Ανάμιξη LHM διαφορετικών τύπων.

zach8

Member
Εγγραφή
13 Δεκεμβρίου 2021
Μηνύματα
264
Reaction score
401
Πόντοι
307
Age
50
Λίγο αργοπορημένος στο πάρτυ, αλλά να αναφέρουμε και κάτι που δεν αναφέρθηκε: τα στεγανοποιητικά.
Όπως γράφει άλλος φίλος πιο πάνω, διευκρινίζοντας τι "είδους" ανάμιξη εννοεί ο Μηνάς σ'αυτό που διάβασε,
προφανώς μιλάμε για ανάμιξη με άλλα υγρά υδραυλικών συστιμάτων. Όχι για το ίδιο LHM από διαφορετικές μάρκες.
Εγώ προτιμώ της Total, αλλά έχω βάλει ΚΑΙ Bendix, ΚΑΙ Bosch λείαν προσφάτως, και δεν παρατηρήθηκε καμία διαφορά.
Η πατέντα του LHM, απ'ότι διάβασα κάποια στιγμή σε ανύποπτο χρόνο, έχει λήξει, γι'αυτό και βλέπουμε να κυκλοφορεί και
από άλλες μάρκες. Απολύτως λογικό.
Το σημαντικό είναι να μην αναμιγνύεται με άλλα υδραυλικά υγρά, λόγω των στεγανοποιητικών.
Το υδραυλικό σύστημα των σιτροέν είναι σχεδιασμένο να στεγανοποιεί με λαστιχάκια, κι όχι μέταλλο με μέταλλο
όπως άλλα υδραυλικά συστήματα.
Αυτό όμως έχει το μειονέκτημα πως....τω καιρώ εκείνο...το LHM ήθελε διαφορετικά λαστιχάκια, και δε μπορούσαν να μπουν
κοινά λαστιχάκια. Τα λαστιχάκια για το LHM όμως, είτε συνεργάζονταν είτε ΔΕΝ συνεργάζονταν με άλλα υδραυλικά υγρά,
οπότε για να μη πάθουν τίποτα τα λαστιχάκια τα ορίτζιναλ, η σιτροέν έλεγε να μην μπαίνουν άλλα υδραυλικά υγρά.
Τουλάχιστο αυτή είναι η εικόνα που λαμβάνω εγώ.
Επειδή όμως για κάποιες εργασίες χρειάζεται να αποσυνδεθούν τα σωληνάκια του LHM,
γράφει η σιτροέν να μπουν καινούρια με την επανατοποθέτηση. Και άντε τώρα να βρεις καινούρια λαστιχάκια.
Από ebay που βρήκα για την έξοδο της ανλίας, για σωληνάκι 1/4", τα βρήκα στο 20-άρικο την πεντάδα
που έβγαινε το πιο φθηνό απ' όλα ανά τεμάχιο.
Γι' αυτό και τα πήρα (και τα λαστιχάκια, και στο κρανίο), και πήγα στο μηχανουργείο κι έκανα ανταπτοράκια,
και έβαλα καινούρια σωληνάκια υψηλής (ΚΑΙ χαμηλής), τεφλονένια με διπλό ανοξείδωτο πλέγμα,
με αντοχή σε 300 bar, και στεγανοποίηση εγγυημένη, είτε με λαστιχάκι Viton, είτε μέταλλο με μέταλλο.

Αρχικά άλλαξα το σωληνάκι της προσαγωγής στο Ταφ της αντλίας, και έγινε όλο από τεφλόν, εσωτ. διαμ. Φ10,
με ένα μικρό κομμάτι λαστιχένιο σωλήνα καυσίμου στην αρχή, (Φ12), για να συνδέεται με το δοχείο



και να καταλήγει σε ένα ρακόρ βιδωτό που έχει κολληθεί σε μια καμπύλη Φ15,
στην οποία έχει κολληθεί άλλο ένα κομμάτι χαλκοσωλήνα μισή ίντσα, για να μπαίνει όμορφα στο Ταφ.



Το ταφ μπήκε καινούριο από Γαλλία, ένα πενηντάρικο, από αυτό το site:


Και επειδή δε γινόταν να στηριχτεί αλλιώς, αναγκαστικά στερεώθηκε στην εξάτμηση με ένα σφηκτήρα,
αφού πρώτα μονώθηκε με θερμοσυστελλόμενο, μια πρώτη στρώση ταινία υαλονήματος, μετά ένα κομμάτι λαστιχένιο σωλήνα Φ19,
και πάνω από τον λαστιχένιο σωλήνα, άλλη μια στρώση ταινία υαλονήματος, για απόλυτη μόνωση.
Σε περίπτωση αφαίρεσης, απλά ξεσφύγκουμε τον σφυγκτήρα.
Οι στρώσεις ταινίας υαλονήματος είναι πιασμένες με δικούς τους σφυγκτήρες.

