Citroen XM, γενική συζήτηση

Συζήτηση στο φόρουμ 'Citroën XM' που ξεκίνησε από το μέλος CX II_Prestige, στις 31 Μαρτίου 2017.

Watchers:
This thread is being watched by 4 users.
  1. CX II_Prestige
    Offline

    CX II_Prestige Member

    Εγγραφή:
    18 Οκτωβρίου 2014
    Μηνύματα:
    2.830
    Likes:
    5.738
    Trophy Points:
    138
    'ελειπε, το συγκεκριμένο, θέμα

    Θα ανεβασω κάποιες δοκιμές, για αρχή
     

    Attached Files:

    Nikephoros and Pierre Boulanger like this.
  2. CX II_Prestige
    Offline

    CX II_Prestige Member

    Εγγραφή:
    18 Οκτωβρίου 2014
    Μηνύματα:
    2.830
    Likes:
    5.738
    Trophy Points:
    138
    v6


    2.1 diesel



    ΔΟΚΙΜΕΣ
     
    nonos, Nikephoros and ami8_gs_ds_bx like this.
  3. CX II_Prestige
    Offline

    CX II_Prestige Member

    Εγγραφή:
    18 Οκτωβρίου 2014
    Μηνύματα:
    2.830
    Likes:
    5.738
    Trophy Points:
    138
    citrobella and Nikephoros like this.
  4. CX II_Prestige
    Offline

    CX II_Prestige Member

    Εγγραφή:
    18 Οκτωβρίου 2014
    Μηνύματα:
    2.830
    Likes:
    5.738
    Trophy Points:
    138

    paaroysiash, 1989
     
    citrobella and ami8_gs_ds_bx like this.
  5. CX II_Prestige
    Offline

    CX II_Prestige Member

    Εγγραφή:
    18 Οκτωβρίου 2014
    Μηνύματα:
    2.830
    Likes:
    5.738
    Trophy Points:
    138
    Από τους 4τ, 1993

    Citroen XM 2.0 Turbo CT

    ΤΟΥΡΜΠΟ «ΛΑΪΤ»

    Με μια έξυπνη επιλογή στον κινητήρα, η Σιτροέν προσφέρει τη ναυαρχίδα της
    στην «προσιτή» κατηγορία των 2000 κ.εκ. με τα πλεονεκτήματα ενός
    μεγαλύτερου κινητήρα.

