Citroen Xantia I και II

billaras

Technical expert
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2015
Μηνύματα
513
Reaction score
1.056
Πόντοι
577
Age
32
Περιοχή
Καλλιθέα (Αττικής)-Ρίο (De Patras)
Μιας που δεν υπάρχει άλλη θεματική ενότητα γι' αυτό, θα την ανοίξω εγώ.

Εδώ μπορούμε να γράφουμε ότι αφορά την Citroen Xantia είτε είναι σειρά Ι (199-1997), είτε είναι σειρά ΙΙ (1998-2001), μιας που είναι ο αντικαταστάτης του γνωστού μας ΒΧ και το ίδιο αντικαταστάθηκε από την πρώτη C5.

Εδώ είναι ένα βίντεο εποχής 1995, με την παρουσίαση των πρώτων κινητήρων XU με 16V κεφαλή, 1,8i 16V (XU7JP4) και 2.0i 16V (XU10JP4) που τοποθετήθηκαν από τον Όμιλο PSA στην Xantia Ι αρχικά:

 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
4.220
Reaction score
10.523
Πόντοι
1.077
Μιας που δεν υπάρχει άλλη θεματική ενότητα γι' αυτό, θα την ανοίξω εγώ.

Εδώ μπορούμε να γράφουμε ότι αφορά την Citroen Xantia είτε είναι σειρά Ι (199-1997), είτε είναι σειρά ΙΙ (1998-2001), μιας που είναι ο αντικαταστάτης του γνωστού μας ΒΧ και το ίδιο αντικαταστάθηκε από την πρώτη C5.

Εδώ είναι ένα βίντεο εποχής 1995, με την παρουσίαση των πρώτων κινητήρων XU με 16V κεφαλή, 1,8i 16V (XU7JP4) και 2.0i 16V (XU10JP4) που τοποθετήθηκαν από τον Όμιλο PSA στην Xantia Ι αρχικά:

αυτός είναι διαφορετικός από τον αρχικό δίλιτρο 16βάλβιδο με τα 155 άλογα που φορούσε η Ξαντιά;
 

billaras

Technical expert
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2015
Μηνύματα
513
Reaction score
1.056
Πόντοι
577
Age
32
Περιοχή
Καλλιθέα (Αττικής)-Ρίο (De Patras)
Ναι! O 2.0 16V που έμπαινε στις Xantia πριν το 1995, ήταν με το σύστημα μεταβλητών αυλών εισαγωγής ACCAV με ισχύ 148 δηλωμένα άλογα. Ήταν και αυτός γενιάς XU με 16V κεφαλή.



Το βίντεο της παρουσίασής του είναι αυτό:

Ο κινητήρας που ουσιαστικά τον αντικατέστησε ήταν αυτός:


Πάλι γενιάς XU αλλά χαμηλότερης ισχύος περίπου στους 133hp αλλά αρκετή ροπή, πολύ πιο πολιτισμένος, πιο σύγχρονο ψεκασμό και χαμηλότερη κατανάλωση.
Είναι ίδιος εμφανισιακά με τον XU7JP4 αλλά έχει εκτός του αριθμού του και κάποιες μικροδιαφορές που μπορεί να τον καταλάβει ένα έμπειρο μάτι ότι δεν είναι 1,8 16ν...
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
4.220
Reaction score
10.523
Πόντοι
1.077
Ναι! O 2.0 16V που έμπαινε στις Xantia πριν το 1995, ήταν με το σύστημα μεταβλητών αυλών εισαγωγής ACCAV με ισχύ 148 δηλωμένα άλογα. Ήταν και αυτός γενιάς XU με 16V κεφαλή.