Στην έξοδο της αντλίας, βγήκε το σιδερένιο σωληνάκι με το λαστιχάκι του, και μπήκε ανταπτοράκι,
ένας μαστός, που βγάζει από τη μια σπείρωμα Μ12 x1,25, και από την άλλη εξωτερικό σπείρωμα
ώστε να βιδώσει θυλικό ρακόρ νέου τύπου, με λαστιχάκι Viton, που κάνει άψογη στεγανοποίηση.



Από την άλλη πλευρά, που τερματίζει το σωληνάκι υψηλής στον ρυθμιστή πίεσης,
μπήκε κι εκεί ίδιος μαστός με Μ12x1,25, ώστε να βιδώσει και εκεί ίδιο ρακόρ, με την ίδια άψογη στεγανοποίηση.
Οι δε χαλκοροδέλες κάνουν μια χαρά δουλειά, και δε τρέχει τίποτα.



Για το σωληνάκι της υψηλής που φεύγει από τον ρυθμιστή, και πάει στην βαλβίδα,
(το επάνω στη φωτό)
εκεί πήρε ο μάστορας έναν συνδετικό μαστό με εξωτερικό σπείρωμα και στις δυο πλευρές,
και αρσενικό κώνο κι απ' τις δυο πλευρές,
και από την μια μεριά του έφτιαξε στον τόρνο σπείρωμα Μ9x1.25, ώστε να βιδώνει στον ρυθμιστή,
και από την άλλη βιδώθηκε το ρακόρ του σωλήνα, στεγανοποιώντας μέταλλο με μέταλλο.

Για την ιστορία, τα εργοστασιακά ρακόρ είναι σπείρωμα Μ9x1,25, και προφανώς είναι ίδια σε όλα τα υδροπνευματικά.
Εκτός ίσως απ'το C5, δε ξέρω.
Χαρακτιρηστικά μάλιστα, μετά από μένα, ήρθε στο ίδιο μαγαζί ακόμα ένας μάστορας,
για ένα παρόμοιο σωληνάκι υψηλής από Xantia.
Έφτιαξε ένα από τα σωληνάκια που πάνε στις μπουκάλες, που το είχε τσαλακώσει βγάζοντάς το.

Ο σωλήνας υψηλής ακολουθεί πλέον άλλη διαδρομή, και καταλήγει στην βαλβίδα ασφαλείας,
και από κει διανέμεται στα εξαρτήματα που χρειάζονται πίεση.



Και οι δυο σωλήνες είναι του ενός τετάρτου, υψηλής πίεσης, τεφλόν εσωτερικά με διπλό ανοξείδωτο πλέγμα εξωτερικά,
με αντοχή σε πίεση 300 bar (200bar λειτουργίας αν θυμάμαι καλά), που περάστηκαν εξωτερικά με θερμοσυστελόμενο,
και κομμάτια από λαστιχένιο σωλήνα Φ12 στα σημεία που ακουμπάνε στο σασί, για προστασία.

Πλέον με το καινούριο ταφάκι στην αντλία, και τους καινούριους σωλήνες υψηλής,
θεωρώ πως το σύστημα συμπεριφέρεται όπως έχει σχεδιαστεί, δηλαδή δεν χάνει την πίεσή του τόσο γρήγορα όσο πριν,
και με το που πάρει μπρος σηκώνεται εντός 10 δευτερολέπτων.
Μέχρι και τουλάχιστο 24 ώρες μετά την τελευταία λειτουρία, η πίεση δεν πέφτει κάτω από τα 60 bar,
που είναι η ελάχιστη πίεση για να ανάψει το λαμπάκι στο ταμπλό.


Στο βίντεο έχουν περάσει 18 - 19 ώρες από την προηγούμενη λειτουργία, και όπως βλέπουμε το λαμπάκι της πίεσης
δεν ανάβει, και μέχρι να κουνήσω την κάμερα προς τα πάνω, εντός 20 δευτερολέπτων,
έχει ήδη σηκωθεί, δεν το πρόλαβα.
Και η θερμοκρασία στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι ιδιαιτέρως χαμηλή, περί τους 4 - 5 βαθμούς,
και το αυτοκίνητο έμεινε ακίνητο όλη νύχτα. Και στα γύρω ορεινά έπεσε και λίγο χιονάκι...
Εκτός απ΄το θέμα στη μίζα, κατά τ'άλλα μια χαρά πήρε. Μάλλον θέλει λάδωμα η μίζα.
Για την ιστορία, το λάδι είναι 15-W50 κι όχι το συνιστόμενο 20-50.