    H ΜΟΔΑ της εποχής για την αύξηση της ισχύος των κινητήρων χωρίς αύξηση της
    χωρητικότητάς τους είναι οι πολυβάλβιδες κυλινδροκεφαλές. Μια λύση που
    φαίνεται προς το παρόν να επικρατεί των υπερσυμπιεστών, παρά το γεγονός ότι
    δεν παρουσιάζει μεγαλύτερα πλεονεκτήματα από εκείνους. Γιατί μπορεί μεν να
    έχει μικρότερο κόστος, αλλά δίνει και μικρότερη ισχύ σε σχέση με τους
    υπερσυμπιεστές (εκτός αν χρησιμοποιηθούν «εξωτικές» λύσεις, με μεταβλητό
    χρονισμό των βαλβίδων ή μεταβλητό μήκος των αυλών εισαγωγής οπότε όμως το
    πλεονέκτημα του κόστους εξανεμίζεται). Το θέμα είναι ότι οι υπερσυμπιεστές
    ταυτίστηκαν σχεδόν με τα αυτοκίνητα με σπορ χαρακτηριστικά κι έτσι ήταν
    ευκολότερο για τους Ιάπωνες, που προώθησαν τη λύση των πολλών βαλβίδων, να
    την κάνουν αποδεκτή από τους καταναλωτές για τα οικογενειακά αυτοκίνητα.
    Βεβαίως οι υπερσυμπιεστές παρουσιάζουν πολλά πλεονεκτήματα για αγωνιστική
    χρήση, αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν μπορούν να προσφέρουν ιδιαίτερα
    ενδιαφέρουσες λύσεις αν χρησιμοποιηθούν με πιο «οικογενειακούς» στόχους.
    Λίγοι κατασκευαστές προσπάθησαν ποτέ κάτι τέτοιο (ας όψεται η ανάγκη
    εντυπωσιασμού των καταναλωτών με τεράστιες αποδόσεις από μικρούς κινητήρες)
    κι ακόμα πιο λίγοι το επιχειρούν σήμερα. Ένας απ? αυτούς είναι η Σιτροέν,
    που εδώ και ένα χρόνο προσφέρει τη δίλιτρη XM και σε υπερτροφοδοτούμενη
    έκδοση.
    Το αυτοκίνητο αυτό φοράει τον ίδιο κινητήρα με τις «τετράγωνες» διαστάσεις
    κυλίνδρων που χρησιμοποιείται και στην ατμοσφαιρική έκδοση της XM, καθώς
    και στην Ξαντιά και τη ZX στον οποίο, για την περίσταση, έχει τοποθετηθεί
    ένας υπερσυμπιεστής χαμηλής πίεσης. Το πλεονέκτημα αυτής της λύσης είναι
    ότι αυξάνει μεν η ισχύς του κινητήρα, δεν χρειάζεται όμως πολύπλοκη
    κατασκευή με εναλλάκτη ψύξης του αέρα («ιντερκούλερ»), ενώ μειώνεται
    σημαντικά η γνωστή καθυστέρηση απόκρισης των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων
    και δίνεται η δυνατότητα για καλύτερα ελεγχόμενες και πιο ομαλές καμπύλες
    ροπής και ισχύος. Έτσι αυτές μπορούν να είναι σχεδόν απόλυτα επίπεδες και η
    ισχύς με τη ροπή να μην αποδίδουν τη μέγιστη τιμή τους σ? ένα συγκεκριμένο
    αριθμό στροφών, αλλά να παραμένουν σταθερές σε ολόκληρη περιοχή στροφών!
    Κάτι που μόνο σε ένα υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα μπορεί να γίνει,
    «παίζοντας» με τη βαλβίδα ανακούφισης (wastegate).
    Τελικά λοιπόν, το αυτοκίνητο έχει μεγαλύτερη μεν ισχύ από την ατμοσφαιρική
    έκδοση -145 ίππους που αποδίδονται μόλις στις 4400 και παραμένουν σταθεροί
