιμο για μεγάλο χρονικό διάστημα με μαυρισμένα, δηλαδή με κατάλοιπα καύσης, λάδια.
Εγώ τουλάχιστον ούτε χορτοκοπτικό δεν αφήνω το χειμώνα με δουλεμένα λάδια.
 

KostasX

Member
Εγγραφή
25 Αυγούστου 2017
Μηνύματα
1.296
Reaction score
4.413
Πόντοι
777
Age
34
Περιοχή
Γρεβενα
Διαφωνώ για την ποσότητα της βενζίνης Κωστη. Η εμπειρία έχει δείξει σε αυτοκίνητα με ηλεκτρική εμβαπτυζομενη αντλία ότι η πολυκαιρισμενη βενζίνη διαλύει κυριολεκτικά την αντλία βενζίνης..
Ακόμη και με χρήση συντηρητικού καυσίμου(Petrol Stabilizer)? Εντωμεταξυ καί εγώ όταν φεύγω για δουλειά το Abarth το αφήνω σχεδόν γεμάτο βενζίνη με το πρόσθετο όμως καί μέχρι τώρα δεν μόυ δημιούργησε κάποιο προβλημα.
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
947
Reaction score
2.418
Πόντοι
537
Age
49
Εδώ διαφωνώ. Είναι λάθος να αφήνουμε κινητήρα στάσιμο για μεγάλο χρονικό διάστημα με μαυρισμένα, δηλαδή με κατάλοιπα καύσης, λάδια.
Εγώ τουλάχιστον ούτε χορτοκοπτικό δεν αφήνω το χειμώνα με δουλεμένα λάδια.
Ειναι μια άποψη, σεβαστή. Αλλά, πάμε να δούμε τι συμβαίνει.

Οταν ο κινητήρας λειτουργεί, τα λάδια κυκλοφορούν ( υποτίθεται, μια και έχουμε δεί περιπτώσεις που λόγω συνθηκών δεν κυκλοφορούσαν παντού, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα που μπορούμε να αναλύσουμε αλλού ), και λιπαίνουν όλα τα κινούμενα μέρη.

Τα λάδια, κάνουν τρείς εργασίες. Λιπαίνουν / ψύχουν / καθαρίζουν.

Εφόσον ΔΕΝ εργάζεται ο κινητήρας, δεν απαιτείται λίπανση, και φυσικά ούτε ψύξη. Και ότι έχουν "καθαρίσει", με την ήδη λειτουργία προ της "στάσης", καταλήγει στο κατώτερο σημείο, στο κάρτερ, όπου και παραμένει. Αρα, όπως τα λάδια θα εργάζονταν κανονικά, υποτίθεται σε καλή κατάσταση, ( δεν τα έχουμε εν λειτουργία όντας μαύρη λάσπη ), έτσι και παραμένουν. Με ότι κατάλοιπο καύσης, καυσίμου, καρβουνίλες, κλπ. Και δεν έχουν κάποια αρνητική επίπτωση στον κινητήρα σαν κινητήρα, μια και μένουν στο κάρτερ ακίνητα..

Αν θεωρήσουμε επίσης ότι από τα βασικά μέρη, στραγγίζουν λόγω χρόνου ακινησίας, εκτός συγκεκριμένων σημείων πχ έδρανα, το λάδι παύει να υφίσταται στις περισσότερες επιφάνειες. Συνεπώς, είτε νέο, είτε σε κατάσταση χρησιμοποιημένου, θα στραγγίσει.

Το σεβαστό στην άποψή σου είναι ότι, μπορούμε να αλλάξουμε λάδια, αφού θερμανθεί ο κινητήρας, και εξάγουμε το ζεστό λάδι, τοποθετώντας το νέο, να ξαναλειτουργήσουμε τον κινητήρα για 10-15 λεπτά, ώστε το φρέσκο λάδι να καθαρίσει τυχόν κατάλοιπα. Που πάλι στο κάρτερ θα καταλήξουν και θα παραμείνουν. Ειναι μια προσέγγιση, σεβαστή, αλλά με κάποιο κόστος, μια και με την επανεκκίνηση, και τα καινούργια αυτά λάδια, θα πρέπει να αλλαχθούν, μια και θα έχουν συλλέξει υγρασίες, συν την χρονική φθορά, ιζήματα, κλπ.

Η καλύτερη προσέγγιση αφού φτάσαμε εδώ, είναι να αφαιρεθούν πλήρως τα λάδια, και να καθαριστεί και το κάρτερ. Αλλά πλέον μιλάμε για ταλαιπωρία, επιπλέον εργασιακές ώρες, που μόνον "βαρεμένοι", όπως πχ εγώ θα έκαναν, σε έναν κινητήρα ιδιαίτερης κατασκευής.
 

