Δώσε μου το και θα σου έχω συμπέρασμα για το τι φοράει. Δοκίμασέ με.
Και ότι είπα, δεν το λέω για "τσιγκουνιά", δεν θέλω να παρεξηγηθώ, δεν θα κρίνω εγώ κάτι τέτοιο, ούτε στην τσέπη σου είμαι μέσα. Απλά αναφέρω, ότι με τα ίδια ή με λίγα χρήματα παραπάνω, και με τροποποίηση των διαστάσεων στα πιο σύγχρονα πρότυπα, το φρενάρισμά/κράτημα σου θα είναι τρομακτικά καλύτερο, σαν σύνολο, κάτι που ίσως αλλιώς θα σε κάνει αργότερα να το μετανιώσεις αν γίνει κάτι. Και ο χρόνος δεν γυρνάει πίσω.
Εγώ έβρισκα για το Megane 175-70-13" ελαστικά, τα οποία είχαν χαρακτηριστικά (ΓΤΠ) σε σχέση με τα σύγχρονα λες και βγήκαν το 1998... Τιμή έκαστο άνω των 55-60 και σε μάρκες κουκουρούκου.
Αν εξαιρέσω ότι ήθελα να του βάλω και τις 14" εργοστασιακές ζάντες αλουμινίου, τα ελαστικά που του έβαλα, είναι Continental Premium Contact 5 stiw 14" αλουμινίου. Κόστος 50 ευρώ με απόδειξη και περασμένα έκαστο. Φρενάρισμα; Ακαριαίο. Στρίψιμο; Στρίβει σαν την Xantia στα ίδια χιλιόμετρα. Αίσθηση; Απίστευτη. Ποιότητα κύλισης; Αλλού! Κατανάλωση; Πολύ χαμηλότερη από πριν. Απόσταση φρεναρίσματος; Σύμφωνα με τα μετρούμενα χαρακτηριστικά τους είναι το λιγότερο 6 μέτρα μικρότερη απόσταση φρεναρίσματος από τον προκάτοχο της μάρκας. 6 μέτρα είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο της μεσαίας και όχι μόνο κατηγορίας....που δεν θα χρειαστεί να το κοντύνεις αν δεν σε βγάλουν στα φρένα τα ελαστικά...
Λοιπόν, κάποτε εν έτη 1984-1987 δεν υπήρχαν άλλες διαστάσεις ελαστικών, και αυτές οι διαστάσεις κυκλοφορούσαν πολύ. Τώρα πια δεν υπάρχουν.
Για το βάρος του οχήματος, και το μέγεθός του, κάνουμε μια σύγκριση πέλματος με μεταγενέστερα οχήματα αντίστοιχου βάρους, και τροποποιούμε τις διαστάσεις των ελαστικών, έτσι ώστε να μην υπάρχει ιδιαίτερη αλλαγή στην συνολική διάμετρο του τροχού, και κατά βάση όχι με μεγάλη διαφορά προς τα πάνω ούτε προς τα κάτω.
Κάποτε......πηγαίναμε και με άλογα. Δεν πιστεύω ότι κάποιος πάει ακόμα με τέτοια....από εμάς εδώ μέσα.
Επίσης κάποτε, υπήρχε η κλασσική "Απλή ή Super" αλλά δεν υπάρχει πια.
Κοιτάμε μπροστά για κάτι καλύτερο, χωρίς να βγάλουμε από την εποχή του κάτι.
Δείτε λίγο, διαβάστε, ενημερωθείτε. Τα δεδομένα σε κάποια πράγματα αλλάζουν. Τα νέα ελαστικά έχουν πολύ καλύτερα χαρακτηριστικά για τα πάντα. Το να βάλεις την "κάποτε εργοστασιακή διάσταση" γιατί "έτσι ξέρει καλύτερα" γιατί δεν θα "καίει" ή ότι άλλο, δεν ισχύει. Τα νέα ελαστικά αν τα βρεις σε διάσταση "της προκοπής" ψαχτείτε, στις 14" έχει απίστευτα χαρακτηριστικά, πχ. σε Conti Premium Contact 5 που δεν είναι κινέζικα, ούτε παγοπέδηλα... Η κατανάλωση και ο θόρυβος στις νέες σειρές με μεγαλύτερη ελαφρά διάσταση, είναι πολύ καλύτερα από τα "κινέζικα" στις "εργοστασιακές διαστάσεις" επειδή "καίνε λιγότερο....
Γνώμη μου.