2cv Τεχνικά θέματα

Συζήτηση στο φόρουμ 'Μηχανή, κιβώτιο, ηλεκτρικά - Engine, transmission' που ξεκίνησε από το μέλος 2cv01, στις 11 Οκτωβρίου 2017.

Watchers:
This thread is being watched by 5 users.
  1. 2cv01
    Offline

    2cv01 Member

    Εγγραφή:
    18 Αυγούστου 2015
    Μηνύματα:
    693
    Likes:
    1.273
    Trophy Points:
    118
    Ξεκινάω πρώτος εγώ και γράφω την ρύθμιση πλατινων στο 2cv
    1. Λυνουμε με ενα κλειδακι τις βιδες που εχει η προστατευτικη σιτα της φτερωτης
    2.με ενα καρυδακι 14 (που ειναι σε μια επακταση ωστε να φτανει την βιδα της φτερωτης ) χτυπαμε αποτομα προς τα αριστερα ωστε να λυσουμε την βιδα. Μετα με ενα σιδερο που το βαζουμε στο εσωτερικο της φτερωτης χτυπαμε το σιδερο με ενα σφυρακι χαλαρα μεχρι να βγει η φτερωτη
    3. με ενα καρυδακι 8 αρακι λυνουμε τις λαμες που κραταν το λαστιχενιο προστατευτικο των πλατινων
    4.μωλις βγαλουμε το προστατευτικο φτανουμε στον πλατινοφορο λυνουμε τις βιδες που εχει στο πλαι ( τις 2 εντεκαρες )
    Στην συνεχια αφαιρουμε το καλωδιακι που εχει απο κατω και περνουμε τον πλατινοφορο στο χερι αφου αντικαταστησουμε τις παλιες πλατινες και αλλάξουμε πυκνωτής συνδεουμε ξανα το καλωδιακι του πλατινωφορου και στην συνεχεια τοποθετουμε τον πλατινοφορο στην βαση του ( ΠΡΟΣΟΧΗ μην στραβωσουμε τα λαμακια πισω απο τον πλατινοφορο γιατι μετα δεν θα βρεισκουμε αβανς) πρεπει να ρυθμισουμε το διακενο τον πλατινων ( βιδωνουμε την 14αρα βιδα και γυρναμε το μοτερ δεξιοστροφα μεχρι οι πλατινες να μην ανοιγουν αλλο και ρυθμιζουμε το διακενο με φιλερ 0.40mm και κλεινουμε το καπακι του πλατινοφορο
    5. Τωρα πρεπει να ρυθμισουμε το αβανς , κατω απο την πολλαπλη ( βαση καρμ) υπαρχει μια τρυπουλα ( κατω απο τον αριθμο μηχανης) περναμε το τρυπανακι 5mm μεσα απο αυτην την τρυπα και γυρναμε το μοτερ δεξιοστροφα μεχρι να πεσει το τρυπανακι μεσα σε μια αλλη τρυπα πανω στον δισκο αδρανειας .
    6. Βγαζουμε το τρυπανακι απο την τρυπα και θα χρεισιμοποιησουμε ενα λαμπακι 12v το ενα καλωδιο απο το λαμπακι ειναι γειωση και το αλλο στο καλωδιο του πολλαπλασιαστη που ερχεται απο τις πλατινες
    7. Ανοιγουμε τον διακοπτη της μιζας στην θεση εκκινησης ( στην πρωτη θεση του κλειδιου) και περιστρεφουμε τον πλατινοφορο ( δεξια, αριστερα) σε καποιο σημειο οταν περιστρεφουμε τον πλατινοφορο το λαμπακι θα σβησει . βιδωνουμε τον πλατινοφορο λιγο πριν σβησει το λαμπακι ( πρεπει να ειναι αναμενο οταν ο πλατινοφορος ειναι βιδωμενος) αφαιρουμε το λαμπακι
    8. Βαζουμε μπροστα το μοτερ και μωλις βεβαιωθουμε οτι ολα λειτουργουν σωστα
    Βαζουμε τα προστατευτεικα μετα την φτερωτη ( ΠΡΟΣΟΧΗ μην ξεχασετε τον ιμαντα του δυναμο πρεπει να πιασει καλα στην φτερωτη) για να σφιξουμε καλα την φτερωτη κοντραρουμε το μοτερ με ενα κατσαβιδι αναμεσα στον δισκο αδρανειας και στην μιζα και σφιγγουμε καλα την φτερωτη. Μετα βαζουμε το προστατευτικο της φτερωτης και τελειωσαμε:)

