Από τα αυτοκίνητα-μηχανές περνάμε σιγά-σιγά στα αυτοκίνητα-υπολογιστές... Το επίκεντρο της αυτοκίνησης είναι πλέον η τεχνολογική εξέλιξη του αυτοκινήτου και όχι ο άνθρωπος-οδηγός ο οποίος, στο όνομα της ασφάλειας και της προστασίας του περιβάλλοντος, μπαίνει σιγά-σιγά στο περιθώριο ως άνθρωπος-επιβάτης. Κάποιες μεγάλες εταιρείες κυρίως, διαφημίζονται με εξέχουσα κομπορρημοσύνη ότι ήταν πάντα οι πρωτοπόροι στις καινοτομίες που καθόρισαν την αυτοκίνηση σήμερα σε θέματα ασφάλειας, επιδόσεων, οικονομίας και άνεσης. Είναι όμως έτσι?
Ποιοι ήταν άραγε οι πραγματικοί πρωτοπόροι που σκέφθηκαν, εργάστηκαν σκληρά και εισήγαγαν τις καινοτομίες που διαμόρφωσαν την αυτοκίνηση? Πως εξελίχθηκε/μεταβλήθηκε η φιλοσοφία και ο στόχος των αυτοκινητοβιομηχανιών τις τελευταίες δεκαετίες? Είναι ένα ερώτημα που σίγουρα σηκώνει πάρα πολύ συζήτηση και χαρακτηρίζεται από τη "σύγκρουση" πολλών διαφορετικών απόψεων.
Ελπίζω αυτό το θέμα να είναι χρήσιμο για τους εξής λόγους: Πρώτον εγκυκλοπαιδικούς, να μάθουμε πολλές σημαντικές πληροφορίες για την ιστορία του αυτοκινήτου (και της Citroen!), δεύτερον για λόγους ιστορικής μνήμης (και σε πολλές περιπτώσεις, αποκατάστασης αυτής της μνήμης) για εκείνους που πραγματικά ονειρεύτηκαν και μόχθησαν για μία καλύτερη αυτοκίνηση και τρίτον, ίσως μπορέσουμε να αντιληφθούμε ποιο θα πρέπει να είναι πραγματικά το μέλλον της αυτοκίνησης, ποιοι οι πραγματικοί στόχοι της, μακριά από τα στυγνά συμφέροντα του αέναου κέρδους που, κακά τα ψέματα, "αποστείρωσαν", κατά τη γνώμη μου, την αυτοκίνηση από την "οδηγοκεντρική" της διάσταση και την παραφόρτωσαν με περιττές πολυτέλειες...
Ποιοι ήταν άραγε οι πραγματικοί πρωτοπόροι που σκέφθηκαν, εργάστηκαν σκληρά και εισήγαγαν τις καινοτομίες που διαμόρφωσαν την αυτοκίνηση? Πως εξελίχθηκε/μεταβλήθηκε η φιλοσοφία και ο στόχος των αυτοκινητοβιομηχανιών τις τελευταίες δεκαετίες? Είναι ένα ερώτημα που σίγουρα σηκώνει πάρα πολύ συζήτηση και χαρακτηρίζεται από τη "σύγκρουση" πολλών διαφορετικών απόψεων.
Ελπίζω αυτό το θέμα να είναι χρήσιμο για τους εξής λόγους: Πρώτον εγκυκλοπαιδικούς, να μάθουμε πολλές σημαντικές πληροφορίες για την ιστορία του αυτοκινήτου (και της Citroen!), δεύτερον για λόγους ιστορικής μνήμης (και σε πολλές περιπτώσεις, αποκατάστασης αυτής της μνήμης) για εκείνους που πραγματικά ονειρεύτηκαν και μόχθησαν για μία καλύτερη αυτοκίνηση και τρίτον, ίσως μπορέσουμε να αντιληφθούμε ποιο θα πρέπει να είναι πραγματικά το μέλλον της αυτοκίνησης, ποιοι οι πραγματικοί στόχοι της, μακριά από τα στυγνά συμφέροντα του αέναου κέρδους που, κακά τα ψέματα, "αποστείρωσαν", κατά τη γνώμη μου, την αυτοκίνηση από την "οδηγοκεντρική" της διάσταση και την παραφόρτωσαν με περιττές πολυτέλειες...