Georges Regembeau

H Citroen ήταν για πολλές δεκαετίες η εμπροσθοφυλακή της παγκόσμιας αυτοκίνησης σε θέματα οδικής συμπεριφοράς, σχεδιασμού και τεχνολογίας. Ό,τι συνέβαινε στους ουρανούς με την εξέλιξη των αεροσκαφών για ένα ασφαλές, άνετο και γρήγορο αεροπορικό ταξίδι, το ίδιο πραγματοποιούσε παράλληλα και η αγαπημένη μας εταιρεία στο έδαφος. Αυτή η πορεία φουτουρισμού και εφεύρεσης στην υπηρεσία του αυτοκινητιστή και της οικογένειάς του συχνά, όμως, χαρακτηριζόταν και από τις γνωστές μας ιδιοσυγκρασίες και "παραξενιές" που άλλοτε τις θεωρούμε κομμάτι της ιδιαιτερότητας των Citroen και άλλοτε μας βγάζουν εκτός εαυτού! Και αυτό ήλθε να διορθώσει αυτός ο υπέροχος μηχανικός, ο οποίος με το δικό του ατελιέ (και άρα δρώντας ελεύθερα από μάνατζερ, οικονομικούς διαχειριστές, κ.λ.π.) προσπάθησε να διορθώσει αυτές τις ιδιοσυγκρασίες και να μετατρέψει αρκετές από τις αγαπημένες μας Citroen σε εντελώς ονειρικά κατασκευάσματα... Γνωρίζουμε ότι η ¨φτέρνα του Αχιλλέα" στις Citroen ήταν τις περισσότερες φορές ο κινητήρας και ταυτόχρονα, τα πλαίσιά τους και οι αναρτήσεις τους μπορούσαν να αντέξουν πολύ μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις...

Γεννήθηκε το 1920 και από την εφηβική ηλικία έδειξε την αξία του ως μηχανικός, φτιάχνοντας από τρακτέρ, έως και μία μηχανή στρώσης σκυροδέματος! Πολύ νωρίς κέρδισε χρήματα με τα οποία αγόρασε μία 6κύλινδρη Traction Avant, για την οποία στο τέλος έφτιαξε 6τάχυτο κιβώτιο (τη δεκαετία του '40!) και βελτίωσε τον κινητήρα της με κομπρέσσορα, δίνοντας στο αυτοκίνητο τελική ταχύτητα 212 χλμ/ώρα! Συνέχισε με DS, βελτιώνοντας κυλινδροκεφαλές, συστήματα εισαγωγής και φτιάχνοντας για αυτές ένα νέο 5τάχυτο κιβώτιο. Κάποιες από αυτές έπιαναν τα 230 χλμ/ώρα και είχαν φοβερή οικονομία ταυτόχρονα, κυρίως χάρη στο νέο κιβώτιο με τις μακρύτερες σχέσεις.

Και ερχόμαστε στην SM! Μετά την πετρελαϊκή κρίση του '74, η οποία συνέβαλλε πολύ στην "εξαφάνιση" της SM, η ανάγκη για περισσότερη οικονομία τον έκανε να φτιάξει την πρώτη SM Diesel! Το είχε κάνει και πρωτύτερα με 2λιτρους κινητήρες στην DS και τώρα, έφτιαξε αρχικά έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό με 88 άλογα. Ακολούθησαν 6κύλινδροι turbo diesel, 2.6 λίτρων (χρησιμοποιώντας τη βάση του βενζινοκίνητου 6κύλινδρου!), φτάνοντας τα 180 άλογα (τη δεκαετία του '70!) με απίστευτη οικονομία και επιδόσεις, πάντα με την αρωγή του δικής του επινόησης και κατασκευής 6τάχυτου κιβωτίου.

