Νέο ΦΕΚ για τη χρήση ιστορικών

22528193_10155792271139812_1816452886569683804_n.jpg


Νομίζω πως αν δεν υπάρξει αλλαγή τελειώσαμε. Έχετε καμία πληροφορία εσείς ρε παιδιά? :(
 
Last edited:

Comments

Μεχρι να δω κατι επι της πραξης πλεον...προσωπικα δε πιστευω τιποτα απο κανεναν...
 
Η συνάντηση, δεν θα ήταν πιο έξυπνο να είχε γίνει με τα άτομα που πιθανότατα θα έπαιρναν θέσεις στο υπουργείο μεταφορών; Και όχι το γεωργίας...
 
από το autoclassic blog


ΤΡΕΧΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΛΑΒΟΥΝ ΤΗΝ ΕΙΣΠΡΑΞΗ, ΠΡΙΝ Η ΝΕΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ ΤΗΝ Κ.Υ.Α.!





Αν δεν ήταν τόσο τραγικό το θέμα (γιατί έχει να κάνει με δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες Ιστορικών αυτοκινήτων) θα έπεφτε χοντρό γέλιο! Μιλάμε για την αντίδραση της ΟΜΑΕ, της Ομοσπονδίας Αγωνιστικού Αυτοκινήτου, που έσπευσε δύο μόλις μέρες μετά την ορκομωσία της Νέας Κυβέρνησης να "ζητήσει" εφαρμογή της κατάπτυστης και δολοφονικής για το Ιστορικό όχημα Κ.Υ.Α. (που άφησαν κληρονομιά οι προηγούμενοι, της "ταξικής μεροληψίας" - κατά δήλωσή τους)!

Η ΟΜΑΕ, με ανακοίνωση (που αναπαράγουν "συντάκτες- παπαγαλάκια" μαζί με ανιστόρητα σχόλια), δηλώνει ότι βάσει της Κ.Υ.Α. είναι φορέας πιστοποίησης και έκδοσης Ιστορικών πινακίδων ("δικαίωμα", που λένε!), ανακοινώνει (ανακριβώς, για να μην πούμε και αναληθώς) ότι είναι εξουσιοδοτημένη απο την FIA για πιστοποιήσεις συλλεκτικών, νορμάλ Ιστορικών αυτοκινήτων (ενώ η αρμοδιότητά της είναι ΜΟΝΟ τα αγωνιστικά αυτοκίνητα Sporting Historic και τα HTP -συνεπώς και οι αγωνιστικές πινακίδες- βάσει του sporting delegation που της έχει παραχωρηθεί), και καλεί τους ιδιοκτήτες συλλεκτικών (και όχι μόνο αγωνιστικών) Ιστορικών αυτοκινήτων να απευθυνθούν σε αυτήν για αναγνώριση, πιστοποίηση, δελτίο, κτλ. Το ότι κανείς δεν έχει δει ποτέ αυτές τις "Ιστορικές πινακίδες" της ΟΜΑΕ, αποτελεί ασήμαντη λεπτομέρεια μπροστά στη βιασύνη του να πάρει μπροστά η εισπρακτική μηχανή και να ανασάνουν τα ταμεία της Ομοσπονδίας, πριν η νέα Κυβέρνηση ΑΚΥΡΩΣΕΙ τις Κ.Υ.Α. (του 2019 αλλά ΚΑΙ του 2017) και επαναφέρει το προ Κ.Υ.Α. καθεστώς της Υπουργικής απόφασης, ΜΕΧΡΙ να συνταχθεί και να ψηφιστεί σχέδιο νόμου (που μάλλον σίγουρα, θα προβλέπει κάποιον τύπο ΚΡΑΤΙΚΗΣ Ιστορικής πινακίδας, και μακάρι τελικά, για να γλυτώσουμε απο τους πολλούς φορείς).

Η Νέα Δημοκρατία, και ο πρώην τομεάρχης Μεταφορών και νυν Υπουργός Κ. Καραμανλής (του Αχιλλέως), έχουν δεσμευθεί ότι θα επανέλθει προσωρινώς η προ του Οκτωβρίου 2017 Υπουργική Απόφαση, που επιτρέπει ελεύθερη συμμετοχή σε εκδηλώσεις αλλά και "χιλιόμετρα επισκευής και συντήρησης" στα οχήματα με Ιστορικές πινακίδες. Μετά το "πατατράκ" και τις απαγορεύσεις κυκλοφορίας που έζησε ο χώρος τα προηγούμενα χρόνια, είναι εξαιρετικά απίθανο να παρουσιαστουν εκτεταμένα φαινόμενα και περιπτώσεις κατάχρησης αυτού του "δικαιώματος", και το "πρόβλημα" πλέον θα είναι ποιοί θα συντάξουν τον νέο νόμο, ποιοί θα σπεύσουν να προσφέρουν τις συμβουλές τους, και ποιοί απο την Κυβέρνηση, τις υπηρεσίες και το υπουργείο θα τους ακούσουν.

Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν τρείς διαφορετικοί τύποι "Ιστορικών πινακίδων" απο την Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, την ΕΛΠΑ και την ΕΟΟΕ, βάσει του δικαιώματος που -καλώς ή κακώς- τους έχει παραχωρηθεί με την πρώτη, παλαιά, υπουργική απόφαση, που ελάχιστα διαφοροποιήθηκε απο το 1978 μέχρι το 2017. Γίνεται ευκόλως αντιληπτό, ότι θα ήταν εξαιρετικά γελοίο το να προστεθεί και μία τέταρτη, διαφορετικού σχήματος και εμφάνισης πινακίδα, απο την ΟΜΑΕ! Αρα, υποθέτουμε ότι μάλλον θα πρέπει να έχουν γίνει τίποτα μυστικές συζητήσεις και συμφωνίες για την μεταφορά των Ιστορικών Πινακίδων (Ι.Ο.) της ΕΛΠΑ στην ΟΜΑΕ, όπως έγινε με τις (πρώην) "κόκκινες" αγωνιστικές πινακίδες (που και εκεί υπήρξε εμπλοκή, και θεσμική αλλά και εισπρακτική).

Προφανώς, και αυτό το τονίζουμε προς αποφυγήν παρεξηγήσεων, δεν έχουμε κάποια τέτοια πληροφόρηση ή στοιχεία, πέρα από την δήλωση του υπηρεσιακού προεδρου της ΕΛΠΑ ότι "προσπαθεί να την κλείσει και δεν τα καταφέρνει" (ίσως λόγω των εργαζομένων που αντιδρούν;). Στο μεταξύ όμως, και ενάριθμο πήρε η ΕΛΠΑ από το υπουργείο μεταφορών, και πινακίδες συνεχίζει "να βγάζει". Βάσει λογικής λοιπόν, η υπόθεσή μας είναι ότι αν ο υπηρεσιακός πρόεδρος "καταφέρει να κλείσει την ΕΛΠΑ" όπως προσπαθεί, η φυσική συνέχεια αυτών των δελτίων και πινακίδων, θα είναι η μεταφορά τους στην ΟΜΑΕ (το πως θα μοιραστουν τα οικονομικά, άλλο θέμα!). Αλλο όμως αυτό και άλλο η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας (αγωνιστικού και ΟΧΙ νορμάλ αυτοκινήτου) από τις 11 Ιουλίου (εδώ:www.omae-epa.gr/index.php/nea/anakoinoseis/item/2150-istorika-oximata-i-diadikasia-pistopoiisis-kai-xorigisis-pinakidon-apo-tin-omae), που επικαλείται, υπενθυμίζει και επιχειρεί να "διατηρήσει στη ζωή" την Κ.Υ.Α., δηλαδή την κοινή υπουργική απόφαση που έχει "κλειδώσει" και ουσιαστικά καταστρέψει το Ιστορικό όχημα δύο χρόνια τώρα.

Πέραν αυτού, το τέλος Ιουλίου πλησιάζει γοργά, και η αναστολή της Κ.Υ.Α. λήγει, οπότε το Υπουργείο θα πρέπει να δώσει λύση: Είτε όπως έχουν προεκλογικά δεσμευθεί οι (σημερινοί) Υπουργοί της Ν.Δ. θα την καταργήσουν, είτε θα δοθεί νέα αναστολή. Αλλά η αναστολή που ισχύει μέχρι τέλους του μήνα, ας μην ξεχνάμε ότι αφορά ΜΟΝΟ την κυκλοφορία των νεώτερων του 1970 οχημάτων, τα οποία απο την 1η Αυγούστου "σφραγίζονται" ξανά, εν αναμονή της επιτροπής επανελέγχου! Δηλαδή σε όλα της τα σημεία, η Κ.Υ.Α. ισχύει και πρέπει να εφαρμόζεται, μαζί με την "Σοβιετικού τύπου" μέγιστη ανοησία των δύο Κυριακών συντήρησης, και την εσχάτη μαλακία της Τετάρτης και του Σαββάτου για συνεργείο.