Ένα άλλο θετικό που προέκυψε με τα νέα σωληνάκια, μόλις τοποθέτησα το δεύτερο σωληνάκι,
μετά τον ρυθμιστή, προς τη βαλβίδα ασφαλείας,
πλέον δεν ακούγεται τόσο δυνατά η βαλβίδα του ρυθμιστή πίεσης όταν σκάει.

Έχει γούστο τα σωληνάκια αυτά να παίρνουν τις διαστολές του υγρού με το σκάσιμο της βαλβίδας
και να απορροφούν μέρος του θορύβου.
Μετά βίας ακούγεται που σκάει. Αν είμαι πίσω από τ' αυτοκίνητο, σχεδόν δεν ακούγεται.

Μένει να δούμε πόσο θα αντέξουν και πως θα συμπεριφερθούν. Το κόστος και για τα δυο βγήκε ένα 70άρι,
μαζί με τα ρακοράκια και τη δουλειά του μάστορα.

Ένα άλλο θετικό είναι η ευκολία αφαίρεσης. Πλέον με τα ρακοράκια που έχουν μπει σε όλα τα σημεία,
ΚΑΙ στην προσαγωγή, ΚΑΙ στην έξοδο υψηλής από τον ρυθμιστή, ΚΑΙ στις επιστροφές από τον ρυθμιστή,
αλλά ΚΑΙ στο σωληνάκι της βενζίνης (φωτό προσεχώς),
καθίσταται πιο εύκολη η αφαίρεση και επανατοποθέτηση των σωλήνων, στην περίπτωση αφαίρεσης του κινητήρα.
Και επιπλέον δεν χρειάζεται να αγχώνεται ο μάστορας με το σφίξιμο των εργοστασιακών ρακόρ,
τα οποία πρέπει να σφίγγουν ελαφρά χωρίς υπερβολές,
καθώς στεγανοποιούν με το λαστιχάκι και όχι μέταλλο με μέταλλο όπως τα καινούρια που τοποθετήθηκαν.
Πλέον η στεγανοποίηση είναι απλή υπόθεση, και δεν χάνεται κάθε φορά που αφαιρούνται οι σωλήνες.
Χαρακτηριστικά, το μανίσιο σωληνάκι υψηλής της αντλίας, ήταν κάργα σφιγμένο, και δεν ήμουνα και σίγουρος πως στεγανοποιούσε.
Το δε ταφάκι εισαγωγής, είχε αλλαχθεί κατά την άνοιξη του '21, και προφανώς μπήκε μεταχειρισμένο, και όχι καινούριο που του 'βαλα εγώ
(κατασκευής του 2018 παρακαλώ)
Το παλιό είχε ήδη κάνει εξωτερικές ρωγμές.

Το άλλο θετικό της υπόθεσης, είναι πως τα σωληνάκια τεφλόν, εκτός του ότι τα πάνε καλά με το LHM,
έχουν και υφή που διευκολύνει το λάδι να γλιστράει εσωτερικά, μειώνοντας ίσως τις εσωτερικές τριβές (λέμε τώρα...)

(Προσεχώς φωτογραφίες από το σωληνάκι της βενζίνης που μπήκε ανοξείδωτο.)

Έτοιμο για το ράλλυ Ντακάρ....
 

zach8

Member
Εγγραφή
13 Δεκεμβρίου 2021
Μηνύματα
264
Reaction score
401
Πόντοι
307
Age
50
καλά, άμα σ'άρεσε αυτό, που να δεις και τη συνέχεια.
Για να μη βγούμε και εκτός θέματος, πάω να ανεβάσω στην γενική συζήτηση για τα GS.
 
Last edited:

xantiamanolis

Member
Εγγραφή
7 Δεκεμβρίου 2012
Μηνύματα
2.734
Reaction score
4.014
Πόντοι
827
Age
50
Περιοχή
Πρεβεζα
καλά, άμα σ'άρεσε αυτό, που να δεις και τη συνέχεια.
Για να μη βγούμε και εκτός θέματος, πάω να ανεβάσω στην γενική συζήτηση για τα GS.
μπορεις να μας δωσεις την διευθυνση αυτου του μαγαζιου για τυς σωληνες υψηλης πιεσης θελω να φτιαξω μια σωληνα για το τιμονι που εχει σωληνα μεταλλικο υψηλης πιεσης και λαστιχενιο σωληνα με ρακορ υψηλης πιεσης
 

zach8

Member
Εγγραφή
13 Δεκεμβρίου 2021
Μηνύματα
264
Reaction score
401
Πόντοι
307
Age
50
Βεβαίως Μανώλη,
Σαββόπουλος σωλήνες ρακόρ υψηλής πίεσης
Μοναστηρίου 151, Θεσσλονίκη, διασταύρωση με Κωλέτη, ακριβώς φάτσα στου Standard μπαταρίες,
και δίπλα στο ψητοπωλείο "Μάσα χάψα" (που έχει ωραία πίτα και χειροποίητο μπιφτέκι...)
Δε κράτησα τηλέφωνο, αλλά πιστεύω δεν είναι δύσκολο να βρεθεί απ'το ίντερνετ.