Το βίντεο της παρουσίασής του είναι αυτό:

Ο κινητήρας που ουσιαστικά τον αντικατέστησε ήταν αυτός:


Πάλι γενιάς XU αλλά χαμηλότερης ισχύος περίπου στους 133hp αλλά αρκετή ροπή, πολύ πιο πολιτισμένος, πιο σύγχρονο ψεκασμό και χαμηλότερη κατανάλωση.
Είναι ίδιος εμφανισιακά με τον XU7JP4 αλλά έχει εκτός του αριθμού του και κάποιες μικροδιαφορές που μπορεί να τον καταλάβει ένα έμπειρο μάτι ότι δεν είναι 1,8 16ν...
τον θυμάμαι να είχε 155 επίσημα άλογα, και να τον κριτικάρουν έντονα για την έλλειψη ελαστικότητας. 148 είχε νομίζω αυτός με κυβισμό 1905, και καταλύτη που φορούσαν οι ΖΧ και οι τελευταίες ΒΧ...
 

billaras

Technical expert
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2015
Μηνύματα
513
Reaction score
1.056
Πόντοι
577
Age
32
Περιοχή
Καλλιθέα (Αττικής)-Ρίο (De Patras)
Έχει σημασία αν τα KW ισχύος τα διαιρείς με τα 735W/HP ή 745W/HP. :tease:
:lovecitroen:cool5
 

billaras

Technical expert
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2015
Μηνύματα
513
Reaction score
1.056
Πόντοι
577
Age
32
Περιοχή
Καλλιθέα (Αττικής)-Ρίο (De Patras)
Και ένα βίντεο από την πρωτο-παρουσίαση της (σε λίγο καιρό) παραγόμενης Xantia Activa στο σαλόνι του Παρισιού του 1994:

 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
5.160
Reaction score
10.279
Πόντοι
1.137
Περιοχή
Δουβλινο
Τον 2λιτρο με τα 155 τον εχω ζησει για πολυ λιγο σε γνησιο zx 2.0.. Γραμμικοτατος λογω του acav.. τραβαει απο χαμηλα μεχρι ψηλα.. Απλα ισως δεν ειναι 155 αλλα λιγοτερα...
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
4.220
Reaction score
10.523
Πόντοι
1.077
Τον 2λιτρο με τα 155 τον εχω ζησει για πολυ λιγο σε γνησιο zx 2.0.. Γραμμικοτατος λογω του acav.. τραβαει απο χαμηλα μεχρι ψηλα.. Απλα ισως δεν ειναι 155 αλλα λιγοτερα...
είναι και το παραπάνω βάρος της Ξαντιά...
 

billaras

Technical expert
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2015
Μηνύματα
513
Reaction score
1.056
Πόντοι
577
Age
32
Περιοχή
Καλλιθέα (Αττικής)-Ρίο (De Patras)
Είναι πολύ γραμμικός, και γενικά τραβάει σε όλες τις στροφές, αφού για τον λόγο αυτό έκαναν το σύστημα ACCAV. Σαν σύστημα πάντως δεν ήταν καθόλου κακό, απλά όταν περνούσαν λίγο τα χρόνια, και από τα κακής ποιότητος λάδια που του έβαζαν, γέμιζε επικαθίσεις αναθυμιάσεων η εισαγωγή εσωτερικά και σε κάποιες περιπτώσεις κόβονταν τα σωληνάκια υποπίεσης των μοχλικών ή πιο σπάνια η μια από τις 2 φούσκες υποπίεσης σκίζονταν, κάνοντας το σύστημα να μην δουλεύει σωστά. Το χειρότερο είναι είτε να δουλεύει η μια από τις 2 μεριές ή να παραμένει στην μια διαδρομή και χαμηλά να μην τραβάει καν, κάνοντας το αυτοκίνητο να ρετάρει ή να καίει ακατάσχετα καύσιμο. Ένα τόσο ωραίο μοτέρ, σε σχέση με το παλιότερο (και κουραστικό στην λειτουργία του...) 2,0 8ν με την μεγάλη εισαγωγή που έμπαινε στα αυτόματα συνήθως Xantia I ή τα ΧΜ με τα 122+hp, το οποίο έχει το 90% της ροπής του από τις 2000-5000 σταθερή και πάνω από τα 17kg και να καταστρέφεται από λάθη μαστόρων....
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
4.220
Reaction score
10.523
Πόντοι
1.077
Είναι πολύ γραμμικός, και γενικά τραβάει σε όλες τις στροφές, αφού για τον λόγο αυτό έκαναν το σύστημα ACCAV. Σαν σύστημα πάντως δεν ήταν καθόλου κακό, απλά όταν περνούσαν λίγο τα χρόνια, και από τα κακής ποιότητος λάδια που του έβαζαν, γέμιζε επικαθίσεις αναθυμιάσεων η εισαγωγή εσωτερικά και σε κάποιες περιπτώσεις κόβονταν τα σωληνάκια υποπίεσης των μοχλικών ή πιο σπάνια η μια από τις 2 φούσκες υποπίεσης σκίζονταν, κάνοντας το σύστημα να μην δουλεύει σωστά. Το χειρότερο είναι είτε να δουλεύει η μια από τις 2 μεριές ή να παραμένει στην μια διαδρομή και χαμηλά να μην τραβάει καν, κάνοντας το αυτοκίνητο να ρετάρει ή να καίει ακατάσχετα καύσιμο. Ένα τόσο ωραίο μοτέρ, σε σχέση με το παλιότερο (και κουραστικό στην λειτουργία του...) 2,0 8ν με την μεγάλη εισαγωγή που έμπαινε στα αυτόματα συνήθως Xantia I ή τα ΧΜ με τα 122+hp, το οποίο έχει το 90% της ροπής του από τις 2000-5000 σταθερή και πάνω από τα 17kg και να καταστρέφεται από λάθη μαστόρων....
ναι, αλλά από την στιγμή που είχαν τον 8βάλβιδο με το χαμηλής πίεσης τούρμπο και τα 147 άλογα, δεν ήταν περιττός μετά;
 