    4558F386-7AB9-4813-A143-32BBCBEE6240.jpeg
     
  2. 2cv01
    Offline

    2cv01 Member

    Εγγραφή:
    18 Αυγούστου 2015
    Μηνύματα:
    693
    Likes:
    1.273
    Trophy Points:
    118
    ΦΡΕΝΑ :
    Αντλια φρένων

    1) Αφαιρούμε προσεκτικά την ντίζα συμπλέκτη απο το πεντάλ του συμπλέκτη :)
    [​IMG]
    Πιάνει στο κυκλωμένο σημείο :)
    2) αφαιρούμε το πετάλι του γκαζιού ( πιάνει σε μια βιδα στην πεταλιέρα φρένου - συμπλέκτη )
    3) Αδειάζουμε το ΛΗΜ απο την αντλία και αφαιρουμε :
    [​IMG]
    α) το δοχείο του ΛΗΜ προσεκτικά
    β) τα μαρκούτσια ( τα λυνουμε με 8αρι γερμανικο κλείδι ) και τα αφαιρούμε προσεκτικά
    γ) Λύνουμε τις δύο 14 βίδες που πιάνουν στην καμπίνα και προσεκτικα τραβάμε την αντλία μέσα απο την καμπίνα μαζί με την πεταλίερα :)

    Για την εγκατάσταση της καινούργιας αντλιας κάνουμε όλα τα βήματα ανάποδα και ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ κάνουμε ΕΞΑΕΡΩΣΗ
     
  3. 2cv01
    Offline

    2cv01 Member

    Εγγραφή:
    18 Αυγούστου 2015
    Μηνύματα:
    693
    Likes:
    1.273
    Trophy Points:
    118
    Αλλαγή μαρκουτσιών μπροστά

    1) Ξεβιδώνουμε τα πιαστράκια που πιάνωνται τα μαρκούτσια ( πανω στο σασμαν και στην καμπίνα )
    2) ξεβιδώνουμε τα μαρκούτσια απο την αντλία και απο τις δαγκάνες και τα αφαιρούμε προσεκτικα
    3) αφαιρούμε τα πιαστρακια απο τα παλία μαρκούτσια ( τα ανοίγουμε προσεκτικά ) και τα τοπεθετούμε στα καινούργια μαρκούτσια
    4) Τοποθετούμε τα καινούργια μαρκούτσια στις δαγκάνες και στην αντλία ( ΠΡΟΣΟΧΗ απαραίτητα αλλάζουμε και τα λαστιχάκια που κουμπώνουν και κάνουμε ΕΞΑΕΡΩΣΗ ) και βιδώνουμε τα πιαστράκια στην αρχική τους θέση :)

    Αλλαγή μαρκουτσιών πίσω εώς το Υ :)

    1) Ξεβιδώνουμε το μαρκούτσι απο την αντλία φρένων και απο το Υ ( Το Υ βρίσκετε πίσω απο το ντεπόζιτο )
    2) Ξεπίανουμε το μαρκούτσι απο τα πιαστράκια που βρίσκονται πάνω απο το σωληνάκι βενζίνας και αφαίρουμε το μάρκουτσι απο το αυτοκίνητο :)

    Εγκατάσταση :)
    Τοποθετούμε το μαρκούτσι στην αντλία και στο Υ και στην συνέχεια το κουμπώνουμε στα πιαστρακια :) ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΕΞΑΕΡΩΣΗ :)
     
  4. 2cv01
    Offline

    2cv01 Member

    Εγγραφή:
    18 Αυγούστου 2015
    Μηνύματα:
    693
    Likes:
    1.273
    Trophy Points:
    118
    Aανακαίνιση μπροστινών φρένων...
    1ον :
    βγάζουμε τα τακάκια και πατάμε ΕΛΑΧΙΣΤΟ φρένο για να βγουν λιγο τα κυλινδρακια ώστε να μπορούμε να τα πιάσουμε και να τα τραβήξουμε :)


    2ον :
    [​IMG]
    Λύνουμε το παξιμαδάκι απο το χειροφρενο βγάζουμε την βιδα :)

    3ον:
    [​IMG]
    Αδειάζουμε την αντλία φρένων από ΛΗΜ και λύνουμε τα μαρκούτσια !!