Εκτός από τον σωλήνα με ανοξείδωτο πλέγμα, πιστεύω μπορεί να μπει και σωλήνας μεταλλικός 3/16",
για πίεση άνω των 200bar, με ανταπτοράκια στα δυο άκρα, όπως έκανα για το GS.



Τα ανταπτοράκια έχουν απ'τη μια σπείρωμα Μ9x1.25χιλ και από την άλλη M10x1.0χιλ,
ώστε να μπει ρακοράκι/παξιμάδι για φρένα Μ10x1.0



Η δε σωλήνα ανοίχθηκε "διπλή" τρομπέτα, για το φόβο μη δεν αντέξει στην πίεση.
Μέχρι στιγμής ΚΑΙ στεγνή είναι, ΚΑΙ αντέχει, ΚΑΙ σηκώνεται τ'αυτοκίνητο σε δευτρόλεπτα, όπως στο βίντεο που έβαλα.
Το μεταλλικό το σωληνάκι με ανταπτοράκια μπορεί να έρθει λίγο πιο φθηνό. Μόνο τα ανταπτοράκια με βγήκαν 10€ το ένα.
(Τον σωλήνα και τα παξιμάδια τα είχα ήδη)
Το ανοξείδωτο μπορεί να είναι ακριβότερο.
Το 1/4" με διπλό πλέγμα που έβαλα εγώ, κάνει 17,5€ το μέτρο, χώρια τα ρακοράκια και η δουλειά,
και αν θέλεις να βάλεις το αμέσως μικρότερο μέγεθος προφανώς θα είναι ελαφρώς φθηνότερο, δε ρώτησα.
Εγώ που έφτιαξα σωλήνα 1,20μ. με βγήκε ένα τριαντάρι.
Μπορούσα βεβαίως να την κάνω πιο κοντή, αλλά είπα να είμαι σίγουρος για τις καμπύλες.
Ίσως να βγαίνει παρόμοιο κόστος με το μεταλλικό. Το βλέπεις και κανονίζεις.
Με το μεταλλικό πρέπει να ξέρεις λίγο καλύτερα πως πάει η διαδρομή, ενώ με το τεφλονένιο υπάρχει ευλυγισία.
 
Last edited:

xantiamanolis

Member
Εγγραφή
7 Δεκεμβρίου 2012
Μηνύματα
2.734
Reaction score
4.014
Πόντοι
827
Age
50
Περιοχή
Πρεβεζα
ζαχαρια σε ευχαριστω πολυ το προβλημα ειναι οτι εχω μια πληροφορια οτι ο συγκεκριμενος σωληνας υψηλης πιεσης που στο μεσον της διαδρομης του εχει περιπου 1/2 μετρο μαρκουτσι που μεσα εχει κατι σαν αντεπιστροφο και οταν γυριζεις το τιμονι με το απλο μαρκουτσι εχει τρεμουλο στπ σωληνα και μεταφερετε στο τιμονι....θα μιλησω μαζι του να δω τι θα μου πει
 

zach8

Member
Εγγραφή
13 Δεκεμβρίου 2021
Μηνύματα
264
Reaction score
401
Πόντοι
307
Age
50
αντεπίστροφο?....μέσα στο μαρκούτσι? που το χώρεσαν?....:D:D:D
Μήπως έχεις κάτι τέτοιο?



κάποιο από αυτά τα σωληνάκια έχει θέμα??
 

KostasX

Member
Εγγραφή
25 Αυγούστου 2017
Μηνύματα
1.433
Reaction score
5.011
Πόντοι
847
Age
36
Περιοχή
Γρεβενα
αντεπίστροφο?....μέσα στο μαρκούτσι? που το χώρεσαν?....:D:D:D
Μήπως έχεις κάτι τέτοιο?



κάποιο από αυτά τα σωληνάκια έχει θέμα??
Για γενική γνώση πάντως στην βιομηχανία έχω συναντήσει πολλά μαρκουτσια που στο ρακόρ τους εχουνε βαλβίδα ανεπιστροφης.
 

zach8

Member
Εγγραφή
13 Δεκεμβρίου 2021
Μηνύματα
264
Reaction score
401
Πόντοι
307
Age
50
απ, το'χω, μάλλον η αντεπίστροφη βαλβίδα είναι επειδή το έμβολο του υδραυλικού τιμονιού έχει τα σωληνάκια και τα δυο απ'την ίδια μεριά
και κάνει δουλειά ΚΑΙ με πίεση, ΚΑΙ με υποπίεση. Τι πατέντα κάνανε στο Ξάνθια για το υδραυλικό τιμόνι..... α ρε σιτροέν.
Έτσι εξηγείται το αντεπίστροφο. Πιστεύω θα γίνει η δουλειά του Μανώλη. Κι αν βάλει και ανοξείδωτο θα γίνει αθάνατο. :thumbs::thumbs::thumbs::thumbs::thumbs:
 

