Πως έβλεπε παλιά τη Citroen o Ειδικός Τύπος

Nikephoros

Member
Εγγραφή
3 Σεπτεμβρίου 2015
Μηνύματα
3.220
Reaction score
8.641
Πόντοι
947
Age
47
Περιοχή
Αθήνα
Πριν από λίγες ημέρες έπεσε στα χέρια μου ένα τεύχος του Βρεταννικού Car του Αυγούστου του 1986, ακριβώς τις ημέρες που πρωτοκυκλοφόρησε και η CX μου. Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον αφενός το πως κατηγοριοποιεί τα αυτοκίνητα το περιοδικό με βάση του εάν είναι ενδιαφέροντα, επαρκή ή βαρετά και αφετέρου, οι κριτικές που γράφει για τη Citroen. Βλέπουμε πως όλες οι Citroen ανήκουν στα "ενδιαφέροντα" αυτοκίνητα (με εξαίρεση τις μικρές εκδόσεις μόνο των Visa που θεωρεί "επαρκή"), μαζί με σπορ κατασκευές, πανάκριβες Mercedes, Ferrari, Aston Martin κ.λ.π. Σε αντίθεση, πολλά Audi και άλλα πανάκριβα αυτοκίνητα είναι είτε απλώς επαρκή, ή "βαρετά"! (π.χ. De Tomaso Pantera!).

Επισυνάπτω τις σχετικές φωτογραφίες μαζί με τον τιμοκατάλογο των Citroen και την ειδική κριτική του περιοδικού σε αυτές. Επίσης ακολουθεί και μία σύντομα αναφορά-ύμνος (με αξίρεση τον κινητήρα...) στην ήδη 12χρονη, τότε, CX.

Nα πω τέλος ότι στο ίδιο τεύχος υπήρχε και ένα οδοιπορικό με 2CV από την Αγγλία στους αμπελώνες της Νότιας Γαλλίας (2500 μίλια σε 4 ημέρες, όπως έλεγαν...), με τους 2 δημοσιογράφους που έκαναν το εγχείρημα ότι επανειλημμένα το 2CV ταξίδευε με 75 πραγματικά μίλια την ώρα! Επίσης, το περιοδικό έκανε διαγωνισμό και έδινε δώρο 3 2CV σε αντίστοιχους τυχερούς αναγνώστες για να γιορτάσει τα 50 χρόνια από τα πρωτότυπα 2CV!

Scan0001.jpg
Scan0002.jpg
Scan.jpg
 

xantiamanolis

Member
Εγγραφή
7 Δεκεμβρίου 2012
Μηνύματα
2.500
Reaction score
3.582
Πόντοι
827
Age
46
Περιοχή
Πρεβεζα
to εχω γραψει και παλαιοτερα ο ειδικος τυπος στην ελλαδα αντιμετοπιζε τα σιτροεν με οχι καλη συμπαθεια...διοτι οι 4τροχοι εποχης ειχαν ταση προς τα ιταλικα ελαφρως προς τα γερμανικα και σε αντιπερα οχθη το auto motor und sport γερμανικη ταση τουλαχιστον και μετα οπου φυσα ο ανεμος...
τωρα με τη δυνατοτητα πληροφορησης εχουν αλλαξει τα πραγματα καλιστα μπορεις να παρεις πολλες αποψεις και να σχηματισεις γνωμη...
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
4.433
Reaction score
11.062
Πόντοι
1.077
Περιοχή
Île-de-France
to εχω γραψει και παλαιοτερα ο ειδικος τυπος στην ελλαδα αντιμετοπιζε τα σιτροεν με οχι καλη συμπαθεια...διοτι οι 4τροχοι εποχης ειχαν ταση προς τα ιταλικα ελαφρως προς τα γερμανικα και σε αντιπερα οχθη το auto motor und sport γερμανικη ταση τουλαχιστον και μετα οπου φυσα ο ανεμος...
τωρα με τη δυνατοτητα πληροφορησης εχουν αλλαξει τα πραγματα καλιστα μπορεις να παρεις πολλες αποψεις και να σχηματισεις γνωμη...
μανώλη έχεις δίκιο, αλλά αυτό που έβαλε ο νίκος έχει ιδιαίτερη σημασία γιατί προέρχεται από αγγλικό περιοδικό, όπου και εκεί είχαν ιδιαίτερα αρνητική στάση απέναντι στις σιτροεν...
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
5.769
Reaction score
12.140
Πόντοι
1.137
Περιοχή
Δουβλινο
Σχετικα με τον ελληνικο τυπο παντως, τουλαχιστον οι 4Τ τη δεκαετια του '90 συγκεκριμενα εγραφαν διθυραμβους για ολα τα μοντελα. Και μαλιστα απουσιας ιντερνετ ειχαν το μεγαλυτερο αναγνωστικο κοινο στην Ελλαδα.
Στα '80s βεβαια ουτε φτυσιμο και μετα το 2000 αλλαξε παλι το κλιμα.. Σε επιπεδο μαλιστα προ δεκαετιας μεχρι να κανουν το ασπρο μαυρο. Θυμαμαι συγκριτικο focus c max - c4 picasso στα ιδια κυβικα, να ριχνει ο γαλλος σε ολες τις ρεπριζ απο μισο μεχρι δυο δευτερα και στα συμπερασματα να εχουν οτι το ford εχει καλυτερη επιταχυνση επειδη ειχε καλυτερο 0-100 χαχαχα
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
4.433
Reaction score
11.062
Πόντοι
1.077
Περιοχή
Île-de-France
Σχετικα με τον ελληνικο τυπο παντως, τουλαχιστον οι 4Τ τη δεκαετια του '90 συγκεκριμενα εγραφαν διθυραμβους για ολα τα μοντελα. Και μαλιστα απουσιας ιντερνετ ειχαν το μεγαλυτερο αναγνωστικο κοινο στην Ελλαδα.
Στα '80s βεβαια ουτε φτυσιμο και μετα το 2000 αλλαξε παλι το κλιμα.. Σε επιπεδο μαλιστα προ δεκαετιας μεχρι να κανουν το ασπρο μαυρο. Θυμαμαι συγκριτικο focus c max - c4 picasso στα ιδια κυβικα, να ριχνει ο γαλλος σε ολες τις ρεπριζ απο μισο μεχρι δυο δευτερα και στα συμπερασματα να εχουν οτι το ford εχει καλυτερη επιταχυνση επειδη ειχε καλυτερο 0-100 χαχαχα
την δεκαετία του '90, όλα τα γαλλικα΄οι 4τ τα είχαν σε εκτίμηση. ειδικά ΖΧ, Ξαντιά, 306, 405, 406 και κλιό...
 