KostasX

Member
Εγγραφή
25 Αυγούστου 2017
Μηνύματα
1.296
Reaction score
4.413
Πόντοι
777
Age
34
Περιοχή
Γρεβενα
Τα λάδια καλό είναι να αλλάζουν πρίν την ακινησία έστω καί με υποδιεστερης ποιότητας. Ο λόγος είναι ότι τα παλιά και δουλεμενα λαδια τείνουν να δημιουργήσουν πιο εύκολα ίζημα στο Κάρτερ το οποίο ίζημα δεν απομακρυνεται όσο εύκολα νομίζουμε. Επίσης η μακριά κατακαθιση τού παλιού ελαίου μπορεί να οδηγήσει καί σε πλήρη κατάρρευση του , ιδανικότερα εάν σε αυτό υπάρχει παγιδευμενο καύσιμο ( βενζίνη) και αρκετή αιθάλη. Σε πιο σπάνιες περιπτώσεις το ίζημα παγιδεύεται πολύ εύκολα στο Strainer (Φίλτρο) της αντλίας λαδιού με αποτέλεσμα πολλές φορές να φρακαρει με αποτελέσματα καταστρεπτικά για τον κινητήρα. Οπότε σχετικά με τα λάδια - βαλβολινες πρίν την μακρά ακινησία κάνουμε μία βόλτα να ζεσταθούν καλά - αδειασμα καί πλήρωση με φρέσκο λάδι.
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
7.411
Reaction score
16.318
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
Ακόμη και με χρήση συντηρητικού καυσίμου(Petrol Stabilizer)? Εντωμεταξυ καί εγώ όταν φεύγω για δουλειά το Abarth το αφήνω σχεδόν γεμάτο βενζίνη με το πρόσθετο όμως καί μέχρι τώρα δεν μόυ δημιούργησε κάποιο προβλημα.
Θεωρώ ότι έχει να κάνει με το διάστημα της ακινησίας. 6 μήνες δεν είναι κάτι φοβερό για ένα νέο αυτοκίνητο. Από εκεί και πάνω όμως ακόμα και το συντηρητικό πόσο αντέχει? Ειλικρινής ερώτηση, δε γνωριζω. Αποφεύγω γενικώς πάντως ν αφήνω έστω και με πρόσθετο τόσο παλιά βενζίνη προς κατανάλωση και τόση ποσοτητα.Επίσης πριν την ακινησία θεωρώ τη 100αρα τη καλύτερη επιλογή.
 
Last edited:

Demetris

Member
Εγγραφή
31 Δεκεμβρίου 2020
Μηνύματα
217
Reaction score
590
Πόντοι
367
Age
49
Το Rover 2000 μου που κινείται πολύ σπάνια πια λόγω συνθηκών, μπορεί να μείνει και 6 μήνες με την ίδια βενζίνη χωρίς πρόβλημα. Είναι όμως 100άρα, που όντως νομίζω κι εγώ ότι είναι καλύτερη σε αυτό τον τομέα, και βέβαια δεν είναι πλήρως ακινητοποιημένο.
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
5.965
Reaction score
15.421
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Région parisienne
mia aporia,

95 kai 98 den vgainei mono apo ta diilistiria. I 100ara yparxei alithia?
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
7.411
Reaction score
16.318
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
Επίσης η άποψη μου είναι ότι πιο σημαντικό είναι να μπει νέο αντιψυκτικό παρά νέο λαδι πριν από πολύ μεγάλη ακινησία. Το πιο σημαντικό με το λάδι θεωρώ είναι ν αλλαζεται ανά τακτά διαστήματα έστω με φτηνό από lidl στα σωστο ιξώδες αν εκκινουμε το αυτοκίνητο για να "ξεμουδιαζει" ανά τακτά διαστήματα. Αυτο εφάρμοσα και στην xantia II του πατέρα μου σχετικά με το λάδι καθώς το αυτοκίνητο παρέμεινε σε καθεστώς φορολογικής ακινησίας επί 6-7 χρόνια. Και απόδειξη ότι ο επόμενος ιδιοκτητης έχει ένα μοτέρ που χαίρει άκρας υγείας απο αυτά που μαθαίνω.
 