Taskos

Member
Εγγραφή
24 Απριλίου 2013
Μηνύματα
1.241
Reaction score
2.959
Πόντοι
697
Age
54
Με τη ευκαιρία ας καταθέσω και την δική μου εμπειρία σε Xantia II με τον συγκεκριμένο σωλήνα-μαρκούτσι.
(Θέση No1)
supply piping steering gear CITROEN XANTIA 5 door estate 1.9 td

Όταν ξεκίνησε διαρροή από το ελαστικό μέρος του, επιλέχθηκε η λύση της επισκευής από ειδικό σε συστήματα υψηλής πίεσης. Μετά την αποκατάσταση ο ίδιος με προειδοποίησε ότι πιθανώς να νοιώθω στο τιμόνι ένα ελαφρύ τρέμουλο όταν θα στρίβω, το οποίο πράγματι εμφανίστηκε αλλά μειώθηκε ιδιαίτερα με αλλαγή LHM και καθαρισμό φίλτρων. Υποθέτω πως το γενικής χρήσης δεν έχει ίδια διατομή (?) και περιορίζει κάπως την παροχή ή δεν διατηρήθηκε ο περιοριστής μέσα στο μαρκούτσι από την μεριά της αντλίας.
DSCF3401A.jpg

Για αντεπίστροφο δεν γνωρίζω αλλά μου φαίνεται απίθανο-τώρα Citroen είναι ποτέ δεν ξέρεις.

Όμως υπάρχει κάτι που μπορεί σίγουρα να περιορίσει τη ροή/πίεση στο υδραυλικό τιμόνι:

Θέση Νο2 βαλβίδα διαμοίρανσης FDV και στις Xantia υπάρχει μόνο στις πρώτες χωρίς αντιβύθιση.
 
Last edited:

xantiamanolis

Member
Εγγραφή
7 Δεκεμβρίου 2012
Μηνύματα
2.734
Reaction score
4.014
Πόντοι
827
Age
50
Περιοχή
Πρεβεζα
ναι παιδια για τον σωληνα Νο1 αναφερομαο και γω τελικα τι κανουμε για αυτο εχει κανεις καποια ιδεα σχετικα με την επισκευη του η αν τελικα υπαρχει αντεπιστροφο και πως μπορουμε να επιτυχουμε σωστη επισκευη του σωληνα ετσι ωστε να μην εχουμε θεματα
 

zach8

Member
Εγγραφή
13 Δεκεμβρίου 2021
Μηνύματα
264
Reaction score
401
Πόντοι
307
Age
50
Μια μικρή διόρθωση για το μαγαζί με τους σωλήνες υψηλής.
Λάθος έκανα στο όνομα τελικά.
Μπαντής Ηλίας "Σωληνοδομή" ονομάζεται
Μοναστηρίου 151 τηλ. 2310-521735
Η φωτογραφία είναι σωστή πάντως.
Άντε και καλή μας χρονιά.
 

zach8

Member
Εγγραφή
13 Δεκεμβρίου 2021
Μηνύματα
264
Reaction score
401
Πόντοι
307
Age
50
Τελικά ο φίλος με το Ξανθιάκι του εμφάνισε πρόβλημα το μαρκούτσι του υδραυλικού τιμονιού, του πιτσιλούσε και του λέρωνε τη μηχανή με LHM. Αφαιρέθηκε η σωλήνωση όλη, πήγε στον μαρκουτσά, αυτόν που αναφέρω πιο πάνω, ο οποίος έβγαλε απλά τα εξωτερικά σφηγκτηράκια, (τα'κοψε με τον τροχό προσεκτικά) και έβαλε καινούρια, με νέα σωλήνα φυσικά.
Εσωτερικά η λαστιχένια σωλήνα (η παλιά) δεν έχει τίποτα απολύτως. Τώρα αν υπάρχει κάτι στο μεταλλικό κομμάτι, δεν μπόρεσα να δω, καθώς το εσωτερικό ακροφύσιο δεν πειράχθηκε καθόλου.





