Γενική συζήτηση για Citroen GS & GSA

visa chrono

Member
Εγγραφή
1 Δεκεμβρίου 2012
Μηνύματα
12.162
Reaction score
24.413
Πόντοι
1.487
Yes ok
Ότι καταθέτω είναι από προσωπικά ταξίδια σε αυτές τις χώρες και εμπειρίες..

Στην Κένυα είχα δει ds με φιμε κάργα και κανονική λειτουργία..
Που ο τοπικός οδηγός που είχαμε με αποθαρρυνε να πλησιάσω κοντά... για άλλους λόγους... Gagster και έτσι...
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
5.454
Reaction score
13.859
Πόντοι
1.137
Περιοχή
Région parisienne

visa chrono

Member
Εγγραφή
1 Δεκεμβρίου 2012
Μηνύματα
12.162
Reaction score
24.413
Πόντοι
1.487
Νικόλα συμφωνώ..
Προχωράμε.. Είναι και το απρόσωπο του pc..
Ποτέ δεν μου περνά από το μυαλό η παρεξήγηση η οτι άλλο.. Προσθεου.. Από ένα ξύλινο λόγο πληκτρολόγιου..
Ciao & Keep going...

Ε βάζε και τίποτα από την γαλλική επαρχία.. Που είναι γεμάτη αμαξάκια ωραία..
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
5.454
Reaction score
13.859
Πόντοι
1.137
Περιοχή
Région parisienne
Ε βάζε και τίποτα από την γαλλική επαρχία.. Που είναι γεμάτη αμαξάκια ωραία..
Exei, alla prepei na vro to xrono gia na vgeno apo tis autoroutes...


Kai eimai kai abalos me tin texnologia, kai photo exoume, mono otan exo tin ginaika mazi...
 

zach8

Member
Εγγραφή
13 Δεκεμβρίου 2021
Μηνύματα
222
Reaction score
332
Πόντοι
287
Age
48
Μιας που καταφέραμε και βελτιώσαμε την ανάφλεξη σε καλό βαθμό, και πλέον έχει αποκτήσει το
αυτοκίνητο μια σχετική αξιοπιστία στην εκκίνηση, και μιας που προσφέρεται για πειραματισμούς,
είπα να δοκιμάσω να βάλω καινούρια σωληνάκια χαμηλής και υψηλής πίεσης στα LHM για να δω πως θα τα πάει.
Αρχικά άλλαξα το σωληνάκι της προσαγωγής στο Ταφ της αντλίας, και έγινε όλο από τεφλόν, εσωτ. διαμ. Φ10,
με ένα μικρό κομμάτι λαστιχένιο σωλήνα καυσίμου στην αρχή, (Φ12), για να συνδέεται με το δοχείο



και να καταλήγει σε ένα ρακόρ βιδωτό που έχει κολληθεί σε μια καμπύλη Φ15,
στην οποία έχει κολληθεί άλλο ένα κομμάτι χαλκοσωλήνα μισή ίντσα, για να μπαίνει όμορφα στο Ταφ.



Το ταφ μπήκε καινούριο από Γαλλία, ένα πενηντάρικο, από αυτό το site:


Και επειδή δε γινόταν να στηριχτεί αλλιώς, αναγκαστικά στερεώθηκε στην εξάτμηση με ένα σφηκτήρα,
αφού πρώτα μονώθηκε με θερμοσυστελλόμενο, μια πρώτη στρώση ταινία υαλονήματος, μετά ένα κομμάτι λαστιχένιο σωλήνα Φ19,
και πάνω από τον λαστιχένιο σωλήνα, άλλη μια στρώση ταινία υαλονήματος, για απόλυτη μόνωση.
Σε περίπτωση αφαίρεσης, απλά ξεσφύγκουμε τον σφυγκτήρα.
Οι στρώσεις ταινίας υαλονήματος είναι πιασμένες με δικούς τους σφυγκτήρες.

Στην έξοδο της αντλίας, βγήκε το σιδερένιο σωληνάκι με το λαστιχάκι του, και μπήκε ανταπτοράκι,
ένας μαστός, που βγάζει από τη μια σπείρωμα Μ12 x1,25, και από την άλλη εξωτερικό σπείρωμα
ώστε να βιδώσει θυλικό ρακόρ νέου τύπου, με λαστιχάκι Viton, που κάνει άψογη στεγανοποίηση.



Από την άλλη πλευρά, που τερματίζει το σωληνάκι υψηλής στον ρυθμιστή πίεσης,
μπήκε κι εκεί ίδιος μαστός με Μ12x1,25, ώστε να βιδώσει και εκεί ίδιο ρακόρ, με την ίδια άψογη στεγανοποίηση.
Οι δε χαλκοροδέλες κάνουν μια χαρά δουλειά, και δε τρέχει τίποτα.



Για το σωληνάκι της υψηλής που φεύγει από τον ρυθμιστή, και πάει στην βαλβίδα,
(το επάνω στη φωτό)
εκεί πήρε ο μάστορας έναν συνδετικό μαστό με εξωτερικό σπείρωμα και στις δυο πλευρές,
και αρσενικό κώνο κι απ' τις δυο πλευρές,
και από την μια μεριά του έφτιαξε στον τόρνο σπείρωμα Μ9x1.25, ώστε να βιδώνει στον ρυθμιστή,
και από την άλλη βιδώθηκε το ρακόρ του σωλήνα, στεγανοποιώντας μέταλλο με μέταλλο.

