Τα φρένα του 2CV6, σύστημα LHM από τη δική μου σκοπιά.

KostasX

Member
Εγγραφή
25 Αυγούστου 2017
Μηνύματα
1.433
Reaction score
5.011
Πόντοι
847
Age
36
Περιοχή
Γρεβενα
Τα πράγματα που αναφέρω είναι από προσωπική μου εμπειρία και δεν αντικαθιστουνε τα τεχνικά εγχειρίδια της Citroen.
Είναι καθαρά προσωπικές μου εμπειρίες δίχως να είμαι Μηχανικός Αυτοκίνητων.

Θέμα Φρένα (Εμπρός Δισκόφρενα, πίσω ταμπούρα)

Ένα από τα προβλήματα που αντιμετώπιζα όταν πήρα το 2cv μου ήτανε το θέμα της διπλοπεταλιας. Το πεντάλ δηλαδή για να σκληρύνει και να πιάσουνε τα φρένα έπρεπε να το πατήσω δυο φορές.
Στην αρχή φοβήθηκα άλλα μετά το συνήθισα...Αυτό βεβαίως είναι κάτι μη ασφαλές διότι αυτονόητα αν θελήσεις να φρενάρεις γρήγορα από κάποιο εμπόδιο στο δρόμο δε θα έχεις φρένα.
Έτσι αποφάσισα να ασχοληθώ με το κεφάλαιο Φρένα που είναι το Α και το Ω για την ασφάλεια μας άλλα και γι τους γύρω μας.

Στην αρχή αντικατεστησα τα υγρά LHM και έκανα πολύ καλή εξαέρωση, με τη σκέψη ότι ήτανε πολυκαιρισμενο το LHM και έχασε τις ιδιότητες του. Η αίσθηση του πεντάλ βελτιώθηκε λίγο αλλά η διπλοπεταλιά επέμενε.
Σαν Δεύτερο βήμα σκέφτηκα να αλλάξω την αντλία ώστε να ξέρω ότι η αντλία μου πρεσάρει κανονικά, άλλαξα λοιπόν την αντλία ξανάκανα εξαέρωση αλλά πάλι τα ίδια.
Σαν τρίτο βήμα επιθεώρησα τα πίσω ταμπουρα σκεπτόμενος ότι κάτι γίνεται με τα κυλινδράκια η ότι τα φερμουιτ μου αφήσανε χρόνους...
αντικατέστησα λοιπόν κυλινδράκια , φερμουιτ , και ότι άλλο υπήρχε εκεί μέσα, επίσης μέτρησα τη διάμετρο του ταμπουρου για φθορές όλα οκ.
Ρύθμισα την εκκεντρικότητα των φερμουιτ με αυτοσχέδιο εργαλείο.
15448

Εφόσον αντικατέστησα τα φερμουιτ έπρεπε να ρυθμίσω τις 14 άρες βίδες εξωτερικά του ταμπουρου οι οποίες τεντώνουν η μαζεύουν τα φερμουίτ.
15446

Τις ρύθμισα ένα κλικ πριν να αρχίσουνε τα φερμουίτ να πιάνουνε στα ταμπουρα...(Που να ήξερα..) δηλαδή η ρόδα να γυρίζει ελεύθερα δίχως να ακούγεται ο ήχος που πιάνει το φερμουιτ στο ταμπούρο.
Ξαναβάζω λοιπόν υγρά κάνω εξαέρωση αυτή τη φορά με αντλία κενού και έτοιμος για δοκιμή...
Η αίσθηση του πεντάλ σαφώς και βελτιώθηκε άλλα πάλι έπρεπε να το πατήσω από τη μέση και κάτω για να σκληρύνει , εάν δοκίμαζα να κάνω διπλοπεταλια το πεντάλ γινότανε πέτρα και μπλοκάρανε οι τροχοί...πράγμα που δε γινότανε πριν σε καμία περίπτωση...
Τα πρώτα χαμόγελα ήρθανε αλλά το πρόβλημα όμως δε λύθηκε 100%.
Έπειτα από πολύ σκέψη και γνωρίζοντας ότι δεν έχω κάπου διαρροές και τα εξαρτήματα μου είναι οκ σκέφτηκα ότι το πρόβλημα είναι σε κάποια μου ρυθμιση αλλά ποιά ?....
Διαβάζοντας το service Manual βρήκα ότι το έμβολο της αντλίας θα πρέπει να έχει κάποιο συγκεκριμένο διάκενο ( J )
15447