Φαίνεται ξεκάθαρα από τις φωτογραφίες, πως το ακροφύσιο είναι εντελώς διαφορετικό από το ακροφύσιο που εικονίζεται σε τομή στην πιο πάνω δημοσίευση. Το δικό μας έχει αυτό το αυλάκι στην άκρη, στο οποίο έπιασε ο νέος σφηγκτήρας. Η δε διάμετρος εσωτερικά του καινούριου μαρκουτσιού, είναι αντίστοιχη με την παλιά. Μέτρησε ο άνθρωπος και έβαλε την αντίστοιχη, 3/8", που κάθεται σωστά στο ακροφύσιο. Τα μεταλλικά σωληνάκια, ότι στένωση "ΑΝ" έχουν, συνεχίζει να υπάρχει. Παρ' όλα αυτά ωστόσο, και στου φίλου το ξάνθια εμφανίζεται αυτός ο χαρακτηριστικός κραδασμός όταν στρίβει το τιμόνι σε επιτόπιους ελιγμούς. Πολύ πιθανόν να έχει να κάνει με εξαέρωση. Θέλω να το ψάξω λίγο.

Όσον αφορά τα μεταλλικά σωληνάκια, (αν ενδιαφέρεται κανείς), το κομμάτι από την αντλία μέχρι το μαρκούτσι είναι 1/4", με διόγκωση (Flaring) στην άκρη, ώστε να στεγανοποιεί μέταλλο με μέταλλο, το δε ρακοράκι είναι παξιμάδι 12-άρι, με σπείρωμα Μ12x1.25, και φυσικά το ίδιο και στην αντλία.
Το άλλο κομμάτι, από το μαρκούτσι μέχρι την βαλβίδα της κρεμαγιέρας, είναι 3/16", (τυπικός σωλήνας φρένων), επίσης με διόγκωση στην άκρη και παρόμοια στεγανοποίηση χωρίς λαστιχάκια, με ρακοράκι 11-άρι και σπείρωμα M10x1.
Η δε αφαίρεση και επανατοποθέτηση είναι σκέτο γλέντι. :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:
 
Last edited:

xantiamanolis

Member
Εγγραφή
7 Δεκεμβρίου 2012
Μηνύματα
2.734
Reaction score
4.014
Πόντοι
827
Age
50
Περιοχή
Πρεβεζα
μαλλλον στην πρωτη φωτο ισως να ειναι το αντεπιστροφο
 

zach8

Member
Εγγραφή
13 Δεκεμβρίου 2021
Μηνύματα
264
Reaction score
401
Πόντοι
307
Age
50
Πάντως το σύμπτωμα παραμένει. Τρέμουλο στο στρίψιμο αριστερά, πιο ήπιο στο στρίψιμο δεξιά, δεν ακούγεται στο βίντεο αλλά φαίνεται ξεκάθαρα που τρέμει η ρόδα καθώς στρίβει. Με μια μικρή βόλτα που έγινε παρατηρήθηκε πως σχεδόν εξαφανίζεται όταν το αυτοκίνητο κινείται, π.χ. όταν παίρνει μια κλειστή στροφή σε ένα στενό, αλλά στους επιτόπιους ελιγμούς τρέμει πολύ και σε αγχώνει μη χαλάσεις τίποτα.


Δοκίμασα το κόλπο με κρεμασμένες τις ρόδες (στα τρίποδα) και σπασμένη την πίεση, κλειστό κινητήρα και στρίψιμο απ'άκρη σ'άκρη, επί ένα τέταρτο, τίποτα.
Αύριο θα δοκιμάσω με την ανάρτηση τέρμα ψηλά, και πάλι σηκωμένο στα τρίποδα, και τον κινητήρα να δουλεύει, να δω τι θα γίνει.
Παρόμοιο φαινόμενο είδα ότι είχαν και τα berlingo/partner, και το βίντεο που βρήκα ανέφερε πως με κρεμασμένες ρόδες και τη μηχανή να δουλεύει, το κόλπο απ'άκρη σ'άκρη δουλεύει. Θα δείξει.
(Για να μην αγχώνονται οι ιδιοκτήτες για "εκτός θέματος", αν θέλουν ας φτιάξουν ένα θέμα "Υδραυλικό τιμόνι Ξάνθια" να μεταφέρουν τα τελευταία σχόλια εκεί.....)
:cool:
 

xantiamanolis

Member
Εγγραφή
7 Δεκεμβρίου 2012
Μηνύματα
2.734
Reaction score
4.014
Πόντοι
827
Age
50
Περιοχή
Πρεβεζα
με ανησυχει αυτο γιατι να τρεμει.... τρεμουλο οπως εγω το κατακαβαινω σημαινει στιγμιαια διακοπη πιεσης πριν πρεσσαρετε την σωληνα μηπως φυσηξατε τα μεταλικα σωληνακια? εκτος και αν κατα τπ πρεσσαριασμα αυτη η αντεπιστροφη μπιλια πιεστηκε πολυ ελαφρως και κανει ισως καποια διακοπη πιεσης....
 