billaras

Technical expert
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2015
Μηνύματα
513
Reaction score
1.056
Πόντοι
577
Age
32
Περιοχή
Καλλιθέα (Αττικής)-Ρίο (De Patras)
Όχι, γιατί αν ήταν έτσι δεν θα έβγαζαν καν τον 2,0 16V που ανέβασα παραπάνω με τα 133 που είχε λιγότερα άλογα και πολύ πιο ήπιο τράβηγμα από τον Accav!
Καμία σχέση ο τρόπος που δουλεύει ο 8ν με τούρμπο με τους 8ν ατμοσφαιρικούς και τους 16ν δίλιτρους. Η συμπεριφορά του καθενού τους είναι τρομακτικά διαφορετική!!!
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
4.220
Reaction score
10.523
Πόντοι
1.077
Όχι, γιατί αν ήταν έτσι δεν θα έβγαζαν καν τον 2,0 16V που ανέβασα παραπάνω με τα 133 που είχε λιγότερα άλογα και πολύ πιο ήπιο τράβηγμα από τον Accav!
Καμία σχέση ο τρόπος που δουλεύει ο 8ν με τούρμπο με τους 8ν ατμοσφαιρικούς και τους 16ν δίλιτρους. Η συμπεριφορά του καθενού τους είναι τρομακτικά διαφορετική!!!
για τους αγοραστές;; πόσο νομίζεις τους επηρεάζει; εδώ δεν λέγαμε πως υπήρχαν άτομα που χαν ιντρακτίβ χωρίς να ξέρουν τι είναι;
 

billaras

Technical expert
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2015
Μηνύματα
513
Reaction score
1.056
Πόντοι
577
Age
32
Περιοχή
Καλλιθέα (Αττικής)-Ρίο (De Patras)
Το πώς στροφάρει ο καθένας τον κινητήρα του και αν τραβάει από χαμηλά, μπορεί εν μέρη αν το καταλάβει ο καθένας μας ακόμα και τα παππούδια. Το αν έχει διαφορά το sport για κάποιον που απλά τότε που το παρήγγειλε είχε κάτι κουμπάκια περίεργα και είτε τα πατούσαν είτε όχι ήταν το ίδιο, μην νομίζεις ότι έκατσε κάποιος και τους τα εξήγησε.
Εδώ στο ΚΤΕΟ μου έτυχε Xantia I του 1994 2,0 8ν με hydractive από κύριο πρώην υπάλληλο Ελληνικής Πρεσβείας στην Βουλγαρία που το πήρε από εκεί τότε καινούριο και χωρίς καταλύτη (!!!) και μου ήρθε με πατημένο το κουμπί και όταν του το είπα δεν το κατάλαβε καν ότι το πάτησε ή αν είχε κάποια διαφορά... Το αν ο κινητήρας του τραβούσε καλούτσικα ή όχι όμως μου το είπε!
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
4.220
Reaction score
10.523
Πόντοι
1.077
Το πώς στροφάρει ο καθένας τον κινητήρα του και αν τραβάει από χαμηλά, μπορεί εν μέρη αν το καταλάβει ο καθένας μας ακόμα και τα παππούδια. Το αν έχει διαφορά το sport για κάποιον που απλά τότε που το παρήγγειλε είχε κάτι κουμπάκια περίεργα και είτε τα πατούσαν είτε όχι ήταν το ίδιο, μην νομίζεις ότι έκατσε κάποιος και τους τα εξήγησε.
Εδώ στο ΚΤΕΟ μου έτυχε Xantia I του 1994 2,0 8ν με hydractive από κύριο πρώην υπάλληλο Ελληνικής Πρεσβείας στην Βουλγαρία που το πήρε από εκεί τότε καινούριο και χωρίς καταλύτη (!!!) και μου ήρθε με πατημένο το κουμπί και όταν του το είπα δεν το κατάλαβε καν ότι το πάτησε ή αν είχε κάποια διαφορά... Το αν ο κινητήρας του τραβούσε καλούτσικα ή όχι όμως μου το είπε!
εδώ πας Σιτροέν σε ΚΤΕΟ, και οι μηχανικοί ψάχνουν το χειρόφρενο...
 

