Επειδή δεν είδα να υπάρχουν πουθενά πληροφορίες κλπ. για το M35, ορίστε μερικές από τη Βικιπαίδεια...
Το Citroën M35 ήταν ένα αυτοκίνητοπόλης, τύπου 2-πορτο coupé, που παρήχθη από τη γαλλικήαυτοκινητοβιομηχανία Citroën, μεταξύ του 1969 και του 1971. Βασίστηκε στο Citroën Ami 8, που είχε εισαχθεί τον Μάρτιο του 1969 και είχε διατεθεί αποκλειστικά σε 4-πορτο fastback αμάξωμα.
Διαφορές από το Ami 8
Το M35, το οποίο και μοιραζόταν την πλειονότητα των μηχανικών μερών του Ami 8, πλην του κινητήρα, ήταν ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε σε μικρές ποσότητες για τη δοκιμή του περιστροφικού κινητήρα Βάνκελ σε πραγματικές συνθήκες. Επιπλέον, ήταν εξοπλισμένο και με την κλασική υδροπνευματική ανάρτηση της Citroën, καθώς και με ένα στροφόμετρο με σύστημα επισήμανσης των υψηλών στροφών, επειδή με την τεχνολογία του περιστροφικού κινητήρα είναι εύκολη η ακούσια υπέρβαση του ανώτατου επιτρεπόμενου ορίου των στροφών του κινητήρα.
Ο κινητήρας του, παραγόταν από την κοινοπραξία κατασκευής κινητήρων Comotor, που είχε ιδρυθεί το 1967 από τις NSU και Citroën. Το 2-πορτο αμάξωμά του, διαμορφώθηκε από τον γαλλικό οίκο Heuliez.
Εμπορική πορεία
Αν και συνήθως αναφέρεται ως κανονικό μοντέλο παραγωγής, στην πραγματικότητα ήταν ένα πειραματικό πρωτότυπο που δεν διατέθηκε ποτέ μαζικά στο ευρύ κοινό. Για την ακρίβεια, προσφέρθηκε μόνο σε ελάχιστους προσεκτικά επιλεγμένους πελάτες της Citroën, για τους οποίους έφερε 2-ετή εγύηση. Οι υποψήφιοι πελάτες του, μάλιστα, έπρεπε να συμφωνήσουν με την εταιρεία να οδηγούν τουλάχιστον 30.000 χιλιόμετρα το χρόνο. Όλα τα αντίτυπα έφεραν εμφανώς τον αύξοντα αριθμό παραγωγής τους, καθώς στα μπροστινά φτερά αναγραφόταν η φράση «Prototype Citroën M35 Νo x», όπου x ο κωδικός αριθμός του κάθε πρωτοτύπου.[1]
Μολονότι στις διαστάσεις ήταν ένα τυπικό αυτοκίνητο πόλης, η τιμή πώλησης του M35 ήταν 14.000 γαλλικά φράγκα, σχεδόν όσο η τιμή ενός D Spécial, δηλαδή του Citroën ΙD (η φθηνότερη έκδοση του θρυλικού Citroën DS).
Το αποτέλεσμα ήταν ότι το M35 κατασκευάστηκε σε μόλις 267 αντίτυπα, αντί για τα αρχικώς προβλεπόμενα 500. Τα 6 από αυτά παραδόθηκαν στους πελάτες στα τέλη του 1969, τα 212 εν έτει 1970 και μέσα στο 1971 τα τελευταία 49 αντίτυπα. Μεταγενέστερα μάλιστα, εμφανίστηκαν και κάποια προβλήματα αναξιοπιστίας και η Citroën αγόρασε πίσω τα περισσότερα M35 και τα αποσυναρμολόγησε για ανταλλακτικά ή ενίοτε τους αντικατέστησε τους κινητήρες, προκειμένου να ξεχαστεί το ζήτημα. Ελάχιστα M35 έχουν επιβιώσει, μάλλον λιγότερα από 10, και όλα είναι άκρως συλλεκτικά σήμερα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Το Citroën M35 ήταν ένα αυτοκίνητοπόλης, τύπου 2-πορτο coupé, που παρήχθη από τη γαλλικήαυτοκινητοβιομηχανία Citroën, μεταξύ του 1969 και του 1971. Βασίστηκε στο Citroën Ami 8, που είχε εισαχθεί τον Μάρτιο του 1969 και είχε διατεθεί αποκλειστικά σε 4-πορτο fastback αμάξωμα.
