Επαναπροσδιορισμός Κλασσικών Αυτοκινήτων στη Σύγχρονη Εποχή

Nikephoros

Member
Εγγραφή
3 Σεπτεμβρίου 2015
Μηνύματα
4.652
Reaction score
13.151
Πόντοι
1.077
Age
50
Περιοχή
Αθήνα
Πραγματικά, προσπαθούσα πολύ να βρω τον κατάλληλο τίτλο για αυτό το θέμα που σκέφτηκα... Αφορμή στάθηκε το νέο Μίνι που έβγαλε η εταιρεία "David Brown Automotive", η οποία πήρε απλώς το παλιό Μίνι με τον κινητήρα των 1275κ.εκ. και το "επαναπροσδιόρισε" (το αναφέρει με τον μεγαλειώδη τίτλο "remastered") στη σύγχρονη εποχή. Αυτός ο "επαναπροσδιορισμός" περιλαμβάνει νέα τεχνολογία στο εσωτερικό, διατηρώντας τη βασική του εξωτερική και εσωτερική φόρμα, ακόμα και τον παλαιό κινητήρα και κιβώτιο, αλλά πάντα με τις κατάλληλες τροποποιήσεις για να προσαρμοσθεί στη σύγχρονη εποχή. Με λίγα λόγια, απαντούν στο ερώτημα "εάν βγάζαμε σήμερα πάλι το κλασσικό, πουλαγαπημένο μας Μίνι, πως θα το φτιάχναμε, χωρίς να αποκλίνουμε, όμως, από την αρχική του σχεδιαστική και μηχανολογική αντίληψη?"

Για εμένα το αποτέλεσμα είναι μαγικό, απαντώντας αποτελεσματικά σε υποκατάστατα πραγματικών αυτοκινήτων του στυλ "Ρέπλικα" (με εξαίρεση κάποιες λίγες περιπτώσεις, όπως η Porsche 356 Speedster της Ελληνικής Replicar), ή Restomod αυτοκίνητα, όπως τα Mustang της Αμερικανικής Revology (Παλαιό Mustang με σύγχρονα μηχανικά μέρη και αναρτήσεις).

Οι Άγγλοι πρωτοπορούν και απαντούν με τον καλύτερο τρόπο στο να προσαρμόσουν την αγάπη για τη γοητεία και νοσταλγία που εκπέμπει ένα πραγματικά κλασσικό αυτοκίνητο στις απαιτήσεις του σύγχρονου αυτοκινητιστή. Αντίστοιχα παραδείγματα με αυτό της David Brown automotive έχουμε ξανααναφέρει (KWE Jaguar XJS, Eagle E-type, η απίστευτη Jaguar MkII του Ian Callum από τη CMC, η παραγωγή "νέων" πλαισίων για Μίνι και MGB/MGB GT από την British Heritage Shells< κ.λ.π.

Φαντάζεστε αντίστοιχες "επαναπροσδιορισμένες" Citroen? Κάτι αντίστοιχο δεν έκανε και ο George Regembeau (και ελπίζω να εξακολουθεί να συνεχίζει ο γιός του) με την 6τάχυτη (!) SM με τα 240 άλογα?

blue-mini-remastered-1024x576.jpg
RT_2259_1410-1024x768.jpg
 
Last edited:

Taskos

Member
Εγγραφή
24 Απριλίου 2013
Μηνύματα
1.263
Reaction score
3.019
Πόντοι
777
Age
54
Σε τι βελτιώνει το Μίνι η προσθήκη χρωμίων και οθόνης led?
Αυτά τα κάνανε και παλιώτερα αλλά τα λέγαμε καγκουριές.
Εκτός εάν υπάρχουν και άλλες καλυμένες επεμβάσεις εκμοντερνισμού.
 