Τα θέματα που αφορούν την Ελλάδα και τους Έλληνες είναι απείρως σοβαρότερα και πιο ουσιαστικά απο την συντήρηση, την εκδήλωση και την βόλτα του Ιστορικού αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας. Ομως, κάθε Υπουργείο έχει την ατζέντα του, καθώς και τα υπηρεσιακά θέματα αρμοδιότητάς του που είναι ανοιχτά και περιμένουν λύση. Στο υπουργείο Μεταφορών και Δικτύων, οι αρμόδιοι υπάλληλοι και διευθυντές, θα θυμίσουν σε υπουργό και υφυπουργό (συγκοινωνιών) ότι οσονούπω λήγει η αναστολή της Κ.Υ.Α. των Ιστορικών (και αν δεν το θυμηθούν αυτοί, να που τους το θύμισε τώρα η ΟΜΑΕ επιχειρώντας να κατοχυρώσει δικαίωμα στις εισπράξεις!). Τι θα αποφασίσουν και τι θα πράξουν άραγε οι πολιτικοί, που μοίραζαν υποσχέσεις περί άμεσης κατάργησης και των δύο Κ.Υ.Α. (δείτε εδώ το άρθρο μας απο την συνάντηση του Τύπου με υποψηφίους της Ν.Δ. στο Μουσείο Αυτοκινήτου: http://autoclassic-magazine.blogspot.com/2019/06/blog-post.html);

Μέχρι να μάθουμε αν θα φανούν συνεπείς στις δεσμεύσεις τους, ή αν θα διατηρήσουν την απαγόρευση κυκλοφορίας των Ιστορικών, ή θα παρουσιάσουν μια μέση λύση μέχρι την οριστική ρύθμιση του θέματος με σχέδιο νόμου σύμφωνα με τα ισχύοντα σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες (η Κύπρος είναι μία απο αυτές, και έχει αναφερθεί αρμοδιως, άρα εξετάζουν το σύστημά της), προτείνουμε δύο πράγματα: Το πρώτο, να ξαναδιαβάσετε το άρθρο μας για την Κ.Υ.Α και τις "φυλές των Ιστορικών" (εδώ: http://autoclassic-magazine.blogspot.com/2019/03/blog-post_89.html), όπου θα βρείτε και εξηγήσεις για την "φούρια" της ΟΜΑΕ. Και το δεύτερο, να αναρωτηθείτε (και εμείς μαζί) γιατί σε ολόκληρη την προεκλογική περίοδο με τις πλειοδοσίες παροχών για την "μεσαία τάξη", κανένα κόμμα δεν αναφέρθηκε στα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας, αλλά και γιατί σε ολόκληρο το πρόγραμμα της Ν.Δ. με τις εξαγγελίες μειώσεων της φορολογίας, δεν υπάρχει η παραμικρή αναφορά για την μείωση των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, που είναι κυριολεκτικά ληστρικά και ανάλγητα για τα παλαιότερα αυτοκίνητα άνω των 1500, και ιδίως άνω των 1929 (!) κυβικών;
Το ότι 1.200.000 συμπολίτες μας έχουν ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ τις πινακίδες και τις άδειες στην πρώτη οκταετία της κρίσης, στερούμενοι της χρήσης και της απόλαυσης των ακριβοπληρωμένων και βαριά φορολογημένων (κατά την αγορά) οχημάτων τους, δεν απασχολεί κανέναν στα κόμματα και στις κυβερνήσεις;

Γιατί μια αναλογική μείωση τελών, ανάλογα με την παλαιότητα των αυτοκινήτων (που θα κατέληγε σε ΜΗΔΕΝΙΚΑ τέλη), και παράλληλη μείωση των τεκμηρίων με ίδιο χρονικό υπολογισμό (μέχρι ΜΗΔΕΝΙΣΜΟΥ), μαζί με "ειδικό ΚΤΕΟ εποχής", θα μπορούσε να αποτελέσει την απλούστατη, γενικευμένη και ΑΜΕΣΗ λύση για το Ιστορικό όχημα! Και ταυτόχρονα, θα ήταν μια δικαίωση για τις εκατοντάδες χιλιάδες Ελλήνων που είδαν τα αυτοκίνητά τους να ακινητοποιούνται και να απαξιώνονται στα χρόνια της "υποχρεωτικής" ακινησίας, που ουσιαστικά τους την επέβαλλε η άγρια, ληστρική, φορολογία. Να όμως που στα οικονομικά θέματα και στα χαράτσια που αφορούν το ΙΧ αυτοκίνητο, "προηγούμενοι και επόμενοι" συμφωνούν και ταυτίζονται απολύτως!
 