Διαφορές από το Ami 8
Το M35, το οποίο και μοιραζόταν την πλειονότητα των μηχανικών μερών του Ami 8, πλην του κινητήρα, ήταν ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε σε μικρές ποσότητες για τη δοκιμή του περιστροφικού κινητήρα Βάνκελ σε πραγματικές συνθήκες. Επιπλέον, ήταν εξοπλισμένο και με την κλασική υδροπνευματική ανάρτηση της Citroën, καθώς και με ένα στροφόμετρο με σύστημα επισήμανσης των υψηλών στροφών, επειδή με την τεχνολογία του περιστροφικού κινητήρα είναι εύκολη η ακούσια υπέρβαση του ανώτατου επιτρεπόμενου ορίου των στροφών του κινητήρα.
Ο κινητήρας του, παραγόταν από την κοινοπραξία κατασκευής κινητήρων Comotor, που είχε ιδρυθεί το 1967 από τις NSU και Citroën. Το 2-πορτο αμάξωμά του, διαμορφώθηκε από τον γαλλικό οίκο Heuliez.
Εμπορική πορεία
Αν και συνήθως αναφέρεται ως κανονικό μοντέλο παραγωγής, στην πραγματικότητα ήταν ένα πειραματικό πρωτότυπο που δεν διατέθηκε ποτέ μαζικά στο ευρύ κοινό. Για την ακρίβεια, προσφέρθηκε μόνο σε ελάχιστους προσεκτικά επιλεγμένους πελάτες της Citroën, για τους οποίους έφερε 2-ετή εγύηση. Οι υποψήφιοι πελάτες του, μάλιστα, έπρεπε να συμφωνήσουν με την εταιρεία να οδηγούν τουλάχιστον 30.000 χιλιόμετρα το χρόνο. Όλα τα αντίτυπα έφεραν εμφανώς τον αύξοντα αριθμό παραγωγής τους, καθώς στα μπροστινά φτερά αναγραφόταν η φράση «Prototype Citroën M35 Νo x», όπου x ο κωδικός αριθμός του κάθε πρωτοτύπου.[1]
Μολονότι στις διαστάσεις ήταν ένα τυπικό αυτοκίνητο πόλης, η τιμή πώλησης του M35 ήταν 14.000 γαλλικά φράγκα, σχεδόν όσο η τιμή ενός D Spécial, δηλαδή του Citroën ΙD (η φθηνότερη έκδοση του θρυλικού Citroën DS).
Το αποτέλεσμα ήταν ότι το M35 κατασκευάστηκε σε μόλις 267 αντίτυπα, αντί για τα αρχικώς προβλεπόμενα 500. Τα 6 από αυτά παραδόθηκαν στους πελάτες στα τέλη του 1969, τα 212 εν έτει 1970 και μέσα στο 1971 τα τελευταία 49 αντίτυπα. Μεταγενέστερα μάλιστα, εμφανίστηκαν και κάποια προβλήματα αναξιοπιστίας και η Citroën αγόρασε πίσω τα περισσότερα M35 και τα αποσυναρμολόγησε για ανταλλακτικά ή ενίοτε τους αντικατέστησε τους κινητήρες, προκειμένου να ξεχαστεί το ζήτημα. Ελάχιστα M35 έχουν επιβιώσει, μάλλον λιγότερα από 10, και όλα είναι άκρως συλλεκτικά σήμερα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
- Κινητήρας: 995 cm³ Βάνκελ.
- Ισχύς: 49 hp (37 kW) στις 5.500 στροφές / λεπτό.
- Κιβώτιο ταχυτήτων: 4-τάχυτο μηχανικό, με συγχρονισμό σε όλες τις σχέσεις μετάδοσης.
- Μπροστινά φρένα: Δισκόφρενα.
- Πίσω φρένα: Ταμπούρα.
- Ελαστικά: 135 × 15.
- Επιτάχυνση 0-100 χιλιόμετρα / ώρα: 19,0 δευτερόλεπτα.
- Τελική ταχύτητα: 144 χιλιόμετρα / ώρα (90 μίλια / ώρα) .