    4ον :
    [​IMG]
    Λύνουμε τις 2 βίδες που κρατάν τις δαγκάνες και βγάζουμε τις δαγκάνες με προσοχή :)

    τώρα οι δαγκάνες ανοίγουν σε δυο μέρει
    [​IMG]
    τώρα αφαιρούμε τα κυλινδράκια και βλέπουμε μέσα 2 λαστιχάκια τα οποία τα αντικαθιστούμε με καινούργια ( ΠΡΟΣΟΧΗ ΠΡΩΤΟ ΠΑΝΩ ΠΑΝΩ ΜΠΑΙΝΕΙ ΤΟ ΛΑΣΤΙΧΑΚΙ ΠΟΥ ΣΧΙΜΑΤΙΖΕΙ ΓΩΝΙΑ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ) :)
    και βάζουμε με ΠΡΟΣΟΧΗ τα κύλινδρακια μέσα :) Αυτη την διαδικασία την κάνουμε και στις 2 δαγκάνες :)

    Αφου τα αλλάξουμε τα κάνουμε όλα ανάποδα :)

    1ον
    Πατάμε με προσόχη τέρμα μέσα τα κυλινδρακια

    2ον

    βάζουμε το ελατήριο επαναφόρας του χειροφρένου
    [​IMG]

    και το ελατήριο που κρατάει τα τακάκια
    [​IMG]


    3ον

    μοντάρουμε τις δαγκανες και τις σφίγγουμε
    [​IMG]

    4ον

    σφίγγουμε την ντίζα του χειρόφρενου ΠΡΟΣΟΧΗ μην την σφίξουμε πολύ και πατάει φρένο :)
    [​IMG]

    5ον
    τοποθετούμε τα μαρκούτσια ( αλλάζουμε τα λαστιχάκια στην υποδοχή τον μαρκουτσιών )

    [​IMG]

    6ον

    τοποθετούμε τα τακάκια

    7ον

    γεμίζουμε την αντλία φρένων με ΛΗΜ και κάνουμε εξαέρωση :) θέλει 2 άτομα για να γίνει με ένα δεν γίνεται :)

    ΠΡΟΣΟΧΗ η εξαέρωση θέλει πάρα πολύ προσοχή ΔΕΝ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΜΗΝΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΕΡΑΣ ΜΕΣΑ και κάλο είναι να γίνει από άτομα που έχουν εμπειρία πάνω σε αυτό το θέμα :)

    Αν έχω παραλείψει κάτι παρακαλώ διορθώστε με :) Ξέρω δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα αλλα γίνεται :)
     
    Last edited: 12 Οκτωβρίου 2017
  5. visa chrono
    Offline

    visa chrono Member

    Εγγραφή:
    1 Δεκεμβρίου 2012
    Μηνύματα:
    7.393
    Likes:
    11.126
    Trophy Points:
    138
  6. Pierre Boulanger
    Offline

    Pierre Boulanger Administrator

    Εγγραφή:
    13 Νοεμβρίου 2012
    Μηνύματα:
    8.409
    Likes:
    10.133
    Trophy Points:
    138
    Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια.
    Θερμά συγχαρητήρια.
    :helllo:
    :classic:
    :citrolove:
     
    2cv01 and Nikephoros like this.
  7. KostasX
    Online

    KostasX Member

    Εγγραφή:
    25 Αυγούστου 2017
    Μηνύματα:
    120
    Likes:
    369
    Trophy Points:
    68
    Περιοχή:
    Γρεβενα
    :)Αρκετα χρησιμα!!!!Ωραια!!:toilet:
     
    2cv01 likes this.
  8. 2cv01
    Offline

    2cv01 Member

    Εγγραφή:
    18 Αυγούστου 2015
    Μηνύματα:
    693
    Likes:
    1.273
    Trophy Points:
    118
    Ευχαρίστηση μου να βοηθήσω οπου μπορω :) Σύντομα θα υπάρξουν κι αλλες πληροφορίες :)
     
    Pierre Boulanger and KostasX like this.
  9. 2cv01
    Offline

    2cv01 Member

    Εγγραφή:
    18 Αυγούστου 2015
    Μηνύματα:
    693
    Likes:
    1.273
    Trophy Points:
    118
    ΡΎΘΜΙΣΗ ΒΑΛΒΙΔΩΝ CITROEN 2cv !!!
    Αρχικά θα χρειαστούμε :)
    1. Φίλλερ 0,2 mm
    2. Γερμανικο κλείδι 12mm για να ανοίξουμε τα καπάκια των βαλβιδών
    3. Ένα ίσιο κατσαβίδι
    4. Ένα γερμανικό κλειδί 10mm για να ξεβιδώσουμε τις βίδες πάνω στα κοκοράκια