zach8

Member
Εγγραφή
13 Δεκεμβρίου 2021
Μηνύματα
264
Reaction score
401
Πόντοι
307
Age
50
Πάντως το παλιό μαρκούτσι δεν είχε μέσα τίποτα απολύτως



Μια ερώτηση έκανα ξανά στον μαρκουτσά, αν παρατήρησε κάτι μέσα στα μεταλλικά ακροφύσια πριν να βάλει το νέο μαρκούτσι, και με είπε πως δεν είχε κάτι μέσα, και παρεμπιπτόντως, τον ρώτησα αν έχει συναντήσει σε άλλα υδρ. τιμόνια κάποιο στραγγαλιστικό στη σωλήνα, και με είπε πως έχει συναντήσει άλλους σωλήνες να έχουν μέσα στραγγαλιστικά, όχι όμως βαλβίδες. Προφανώς εννοούσε στενώσεις, όπως φαίνεται στην τομή πιο πάνω.
Σήμερα δοκίμασα να λασκάρω λίγο το ρακοράκι στην αντλία, μπας και ήθελε καμιά εξαέρωση ΚΑΙ από εκεί, και μετά σήκωσα τ'αμάξι στο τέρμα, το τακάρισα, και με τον κινητήρα να δουλεύει, έκανα το τιμόνι απ'άκρη σ'άκρη δέκα φορές, μπας και γίνει τίποτα. Παρατήρησα πως αυτή τη φορά (με τις ρόδες να κρέμονται=άφορτες) ο κραδασμός ήταν πιο έντονος όταν γυρνούσα προς τα δεξιά, ενώ πριν, με τις ρόδες στο έδαφος, ήταν πιο έντονος όταν γυρνούσα προς τα αριστερά. Αφού το κατέβασα δοκίμασα ξανά να γυρίσω, και πλέον με τις ρόδες στο έδαφος και στο νορμάλ ύψος, οι κραδασμοί μειώθηκαν, και προς τις δυο κατευθύνσεις. Δεν εξαφανίστηκαν εντελώς όμως. Εμφανίζονται σε κάποια σημεία καθώς γυρίζει το τιμόνι. Ο δε μαρκουτσάς με είπε πως θα φύγουν με τη χρήση. Δε με έπεισε όμως. Θα το παρακολουθήσουμε και θα δούμε.
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
1.650
Reaction score
3.619
Πόντοι
697
Age
50
Μια άποψη θα σου πώ.

Κραδασμούς σε ένα υδραυλικό σύστημα, hydraulic knocks, μπορούν να προκαλέσουν κάποιες συνθήκες.

α. Μαλακό ελατήριο βαλβίδας ανακούφισης, που ανοιγοκλείνει με αποτέλεσμα την μεταβολή της πίεσης. ή πολύ υψηλή πίεση.
β. Στενώσεις που μειώνουν την παροχή / σωστή ταχύτητα ροής.
γ. Κακό υδραυλικό / βρώμες που περιορίζουν τις διατομές στην ροή.
δ. Φθαρμένα στεγανοποιητικά στα σημεία εφαρμογής, πχ έμβολο ώσης.

Στην θέση σου θα προσπαθούσα να εντοπίσω αν ο παλμός αυτός είναι περιοδικός , αιτία α, συνεχής, αίτια β-γ,.

Με φορτισμένους τους τροχούς, το απαιτούμενο έργο απορροφά μέρος του παλμού, χωρίς φορτίο, όλος ο παλμός μεταδίδεται στο κλυκλωμα, και εννοείται στις επιφάνειες εφαρμογής.

Τα μαρκούτσια, τα ελαστικά, δεν εχουν μέσα τους περιοριστικά, μεταβαλόμενες διατομες, κλπ.

Για να παραμένει το κυκλωμα πλήρες, υπάρχουν ανεπίστροφα, αλλά ΠΡΙΝ από την βαλβίδα κατανομής, ( χειριστήριο τιμονιού ), αλλά δεν υπάρχουν από εκεί και πέρα, γιατί δεν θα μπορούσε να εκτονώσει στην αντίστροφη κίνηση.

Η τρόμπα τροφοδοτεί το χειριστήριο ( κατανομέα ) του τιμονιού, και από εκεί ανάλογα με την θέση, τροφοδοτεί την αντίστοιχη πλευρά, δεξιά ή αριστερά. Γυρίζουμε δεξιά, οι θέσεις των βαλβίδων στέλνουν πίεση στην αριστερή πλευρά, και επιτρέπουν επιστροφή από την δεξιά. Αν υπήρχε εκεί ανεπίστρεφο, ΔΕΝ θα μπορούσε να αδειάσει. Κατανοητό ?

Δεν ξέρω τον συγκεκριμένο τύπο αντλίας, μήπως έχει φθορά, ή αν τα ενδιάμεσα στοιχεία έχουν φθορά, και όλα αυτά μεταφράζονται στον παλμό.