αφού ρύθμισα to J στο 0,5 - 1,0 mm τα πράγματα βελτιώθηκαν. Το πεντάλ έγινε πιο σκληρό αλλά πάλι για να μπλοκάρουν οι τροχοί ήθελε διπλοπεταλιά.
Σαν τελευταία λύση σκέφτηκα να φέρω τα φερμουιτ να ακουμπάνε λίγο στο πίσω ταμπούρο(Δηλαδή γυρνώντας τη ρόδα να ακούγεται ελαφρά η επαφή του φερμουίτ), όταν το έκανα τα φρένα μου γίνανε αγνώριστα.
Η διαδρομή του πεντάλ μειώθηκε και σε απότομο φρενάρισμα οι τροχοί μπλοκάρουν!!
Επίσης ξανάεκανα εξαέρωση με τη κλασική μέθοδο (Ενα άτομο να πατάει φρένο και το άλλο άτομο να ανοίγει τον εξαερωτήρα)
Τα φρένα πια σε συνδυασμό με καινούργια λάστιχα σε σωστή πίεση είναι αγνώριστα!!!

Συνοψίζοντας...
α) Εξαέρωση καλύτερα με την κλασική μέθοδο γιατί η αντλία κενού δυσκολεύεται να τραβήξει από τα σωληνάκια του 2cv διότι είναι 4 mm στη διάμετρο.
β) Καλή ρύθμιση στα πίσω ταμπούρα διότι από αυτή τη ρύθμιση εξαρτάται η διαδρομή του πεντάλ.
γ) Τακτικός έλεγχος για διαρροές κλπ από το σύστημα
δ) Αποφυγή αγοράς από φθηνά κυλινδράκια διότι κάποια έχουνε μεγαλύτερη διαδρομή και έτσι μεγαλώνει και η διαδρομή στο πεντάλ.
και τέλος ...
Επειδή το 2CV είναι ένα αυτοκίνητο απλό και μπορεί να το επισκευάσει κάποιος με ελάχιστες γνώσεις Μηχανολογίας καλό είναι να μην κάνουμε επισκευές κλπ σε σύστημα φρένων αν δεν είμαστε 100% σίγουροι για αυτό που κάνουμε και τις επιπτώσεις του..
 

Taskos

Member
Εγγραφή
24 Απριλίου 2013
Μηνύματα
1.241
Reaction score
2.959
Πόντοι
697
Age
54
:thumbs:
Χαίρομαι που κατέληξες σε αίσιο αποτέλεσμα.

Ναι, από τη ρύθμιση στα πίσω ταμπούρα εξαρτάται η διαδρομή του πεντάλ.
'Οση διαδρομή και να έχουν τα κυλινδράκια μόνο τα τελευταία χιλιοστά μετράνε.
Αλλά το σύμπτωμα της διπλοπεταλιάς πώς ερμηνεύεται?
 

xantiamanolis

Member
Εγγραφή
7 Δεκεμβρίου 2012
Μηνύματα
2.734
Reaction score
4.014
Πόντοι
827
Age
50
Περιοχή
Πρεβεζα
αερας στο κυκλωμα
 

KostasX

Member
Εγγραφή
25 Αυγούστου 2017
Μηνύματα
1.433
Reaction score
5.011
Πόντοι
847
Age
36
Περιοχή
Γρεβενα
:thumbs:
Χαίρομαι που κατέληξες σε αίσιο αποτέλεσμα.

Ναι, από τη ρύθμιση στα πίσω ταμπούρα εξαρτάται η διαδρομή του πεντάλ.
'Οση διαδρομή και να έχουν τα κυλινδράκια μόνο τα τελευταία χιλιοστά μετράνε.
Αλλά το σύμπτωμα της διπλοπεταλιάς πώς ερμηνεύεται?
Αέρας στο κύκλωμα και μικρή διαδρομή του πεντάλ λόγω όλων αυτών που βρήκα παραπάνω.(Διακενο μεταξύ εμβολου - επενεργητη)
Αυτό π έγραψα για τα κυλιδρακια βασίζεται σε ένα συγκεκριμένο σετ που αγόρασα όπου τα εμβολακια τους ήτανε πολύ πιο μέσα από ότι έπρεπε και για να πιάσουνε τη σιαγόνα θέλανε κάποια χιλιοστα όπου όσο και να μαζεύες τις σιαγώνες δεν πατούσαν.
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
8.457
Reaction score
19.472
Πόντοι
1.387
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
Το διαβασα ολο με πολυ προσοχη. Ηθελα απλως να επισημανω μηπως πηγες στο αλλο ακρο αυτη τη φορα. Δε βρισκω αποτελεσματικο ή και σωστο σε αποτομο φρεναρισμα (φρεναρισμα πανικου που ειναι μες το προγραμμα...) οιτροχοι να μπλοκαρουν. Εδω θα ειναι πολυτιμη η αποψη και αλλων κατοχων.