ami8_gs_ds_bx

Member
Εγγραφή
31 Δεκεμβρίου 2013
Μηνύματα
1.023
Reaction score
2.485
Πόντοι
697
Age
44
Επιπροσθέτως να θυμίσω και το γεγονός του μποϊκοτάζ της εδώ αντιπροσωπείας στον σχετικό ειδικό τύπο πριν από μερικά χρόνια
 

maxtsif

Member
Εγγραφή
31 Μαϊου 2018
Μηνύματα
400
Reaction score
1.576
Πόντοι
517
Age
50
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Πολύ Αγγλία στο φόρουμ τις τελευταίεες μέρες. Πολλές αναφορές σε αγγλικά μοντέλα, ανακατασκευές σε jaguar και range rover. Ευκαιρία να ανεβάσω ένα μικρό, ας πουμε "συγκριτικό τεστ" μεταξύ DS και Jaguar ΜΚΙΙ, γραμμένο από τον LJK Setright στο "Classic & Sports Car" τον Αυγουστο του 1998.
Το ανεβάζω εδώ γιατι ταιριάζει, να δείξω οτι τις Citroen τις ειχε ο ειδικός τύπος (της Ευρώπης) πολυ ψηλά.


20441



20442



20443



20444
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
4.433
Reaction score
11.062
Πόντοι
1.077
Περιοχή
Île-de-France
Published February, 1989

A Quartet of Eccentric Europeans
4. The (Citroën) CX Prestige


By Thomas E. Bonsall

[Note: This is from a series of four reviews we did for one of the lifestyle magazines. The preamble, which also reappears at the beginning the other three, gets a little repetitive in this format, but the four put together would be too long to run as one piece. The CX was one of the strangest — and most ingratiating — machines we ever tested.]

If you are looking for sober-minded, normal transportation, skip this series. Each of the sedans we tested for this month — from four different French and Italian manufacturers: Peugeot, Alfa Romeo,

Maserati and CX Auto (Citroën) — is, in varying degrees, eccentric. That is not intended as a criticism, merely a description. There is, after all, a market for eccentricity. Not every man or woman wants hum-drum transportation.


French and Italian auto manufacturers have never been able to make much of a dent in the American market. Each has a loyal, if diminutive, following here, but the cars, for one reason or another, have never appealed to the masses of American car buyers. Perhaps that is because luxury cars tend to take on national characteristics. American luxury cars tend toward nouveau riche opulence. British luxury cars tend toward the reserve of the English gentleman's club. German luxury cars are almost institutional in their efficiency. French and Italian luxury cars, by contrast, are like a wild night out on the town. Frankly, many American buyers are intimidated by them. But, if your taste runs to the exotic, read on...


We have saved the most unusual car for last: the CX Auto Prestige. Before discussing the test car itself, however, a few words about CX Auto are in order:

The cars CX Auto imports bearing its own nameplate are, in fact, French-built Citroëns. Citroën itself, although it is controlled by Peugeot these days, has had no formal presence in the American market for more than a decade. CX Auto buys the cars in Europe, converts them to full U.S. standards in their facility in the Netherlands, and then imports them as if they (not Citroën) were the manufacturer — which, technically, they are insofar as the government is concerned. The cars are imported, sold, serviced and warranted by CX Auto. Peugeot/Citroën, for its part, is vocally unhappy about this situation but powerless to stop it.