Και ερχόμαστε σε αυτό που ήταν το όνειρό του, το καλύτερο αυτοκίνητο του κόσμου! Κατανόησε όσο κανένας άλλος τις βασικές αδυναμίες του V6 κινητήρα του Giulio Alfieri στο χρονισμό της αλυσίδας χρονισμού, στο στροφαλοφόρο, στις βαλβίδες, κ.λ.π. Έτσι, χρησιμοποιώντας ταυτόχρονα και καλύτερης ποιότητας μέταλλο στις κυλινδροκεφαλές τον βελτίωσε σε τέτοιο βαθμό, ώστε η ιπποδύναμη να αυξηθεί στα 240 άλογα στο χαμηλότερο επίπεδο βελτίωσης (έφτασε και τα 300!), χωρίς υπετροφοδότηση, με λίγο καλύτερη ροπή η οποία, όμως, αποδιδόταν πλέον χαμηλότερα. Πάντα με το 6τάχυτο κιβώτιο... Η ταχύτητα ξεπερνούσε τα 250 χιλιόμετρα την ώρα πλέον και τα 0-100 έρχονταν πολύ κάτω από 7 δευτερόλεπτα (κοντά στα 6...). Και όλες του οι μηχανές είχαν απαράμιλλη αξιοπιστία! Ήταν τέτοια η ιδιοφυία του και η ποιότητα της δουλειάς του που ο ίδιος ο Giulio Alfieri τον επισκέφθηκε κάπου στα τέλη της δεκαετίας του '90 μαζί με τη γυναίκα του για να τον τιμήσει! Συνεχίζει πλέον ο γιός του Patrick το έργο του, δουλεύοντας μόνος του, χωρίς φανφάρες, φανταχτερές ιστοσελίδες και "κοινωνικά μέσα δικτύωσης"...

ib0srg21.jpg
ie0nho99.jpg
hqdefault.jpg
images.jpeg
img-6090336c63.jpg
38.jpg
039.jpg
garage-Regembeau.jpg
s4020022.jpg
031.jpg
038.jpg
 

Comments

#3
H Citroen ήταν για πολλές δεκαετίες η εμπροσθοφυλακή της παγκόσμιας αυτοκίνησης σε θέματα οδικής συμπεριφοράς, σχεδιασμού και τεχνολογίας. Ό,τι συνέβαινε στους ουρανούς με την εξέλιξη των αεροσκαφών για ένα ασφαλές, άνετο και γρήγορο αεροπορικό ταξίδι, το ίδιο πραγματοποιούσε παράλληλα και η αγαπημένη μας εταιρεία στο έδαφος. Αυτή η πορεία φουτουρισμού και εφεύρεσης στην υπηρεσία του αυτοκινητιστή και της οικογένειάς του συχνά, όμως, χαρακτηριζόταν και από τις γνωστές μας ιδιοσυγκρασίες και "παραξενιές" που άλλοτε τις θεωρούμε κομμάτι της ιδιαιτερότητας των Citroen και άλλοτε μας βγάζουν εκτός εαυτού! Και αυτό ήλθε να διορθώσει αυτός ο υπέροχος μηχανικός, ο οποίος με το δικό του ατελιέ (και άρα δρώντας ελεύθερα από μάνατζερ, οικονομικούς διαχειριστές, κ.λ.π.) προσπάθησε να διορθώσει αυτές τις ιδιοσυγκρασίες και να μετατρέψει αρκετές από τις αγαπημένες μας Citroen σε εντελώς ονειρικά κατασκευάσματα... Γνωρίζουμε ότι η ¨φτέρνα του Αχιλλέα" στις Citroen ήταν τις περισσότερες φορές ο κινητήρας και ταυτόχρονα, τα πλαίσιά τους και οι αναρτήσεις τους μπορούσαν να αντέξουν πολύ μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις...