Demetris

Member
Εγγραφή
31 Δεκεμβρίου 2020
Μηνύματα
217
Reaction score
590
Πόντοι
367
Age
49
mia aporia,

95 kai 98 den vgainei mono apo ta diilistiria. I 100ara yparxei alithia?
Νομίζω ότι είναι περισσότερο θέμα μάρκετιγκ, στην Ελλάδα ακούγεται καλύτερα το 100 από το 98 ή 99.
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
7.411
Reaction score
16.318
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
Και κάτι ακόμα..
Ποτέ μη τα κουκουλωνετε σε ανοιχτό χώρο τους μήνες που βρέχει.. πάρα πολλά αυτοκίνητα έχουν είτε παρουσιάσει σκουριές είτε έχει καταστραφεί το χρώμα τους από την υγρασία που παγιδεύει η κουκούλα εσωτερικά ανάμεσα σε αυτήν και τις επιφάνειες. Ιδίως μάλιστα αν η κουκούλα είναι καμιά υποτυπώδους ποιότητας. Το καλοκαίρι ναι το κουκουλωμα προστατεύει πολύ από τον ήλιο.
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
7.411
Reaction score
16.318
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
mia aporia,

95 kai 98 den vgainei mono apo ta diilistiria. I 100ara yparxei alithia?
Στην Ελλάδα:
95αρα για τα πανηγύρια.. απλά να τσουλαει...αναγκαίο κακό με την τιμή ανά λίτρο που πλέον είναι επιβεβαιωμένα η πιο ακριβή σ όλη την Ευρώπη
98αρα, η σωστή 95αρα
100αρα ουσιαστικά η σωστή 98αρα..

...

Για να καταλάβουμε πόσο μάπα είναι η βενζίνη εδω, ο jts 2.0 πχ δε μπορεί καλά καλά να δουλέψει με την ελληνική 95αρα...
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
5.965
Reaction score
15.421
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Région parisienne
Και κάτι ακόμα..
Ποτέ μη τα κουκουλωνετε σε ανοιχτό χώρο τους μήνες που βρέχει.. πάρα πολλά αυτοκίνητα έχουν είτε παρουσιάσει σκουριές είτε έχει καταστραφεί το χρώμα τους από την υγρασία που παγιδεύει η κουκούλα εσωτερικά ανάμεσα σε αυτήν και τις επιφάνειες. Ιδίως μάλιστα αν η κουκούλα είναι καμιά υποτυπώδους ποιότητας. Το καλοκαίρι ναι το κουκουλωμα προστατεύει πολύ από τον ήλιο.
edo kai se esoteriko xoro tin koukoula den tin agapo idiaitera
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
7.411
Reaction score
16.318
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
Μου έρχονται ένα ένα αλλά ίσως είναι και καλύτερα έτσι..
Καλό καθάρισμα τις υδρορροές, νεροχύτη εμπρός και τις αποχετεύσεις αν είμαστε για μεγάλη εξωτερική ακινησία. Πανευκολα μπαίνει νερό στη καμπίνα η στο χώρο της ρεζερβας/πορτμπαγκαζ στα νεότερα αυτοκινητα από βουλωμενες αποχετεύσεις. Ξεβουλωμα με οδοντογλυφίδα τις τρυπουλες στα κάτω μέρος των πορτών εσωτερικά στη γωνία κάθε πόρτας. Θα τη δείτε δε μπορεί..
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
947
Reaction score
2.418
Πόντοι
537
Age
49
Και κάτι ακόμα..
Ποτέ μη τα κουκουλωνετε σε ανοιχτό χώρο τους μήνες που βρέχει.. πάρα πολλά αυτοκίνητα έχουν είτε παρουσιάσει σκουριές είτε έχει καταστραφεί το χρώμα τους από την υγρασία που παγιδεύει η κουκούλα εσωτερικά ανάμεσα σε αυτήν και τις επιφάνειες. Ιδίως μάλιστα αν η κουκούλα είναι καμιά υποτυπώδους ποιότητας. Το καλοκαίρι ναι το κουκουλωμα προστατεύει πολύ από τον ήλιο.

Θα τα πούμε αργότερα, στην συντήρηση αμαξώματος.

Γενικά, το όχημα, πρέπει να αερίζεται και εσωτερικά, τακτικά, ειδικά τις ημέρες με ζέστη και λίγη υγρασία. Αφαιρούμε και ΟΛΑ τα πατάκια από το εσωτερικό.

Το εξωτερικό, πρέπει να πλένεται καλά, και από κάτω, φτερά , κλπ, μια και οι επικαθήσεις, χώμα - κρατάνε την υγρασία σε μέρη υγρά και σκοτεινά. Αν θέλουμε περνάμε και μια αλοιφή στο χρώμα, προστατευτική.
 
Top Bottom