Καλησπέρα και καλώς σας βρήκα. Χαιρετίζω επισης και απο εδω τους γνωστούς απο το GCC , nonos και xantiamanolis. Οταν παλιωσω και εδω μεσα μπορει να ανακαλυψω και άλλους απο το Greek Citroen Club. H Citroen ειναι οντως έρωτας! Ερωτας παθιασμένος που ξεκινησε αρχες της δεκαετιας του 70 καπου στην Αγ.Ζώνης στην Κυψέλη που ειδα παρκαρισμενη μια DS! Xαζεψα με την εξωκοσμη ομορφια της και μετα που μαθαινα σιγα-σιγα για την τεχνολογια της, υποκλιθηκα στους δημιουργους της αλλα και στο παντα ανησυχο και καινοτομο γαλλικό πνεύμα! Η πορεία μετα ειναι χιλιοειπωμένη στο GCC αλλα ας την πουμε και εδω αφου ειμαι πολυ φρέσκος εδω. Η πρώτη Citroen της οικογενειας ηταν μια GSpecial 1015cc Orange Tenere, ναι αυτο το πορτοκαλί χρωμα...Για σοκολατι μεταλλικο τον εστειλε η μητερα τον πατερα να αγορασει και γυρισε με το πορτοκάλι γιατι δεν ειχε αλλο εκτος απο ενα γαλάζιο.... Αυτη η Citroen αντικατεστησε το γερασμενο πρωτο αμαξι της οικογενειας που ηταν ενα μπλε σκουρο Peugeot 403. Θυμαμαι ειχα παει τον πατερα σερνωντας στην αντιπροσωπεια να δει την GS, αφου μεχρι τοτε δεν ηθελε να ακουσει για τα ζημιαρικα γαλλικα και παραλιγο να παρει μια Ford Cortina 1300...Οταν ομως πρωτοαντικρυσε το μικρο γαλλικο διαστημοπλοιο , ο ερωτας ηταν κεραυνοβολος! Απο τοτε ο πατερας μεχρι να φυγει απο τον ματαιο τουτο κοσμο , μονο Citroen! Η GS εμεινε μαζι μας 15 χρονια, χαριζοντας μας ασφαλεις , ανετες και ατσαλάκωτες διαδρομες αλλα και δυο υπεροχα road trips σε ανατολικη και δυτικη Ευρωπη τα ετη 1977 και 1978! Ακολουθησαν μια BX, μια Xsara και τελος ενα C3. Το 1987 με την πρωτη μου δουλεια και τα πρωτα λεφτα αγορασα το πρωτο δικο μου αυτοκινητο αφου ειχα οδηγησει αρκετα τα υδροπνευματικα του πατερα. Ηταν ενα Visa Special 652cc μεταχειρισμενο και φρεσκοβαμμενο κατακκοκινο που αγοραστηκε με δοσεις απο τον τοτε μαντρά Χανιαδακη σε ενα μικρο μαγαζι στα Σεπολια. Η πρώτη μου Citroen! Ποση κρυφή χαρά και ποσες ομορφες διαδρομες μεχρι που ανακαλυψαμε οτι ηταν σαπακι... Δοθηκε γρηγορα (μετα απο εναμιση χρονο) για την αγορα κατι ασφαλεστερου. Ηταν ενα ασημενιο μικρο ΑΧ 1,0 μεταχειρισμενο αλλα ελληνικο χωρις σκουριες. Περασαμε ομορφα μαζι πεντε χρονια και μετα ηρθε ο θεσμος της αποσυρσης. Αγοραστηκε παλι απο τον Χανιαδακη μια καινουργια ΖΧ 1.4i Avantage σε χρωμα λαδι-γκρι. Καναμε ομορφα ταξιδια μαζι και θυμαμαι ακομα την ευελιξια και το στιγμιαιο παιχνιδισμα της ουρας στις γρηγορες στροφες ελέω παθητικης τετραδιεύθυνσης! Μετα 7 χρονια και καθως μεγαλωνα και ενοιωθα την αναγκη για κατι πιο κυριλέ ηρθε η ωρα της αρχοντικής Xsara 1.6 Exclusive με τον πολυτελη της διακοσμο και τη στιβαρη κατασκευη της. Περασαμε ωραια και με δαύτη 8 χρονια χωρις προβλήματα, με ταξιδια αξεχαστα με φιλους , παρέες και ερωτες...