Nikephoros

Member
Εγγραφή
3 Σεπτεμβρίου 2015
Μηνύματα
4.652
Reaction score
13.151
Πόντοι
1.077
Age
50
Περιοχή
Αθήνα
Σε τι βελτιώνει το Μίνι η προσθήκη χρωμίων και οθόνης led?
Αυτά τα κάνανε και παλιώτερα αλλά τα λέγαμε καγκουριές.
Εκτός εάν υπάρχουν και άλλες καλυμένες επεμβάσεις εκμοντερνισμού.
Κατά τη γνώμη μου είναι κάτι εντελώς διαφορετικό το να κάνεις μετατροπές σε ένα υπάρχον αμάξωμα με δεδομένα μηχανικά μέρη και εξοπλισμό, κοινώς "καγκουριες" και άλλο το να το σχεδιάζεις και παράγεις εξ' αρχής, όπως σε αυτήν εδώ την περίπτωση. Νομίζω ότι το μυστικό βρίσκεται ακριβώς στη συνάντηση των 2 κόσμων, του κλασσικού και του μοντέρνου. Είναι στην κρίση του καθενός το εάν του αρέσει ή όχι.... Σίγουρα, όμως, αντίστοιχες δημιουργίες όπως η Knowles Wilkins Engineering Jaguar XJS, ή η Eagle E-type, ή η Porsche 911 PS Autoart
images-2.jpg

images-1.jpg

images.jpg

δεν είναι "καγκουριες"...
 
Last edited by a moderator:
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
6.419
Reaction score
16.750
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Région parisienne
η γοητεια η ενός παλιού αυτοκινήτου βρίσκεται και stin εποχή που αντιπροσωπεύει. Thα ithela να do μια CX με γαλβανισμένο αμάξωμα, με σύγχρονο ψεκασμό που thα με απαλάσe απο το άγχος. όμως δεν θα μου άρεσε καθόλου μια othoni touch στο ταbλο. είναι από άλλη εποχή.

signomi gia tin grafi, briskomai eksoteriko
 

Pierre Boulanger

Administrator
Εγγραφή
13 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
13.230
Reaction score
23.918
Πόντοι
1.667
Age
51
Περιοχή
Paris in the sixties
Πολύ ενδιαφέρον θέμα.
Το κλασικό αυτοκίνητο όπως το έχω έγω στο μυαλό μου σαν έννοια δεν επαναπροσδιορίζεται με δεδομένο ότι θα πρεπει να τηρούνται κάποιες βασικές προϋποθέσεις. Το εν λόγω εγχείρημα μου φαίνεται μάλλον σαν μια ενδιαφέρουσα κακοποίηση ενός ιστορικού οχήματος :)

Φαντάζεστε μια DS με οθόνη αφής, abs και 6τάχυτο κιβώτιο ας πούμε?
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
8.548
Reaction score
19.720
Πόντοι
1.387
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
Πολυ ωραιο θεμα για συζητηση αλλα κι εγω δε συμφωνω με αυτα τα ολικα ''facelift''. Μονο με μια βελτιωση σε ενα καιρο σημειο που επασχε εκ κατασκευης κατι ή σε μια "αορατη" τροποπηση που θα ειχε ευεργετικες συνεπειες στην ενεργητικη ασφαλεια!
 

Nikephoros

Member
Εγγραφή
3 Σεπτεμβρίου 2015
Μηνύματα
4.652
Reaction score
13.151
Πόντοι
1.077
Age
50
Περιοχή
Αθήνα
Πολυ ωραιο θεμα για συζητηση αλλα κι εγω δε συμφωνω με αυτα τα ολικα ''facelift''. Μονο με μια βελτιωση σε ενα καιρο σημειο που επασχε εκ κατασκευης κατι ή σε μια "αορατη" τροποπηση που θα ειχε ευεργετικες συνεπειες στην ενεργητικη ασφαλεια!
Εδώ είναι το μυστικό κατά τη γνώμη μου, δεν πρόκειται για απλό facelift σε αρκετές περιπτώσεις. Σε κάποιες άλλες δεν είναι καν facelift, αλλά ως βάση έχει χρησιμοποιηθεί το ίδιο το παλιό αυτοκίνητο (όπως με την XJS από πάνω). Μοιάζει με facelift, διότι ο σκοπός είναι να μοιάζει με την παλιά κλασσική εικόνα.

Αυτός ήταν και ο σκοπός του συγκεκριμένου θέματος, να αποτελέσει θέμα για σκέψη σχετικά με το εάν αυτή η μόδα "χαλάει" τελικά τον θαυμαστο κόσμο των κλασσικών αυτοκινήτων.