Γεννήθηκε το 1920 και από την εφηβική ηλικία έδειξε την αξία του ως μηχανικός, φτιάχνοντας από τρακτέρ, έως και μία μηχανή στρώσης σκυροδέματος! Πολύ νωρίς κέρδισε χρήματα με τα οποία αγόρασε μία 6κύλινδρη Traction Avant, για την οποία στο τέλος έφτιαξε 6τάχυτο κιβώτιο (τη δεκαετία του '40!) και βελτίωσε τον κινητήρα της με κομπρέσσορα, δίνοντας στο αυτοκίνητο τελική ταχύτητα 212 χλμ/ώρα! Συνέχισε με DS, βελτιώνοντας κυλινδροκεφαλές, συστήματα εισαγωγής και φτιάχνοντας για αυτές ένα νέο 5τάχυτο κιβώτιο. Κάποιες από αυτές έπιαναν τα 230 χλμ/ώρα και είχαν φοβερή οικονομία ταυτόχρονα, κυρίως χάρη στο νέο κιβώτιο με τις μακρύτερες σχέσεις.

Και ερχόμαστε στην SM! Μετά την πετρελαϊκή κρίση του '74, η οποία συνέβαλλε πολύ στην "εξαφάνιση" της SM, η ανάγκη για περισσότερη οικονομία τον έκανε να φτιάξει την πρώτη SM Diesel! Το είχε κάνει και πρωτύτερα με 2λιτρους κινητήρες στην DS και τώρα, έφτιαξε αρχικά έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό με 88 άλογα. Ακολούθησαν 6κύλινδροι turbo diesel, 2.6 λίτρων (χρησιμοποιώντας τη βάση του βενζινοκίνητου 6κύλινδρου!), φτάνοντας τα 180 άλογα (τη δεκαετία του '70!) με απίστευτη οικονομία και επιδόσεις, πάντα με την αρωγή του δικής του επινόησης και κατασκευής 6τάχυτου κιβωτίου.

Και ερχόμαστε σε αυτό που ήταν το όνειρό του, το καλύτερο αυτοκίνητο του κόσμου! Κατανόησε όσο κανένας άλλος τις βασικές αδυναμίες του V6 κινητήρα του Giulio Alfieri στο χρονισμό της αλυσίδας χρονισμού, στο στροφαλοφόρο, στις βαλβίδες, κ.λ.π. Έτσι, χρησιμοποιώντας ταυτόχρονα και καλύτερης ποιότητας μέταλλο στις κυλινδροκεφαλές τον βελτίωσε σε τέτοιο βαθμό, ώστε η ιπποδύναμη να αυξηθεί στα 240 άλογα στο χαμηλότερο επίπεδο βελτίωσης (έφτασε και τα 300!), χωρίς υπετροφοδότηση, με λίγο καλύτερη ροπή η οποία, όμως, αποδιδόταν πλέον χαμηλότερα. Πάντα με το 6τάχυτο κιβώτιο... Η ταχύτητα ξεπερνούσε τα 250 χιλιόμετρα την ώρα πλέον και τα 0-100 έρχονταν πολύ κάτω από 7 δευτερόλεπτα (κοντά στα 6...). Και όλες του οι μηχανές είχαν απαράμιλλη αξιοπιστία! Ήταν τέτοια η ιδιοφυία του και η ποιότητα της δουλειάς του που ο ίδιος ο Giulio Alfieri τον επισκέφθηκε κάπου στα τέλη της δεκαετίας του '90 μαζί με τη γυναίκα του για να τον τιμήσει! Συνεχίζει πλέον ο γιός του Patrick το έργο του, δουλεύοντας μόνος του, χωρίς φανφάρες, φανταχτερές ιστοσελίδες και "κοινωνικά μέσα δικτύωσης"...

View attachment 11366 View attachment 11367 View attachment 11368 View attachment 11369 View attachment 11370 View attachment 11372 View attachment 11373 View attachment 11374 View attachment 11377 View attachment 11378 View attachment 11379
Αν αυτός ο άνθρωπος ζούσε σήμερα και ήτανε σε δημιουργική ηλικία, όπως τότε, θα είχε απολυθεί από το group PSA, γιατί το group το διοικεί ο γνωστός Κατακουζίνας. 2 πίσω, 1 εμπρός.
 