CX Auto models are revised versions of the comparable Citroën models marketed in Europe. The current CX Auto line-up consists of two series, GTi and Prestige. The GTi comes on a 112 inch wheelbase and is available in wagon and sedan versions. The Prestige, which comes as a sedan only, sits astride a 122 inch wheelbase that CX Auto claims is the longest for sale in America. Both lines use a 2.5 liter four-cylinder engine rated at 150 horsepower. The GTi is also available with a turbo-charger that boosts power output to an impressive 185 horsepower. All CX models feature the famous Citroën hydropneumatic system. Both GTi and Prestige are nicely equipped and finished, but the Prestige is the fancier of the two, adding handsome leather and wood trim. Prices start at $39,900 for the GTi sedan and rise to $49,800 for the Prestige (estimated as of the time we went to press).

Our test car was the CX Prestige, the flagship of the Citroën range and the car of choice for the French executive class. It is easy to see why. All the stretch — 10 full inches over the GTi — is in the rear passenger compartment, creating enough floor space back there to encamp an army division.


Comfort is, indeed, the strong suit of this car. The hydropneumatic system employs a combination of gas and hydraulic fluids to do the work of the suspension, steering and brakes. For floating luxury, the Citroën suspension is unbeatable. It is self-levelling and can also be adjusted, with the flick of a finger, for ground clearance. The CX Prestige tends to roll a bit during hard cornering but on the boulevard or expressway it is unexcelled in riding comfort.

The interior lay-out is unique, to put it mildly. The Alfa and the Maserati are different, but the CX is from another planet. The location of ordinary items such as turn signals, headlights, and so on, defies experience. The tape deck is on the center console. The radio is controlled from a flexible arm that sprouts from the floor, can be adjusted for any position or level desired and looks like something out of a Steven Spielberg movie.

The CX Prestige is awesome, in the true sense of that much-abused word. What is more amazing is that after an hour or so behind the wheel, we had become so totally acclimated to the design that we began to wonder why all cars aren't built that way! The CX is profoundly different, but not illogical, and the more you live with it the more logical it seems. At the conclusion of our test, we found it difficult to readjust to ordinary cars.

If you like being the center of attention, the CX GTi or Prestige is a must. No test car in our history has attracted as much notice and comment. A crowd would, literally, gather each time we pulled into a convenience store for a cup of coffee. People would get out of their cars at traffic lights to inquire about it. Our car was a rolling conversation piece. Moreover, nearly all the comments were highly favorable. The CX Prestige clearly struck a deep chord in people, and they tended to treat it (and, by extension, us) as they would a celebrity. All in all, a remarkable experience. R&D
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
5.769
Reaction score
12.140
Πόντοι
1.137
Περιοχή
Δουβλινο
:respect::up:
 

Flaminio Bertoni

Super Moderator
Εγγραφή
13 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
5.310
Reaction score
13.962
Πόντοι
1.137
Age
47
Περιοχή
Italy Milan
Απίθανο
 

Taskos

Member
Εγγραφή
24 Απριλίου 2013
Μηνύματα
427
Reaction score
901
Πόντοι
447
Age
50
Το άρθρο αυτό χιλιοδιαβασμένο, στην αναδημοσίευση του ετήσιου τόμου δοκιμών των 4Τ,
ήταν το αποφασιστικό, τελειωτικό πλήγμα ώστε να αποκτήσω ένα ντεσεβό κάποια στιγμή ... - 20 χρόνια αργότερα. :rolleyes:
 

visa chrono

Member
Εγγραφή
1 Δεκεμβρίου 2012
Μηνύματα
10.885
Reaction score
20.813
Πόντοι
1.487
Για αυτό το άρθρο.. Έφτασα μέχρι τα κεντρικά τους τότε πίσω από την Γυμναστική Ακαδημία και το είχα πάρει...
Μάλιστα η κοπέλα που με είχε εξυπηρετήσει, βλέποντας την τρέλα μου μου το έκανε δώρο..
Κάπου στα μέσα του 90.. Και ακόμα υπάρχει μέσα σε ότι έχω κρατήσει από περιοδικά..
Νομίζω στο ίδιο τεύχος έχει και το bx 1.6 Gti..
Αυτα
. Καλό μήνα...
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
4.433
Reaction score
11.062
Πόντοι
1.077
Περιοχή
Île-de-France
Για αυτό το άρθρο.. Έφτασα μέχρι τα κεντρικά τους τότε πίσω από την Γυμναστική Ακαδημία και το είχα πάρει...
Μάλιστα η κοπέλα που με είχε εξυπηρετήσει, βλέποντας την τρέλα μου μου το έκανε δώρο..
Κάπου στα μέσα του 90.. Και ακόμα υπάρχει μέσα σε ότι έχω κρατήσει από περιοδικά..
Νομίζω στο ίδιο τεύχος έχει και το bx 1.6 Gti..
Αυτα
. Καλό μήνα...
Ta grafeia konta stin pyrkal, pote anoiksan?
 
Top Bottom