Μια αιτιολογημένη ψήφος για μεγάλο Citroen

visa chrono

Member
Εγγραφή
1 Δεκεμβρίου 2012
Μηνύματα
13.040
Reaction score
26.833
Πόντοι
1.607
provlimatikos mexri to 1998 itan o 2.5 turbodiesel
diskolies eixan oi PRV 24 soupapes mexti to 1991.

O 2.0 CT itan aksiopistos, apla pleon simera ta antallaktika einai disevreta
 

Nikephoros

Member
Εγγραφή
3 Σεπτεμβρίου 2015
Μηνύματα
4.632
Reaction score
13.101
Πόντοι
1.077
Age
50
Περιοχή
Αθήνα
Και αυτό που λέει το άρθρο για τη θέση οδήγησης και το πολύ χαμηλό ταμπλό είναι ένας από τους σοβαρούς λόγους που εγώ προσωπικά θα έκλινα υπέρ της Υ4. Το πρώτης γενιάς ταμπλό ακολουθεί πραγματικά το πνεύμα ιδιαιτερότητας της Citroen και είναι όμορφο, αλλά είναι πραγματικά αρκετά χαμηλό. Στη 2ης γενιάς ΧΜ κάθεσαι πραγματικά πιο χαμηλά και τα ταμπλό είναι πιο ψηλά τοποθετημένο. Και εμένα το ταμπλό αυτό της Υ4 που δεν είναι ακριβώς ίδιο σχεδιαστικά με της Xantia (κάνει μία όμορφη κλίση προς τα κάτω στη δεξιά του γωνία) μου αρέσει! Έχοντας καθίσει στη θέση οδήγησης μίας Υ4, μπορώ να πω ότι για εμένα έχει μία από τις καλύτερες θέσεις οδήγησης που έχω δει σε αυτοκίνητο οποιασδήποτε εταιρείας, σε αντίθεση με την 1ης γενιάς ΧΜ.
 

dap

Member
Εγγραφή
26 Οκτωβρίου 2020
Μηνύματα
290
Reaction score
822
Πόντοι
337
Age
56
"Θερίζει" η ΧΜ στις προτιμήσεις σας (πάντα με τα κριτήρια που έβαλα). Ας επικεντρωθούμε λοιπόν σε αυτήν. Από συντήρηση τι λέει; Βρίσκει εύκολα κανείς ανταλλακτικά και οι τιμές του που είναι; Νομίζω έχει και το θέμα με τα τοπ μαουντς
 

Stargazer

Member
Εγγραφή
10 Νοεμβρίου 2021
Μηνύματα
991
Reaction score
1.295
Πόντοι
437
Age
38
Περιοχή
Καλαμαριά
"Θερίζει" η ΧΜ στις προτιμήσεις σας (πάντα με τα κριτήρια που έβαλα). Ας επικεντρωθούμε λοιπόν σε αυτήν. Από συντήρηση τι λέει; Βρίσκει εύκολα κανείς ανταλλακτικά και οι τιμές του που είναι; Νομίζω έχει και το θέμα με τα τοπ μαουντς
Μήπως ετοιμάζεις κάτι;
 

Dragon

Member
Εγγραφή
22 Οκτωβρίου 2018
Μηνύματα
55
Reaction score
171
Πόντοι
277
Age
41
Aκόμα δεν μπορώ να καταλάβω γιατί οι 4Τ γράφουν ότι το ΧΜ 2.0TCT δεν έχει intercooler..
 

dap

Member
Εγγραφή
26 Οκτωβρίου 2020
Μηνύματα
290
Reaction score
822
Πόντοι
337
Age
56
Μήπως ετοιμάζεις κάτι;
Το έχω ξαναπεί ότι έχω σαν στόχο κάποια στιγμή στο μέλλον να πάρω ένα μεγάλο (δηλαδή ένα από τα τέσσερα) υδροπνευματικό. Δεν ετοιμάζω κάτι άμεσα, αλλά ενημερώνομαι. Πάντως όσοι ψήφισαν πήγαν στην ΧΜ (ίσως λόγω κριτηρίων). Με τα 10 όμως βρίσκεις και C6 και CX.
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
6.394
Reaction score
16.660
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Région parisienne
Τα παρακάτω με επιφύλαξη για την Ds που έχω 3 χρόνια να οδηγήσω. C6 ή CX οδηγάω καθημερινά.
Είναι από προσωπική εμπειρία οδηγώντας τα 4αυτοκινητα.
Ελπιζω να το βρεις χρησιμο. Κι ας μην πληρει ακριβως τα κριτηρια σου .
Θα σε συμβουλευα αληθινα να οδηγησεις τα αυτοκινητα για να εχεις μια σωστη εικονα.
Γιατι η εμπειρια απο μακρια ειναι τελειως διαφορετικη και δεν εχει αληθινο νοημα οσον αφορα την επιλογη στο να αγορασεις καποια