billaras

Technical expert
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2015
Μηνύματα
513
Reaction score
1.056
Πόντοι
577
Age
32
Περιοχή
Καλλιθέα (Αττικής)-Ρίο (De Patras)
εδώ πας Σιτροέν σε ΚΤΕΟ, και οι μηχανικοί ψάχνουν το χειρόφρενο...
Έχω ρίξει το απίστευτο γέλιο με το ΒΧ μου που έψαχναν χειρόφρενο (Ωχ δεν πιάνει καν το χειρόφρενο :lol::lol::lol:) ή "δεν έχει χειριστήρια για φλας και φώτα" :dizzy: :rotfl::rotfl:

χωρίς καταλύτη;; πως γίνεται; Ξαντιά;
Είπαμε, ήταν στην Βουλγαρία, το αγόρασε καινούριο από εκεί και το έφερε με κόκκινα νούμερα όταν επαναπατρίστηκε. Εκεί οι προδιαγραφές ρύπων ήταν μερικές δεκαετίες πίσω.
Και εγώ έμεινα παγωτό όταν το είδα, γιατί ήταν ψεκαστό κανονικά, αλλά χωρίς καταλύτη! Το πως τράβαγε και το πως αποκρινόταν άστο...(είχε ελαφρώς πιο στενή σωλήνα εξάτμισης μετά το ζουάν για να κερδίζει το back-pressure του καταλύτη χωρίς την αντίστοιχη αντίσταση από αυτόν στην ροή). Η άδειά του έγραφε απλά: "Καύσιμο: Βενζίνη".
 

1000Pistes

Member
Εγγραφή
1 Σεπτεμβρίου 2014
Μηνύματα
1.515
Reaction score
2.084
Πόντοι
697
τον θυμάμαι να είχε 155 επίσημα άλογα, και να τον κριτικάρουν έντονα για την έλλειψη ελαστικότητας. 148 είχε νομίζω αυτός με κυβισμό 1905, και καταλύτη που φορούσαν οι ΖΧ και οι τελευταίες ΒΧ...
εχω την εντυπωση οτι το ΖΧ δεν φορεσε ποτέ τον 1905 16ν με το αλουμινενιο μπλοκ(XU9J4),που φορεθηκε απ το ΒΧ,το 405 Μι16 Ι και το 309 16ν(στο 309 με αλλο χταποδι,το περιφημο spaghetti), αλλα τον 2000 16ν με το μαντεμενιο μπλοκ(XU19J4),που φορουσε και το 306 και το 405 Μι16 ΙΙ.
 
Last edited:

billaras

Technical expert
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2015
Μηνύματα
513
Reaction score
1.056
Πόντοι
577
Age
32
Περιοχή
Καλλιθέα (Αττικής)-Ρίο (De Patras)
Νομίζω ΖΧ με 1905cc και 16ν κεφαλή δεν υπήρξε, αλλά είχε τον 1,9 8ν στην έκδοση Volcane.
 
Top Bottom