2 σιγουράκια από αυτά που ακούω και από αυτό που διάβασα στο ποστ που μοιράστηκε ο Νίκος:
Υπάρχει ελπίδα μετά την απομάκρυνση των φασισταριων από την εξουσία.
Πόσο λαμόγια και κοπρίτες ήταν όλοι αυτοί (λέσχες, ομοσπονδίες) που εκμεταλλεύονται τόσα χρόνια την αγνή αγάπη των κατόχων ΙΟ με αποκορύφωμα την τελευταία διετία που φάνηκε ότι ήταν και αδηφάγοι. Φαίνεται ότι ο Πούλος πλησιάζει και θα είναι και μακρύς. Καλώς να τον δεχτούν
 
Μια ακομα αποψη του δημοσιογραφου Αντωνη Κολλια..

Αναθεώρηση του άρθρου 49 του ΚΟΚ διότι εκ παραδρομής στη διατύπωση δεν έχει γραφτεί "ιστορικές μοτοσυκλέτες" αλλά μόνο αυτοκίνητα και έτσι δεν μπορεί να δοθεί άδεια για αγώνες, εκδηλώσεις κλπ κλασικών μοτό ! Καλό σου απόγευμα !

ΠΡΟΣΟΧΗ ! Με βάση τη νέα απόφαση ο Καραμανλής δείχνει να ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ κατά γράμμα την ΚΥΑ του... ΣΥΡΙΖΑ !!!
Δηλαδή, αντί να πεί ότι αυτή "ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ και -μέχρι να βρεθεί λύση οριστική - ισχύει το παλιό καθεστώς", αυτός απλά την... αναστέλει !!!
Δηλαδή, ο Καραμανλής ΔΕΧΕΤΑΙ τους περιορισμούς στην κυκλοφορία, απλα τους ΑΝΑΣΤΕΛΕΙ το α ρ γ ό τ ε ρ ο -λέει - μέχρι 31-12-19. Κι αυτό διότι εκτιμά ότι, μέχρι τότε, θα πρέπει να έχει συγκροτηθεί και να έχει αποφασίσει Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ (ΠΑΛΙ από την ΚΥΑ του... ΣΥΡΙΖΑ) για το τί είναι ιστορικά και πως ορίζονται και ΤΡΕΧΑ ΓΥΡΕΥΕ !!!
Να θυμίσω πως οι διάφοροι εκπρόσωποι των κλασικοϊστορικών οχημάτων στη χώρα μας, τελικά, είχαν ΑΠΟΔΕΧΤΕΙ τις ρυθμίσεις που έφερνε η ΚΥΑ του ΣΥΡΙΖΑ. Ελπίζω, να έχουν καταλάβει το λάθος τους και να δείξουν στον Καραμανλή ότι η λύση είναι :

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ , χωρίς ΤΕΛΗ, με έλεγχο ανά 3ετία στα υπάρχοντα ΚΤΕΟ αλλά με ευθύνη των φορέων, επειδή απαιτούνται ειδικές γνώσεις.
Η άδεια κυκλοφορίας θα εκδίδεται από τις ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΕΣ με όσα πληρώναμε μέχρι τώρα.
Να παίρνουν άδεια κυκλοφορίας όσα οχήματα ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΧΑΡΤΙΑ ή που εχομε βρει ΠΕΤΑΜΕΝΑ σε χωράφια κλπ, εφ' όσον περάσουν από τον προαναφερθέντα ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ.

Κοντολογίς, να γίνει στην Ελλάδα Ο,ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΑΝΤΟΥ!
ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚ ΤΟΥ ΠΟΝΗΡΟΥ !
 
Απο την σελιδα του ΣΙΣΑ
Για να μπορει καποιος απλα να μεταφρασει τι ισχυει τωρα..

 
Κάθε δεύτερο ΣΚ και ελεύθερα κάθε μέρα σε συνεργεία. Βασική προϋπόθεση ασφαλιστήριο συμβόλαιο εν ενεργεία. Στο μυαλό τους ξέρουμε τι έχουν γενικότερα?
 