Οδήγηση:

Ds, CX c6 έχουν ένα απίστευτο μπροστινό σύστημα. Απλά απίστευτο. Η ΧΜ στην αίσθηση στο τιμόνι είναι ενα κλικ πιο κάτω. Πιθανότατα λόγω των συβιβασμων στην γεωμετρία της ανάρτησης.
Η C6 έχει το μειονέκτημα του τεράστιου βάρους. Αλλά έχει σίγουρα τον καλλιτερο πίσω άξονα.
Στην CX σε μαγεύει το Diravi. Το Diravi της ΧΜ είναι πιο αργό και πιο συμβατικό σε αίσθηση. Και το έχουν μόνο οι 3λιτρες με τον prv.
Η C6 έχει αίσθηση συμβατικού όσον αφορά τα φρένα (δεν είναι υψηλής πίεσης όπως στις άλλες 3).

C6 XM έχουν το τεράστιο πλεονέκτημα του ABS. Κάτι που μπορεί να σώσει αλήθεια ζωή. Κι είναι το μόνο που με στεναχωρεί ότι λείπει από τις CX μου.
Σε ελάχιστες CX το βρίσκεις.
Τον επιλογέα ταχυτήτων στις χειροκίνητες ds και CX με τα σημερινά δεδομένα τον νιώθεις 'αρχαιο'.


Άνεση:
CX και ds είναι οι πιο μαλακές στην ανάρτηση. Αλλά οι διαφορές με C6 και ΧΜ είναι πολύ μικρές.
Συνολικά η C6 είναι το πιο άνετο αυτοκίνητο, γιατί η ηχομόνωση της ειναι από άλλον πλανήτη, ο κλιματισμός απίστευτα αποδοτικός κι οι ένα σωρό αυτοματισμοί κάνουν το ταξίδι πολύ άνετο. Μέχρι κι οι καθρέπτες αλλάζουν θέση όταν βάζεις την όπισθεν κι όταν στρίβεις το τιμόνι!

Χώροι:
Επιβάτες
ΧΜ>DS>C6>CX (αν εξαιρέσεις τον χώρο για τα πόδια στις prestige/limousine)
Αποσκευές
CX> XM>DS >C6.

Η ΧΜ έχει το συν της πίσω πόρτας.


Ανταλλακτικά, προβλήματα:

Εννοείται μακριά από ΧΜ 1989-ιουλη 1991, ΧΜ με τον 2.5 τούρμπο ντίζελ, CX turbodiesel 2, και ds με κόκκινο υγρό (που έτσι κι αλλιώς δεν βρίσκεις με λιγότερο από 30000e).

Τα άλλα αυτοκίνητα παρά τους μύθους ειναι αρκετά αξιόπιστα. Η CX και Ds έχουν το πλεονέκτημα της απλότητας, μπορείς να κάνεις αρκετές δουλειές μόνο σου. Στην C6 ξέχνα το!

Η ds έχει το πλεονέκτημα ότι υπάρχουν πλέον συνεργεία κλαδικών που ασχολούνται. Έχει μπει στον κόσμο του κλασικού πλέον.
Την c6 της δίνει χυλοπίτα μέχρι και το επίσημο δίκτυο!!
Από τις ΧΜ εινάι δύσκολη σε ανταλλακτικά η 2λιτρη CT .

Στα ανταλλακτικά πιο εύκολη είναι η Ds>XM>CX>C6.

Ο λόγος ειναι ότι υπάρχουν ανταλλακτικά ή ρενουβελε η καινούργια. Είναι πλέον κλασικό αυτοκίνητο. Όλα ς και για το 2cv
βρίσκεις τα πάντα. Η c6 αν και το πιο πρόσφατο, έχει τελείως εγκαταλειφθεί η υποστήριξη από την Σιτροέν. Κι ότι παρασκευάστηκε σε νούμερα SM κι ότι ειναι φορτωμένη ηλεκτρονικά δεν βοηθά καθόλου.