    ώς τις 6200 σ.α.λ. Όχι τόσο όμως όσο θα μπορούσε κανείς να πετύχει από έναν
    κινητήρα τούρμπο, αλλά πιο κοντά σ? αυτό που θα περιμέναμε από ένα
    16βάλβιδο κινητήρα (άλλωστε ο ίδιος κινητήρας σε 16βάλβιδη έκδοση στην
    Ξαντιά και τη ZX αποδίδει 155 ίππους). Από την άλλη πλευρά, έχει μια
    τεράστια ροπή (23 Kg.m) που για την παραγωγή της από ατμοσφαιρικό κινητήρα
    θα χρειάζονταν τουλάχιστον 2500 κ.εκ., η οποία μάλιστα αποδίδεται σε
    εξαιρετικά χαμηλό αριθμό στροφών, στις 2200 και παραμένει σταθερή μέχρι τις
    4400, κάτι που θα ήταν αδύνατο με ένα 16βάλβιδο κινητήρα.
    Κατά τα άλλα η XM τούρμπο δεν διαφέρει από τις υπόλοιπες XM που κατά
    καιρούς έχουμε οδηγήσει, έχοντας την υδροπνευματική ανάρτηση «Ιντρακτίβ»,
    στην οποία τα σύνολα ελατηρίων-αμορτισέρ έχουν αντικατασταθεί από τις
    γνωστές «σφαίρες» λαδιού-αζώτου (3 σε κάθε άξονα). Το σύστημα συμπληρώνεται
    με γόνατα, ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός και υστερούντες
    βραχίονες και αντιστρεπτική ράβδο πίσω, ενώ υπάρχουν δύο δυνατότητες
    ρύθμισής του, η «νορμάλ» και η «σπορ».
    Το σύστημα διεύθυνσης είναι υδραυλικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα, ενώ τα
    φρένα είναι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και απλοί δίσκοι πίσω με στάνταρ
    σύστημα ABS.
    Το εσωτερικό του αυτοκινήτου χαρακτηρίζεται από τους αχανείς του χώρους,
    όπου 4 ή 5 μεγαλόσωμοι επιβάτες κάθονται... σταυροπόδι αν θέλουν, ενώ πολύ
    μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών. Εκεί που το αυτοκίνητο θυμίζει ότι
    ανήκει στην προηγούμενη γενιά των Σιτροέν είναι στον τομέα της εργονομίας.
    H θέση οδήγησης, παρά το αναπαυτικό κάθισμα με τις πολλές -ηλεκτρικές-
    ρυθμίσεις και το προς δύο κατευθύνσεις ρυθμιζόμενο τιμόνι δεν είναι τέλεια
    γιατί το ταμπλό είναι υπερβολικά χαμηλό. Επίσης, η ορατότητα προς τα έξω
    δεν είναι η καλύτερη δυνατή, ενώ ο δεξιός εξωτερικός καθρέφτης μισοκρύβεται
    πίσω από την αντίστοιχη κολόνα. O πίνακας οργάνων πάντως είναι πλήρης και ο
    εξοπλισμός πραγματικά πλούσιος, περιλαμβάνοντας, εκτός από τα ηλεκτρικά
    παράθυρα εμπρός-πίσω, τις ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές με τηλεχειριστήριο,
    τους ηλεκτρικούς εξωτερικούς καθρέφτες και τους προβολείς ομίχλης, ακόμα
    και κλιματισμό, υπολογιστή ταξιδιού και ραδιοκασετόφωνο με χειριστήρια στο
    τιμόνι. Την πολυτελή εικόνα του εσωτερικού συμπληρώνει ο πλούσιος διάκοσμος
    με τις δερμάτινες ταπετσαρίες, ενώ σημαντική βελτίωση έχει γίνει και στην
    ποιότητα κατασκευής.

    ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

    Τα πλεονεκτήματα των επιλογών που έχουν γίνει για την τροφοδοσία του
    κινητήρα δεν είναι θεωρητικά αλλά επιβεβαιώνονται και στην πράξη. O
    υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας παραγματικά μας εντυπωσίασε. Όχι σαν τούρμπο,
    με την έννοια ότι δεν δίνει την τεράστια ισχύ που έχουμε συνηθίσει από τους
    υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες κάποιων «σπορτίφ» μοντέλων, αλλά σαν
    φιλοσοφία για την κίνηση ενός μεγάλου αυτοκινήτου με χαρακτήρα «πρεστίζ». O
    συγκεκριμένος κινητήρας λοιπόν, με τη χαμηλή υπερσυμπίεση, τον
    υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας και τον ηλεκτρονικό έλεγχο της βαλβίδας
    ανακούφισης, έχει πολύ ομαλή λειτουργία, δίνει αρκετή ροπή σε μεγάλη
    περιοχή στροφών και παρουσιάζει πολύ μικρή καθυστέρηση απόκρισης αλλά και
    ομαλή επιτάχυνση, χωρίς το «ξέσπασμα» στο οποίο μας έχουν συνηθίσει οι
    υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες. Μόνο πολύ χαμηλά, κάτω από τις 2000 σ.α.λ.
    παρατηρείται κάποια έλλειψη ροπής, και πάλι όμως δεν είναι ανάλογη μ? αυτήν
    των πολυβάλβιδων κινητήρων, αφού άλλωστε και η σχέση συμπίεσης του κινητήρα
    δεν είναι μειωμένη, όπως συνήθως συμβαίνει στα τούρμπο, λόγω του χαμηλού
    βαθμού υπερτροφοδοσίας του.
    Έτσι τελικά η XM των 1400 κιλών καταφέρνει να κινείται με αρκετά γρήγορους
    ρυθμούς αν το θελήσεις, αλλά και να είναι πολύ εύχρηστη και ξεκούραστη αν
    κινείσαι πιο ήρεμα, χάρη στην πολύ καλή ελαστικότητα του κινητήρα της, που
    μεταφράζεται σε πολύ καλές επιταχύνσεις εν κινήσει. Με τη γλώσσα των
    αριθμών, η XM τούρμπο επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 10,3΄΄ και καλύπτει
    το χιλιόμετρο από στάση σε 31,8΄΄. Αυτοκίνητο της ίδιας κατηγορίας και
    αντίστοιχης φιλοσοφίας, με δίλιτρο κινητήρα με χαμηλή υπερσυμπίεση, είναι
    το Σάαμπ 9000 Εκοπάουερ, που χρειάζεται αντίστοιχα 10΄΄ και 31,3΄΄. Αν οι
    επιταχύνσεις από στάση όμως είναι περίπου ισοδύναμες, με ελαφρά υπεροχή του
    Σάαμπ, εν κινήσει η υπεροχή της XM είναι απόλυτη. Έτσι, για το εικονικό μας
    «προσπέρασμα» από 80 ώς 110 χλμ./ώρα η XM χρειάζεται 4,8΄΄ με 3η και 6΄΄ με
    4η, ενώ το 9000 Εκοπάουερ χρειάζεται αντίστοιχα 5,7΄΄ και 9,8΄΄. Ακόμα και
    στις χαμηλές στροφές η XM τα καταφέρνει πολύ καλύτερα επιταχύνοντας, για
    παράδειγμα, από 40 ώς 60 χλμ./ώρα με 4η σε 5΄΄ αντί για 8,7΄΄ του Σάαμπ.
    Εκεί που η XM δεν τα καταφέρνει το ίδιο καλά είναι στον τομέα της
    κατανάλωσης, που είναι αυξημένη. H μέση τιμή της στη διάρκεια της δοκιμής
    μας ήταν 15,25 λίτρα/100 χλμ., ενώ η αντίστοιχη τιμή για το 9000 Εκοπάουερ
    ήταν 13,06 λίτρα/100 χλμ.
    Κατά τα άλλα, η XM έχει διατηρήσει εκείνα τα στοιχεία που χαρακτήριζαν όλες
    τις εκδόσεις της, δηλαδή ένα συνδυασμό εξαιρετική οδικής συμπεριφοράς και
    κορυφαίας άνεσης. Το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά σταθερό στην ευθεία και
    στρίβει «σαν τρένο» στις στροφές, χωρίς να αιφνιδιάζει ποτέ τον οδηγό. H
    ημιενεργητική ανάρτηση «Ιντρακτίβ» δεν αφήνει το αμάξωμα να γέρνει όταν
    στρίβει ούτε να «πλέει» στις συνεχείς ανωμαλίες και στο όριο της πρόσφυσης
    (που βρίσκεται πολύ ψηλά) η υποστροφή έρχεται ομαλά και προοδευτικά, χωρίς
    περίεργες αντιδράσεις και χωρίς να μετατρέπεται σε υπερστροφή. Το μοναδικό
    σημείο που δεν μας ικανοποίησε ιδιαίτερα ήταν το κιβώτιο, που δεν είναι
    προσαρμοσμένο για γρήγορη οδήγηση, αφού ο επιλογέας έχει μεγάλες διαδρομές
    και μέτρια αίσθηση, ενώ σφίγγει στις γρήγορες αλλαγές.
    Από την άλλη πλευρά, τα φρένα είναι άψογα, επιβραδύνοντας εκπληκτικά το
    αυτοκίνητο και διατηρώντας αυτή την αποτελεσματικότητα ακόμα και σε πολύ
    σκληρή χρήση. Έτσι, πολύ σπάνια χρειάζεται να καταφύγουν στη βοήθεια του
    (στάνταρ) ABS.
    H μεγάλη Σιτροέν λοιπόν έχει αρχίσει να δείχνει την ηλικία της, τουλάχιστον
    σχεδιαστικά, με το βασικότερο μειονέκτημά της να είναι η μέτρια εργονομία
    και η παράξενη θέση οδήγησης. Από την άλλη πλευρά, διαθέτει ένα πολύ καλό
    (αν και λαίμαργο) κινητήρα και προσφέρει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά της
    ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς και της κορυφαίας άνεσης που ενθουσιάζουν τους
    παραδοσιακούς πελάτες της Σιτροέν. Σε συνδυασμό και με το γεγονός ότι
    προσφέρει τεράστιους χώρους και πλούσιο εξοπλισμό, το αυτοκίνητο έχει
    λοιπόν αρκετά προσόντα για να προσελκύσει τους φανατικούς οπαδούς της
    Σιτροέν, αλλά ίσως και για να δελεάσει κάποιους άλλους που ζητούν κάτι
    διαφορετικό από τα συνηθισμένα._4Τ
     