 
ΕΛΛΑΔΑ 07:50 Αλλάζουν τα δεδομένα για τα ιστορικά αυτοκίνητα-αντίκες
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ
  • 2cars

    Μια κόκκινη Jaguar XK 120 SE του 1954 δίπλα στην μπλε BUICK 8-56-C.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Κάθεσαι αναπαυτικά σε κάθισμα ντυμένο με λευκό δέρμα. Βάζεις τα χέρια στο υπερμέγεθες κοκάλινο τιμόνι. Πριν καν γυρίσεις το κλειδί αισθάνεσαι ήδη σαν να ταξιδεύεις... στο παρελθόν. Τα «κινούμενα μουσεία» αποτελούν πόλο έλξης όχι μόνο για τους μυημένους στον χώρο του ιστορικού αυτοκινήτου, αλλά για όποιον δει και θαυμάσει (ή ζηλέψει;) μια αντίκα στον δρόμο. Αποτελούν ένα ζωντανό στοιχείο από το παρελθόν που κινείται στους δρόμους του σήμερα. Συχνά, τα αυτοκίνητα αυτά χαρακτηρίζονται από πολυτέλεια, καθώς η πλειονότητα των ιδιοκτητών τους τα φροντίζουν σαν τα μάτια τους. Τα γυαλίζουν, τα κερώνουν, βρίσκουν τα ανταλλακτικά τους σε διάφορες γωνιές του κόσμου και διατηρούν ζωντανή την ιστορία της αυτοκίνησης. Πολλά εξ αυτών χρησιμοποιούνται για αγώνες ταχύτητας, άλλα για περιηγήσεις, ενώ κάποια διατηρούνται από τους ιδιοκτήτες τους απλώς για τις δικές τους... βόλτες. Στη χώρα υπάρχουν τέσσερις λέσχες παλαιών αυτοκινήτων: ΦΙΛΠΑ (Φίλοι Παλαιών Αυτοκινήτων), η ΟΜΑΕ (Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος), η ΕΛΠΑ (Ελληνική Λέσχη Περιηγήσεων και Αυτοκινήτου) και η ΕΟΟΕ (Ελληνική Ομοσπονδία Οχημάτων Εποχής).


Πριν από μερικούς μήνες άνοιξε διάπλατα συζήτηση, με τους λάτρεις του παλαιού αυτοκινήτου να μιλούν για απόπειρα εξοστρακισμού του ιστορικού αυτοκινήτου από την προηγούμενη κυβέρνηση. Τον Φεβρουάριο του 2019 εκδόθηκε Κοινή Υπουργική Απόφαση που έθετε περιορισμούς στην κυκλοφορία των ιστορικών αυτοκινήτων. Η νέα ρύθμιση όριζε ότι επιτρέπεται η κυκλοφορία των παλαιών αυτοκινήτων (30 ετών τουλάχιστον) δύο φορές τον μήνα (κάθε δεύτερη και τέταρτη Κυριακή του μήνα), καθώς επίσης και κάθε πρώτη Τετάρτη και κάθε τρίτο Σάββατο του μήνα, προκειμένου να επισκέπτονται το συνεργείο. Στο μεταξύ, η ίδια ΚΥΑ προέβλεπε ότι τα αυτοκίνητα αυτά θα έπρεπε να λάβουν πιστοποιητικό καταχώρισης οχήματος (ΠΚΟ) από 4μελή επιτροπή. Στόχος του νομοθέτη ήταν να διασφαλίσει ότι μηχανικά ο στόλος των ιστορικών αυτοκινήτων ήταν σε θέση να κυκλοφορεί στους δρόμους με ασφάλεια.
Σε περίπτωση που ένα όχημα δεν λάμβανε ΠΚΟ δεν θα επιτρεπόταν η κυκλοφορία του με βάση την παραπάνω ΚΥΑ. Ωστόσο η επιτροπή που θα αποτελούνταν από δύο εκπροσώπους διεθνών οργανισμών, έναν εκπρόσωπο του υπουργείου Υποδομών και έναν μηχανικό από το Σωματείο Μηχανικών Αυτοκινήτων δεν συστάθηκε ποτέ.
Δύο μήνες αργότερα η προηγούμενη κυβέρνηση που είχε εκδώσει την ΚΥΑ, προχώρησε σε αναστολή της ισχύος της με αποτέλεσμα να μην απαιτείται το ΠΚΟ. Κατά το δίμηνο μάλιστα τυπικής ισχύος του τεχνικού αυτού πιστοποιητικού, οι διάφορες ενώσεις παρείχαν ένα υποτυπώδες πιστοποιητικό –μέχρι τη σύσταση της 4μελούς επιτροπής–, το οποίο προκάλεσε έναν πόλεμο τιμών. Η κάθε ένωση τιμολογούσε διαφορετικά τον εν λόγω τεχνικό έλεγχο, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ενιαία διαχείριση του ζητήματος. Το θέμα έληξε με την αναστολή ισχύος του νόμου τον περασμένο Απρίλιο.