Α και Κωστα γιατι καμια γραφω κατι μετα απο πολυ κοπο και ψαξιμο που εχεις κανει να ξερεις παντα ψαχνω την ουσια αυτου που διαβαζω. Ποτε δεν αμφισβητω ή δε σεβομαι το κοπο,χρονο και χρημα που εχεις ριξει!
 

2cv01

Member
Εγγραφή
18 Αυγούστου 2015
Μηνύματα
1.445
Reaction score
3.273
Πόντοι
777
Περιοχή
ioannina, Greece
Το διαβασα ολο με πολυ προσοχη. Ηθελα απλως να επισημανω μηπως πηγες στο αλλο ακρο αυτη τη φορα. Δε βρισκω αποτελεσματικο ή και σωστο σε αποτομο φρεναρισμα (φρεναρισμα πανικου που ειναι μες το προγραμμα...) οιτροχοι να μπλοκαρουν. Εδω θα ειναι πολυτιμη η αποψη και αλλων κατοχων.

Α και Κωστα γιατι καμια γραφω κατι μετα απο πολυ κοπο και ψαξιμο που εχεις κανει να ξερεις παντα ψαχνω την ουσια αυτου που διαβαζω. Ποτε δεν αμφισβητω ή δε σεβομαι το κοπο,χρονο και χρημα που εχεις ριξει!
Χρηστο ετσι ακριβώς πρέπει να είναι !! Διαφορετικά σε απότομο φρενάρισμα θα επιβραδύνει αρκετά αλλα αν θες και άλλη επιβράδυνση θες διπλοπεταλια ειχα παει να τρακαρω έτσι με διπλοπεταλια .. Σε μένα οι τροχοί μπλοκάρουν αν πατήσω το πετάλι 3 μ 4 cm πριν το πετάλι πιάσει πάτο :) το θεμα με το 2cv ειναι το εξής ή εχει φρένα η δεν έχει ενδιάμεσο δεν υπάρχει :)
 

KostasX

Member
Εγγραφή
25 Αυγούστου 2017
Μηνύματα
1.433
Reaction score
5.011
Πόντοι
847
Age
36
Περιοχή
Γρεβενα
Το διαβασα ολο με πολυ προσοχη. Ηθελα απλως να επισημανω μηπως πηγες στο αλλο ακρο αυτη τη φορα. Δε βρισκω αποτελεσματικο ή και σωστο σε αποτομο φρεναρισμα (φρεναρισμα πανικου που ειναι μες το προγραμμα...) οιτροχοι να μπλοκαρουν. Εδω θα ειναι πολυτιμη η αποψη και αλλων κατοχων.

Α και Κωστα γιατι καμια γραφω κατι μετα απο πολυ κοπο και ψαξιμο που εχεις κανει να ξερεις παντα ψαχνω την ουσια αυτου που διαβαζω. Ποτε δεν αμφισβητω ή δε σεβομαι το κοπο,χρονο και χρημα που εχεις ριξει!
( Φίλε Χρήστο ποτέ δε μου έδωσες να καταλάβω ότι με αμφισβητείς η ότι δε με σέβεσαι. Είμαστε σε ένα φόρουμ για να ανταλλάσσουμε απόψεις και χαίρομαι ιδιαίτερα για αυτό )
Λοιπόν για να έρθω στο θέμα μας...
Σε συζήτηση που είχα με κάποιους φίλους Επαγγελματίες Μηχανικούς (Βαρέων οχημάτων) όντως μου είπανε ότι το παρατραβάω το θέμα με τα φρένα και ότι έχοντας συνηθίσει στα Brembo του Abarth ψάχνω κάτι ανάλογο στο 2CV......
Φυσικά αυτό δε με κάλυψε και συνέχισα το ψάξιμο.....
Λοιπόν το σκεπτικό μου απο Τεχνικής πλευράς είναι: ότι εφόσον έχω ένα διπλό κύκλωμα φρένων ( α' κύκλωμα: δισκόφρενα εμπρός , β' κύκλωμα ταμπούρα πίσω) χωρίς κατανεμητή θα πρέπει οι τροχοί να μπλοκάρουν όταν η αντλία έχει κάνει το 70% περίπου της διαδρομής της. Δηλαδή στην ωφέλιμη διαδρομή του εμβόλου της αντλίας, η αντλία θα πρέπει να είναι ικανή να ανοίξει τα κυλινδράκια των ταμπούρων ( ώστε τα φερμουιτ να φρενάρουν το τύμπανο) και των δαγκάνων να πιέσουν τα τακάκια στη δισκόπλακα.. Από εκεί και πέρα όσο πατάς το φρένο περισσότερο οι τροχοί φρενάρουν προοδευτικά και μετά θα μπλοκάρουν. Όλα αυτά στο πάτημα μιας και μόνο φοράς του πεντάλ.
Μην ξεχνάς ότι τα φρένα του 2CV6 για το βάρος που έχει, τα στενά λάστιχα , τις ταχύτητες που αναπτύσσει, είναι γαϊδούρια διότι είναι φρένα ημιαξονίου και όχι αναρτώμενα στο ψαλίδι...
Τώρα στο θέμα άμα θα μπλοκάρουν οι τροχοί η όχι έχει να κάνει με το θέμα του οδηγού στο πώς φρενάρει όπως σίγουρα γνωρίζεις μιας και δεν υπάρχουνε ηλεκτρονικά εδώ ABS , Brake assistance , κλπ...
Δεν ξέρω άμα σε κάλυψα Χρήστο αλλά σε αυτά τα συμπεράσματα κατέληξα εγώ!!
 