  6. nonos
    Offline

    nonos Member

    Εγγραφή:
    30 Νοεμβρίου 2012
    Μηνύματα:
    3.061
    Likes:
    5.202
    Trophy Points:
    138
    Περιοχή:
    Δουβλινο
    Αυτη η δοκιμη νομιζω ηταν σα "τσοντα" , στα ψιλα γραμματα του τευχους... Γενικα μετα τη πρωτη δοκιμη-ες δε πολυ ασχοληθηκαν ξανα με το μοντελο. Οπως και δεν εκαναν καν τεστ ουσιαστικα στη δευτερη σειρα της cx.

    Στο τελος του αρθρου φαινεται και η γενικοτερη αδιαφορια απο τοτε της citroen hellas για τα μεγαλυτερα αυτοκινητα της γκαμας. Επρεπε να τους εχουν βαλει τρελο χερι που εγραψαν
    ''το αυτοκίνητο έχει
    λοιπόν αρκετά προσόντα για να προσελκύσει τους φανατικούς οπαδούς της
    Σιτροέν, αλλά ίσως και για να δελεάσει κάποιους άλλους που ζητούν κάτι
    διαφορετικό από τα συνηθισμένα."

    Προβοκατορικο...
     
    Nikephoros and CX II_Prestige like this.
  7. CX II_Prestige
    Offline

    CX II_Prestige Member

    Εγγραφή:
    18 Οκτωβρίου 2014
    Μηνύματα:
    2.830
    Likes:
    5.738
    Trophy Points:
    138
    '85-89 με την τότε φορολογία δεν υπήρχε νομίζω αγοραστικό ενδιαφέρον για τις CX στην Ελλάδα. Ταβάνι της αγοράς ήταν η 316...
    Τωρα για την ΧΜ, έχω τα τεύχη με τις 'πρώτη γνωριμία' και την δοκιμή το '89, αλλά έχι σε ηλεκτρονική μορφή. Γενικά είχαν πολύ καλά σχόλια.
    Νομίζω,ξάλλου, μετά το 96-97, η ΧΜ δεν βρισκόταν καν στις ελληνικές εκθέσεις και την αγόραζεις μόνο Κ.Π.

    Η συγκερκιμένη πάντως δοκιμή, ήταν ουσιαστικά μόνο γιαε να σχολιάσει τον τούρμπο 2.0
     
    Nikephoros likes this.
  8. CX II_Prestige
    Offline

    CX II_Prestige Member

    Εγγραφή:
    18 Οκτωβρίου 2014
    Μηνύματα:
    2.830
    Likes:
    5.738
    Trophy Points:
    138
  9. CX II_Prestige
    Offline

    CX II_Prestige Member

    Εγγραφή:
    18 Οκτωβρίου 2014
    Μηνύματα:
    2.830
    Likes:
    5.738
    Trophy Points:
    138
    The Citroën XM


    In May 1989 the much loved and respectedCXbowed out, after some 15 years in production, to be replaced by another typical top of the range Citroën - the XM.