Υπάρχει και το ερώτημα που πάντα σκέφτομαι, κάθε φορά που οδηγώ τη CX: ποια πρόοδος έχει συντελεστεί στα σύγχρονα αυτοκίνητα, πέραν της οικονομίας στην κατανάλωση και της παθητικής ασφάλειας, σε ουσιαστικά θέματα; Αλλά εδώ πηγαίνουμε σε ένα άλλο γνωστό θέμα που αφορά ελάχιστες ,ίσως, εταιρείες όπως η Citroen, όπου τα παλαια αριστουργήματα της Citroen εξακολουθούν να είναι ηδη ανώτερα σε πολλούς τομείς από πάρα πολλά σύγχρονα και δεν επιδέχονται καμία βελτίωση...:citrolove::citroen:
 
Last edited:

GiAnniS

Member
Εγγραφή
24 Ιουνίου 2014
Μηνύματα
2.869
Reaction score
7.907
Πόντοι
957
Age
52
Περιοχή
Lion France
Ότι καλύτερο!!!! Αξιόπιστο , εργονομικό, οικονομικό , μη ρυπογόνο και ναι με οθόνη Led , Bluetooth .......στοιχεία που μπορούν να κάνουν ένα κλασικό αυτοκίνητο , αυτοκίνητο καθημερινής χρήσης . Φοβερή δουλειά, φοβερές λεπτομέρειες , σεβασμός στο αρχικό σχέδιο!!! Ναι λοιπόν και πολλά μπράβο!!!!! Προτιμώ αυτό το μίνι από το καινούργιο μπαουλομινι!!
 

GiAnniS

Member
Εγγραφή
24 Ιουνίου 2014
Μηνύματα
2.869
Reaction score
7.907
Πόντοι
957
Age
52
Περιοχή
Lion France
Εδώ είναι το μυστικό κατά τη γνώμη μου, δεν πρόκειται για απλό facelift σε αρκετές περιπτώσεις. Σε κάποιες άλλες δεν είναι καν facelift, αλλά ως βάση έχει χρησιμοποιηθεί το ίδιο το παλιό αυτοκίνητο (όπως με την XJS από πάνω). Μοιάζει με facelift, διότι ο σκοπός είναι να μοιάζει με την παλιά κλασσική εικόνα.

Αυτός ήταν και ο σκοπός του συγκεκριμένου θέματος, να αποτελέσει θέμα για σκέψη σχετικά με το εάν αυτή η μόδα "χαλάει" τελικά τον θαυμαστο κόσμο των κλασσικών αυτοκινήτων.

Υπάρχει και το ερώτημα που πάντα σκέφτομαι, κάθε φορά που οδηγώ τη CX: ποια πρόοδος έχει συντελεστεί στα σύγχρονα αυτοκίνητα, πέραν της οικονομίας στην κατανάλωση και της παθητικής ασφάλειας, σε ουσιαστικά θέματα; Αλλά εδώ πηγαίνουμε σε ένα άλλο γνωστό θέμα που αφορά ελάχιστες ,ίσως, εταιρείες όπως η Citroen, όπου τα παλαια αριστουργήματα της Citroen εξακολουθούν να είναι ηδη ανώτερα σε πολλούς τομείς από πάρα πολλά σύγχρονα και δεν επιδέχονται καμία βελτίωση...:citrolove::citroen:
Η CX αγαπητέ Νίκο είναι το μοναδικό ίσως αυτοκίνητο που μπορεί ακόμα και σήμερα να είναι ένα καθημερινό αυτοκίνητο. Το ζω με τη δικιά μου που είναι 41 ετών πόσο μάλλον η δικιά σου που είναι πολύ νεότερη!!
 

xantiamanolis

Member
Εγγραφή
7 Δεκεμβρίου 2012
Μηνύματα
2.735
Reaction score
4.016
Πόντοι
827
Age
50
Περιοχή
Πρεβεζα
προσωπικα διαφωνω σε πινελιες τετοιου ειδους....το καλυτερο για μενα αν και δεν προκειτε να γινει ειναι η απο την αρχη κατασκευη με πιστο αντιγραφο του παλιου...δηλαδη ενα μινι κουπερ με ακριβη σχεδιαση αποτο παλιο αντε και με κατι διαστασεις λιγο μεγαλυτερες για καποιες προσθηκες ασφαλειας....οχι η σημερινη μλκια που κυκλοφορει....
 