#4
Αν αυτός ο άνθρωπος ζούσε σήμερα και ήτανε σε δημιουργική ηλικία, όπως τότε, θα είχε απολυθεί από το group PSA, γιατί το group το διοικεί ο γνωστός Κατακουζίνας. 2 πίσω, 1 εμπρός.
Ακριβώς! Εδώ πέρα μόλις την αγόρασε η Πεzώ απέλυσαν ποιον, τον ίδιο τον Opron!
 
#5
Ούτε που τον ήξερα τον άνθρωπο. Ευχαριστούμε Νίκο που μας τον σύστησες.

Ακολουθούν και κάποια σχετικά Videos μόνο για γαλλόφωνους:

Georges Regembeau et la CITROËN SM


Citroën SM et DS, TA 15CV six Interview Georges Regembeau en 1991

Τα βλέπουμε και χωρίς να ξέρουμε γαλλικά. Εξάλλου λίγο πολύ μετά από τόσα χρόνια υδρό-citroen είμαστε λίγο ¨γαλλάκια¨.
 
#6
Αν αυτός ο άνθρωπος ζούσε σήμερα και ήτανε σε δημιουργική ηλικία, όπως τότε, θα είχε απολυθεί από το group PSA, γιατί το group το διοικεί ο γνωστός Κατακουζίνας. 2 πίσω, 1 εμπρός.
Ήταν κάποτε υπάλληλος στην Citroen; Sorry γιατί δεν το κατάλαβα.
 
#7
Ήταν κάποτε υπάλληλος στην Citroen; Sorry γιατί δεν το κατάλαβα.
Όχι! Ήταν ελεύθερος επαγγελματίας. Απλώς φαντάζομαι ότι το πνεύμα της απάντησης είναι εάν ένα τόσο δημιουργικό πνεύμα δούλευε για τη Citroen. Αλλά όπως είπα και στο κείμενο, το γεγονός ότι δε δούλευε για την επίσημη Citroen ίσως να είναι και αυτό που του έδωσε αυτόν τον αέρα ελευθερίας να κάνει αυτό που ήταν ικανός να κάνει.
 
#8
Όχι! Ήταν ελεύθερος επαγγελματίας. Απλώς φαντάζομαι ότι το πνεύμα της απάντησης είναι εάν ένα τόσο δημιουργικό πνεύμα δούλευε για τη Citroen. Αλλά όπως είπα και στο κείμενο, το γεγονός ότι δε δούλευε για την επίσημη Citroen ίσως να είναι και αυτό που του έδωσε αυτόν τον αέρα ελευθερίας να κάνει αυτό που ήταν ικανός να κάνει.
Αυτό ακριβώς καταλαβαίνω και εγώ. Συν της άλλης δεν νομίζω η Citroën να ενδιαφερόταν για την, κατά την γνώμη μου εκπληκτική δουλειά του G.R., γιατί πολύ απλά δεν την απασχολούσαν οι επιδόσεις.
 
#9
Αυτό ακριβώς καταλαβαίνω και εγώ. Συν της άλλης δεν νομίζω η Citroën να ενδιαφερόταν για την, κατά την γνώμη μου εκπληκτική δουλειά του G.R., γιατί πολύ απλά δεν την απασχολούσαν οι επιδόσεις.
Θα μπορούσε όμως να αξιοποιήσει τη δουλειά του και να μπει και στο χώρο των επιδόσεων...
 
#11
Ήταν κάποτε υπάλληλος στην Citroen; Sorry γιατί δεν το κατάλαβα.
Ήταν δεν ήταν, το πνεύμα του ταίριαζε στη citroen της εποχής.Άν δεν υπήρχε η πετρελαική κρίση δεν ξέρουμε τι μπορούσε να γίνει, πχ. κινητήρες CX. Άλλοι σχεδιάστηκαν και άλλοι τοποθετήθηκαν. Η SM σταμάτησε να παράγεται.Όσο για τη μετά του '74 citroen βλέπουμε τ' αποτελέσματα εδώ και μια 15ετία περίπου. Παρέδωσε πνεύμα.
 
Top Bottom