Η μπλε Buick 8-56-C του 1931 κάνει την αριστοκρατική της εμφάνιση, προσελκύοντας τα βλέμματα όπου και αν βρεθεί.

Στο μεταξύ, μετά τον Απρίλιο δεν υπήρχε ουσιαστικά πλαίσιο που να διέπει την κυκλοφορία των ιστορικών οχημάτων. Η νέα κυβέρνηση έχει δώσει παράταση στο προηγούμενο καθεστώς (έως τις 31 Δεκεμβρίου 2019) με το οποίο πρακτικά απελευθερώνει την κυκλοφορία των ιστορικών οχημάτων, επιτρέποντας από Δευτέρα έως και Παρασκευή τη μετάβασή τους στο συνεργείο, τη «βόλτα» κάθε δύο Κυριακές του μήνα και τη συμμετοχή σε εκδηλώσεις. Πληροφορίες αναφέρουν ότι έως το τέλος του τρέχοντος μηνός θα έχει καταρτιστεί το νέο σχέδιο νόμου που θα διέπει την κυκλοφορία, ιδιοκτησία, χαρακτηρισμό, τεχνικό έλεγχο και πιστοποίηση των αυτοκινήτων αυτών.
Στελέχη του υπουργείου Υποδομών εξετάζουν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές προκειμένου να τις ενσωματώσουν στην ελληνική νομοθεσία, ενώ το θέμα έχει απασχολήσει και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Την επόμενη εβδομάδα συγκαλείται γενική συνέλευση της FIVA (Federation Internationale Vehicules Anciens) που είναι η παγκόσμια ένωση ιστορικού αυτοκινήτου, προκειμένου να συζητηθούν εκ νέου οι λεπτομέρειες του λεγόμενου από τους εταίρους στην Ευρώπη «Greek Problem» (ελληνικό πρόβλημα).
Η έκδοση πινακίδων
Οι έως τώρα πληροφορίες θέλουν το νέο καθεστώς να ορίζει ότι η έκδοση των ιστορικών πινακίδων θα γίνεται από το ίδιο το υπουργείο Υποδομών, καθώς σήμερα αυτή γίνεται από τις ενώσεις (ΦΙΛΠΑ, ΕΛΠΑ και ΕΟΟΕ). Οι ενώσεις θα συνεχίσουν κατά πάσα πιθανότητα να διατηρούν την ευθύνη του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων.
Με δεδομένο μάλιστα ότι τα εν λόγω οχήματα δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας, πολλοί κάνουν λόγο για εκμετάλλευση του νόμου από ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων τα οποία έχουν σοβαρές ελλείψεις στη συντήρηση, με συνέπειες τόσο στην οδική ασφάλεια όσο και στο περιβάλλον. Ετσι, η «κρατικοποίηση» της έκδοσης ιστορικών πινακίδων θα παρέχει τη δυνατότητα καταγραφής του στόλου και ελέγχου της κατάστασής του μέσω εξειδικευμένων τεχνικών ελέγχων. Η αβεβαιότητα μάλιστα στο νομοθετικό πλαίσιο έχει οδηγήσει πολλούς ιδιοκτήτες να απομακρύνουν τα οχήματά τους από τη χώρα. «Εχουν φύγει πολλά ιστορικά οχήματα τα δύο τρία τελευταία χρόνια και υπάρχει μια ανησυχία», εξηγεί στην «Κ» ο πρόεδρος της ΦΙΛΠΑ Τάκης Φωτεινόπουλος.
Οι ενώσεις διατηρούν έντονη δραστηριότητα με τουλάχιστον ένα ράλι να οργανώνεται κάθε μήνα. Υπολογίζεται ότι η χώρα μετράει περίπου 15.000 ιστορικά οχήματα. Διοργανώνονται ακόμη και καλλιστεία ιστορικών αυτοκινήτων καθώς και άλλες στατικές εκδηλώσεις - επιδείξεις ιστορικών οχημάτων.


Aπό την Καθημερινή
 
Top Bottom