Τιμές:

Ds για καλό κομμάτι ανεξάρτητα έκδοσης θέλεις 12000+. Για Παλάς κλπ μιλάμε πλέον για 30000.

CX ταπεινή διλιτρη σε καλή κατάσταση 5-6000 σε άριστη 8-9000.

Αν θες πρεστιζ οι αξιοπρεπεις δυστυχώς ξεκινούν πλέον από 11-12000, και μπορεί να χρειαστεί να ρίξεις χρήματα.

ΧΜ βρίσκεις ταπεινή άριστη με 4000.
Και αξιοπρεπή με 2000.

C6 βρίσκεις άριστη με 4000. Την δικιά μου την αγόρασα τόσο με 115000χλμ, ατρακαριστη.
Στην C6 όμως το κόστος συντήρησης μπορεί να εκτιναχθεί πολύ εύκολα. Μόνο το σύστημα που περιστρέφει τα ξενον στοίχιζει 1800ευρω. Η το σύστημα που κατανέμει τον κλιματισμό ανά επιβάτη 1600 ευρώ.



Με την CX είμαι ερωτευμένος, και η C6 μου στοιχιωνε τα όνειρα από όταν είχα δει το πρωτότυπο το 1999
28021
 
Last edited:
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
6.394
Reaction score
16.660
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Région parisienne
Aκόμα δεν μπορώ να καταλάβω γιατί οι 4Τ γράφουν ότι το ΧΜ 2.0TCT δεν έχει intercooler..
XU10J2TE 145 CV (1993-1994) et XU10J2CTE 150 CV (1995-1999)
ειναι δυο εκδοχες του κιητηρα αυτου και εχεις δικιομ εχουν και οι δυο échangeur d'air.
 

Demetris

Member
Εγγραφή
31 Δεκεμβρίου 2020
Μηνύματα
298
Reaction score
864
Πόντοι
367
Age
50
Πολύ ωραίο θέμα!
Αντικειμενικά, δεν μπορώ να προσθέσω κάτι, άλλωστε η πραγματική επαφή που έχω με οποιοδήποτε από τα 4 προαναφερόμενα μοντέλα, είναι από ελάχιστη έως ανύπαρκτη. Βλέπω όμως το θέμα από μια άλλη οπτική, επομένως θα ήθελα να την αναφέρω. Δεν είναι έκπληξη ότι θα προτιμούσα τη CX από τις 4, και ο βασικός λόγος είναι ότι ένα αυτοκίνητο το οποίο θα χρησιμοποιείται για εξαιρετικές περιπτώσεις, ή αντίστροφα, κάθε μέρα χρήσης του θα είναι και μια εξαιρετική περίπτωση, δεν μπορεί, τουλάχιστον για μένα, να είναι τόσο σύγχρονο όσο η XM, ή ακόμα περισσότερο η C6. Τα σύγχρονα είναι αλήθεια ότι έχουν χίλια δυο καλά, ευκολίες και ανέσεις, μοιραία όμως, από πλευράς εμπειριών και συγκίνησης, δεν υπάρχει σύγκριση με αυτό που σου προσφέρουν οι παλαιότερες γενιές, με όλα τα μειονεκτήματα και τα κουσούρια που μπορεί να έχουν. Νομίζω ο Νίκος (CX II_Prestige) μπορεί να με καταλάβει καλύτερα, άλλωστε θυμάμαι ότι είχε γράψει κάπως απογοητευμένος για τη C6, όταν ξεκίνησε να τη χρησιμοποιεί καθημερινά ότι... δεν είναι κλασσικό.
Κάτι άλλο πολύ σημαντικό για μένα είναι να μπορώ σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο να βάζω χέρι. Ένας ακόμα λόγος που δεν μου κάνουν η XΜ και η C6, καθώς το μόνο που θα μπορώ να κάνω κάτω από το καπώ, είναι όπως και με τη C5, να ξεσκονίζω.
Όσο για τη DS, αν και πληρεί τα παραπάνω κριτήρια, έρχεται από μια εποχή που η καρδιά μου ανήκει αλλού...
 