Η αλλοτρίωση ομως της Citroen απο την μαμά Peugeot ηταν πλεον εμφανής και ανησυχητική. Και τοτε, ως εκ θαύματος εγένετο C4! Hatchback και Coupe! Επιτέλους μια Citroen που εμοιαζε με Citroen! ......Σε ολα εκτος της ανάρτησης....Πισω λέει...ημιάκαμπτος...Μετα την Xsara λοιπον αγοράσθηκε μια 5πορτη 1.6 Exclusive σε σιέλ μεταλλικο (Gris Iceland) με τα βελουδα της , τα αλκαντάρα της, τα bi-xenon της και τις ομορφες 17άρες ζαντες της που σε συνδυασμο με τη σφιχτη αναρτηση και τον πισω αξονα φροντιζαν να με κρατουν ξυπνιο με τα κοπανηματα και τα ταρακουνήματα στους καροδρομους της Αθηνας. Ευτυχως ειχε πολυ ταξιδιαρικο χαρακτηρα στον ανοιχτο δρομο οποτε τουλαχιστον σε μακρινες διαδρομες την χαιρομουνα! Περασαμε 8 χρονια μαζι με χαρες και λυπες και σε μια τυχαια επισκεψη πριν 5 χρονια στην Ωμεγα αντικρυσα τον νεο γεροντοέρωτα! Μια DS4 1.6vti Gris Shark που καθοταν 2 χρονια στη βιτρινα και δεν την ηθελε κανενας γιατι δεν ηταν diesel... Tην εδιναν και 3500 χιλιαρικα πιο φθηνα σε προσφορα οποτε εγιναν συντομα τα χαρτια της αγορας και της ανταλλαγης με την C4. Περνάω ομορφα με την DS4. Eιναι ενα ομορφο και σπανιο αυτοκινητο που σου φτιαχνει τη διαθεση μονο βλεποντας το. Ειναι αρκετα ποιοτικο και στιβαρο, με ιδιαιτερα στοιχεια πολυτελειας, προσεγμενη συναρμογη καμπινας και υλικα απο το πανω ραφι. Ταξιδευει ανετα και ευθυβολα στην εθνικη οδο με ασφαλεια και σχετικη οικονομια, εχει χωρους για 4-5 και ικανοποιητικο χωρο αποσκευων. Μεσα στην πολη και στους ασχημους δρομους ομως ταλαιπωρει και ταλαιπωρειται με τις πανεμορφες 18άρες ζαντες του και τα χαμηλοπροφιλα 225/45 λαστιχα του. Αυτη η γαλλιδα ειναι φτιαγμενη για να βολταρει σβέλτα και με περισσειο στυλ στην Promenade des Anglaise της Νικαιας η για ψωνια στο Monaco...Μην με παρετε για ψωνιο, πλακα κάνω! Νομιζω αν τα καταφερω θα γερασω μαζι της...Απωθημενο στο πισω μερος του μυαλου ενα road trip Ιταλια-Γαλλια με τη μικρη θεά! Υγεια να εχουμε και μπορει να το κανουμε καποια στιγμη με καλη παρεα... Κλεινοντας να μην ξεχασω να αναφερω τα αμαξια της αδερφης μου αφου την εκανα και αυτην γαλλοφιλη... Ενα ΑΧ 1.1 Smart Sport του 1996 με 105000km που εκτελει πλέον χρεη αστικων μετακινησεων και μεταφορα του ανηψιου απο/προς τον παιδικο σταθμο και ενα υπεροχο σοκολατι Peugeot 308cc με γκρι-μπεζ δερματα για ταξιδια του ζευγους με τον μικρο! Καλο Πασχα σε ολους με υγεια και ευχαριστες διαδρομες με τις γαλλιδες σας. Ξεχασα να αναφερω οτι δυστυχως και μονο λογω οικονομικων δεν εχω και δεν μπορω να εχω μια κλασσικη Citroen. Θα μου αρεσε πλεον σημερα ενα καλοδιατηρημενο 2CV για αστικες μετακινησεις και σιγουρα ειναι απωθημενο , μια βολτα με μια CX, μια DS και μια SM!