Αρχίζω να προβληματίζομαι πολύ έντονα σχετικά με το τι σημαίνει ένα καινούριο αυτοκίνητο τελικά και εάν αξίζει να αγοράζει κανείς καινούριο, ή μεταχειρισμένο αυτοκίνητο. Μήπως ο τεχνικός έλεγχος ενός αυτοκινήτου έχει πολύ μεγαλύτερη σημασία από το εάν είναι μεταχειρισμένο?
Γιατί το λέω αυτό... Έχοντας καλύψει πλέον 3200 (υπέροχα) χιλιόμετρα με το Πικασσό, σκεφτόμουν τι να απέγινε, άραγε, το Σκόντα? Το έβγαλε η εταιρεία στη βιτρίνα για να το πουλήσει? Πιθανότατα το έβγαλε... Έχει στην ιστοσελίδα της ένα άσπρο Οκτάβια, 1.6TDI DSG Elegance Green Tec, μοντέλο Ιανουαρίου του 2014 με 65000χλμ για 16900 ευρώ (πολύ ψηλή τιμή...). Το έβγαλε 10 ημέρες μετά την παράδοση του δικού μου. Σε όλα ίδιο με το δικό μου δηλαδή, εκτός από το χρώμα και τα χιλιόμετρα (80000 τα δικά μου...). Ακόμα και το εσωτερικό το ανεγνώρισα αμέσως, με τα χαρακτηριστικά φιλέτα σε απομίμηση ξύλου. Δεν έχει τους πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος που είχε το δικό μου, αλλά μου είχε φθαρεί πολύ η πίσω, κάτω πλαστική ποδιά με τους αισθητήρες ύστερα από χωματόδρομους στο χωριό, χιονοθύελλες, κ.λ.π.... Επειδή είναι και πολύ σπάνιος ο εξοπλισμός του (μου δόθηκε σε προσφορά...), DSG, Elegance με infotainment, επενδύσεις στο ταμπλό και πολλές οι συμπτώσεις με την ημερομηνία 1ης ταξινόμησης, νομίζω είναι πολύ πιθανό να είναι το ίδιο... Αναρωτιέμαι λοιπόν, μήπως αντίστοιχα μαγειρέματα κάνουν και στα καινούρια? Είτε οι αντιπροσωπείες με τις ευλογίες των εργστασίων, ή τα ίδια τα εργοστάσια. Τρανή απόδειξη είναι και το συγκεκριμένο με τα προβλήματα που μου έβγαλε... Επειδή είμαστε στην εποχή της ασταμάτητης προχειρότητας εν ονόματι του κέρδους ("πρόχειρο" φαγητό, "πρόχειρα"-βιομηχανοποιημένα καταναλωτικά προϊόντα, "πρόχειρη" τεχνολογία - τάμπλετ, κομπιούτερ και οτιδήποτε άλλο...) και εν ονόματι της αυξημένης ζήτησης, μια που φρόντισαν να εθιστούμε στην κατανάλωση και στο να "συνειδητοποιήσουμε" ότι η ζωή μας γίνεται καλύτερη με αυτά τα "πρόχειρα" προϊόντα, γιατί να ξεφύγει το αυτοκίνητο το οποίο επίσης μετέτρεψαν σε αμιγώς καταναλωτικό προϊόν? Να υπενθυμίσω ότι το αυτοκίνητο το παρέλαβα καινούριο από την ίδια εταιρεία.
Όλα αυτά με επιφύλαξη και για τη συγκεκριμένη εταιρεία, για την οποία πρέπει να πω ότι ο ευγενέστατος υπεύθυνος πωλήσεων γενικά μου φέρθηκε πολύ καλά...
Αξίζει, λοιπόν, να αγοράζεις μόνο καινούριο? Και να πω κάτι τελευταίο, κάτι που ίσως γνωρίζετε ήδη. Βρήκα στο ίντερνετ μία εταιρεία, την autoDNA, η οποία παρέχει on line πλήρες ιστορικό και όλα τα στοιχεία του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου που θέλεις να αγοράσεις με βάση τον αριθμό πλαισίου, με κόστος 12 ευρώ περίπου. Το έκανα για το Πικασσό και επιβεβαιώθηκε η καλή του κατάσταση και τα χιλιόμετρα που έχει (έχει και ιστορικό κλοπής στη Γερμανία... Μάλλον όχι όλο το αυτοκίνητο, αλλά αντικείμενα από μέσα του...).