Stargazer

Member
Εγγραφή
10 Νοεμβρίου 2021
Μηνύματα
991
Reaction score
1.295
Πόντοι
437
Age
38
Περιοχή
Καλαμαριά
Τι θα λέγατε για c5 πρώτης γενιάς; Δείχνω ενδιαφέρον για diesel 1.6
 

zach8

Member
Εγγραφή
13 Δεκεμβρίου 2021
Μηνύματα
264
Reaction score
401
Πόντοι
307
Age
50
Καλά, ΟΚ, καθήστε να σας κάνω μια βόλτα, και τους δυο (star & dap) έτσι για μια απλή γύρα,
έτσι όπως την πάω εγώ, για να'χετε απλά μια εικόνα....
 

Stargazer

Member
Εγγραφή
10 Νοεμβρίου 2021
Μηνύματα
991
Reaction score
1.295
Πόντοι
437
Age
38
Περιοχή
Καλαμαριά
Καλά, ΟΚ, καθήστε να σας κάνω μια βόλτα, και τους δυο (star & dap) έτσι για μια απλή γύρα,
έτσι όπως την πάω εγώ, για να'χετε απλά μια εικόνα....
Με το GS ή με το C5;
 

xantiamanolis

Member
Εγγραφή
7 Δεκεμβρίου 2012
Μηνύματα
2.734
Reaction score
4.014
Πόντοι
827
Age
50
Περιοχή
Πρεβεζα
δεν εχω εκφερει αποψη αλλα θεωρω οτι η ξανθια ειναι λαθος που ειναι εκτος διοτι ειναι το τελευταιο πραγματικο υδροπνευματικο σιτροεν που διατηρει την κλασσικη υδροπνευματικη αναρτηση με κλασσικες σφαιρες οχι τυπου σουκουπ οπως τα νεωτερα και χρησιμποιει LHM και κοινο κυκλωμα φρενα τιμονι οπως παλια.....επισης σαν ιστορικα αυτοκινητα κανενα απο την σειρα C δεν μπορεις να τα βαλεις στην σειρα.....αν πας με θεμα παλαιοτητας
επισης λαθος στο οτι δεν μπαινει η SM αν θες να βαλεις και την σειρα C μεσα τα βαζεις ολα.....και βαζεις ενα συνολικο δημοψηφισμα τι θα ηθελε ο καθε ενας να εχει στην συλλογη του...ειναι πολυ περιοριστικο το θεμα οπως το θετεις....
Και αυτο γιατι....το μοντελο C5X7 εχει πολλες εκδοσεις που αρεσουν στο καθε ενα....πχ C5 by Carlsson που ειναι ενα πανεμορφο αμαξι σε εκδοση station vagon με το 3λιτρο γαργαλημενο κινητηρα και τα τελεια απο αισθητικης αποψης εξωτερικες παρεμβασεις....
Στα μοντελα λοιπον που αναφερετε προσωπικα θα ψηφισω οχημα εκτος λιστας με C5X7 εκδοση by Carlsson V6 και σαν δευτερο CX TURBO 2
 
Last edited:

dap

Member
Εγγραφή
26 Οκτωβρίου 2020
Μηνύματα
290
Reaction score
822
Πόντοι
337
Age
56
Μερικές διευκρινίσεις: η SM δεν μπήκε γιατί ως δίπορτο νομίζω ανήκει σε άλλη κατηγορία. H Xantia ίσως θα έπρεπε να είναι, ακριβώς για τους λόγους που αναφέρεις, η C5 πάλι όχι ακριβώς για τους ίδιους λόγους. Το ΤΑ νομίζω δεν ήταν υδροπνευματικό.
Στα μάτια μου υπάρχει μια νοητή γραμμή που ενώνει τα τέσσερα μεγάλα (αυτά δηλαδή που όταν υπήρχαν ήταν στην κορυφή της γκάμας), τετράπορτα, υδροπνευματικά Σιτροέν. Το C5 από την απόσυρση της XM μέχρι την εμφάνιση της C6 πληροί τα ανωτέρω, αλλά δεν έχει το κοινό κύκλωμα (το οποίο βεβαίως δεν έχει και η C6, η οποία όμως είναι στην κορυφή της γκάμας. Μύλος.....)
Υ.Γ. Γιατί λέγονται σφαίρες σουκουπ οι νέου τύπου;
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
6.394
Reaction score
16.660
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Région parisienne
H traction από το 1952 και μετά, η 15Η, είχε υδροπνευματικη στον πίσω άξονα.
Για την ακρίβεια, ήταν η πρώτη υδροπνευματικη. Και μάλιστα με απλά υγρά φρένων.