Nikephoros

Member
Εγγραφή
3 Σεπτεμβρίου 2015
Μηνύματα
4.652
Reaction score
13.151
Πόντοι
1.077
Age
50
Περιοχή
Αθήνα
Μόνο και μόνο που αποτέλεσε το οικογενειακό αυτοκίνητο για 4 ημέρες, όσο το Skoda ήταν στο συνεργείο και έκανε 600 εντελώς απροβληματιστα χιλιόμετρα στους δρόμους της Αθήνας, τα λέει όλα... Ένοιωθα τη μαγεία της ακόμα και στο χειρότερο και πιο δύσκολο στενό της πόλης, η αίσθηση του Diravi και ο τρόπος που στρίβει ακόμα και στην πιο δύσκολη στροφή... Ανεπανάληπτα! Η ορατότητα επίσης, δεν την έχω ξαναδεί σε αυτοκίνητο, παρκάρω χάρη σε αυτήν και στο diravi με μία κίνηση σχεδόν ακόμα και στη μικρότερη θέση. Μπορεί να μην είναι πολύ γρήγορη, αλλά είναι αρκετά σβέλτη, φαίνεται σα να έχει τουλάχιστον 120 άλογα! Σίγουρα πολύ γρηγορότερη από την πλειοψηφία των σύγχρονων αυτοκινήτων που συναντώ στους δρόμους...:classic::citroen::citrolove:
 

tryphon

Member
Εγγραφή
25 Νοεμβρίου 2015
Μηνύματα
1.283
Reaction score
2.214
Πόντοι
697
Μόνο και μόνο που αποτέλεσε το οικογενειακό αυτοκίνητο για 4 ημέρες, όσο το Skoda ήταν στο συνεργείο και έκανε 600 εντελώς απροβληματιστα χιλιόμετρα στους δρόμους της Αθήνας, τα λέει όλα... Ένοιωθα τη μαγεία της ακόμα και στο χειρότερο και πιο δύσκολο στενό της πόλης, η αίσθηση του Diravi και ο τρόπος που στρίβει ακόμα και στην πιο δύσκολη στροφή... Ανεπανάληπτα! Η ορατότητα επίσης, δεν την έχω ξαναδεί σε αυτοκίνητο, παρκάρω χάρη σε αυτήν και στο diravi με μία κίνηση σχεδόν ακόμα και στη μικρότερη θέση. Μπορεί να μην είναι πολύ γρήγορη, αλλά είναι αρκετά σβέλτη, φαίνεται σα να έχει τουλάχιστον 120 άλογα! Σίγουρα πολύ γρηγορότερη από την πλειοψηφία των σύγχρονων αυτοκινήτων που συναντώ στους δρόμους...:classic::citroen::citrolove:
εγω εχω την ds για καθημερινο εδω και εξι μερες που ειμαι σε αδεια.. μιλαμε μπαινω μεσα και ξεχναω οτι με απασχολει. σημερα εκανα 90 χμ για πλακα και πολυ οικονομικα διοτι ειμουνα σε επαρχιακο δρομο χωρισ φαναρια στσματσ ξεκινα κλπ..

ενα εργο τεχνης πραγματικο
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
6.419
Reaction score
16.750
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Région parisienne
Σε ένα υποθετικό σενάριο, θα ήθελα μία σαν την Πρεστίζ μου, ολοκαίνουρια από το εργοστάσιο με ΜΟΝΕΣ αλλαγές
-γαλβανισμένο πλήρως αμάξωμα
-το 3λιτρο V6 που φορούσαν ΧΜ μετά το '97, Ξαντιά, c6, c5.
-Eνα σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο αντί για το 3ταχυτο ZF που έχω
-Πλαστικά στο εσωτερικό των σημερινών στανταρ.
-βελτιωμένο εξαερισμό