    Αρχικά βγάζουμε τα πλαϊνά φτερά !!
    το τρίγωνο πιάνει σε τρείς βίδες ενω το μεγάλο σε τέσσερις ( 1 στον μαρσπιε, 1 στην καμπινα και 2 στον φανοστάτη )
    Αφού βγάλουμε τα φτερά ξεβιδώνουμε τα καπάκια των βαλβιδών με το 12 mm κλειδι ( Μια βίδα στο κέντρο )
    download.jpg
    Χτυπάμε ελαφρώς με ένα σφυράκι το καπάκι πάνω κάτω μέχρι αυτό να βγει :) ( Να έχετε ένα δοχείο απο κάτω γιατί θα βγάλει λάδι )
    Αφού βγάλουμε τα καπάκια και απο τις 2 κεφαλες πάμε να ρυθμίσουμε τις βαλβίδες
    Αρχικά γυρνάμε το μοτέρ δεξιοστρόφα μέχρι τα κοκοράκια στην μια κεφαλή να έρθουν στο ίδιο ύψος ( κυκλωμένο σημείο στην παρακάτω εικόνα :) )
    2cv_motorrevision_009g.jpg


    ΤΏΡΑ ΠΑΜΕ ΝΑ ΡΥΘΜΙΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΒΑΛΒΙΔΕΣ ΣΤΟΝ ΑΛΛΟΝ ΚΎΛΙΝΔΡΟ !!!!!!!!!!!!!!!!! ΠΡΟΣΟΧΗ !!!!!!

    2cv_ventilspiel002g.jpg
    Αρχικα κοιτάμε το κενό που υπάρχει ανάμεσα στο κοκοράκι και στην βαλβίδα ( 1) πρέπει να είναι 0,2 mm ( Αν δέν είναι τόσο το ρυθμίζουμε εμείς :)
    Την απόσταση την ρυθμίζουμε εμείς απο την βίδα ( 2)
    Αρχικά πρέπει να ξελασκάρουμε λίγο το εξωτερικό παξιμάδι ( 10mm ) ώστε να μπορούμε με το κατσαβίδι να γυρνάμε την εσωτερική βίδα :)
    Γυρνώντας το κατσάβιδι πρέπει να ρυθμίσουμε το διάκενο στα 0,2 mm ( Οταν γυρνάμε το κατσαβίδι μεγαλώνει η μικραίνει το διάκενο και ελεγχουμε την απόσταση με το φιλερ )
    Όταν βεβαιωθούμε οτί το διάκενο είναι σωστό κρατάμε με το κατσαβίδι την εσωτερική βίδα σταθερή και σφίγγουμε το εξωτερικό παξιμάδι :)
    Ελέγχουμε με το φίλλερ να δούμε αν το διακένο είναι 0,2mm ( πρέπει να περνάει σφιχτά το φιλλερ ανάμεσα ) και ρυθμίζουμε και την άλλη βαλβίδα στην ίδια κεφαλη :)
    Τώρα γυρνάμε το μοτέρ δεξιόστροφα μεχρι τα κοκοράκια να ερθουν στο ιδιο υψος ( ΣΤΗΝ ΚΕΦΑΛΗ ΠΟΥ ΡΥΘΜΙΣΑΜΕ )
    και παμε στην ΑΛΛΗ ΚΕΦΑΛΗ να ρυθμίσουμε τις βαλβίδες κάνουμε ξανα το ίδιο :)
    Μωλις τελείωσουμε βάζουμε τα καπακια :)
    1ον Αλλάζουμε την φλάτζα
    2ον σφίγγουμε το παξιμαδι αρχικα με το χερι και μετα με το κλειδι 3 στροφες ( Αν το σφίξουμε παραπάνω θα χτυπάν τα κοκοράκια στο καπάκι !!! Προσοχή )
    Αν έχω κάπου κάπιο λάθος διορθώστε με :) Γενικά πολυ προσοχή στην ρύθμιση τον βαλβίδων :)
    * Και ένα σχετικο βίντεο
     
  10. KostasX
    Online

    KostasX Member

    Εγγραφή:
    25 Αυγούστου 2017
    Μηνύματα:
    120
    Likes:
    369
    Trophy Points:
    68
    Περιοχή:
    Γρεβενα
    Πολυ χρησιμο και πολυ αναλυτικο!!!!
     
  11. KostasX
    Online

    KostasX Member

    Εγγραφή:
    25 Αυγούστου 2017
    Μηνύματα:
    120
    Likes:
    369
    Trophy Points:
    68
    Περιοχή:
    Γρεβενα
    Tightening Torques - Ροπες.συσφιξης
    Για διαφορα εξαρτηματα.Τα βρηκα.απο το ιντερνετ και ελπιζω να ειναι σωστες. Tightening Torques 1.JPG Tightening torques 2.JPG Tightening torques3.JPG
     
  12. Taskos
    Offline

    Taskos Member

    Εγγραφή:
    24 Απριλίου 2013
    Μηνύματα:
    192
    Likes:
    330
    Trophy Points:
    88
    Πολύ κατατοπιστικό βιβλίο
    αλλά ΙΜΗΟ μην βασίζεσαι και 100%.
     
    KostasX likes this.

Μοιραστείτε τη σελίδα