Τώρα είναι δύσκολο να βάλεις διαχωριστικές γραμμές.
Γιατί υπάρχουν πάμπολλες!

Το πέρασμα από το κόκκινο στο πράσινο υγρό το 1966? Το πέρασμα στο νέο κόκκινο υγρό το 2001?

Στην ds το κύκλωμα έδινε και στο κιβώτιο! Στην CX και στην SM και στο ντιραβι !

ΧΜ, ΒΧ, ξαντια, είχαν μεν κεντρικό κύκλωμα, αλλά γεωμετρίαε πολλιυς συμβιβασμούς ,,(τα μπροστινά Μακφέρσον ο κυριότερος ).

Από την άλλη η ξαντια είχε την αξεπέραστη έκδοση ακτιβα!!

C5 δευτερης γενιάς και c6 δεν είχαν μεν το κεντρικό κύκλωμα, αλλά είχαν τον εκπληκτικό συνδυασμό δίπλα ψαλίδια εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω.


Όσο αναφορά την φιλοσοφία της ανάρτησης (όχι μόνο το υδραυλικό κύκλωμα , αλλά και την γεωμετρία της ανάρτησης), προσωπικά διακρίνω τρεις ομάδες

Α)ds, sm, GS, CX, με το κλασικό στήσιμο εποχής μισελεν.με δίπλα ψαλίδια εμπρός, εμπροσθοβαρη,ε μεγάλο εμπρός μετατρόχιο και μικρό πίσω μετατρόχιο. Υστερουντες βραχίονες πίσω. Και δυο υποομάδες ds/sm και gs/CX

B) ΒΧ, ΧΜ, ξαντια, C5 α' γενιάς
Μακφέρσον εμπρός, σχεδόν ίση κατανομή βάρους, και υστερουντες πίσω.

Γ)C5 x7 και c6 με τα διπλά ψαλίδια εμπρός και των πολλαπλών συνδέσμων που πίσω. Θα θεωρητικά ειναι η πιο προηγμένη λύση. αλλά έχει και μια τεράστια μάζα να ελέγξει.


Όλα αυτά στη θεωρία, γιατί αν δεν έχεις οδηγήσει ένα αυτόκινητο, και μάλιστα αρκετά, άποψη σοβαρή δεν σχηματίζεις. Από πρώτο χέρι ξέρω CX, C6, BX.
Περιστασιακά ξαντια, gsa,
Πολύ πολύ λίγο ΧΜ και ds
Kαι καθόλου SM


Η μεγαλύτερη έκπληξη η άνεση της C6 που την περίμενα 'σφιχτή' όπως οι α' γενιάς C5. Ενώ καμιά φορά φέρνει και λίγο σε ds.

Συγγνώμη, αν ξέφυγα από τους όρους, αλλά για να είναι γόνιμη η κουβέντα...
 
Last edited:

dap

Member
Εγγραφή
26 Οκτωβρίου 2020
Μηνύματα
290
Reaction score
822
Πόντοι
337
Age
56
Τι συγγνώμη ζητάς, εγώ πρέπει να πω ευχαριστώ που μαθαίνω από ότι γράφεις (π.χ. δεν ήξερα ότι η ΤΑ είχε υδροπνευματική). Το θέμα έχει ξεφύγει (και καλώς...) από μια απλή ψηφοφορία και γίνεται συζήτηση ανταλλαγής γνώσεων και απόψεων, κάτι πολύ ευχάριστο...
 

Demetris

Member
Εγγραφή
31 Δεκεμβρίου 2020
Μηνύματα
298
Reaction score
864
Πόντοι
367
Age
50
Πέρα από την ανάρτηση, όλες οι μεγάλες Citroën, από την ΤΑ μέχρι και τις τελευταίες C5 και C6, είχαν ένα κοινό χαρακτηριστικό στο σχεδιασμό τους. Το όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μεταξόνιο, σε συνδυασμό με τον μικρότερο δυνατό πίσω πρόβολο.
Μετά την C5 2, αυτό το χαρακτηριστικό εγκαταλείφθηκε, τόσο στις C5 aircross και C5X, όσο και στην DS9.
Φαίνεται δεν θα άρεσε στους Κινέζους...
 
Top Bottom