Προσπάθησε να κάνεις ένα σχηματικό διάγραμμα και να ελέγξεις ένα - ένα τα στοιχεία.

Να λάβεις υπ' όψιν ότι μιλάμε για κάποιες υψηλές πιέσεις, οπότε προσοχή στα χέρια / μάτια σου.
 

Giorgos_81

Member
Εγγραφή
10 Μαρτίου 2022
Μηνύματα
1.650
Reaction score
3.619
Πόντοι
697
Age
50
Μια ερώτηση έκανα ξανά στον μαρκουτσά, αν παρατήρησε κάτι μέσα στα μεταλλικά ακροφύσια πριν να βάλει το νέο μαρκούτσι, και με είπε πως δεν είχε κάτι μέσα, και παρεμπιπτόντως, τον ρώτησα αν έχει συναντήσει σε άλλα υδρ. τιμόνια κάποιο στραγγαλιστικό στη σωλήνα, και με είπε πως έχει συναντήσει άλλους σωλήνες να έχουν μέσα στραγγαλιστικά, όχι όμως βαλβίδες. Προφανώς εννοούσε στενώσεις, όπως φαίνεται στην τομή πιο πάνω.
Σήμερα δοκίμασα να λασκάρω λίγο το ρακοράκι στην αντλία, μπας και ήθελε καμιά εξαέρωση ΚΑΙ από εκεί, και μετά σήκωσα τ'αμάξι στο τέρμα, το τακάρισα, και με τον κινητήρα να δουλεύει, έκανα το τιμόνι απ'άκρη σ'άκρη δέκα φορές, μπας και γίνει τίποτα. Παρατήρησα πως αυτή τη φορά (με τις ρόδες να κρέμονται=άφορτες) ο κραδασμός ήταν πιο έντονος όταν γυρνούσα προς τα δεξιά, ενώ πριν, με τις ρόδες στο έδαφος, ήταν πιο έντονος όταν γυρνούσα προς τα αριστερά. Αφού το κατέβασα δοκίμασα ξανά να γυρίσω, και πλέον με τις ρόδες στο έδαφος και στο νορμάλ ύψος, οι κραδασμοί μειώθηκαν, και προς τις δυο κατευθύνσεις. Δεν εξαφανίστηκαν εντελώς όμως. Εμφανίζονται σε κάποια σημεία καθώς γυρίζει το τιμόνι. Ο δε μαρκουτσάς με είπε πως θα φύγουν με τη χρήση. Δε με έπεισε όμως. Θα το παρακολουθήσουμε και θα δούμε.
Αυτά που σου είπε ο μαρκουτσάς είναι παπ@ριές. Γιατί ο κραδασμός, παλμός στο υδραυλικό, ΔΕΝ προκαλείται από τα μαρκούτσια που θέλουν ........................ροντάρισμα :dash:

Τα μαρκούτσια, αν είναι fix, έχουν ανάλογα με την διάταξη του κυκλώματος την σωστή διατομή, και συνδέονται σταθερά. Με ανεπίστροφα σε συγκεκριμενα σημεία που είναι σημειωμένα στην συνδεσμολογία. Αλλιώς, έσπασαν τα πάντα.

Αν σε κάποια διάταξη μηχανήματος πχ σε ένα JCB, προσθαφαιρούνται, λόγω αλλαγής εξαρτημάτων, έχουν στα κάπλερ ανεπίστροφα για να μένει το λάδι μέσα. Αλλά, μόλις συνδεθούν, το ανεπίστροφο ακυρώνεται από την θέση του συνδέσμου. Αλλιώς, δεν θα δούλευαν.

Και συνήθως η εξαέρωση σε αυτά τα συστήματα γίνεται αυτόματα από το δοχείο στάθμης, με την λειτουργία. Αν έχουν αέρα, κάνουν έναν θόρυβο, περίπου όμοιο με αυτόν που κανουν όταν πέφτει η στάθμη του λαδιού.
 

Taskos

Member
Εγγραφή
24 Απριλίου 2013
Μηνύματα
1.241
Reaction score
2.959
Πόντοι
697
Age
54
Ερωτήσεις που ζητούν απαντήσεις:
1./ Σφαίρα συσσωρευτή: ακούγονται τα κροταλίσματα κάθε (το λιγότερο) 60 δευτερόλεπτα?
2./ Οι καρδανικοί σύνδεσμοι του τιμονιού είναι γρασσαρισμένοι?
3./ Μήπως αφρίζει το LHM στη δεξαμενή?
4./ Τα σινεμπλόκ στη βάση και στην άκρη του εμβόλου του υδραυλικού κυλίνδρου κρεμαγιέρας είναι ατόφια?
 
Top Bottom