Taskos

Member
Εγγραφή
24 Απριλίου 2013
Μηνύματα
1.241
Reaction score
2.959
Πόντοι
697
Age
54
Το θέμα της επάρκειας των φρένων του 2CV έχει απασχολήσει όλους μας.
Σε δοκιμές καινούριων 2CV από τον διεθνή ειδικό τύπο τα φρένα κρίνονται δυνατά με επιφύλαξη την υπερθέρμανση.
Δεν κατάλαβα όμως τι ακριβώς ψάχνεις.
Ο στόχος είναι να έχεις τόσο δυνατά φρένα ώστε να μπλοκάρουν οι τροχοί?
Το μπλοκάρισμα είναι ανεπιθύμητη συνθήκη φρεναρίσματος.
Μπορεί να επιτευχθεί με πολλούς τρόπους και συνδυασμούς. Θα αγόραζες 2CV που θα μπλοκάριζε στην πρώτη ευκαιρία?

Καμία από τις επεμβάσεις δεν παραπέμπει σε "διπλοπεταλιά"
Μήπως το πρόβλημα της "διπλοπεταλιάς" είναι πιο έντονο ύστερα από περιόδους ακινησίας?
 

KostasX

Member
Εγγραφή
25 Αυγούστου 2017
Μηνύματα
1.433
Reaction score
5.011
Πόντοι
847
Age
36
Περιοχή
Γρεβενα
Το θέμα της επάρκειας των φρένων του 2CV έχει απασχολήσει όλους μας.
Σε δοκιμές καινούριων 2CV από τον διεθνή ειδικό τύπο τα φρένα κρίνονται δυνατά με επιφύλαξη την υπερθέρμανση.
Δεν κατάλαβα όμως τι ακριβώς ψάχνεις.
Ο στόχος είναι να έχεις τόσο δυνατά φρένα ώστε να μπλοκάρουν οι τροχοί?
Το μπλοκάρισμα είναι ανεπιθύμητη συνθήκη φρεναρίσματος.
Μπορεί να επιτευχθεί με πολλούς τρόπους και συνδυασμούς. Θα αγόραζες 2CV που θα μπλοκάριζε στην πρώτη ευκαιρία?

Καμία από τις επεμβάσεις δεν παραπέμπει σε "διπλοπεταλιά"
Μήπως το πρόβλημα της "διπλοπεταλιάς" είναι πιο έντονο ύστερα από περιόδους ακινησίας?
Αυτό που έψαχνα είτανε η αιτία της διπλοπεταλιάς σε καθημερινή χρήση και όχι μετά απο περίοδο ακινησίας και όπως έγραψα κατέληξα σε κάποια συμπεράσματα. Πιστεύω ότι πρέπει το σύστημα των φρένων να είναι ικανό σε ένα απότομο φρενάρισμα να μπορεί να μπλοκάρει τους τροχούς (άσχετα αν είναι καλό ή όχι..)
...Πρώτη φορά οδηγώ 2cv και δεν γνωρίζω πως συμπεριφέρεται σαν αυτοκίνητο...
 
Top Bottom