    Die hard Citroënists could not wait to see if the new car would live up to the Company's reputation for innovative and characterful cars. They were not, indeed are not disappointed.

    Initially the range comprised one body style - a 5-door hatchback. Even the top of the range V6 engined SEi, complete with air-conditioning and climate control, leather seats and electric everything had the same style as the base model; although the range has since been extended in 1991 to include estate cars.

    Some aspects of the CX were carried over to the new car - the rear suspension lay out and the DIRAVI steering (although this has never been fitted to RHD-market models). In many respects the XM is a vastly better built car than its predecessor; the body shell and supporting structure are as good as the best; the quality of finish and proofing against the elements is streets ahead of the CX.

    The XM was originally made available with a choice of five engine options - 2 litre 115 bhp carburettor - 2 litre 130 bhp injection, V6 3 litre 170 bhpinjection, 2.1 litre 83 bhp diesel - 2.1 litre 110 bhp turbo diesel - and three levels of trim.

    Citroen Car Club UK
     
    Last edited by a moderator: 20 Ιουνίου 2017
  10. CX II_Prestige
    Offline

    CX II_Prestige Member

    Εγγραφή:
    18 Οκτωβρίου 2014
    Μηνύματα:
    2.830
    Likes:
    5.738
    Trophy Points:
    138


    ενδιαφέρον, αλλά δεν ξέρω ολλανδικά.

    Θυμάμαι ήταν τεστ αξιοπστίας...
     
    ami8_gs_ds_bx likes this.
  11. Flaminio Bertoni
    Offline

    Flaminio Bertoni Super Moderator

    Εγγραφή:
    13 Νοεμβρίου 2012
    Μηνύματα:
    3.943
    Likes:
    6.989
    Trophy Points:
    138
    Περιοχή:
    Athens Greece
    Χμμμ...τερας αξιοπιστιας η XM
     
  12. CX II_Prestige
    Offline

    CX II_Prestige Member

    Εγγραφή:
    18 Οκτωβρίου 2014
    Μηνύματα:
    2.830
    Likes:
    5.738
    Trophy Points:
    138
    ειδικά αυτές εκεί οι κατασκευασμένες το 89-90... Δεν είχαν ποτέ ηλεκτρικά προβλήματα!(λέμε τώρα)
     
    Flaminio Bertoni likes this.
  13. Flaminio Bertoni
    Offline

    Flaminio Bertoni Super Moderator

    Εγγραφή:
    13 Νοεμβρίου 2012
    Μηνύματα:
    3.943
    Likes:
    6.989
    Trophy Points:
    138
    Περιοχή:
    Athens Greece
    Ναι εδωσε πολλους ποντους στη citroen...xaxa
     
  14. CX II_Prestige
    Offline

    CX II_Prestige Member

    Εγγραφή:
    18 Οκτωβρίου 2014
    Μηνύματα:
    2.830
    Likes:
    5.738
    Trophy Points:
    138
    έχει ακόμα πέραση η γριά. Αυτός διαφημίζει την εταιρία του, χρησιμοποιώντας ΧΜ...

     
    nonos, Nikephoros and PapatasosCX77 like this.
  15. PapatasosCX77
    Offline

    PapatasosCX77 Member

    Εγγραφή:
    28 Ιουνίου 2017
    Μηνύματα:
    407
    Likes:
    466
    Trophy Points:
    68
    Περιοχή:
    Ιωάννινα, Επαρχία Δωδώνης, Νομός Ιωαννίνων, Ελλάς
    Εχει αρχίσει να μου αρέσει η XM...
     

Μοιραστείτε τη σελίδα