ΟΛΑ τα άλλα ίδια ακριβώς. Ουτε αλλαγές στην ρύθμιση της ανάρτησης, DIRAVI και φρένων. Ούτε αλλαγές στο εσωτερικό στην σχεδίαση (αερόσακοι, οθόνες κλπ)
 

Pierre Boulanger

Administrator
Εγγραφή
13 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
13.230
Reaction score
23.918
Πόντοι
1.667
Age
51
Περιοχή
Paris in the sixties
Σε ένα υποθετικό σενάριο, θα ήθελα μία σαν την Πρεστίζ μου, ολοκαίνουρια από το εργοστάσιο με ΜΟΝΕΣ αλλαγές
-γαλβανισμένο πλήρως αμάξωμα
-το 3λιτρο V6 που φορούσαν ΧΜ μετά το '97, Ξαντιά, c6, c5.
-Eνα σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο αντί για το 3ταχυτο ZF που έχω
-Πλαστικά στο εσωτερικό των σημερινών στανταρ.
-βελτιωμένο εξαερισμό

ΟΛΑ τα άλλα ίδια ακριβώς. Ουτε αλλαγές στην ρύθμιση της ανάρτησης, DIRAVI και φρένων. Ούτε αλλαγές στο εσωτερικό στην σχεδίαση (αερόσακοι, οθόνες κλπ)
Για καθημερινό? Γιατί σε κάθε άλλη περίπτωση δεν χρειάζεται τίποτα από όλα αυτά. Τα αυτοκίνητα αυτά τα αγαπάμε για αυτό που είναι, όπως είναι...
:)
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
6.419
Reaction score
16.750
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Région parisienne
Για καθημερινό? Γιατί σε κάθε άλλη περίπτωση δεν χρειάζεται τίποτα από όλα αυτά. Τα αυτοκίνητα αυτά τα αγαπάμε για αυτό που είναι, όπως είναι...
:)
Κοίτα, εγώ δεν αλλάζω ούτε τους μετρικούς τροχούς που σημαίνει πανάκριβο λάστιχο για ίδιας σχεδίασης συμβατικούς, γιατί είμαι κολημένος μεχρι μαζοχισμού με το να είναι γνήσιο το αυτοκίνητο, όπως βγήκε από το εργοστάσιο.

Αυτό που έγραψα θα απαντούσε στην ερώτηση του πως θα ήθελα να έβγαινε η CX σήμερα.
Ε, λίγη προστασία για την σκουριά, και καλλίτερο ιντζέκτιον, δεν θα έβλαπταν, ούτε θα αλλοίωναν τον χαρακτήρα!
 

Nikephoros

Member
Εγγραφή
3 Σεπτεμβρίου 2015
Μηνύματα
4.652
Reaction score
13.151
Πόντοι
1.077
Age
50
Περιοχή
Αθήνα
Σε ένα υποθετικό σενάριο, θα ήθελα μία σαν την Πρεστίζ μου, ολοκαίνουρια από το εργοστάσιο με ΜΟΝΕΣ αλλαγές
-γαλβανισμένο πλήρως αμάξωμα
-το 3λιτρο V6 που φορούσαν ΧΜ μετά το '97, Ξαντιά, c6, c5.
-Eνα σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο αντί για το 3ταχυτο ZF που έχω
-Πλαστικά στο εσωτερικό των σημερινών στανταρ.
-βελτιωμένο εξαερισμό

ΟΛΑ τα άλλα ίδια ακριβώς. Ουτε αλλαγές στην ρύθμιση της ανάρτησης, DIRAVI και φρένων. Ούτε αλλαγές στο εσωτερικό στην σχεδίαση (αερόσακοι, οθόνες κλπ)
Περιέγραψες ένα αυτοκίνητο - όνειρο, που όμοιό του πραγματικά δε θα μπορούσε να υπάρξει... Αυτά που γράφεις, τουλάχιστον όσον αφορά τα μηχανικά μέρη, μου θυμίζουν το όνειρο του George Regembeau για την SM, ένα όνειρο που έκανε πραγματικότητα, να φτιάξει το καλύτερο GT του κόσμου...
 
Top Bottom