Για την ιστορία, τα εργοστασιακά ρακόρ είναι σπείρωμα Μ9x1,25, και προφανώς είναι ίδια σε όλα τα υδροπνευματικά.
Εκτός ίσως απ'το C5, δε ξέρω.
Χαρακτιρηστικά μάλιστα, μετά από μένα, ήρθε στο ίδιο μαγαζί ακόμα ένας μάστορας,
για ένα παρόμοιο σωληνάκι υψηλής από Xantia.
Έφτιαξε ένα από τα σωληνάκια που πάνε στις μπουκάλες, που το είχε τσαλακώσει βγάζοντάς το.

Ο σωλήνας υψηλής ακολουθεί πλέον άλλη διαδρομή, και καταλήγει στην βαλβίδα ασφαλείας,
και από κει διανέμεται στα εξαρτήματα που χρειάζονται πίεση.



Και οι δυο σωλήνες είναι του ενός τετάρτου, υψηλής πίεσης, τεφλόν εσωτερικά με διπλό ανοξείδωτο πλέγμα εξωτερικά,
με αντοχή σε πίεση 300 bar (200bar λειτουργίας αν θυμάμαι καλά), που περάστηκαν εξωτερικά με θερμοσυστελόμενο,
και κομμάτια από λαστιχένιο σωλήνα Φ12 στα σημεία που ακουμπάνε στο σασί, για προστασία.

Πλέον με το καινούριο ταφάκι στην αντλία, και τους καινούριους σωλήνες υψηλής,
θεωρώ πως το σύστημα συμπεριφέρεται όπως έχει σχεδιαστεί, δηλαδή δεν χάνει την πίεσή του τόσο γρήγορα όσο πριν,
και με το που πάρει μπρος σηκώνεται εντός 10 δευτερολέπτων.
Μέχρι και τουλάχιστο 24 ώρες μετά την τελευταία λειτουρία, η πίεση δεν πέφτει κάτω από τα 60 bar,
που είναι η ελάχιστη πίεση για να ανάψει το λαμπάκι στο ταμπλό.


Στο βίντεο έχουν περάσει 18 - 19 ώρες από την προηγούμενη λειτουργία, και όπως βλέπουμε το λαμπάκι της πίεσης
δεν ανάβει, και μέχρι να κουνήσω την κάμερα προς τα πάνω, εντός 20 δευτερολέπτων,
έχει ήδη σηκωθεί, δεν το πρόλαβα.
Και η θερμοκρασία στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι ιδιαιτέρως χαμηλή, περί τους 4 - 5 βαθμούς,
και το αυτοκίνητο έμεινε ακίνητο όλη νύχτα. Και στα γύρω ορεινά έπεσε και λίγο χιονάκι...
Εκτός απ΄το θέμα στη μίζα, κατά τ'άλλα μια χαρά πήρε. Μάλλον θέλει λάδωμα η μίζα.
Για την ιστορία, το λάδι είναι 15-W50 κι όχι το συνιστόμενο 20-50.

Ένα άλλο θετικό που προέκυψε με τα νέα σωληνάκια, μόλις τοποθέτησα το δεύτερο σωληνάκι,
μετά τον ρυθμιστή, προς τη βαλβίδα ασφαλείας,
πλέον δεν ακούγεται τόσο δυνατά η βαλβίδα του ρυθμιστή πίεσης όταν σκάει.

Έχει γούστο τα σωληνάκια αυτά να παίρνουν τις διαστολές του υγρού με το σκάσιμο της βαλβίδας
και να απορροφούν μέρος του θορύβου.
Μετά βίας ακούγεται που σκάει. Αν είμαι πίσω από τ' αυτοκίνητο, σχεδόν δεν ακούγεται.

Μένει να δούμε πόσο θα αντέξουν και πως θα συμπεριφερθούν. Το κόστος και για τα δυο βγήκε ένα 70άρι,
μαζί με τα ρακοράκια και τη δουλειά του μάστορα.

Ένα άλλο θετικό είναι η ευκολία αφαίρεσης. Πλέον με τα ρακοράκια που έχουν μπει σε όλα τα σημεία,
ΚΑΙ στην προσαγωγή, ΚΑΙ στην έξοδο υψηλής από τον ρυθμιστή, ΚΑΙ στις επιστροφές από τον ρυθμιστή,
αλλά ΚΑΙ στο σωληνάκι της βενζίνης (φωτό προσεχώς),
καθίσταται πιο εύκολη η αφαίρεση και επανατοποθέτηση των σωλήνων, στην περίπτωση αφαίρεσης του κινητήρα.
Και επιπλέον δεν χρειάζεται να αγχώνεται ο μάστορας με το σφίξιμο των εργοστασιακών ρακόρ,
τα οποία πρέπει να σφίγγουν ελαφρά χωρίς υπερβολές,
καθώς στεγανοποιούν με το λαστιχάκι και όχι μέταλλο με μέταλλο όπως τα καινούρια.
Πλέον η στεγανοποίηση είναι απλή υπόθεση, και δεν χάνεται κάθε φορά που αφαιρούνται οι σωλήνες.
Χαρακτηριστικά, το μανίσιο σωληνάκι υψηλής της αντλίας, ήταν κάργα σφιγμένο, και δεν ήμουνα και σίγουρος πως στεγανοποιούσε.
Το δε ταφάκι εισαγωγής, είχε αλλαχθεί κατά την άνοιξη του '21, και προφανώς μου 'βαλε μεταχειρισμένο ο μάστορας,
και όχι καινούριο όπως του 'βαλα εγώ (κατασκευής του 2018 παρακαλώ)
Είχε ήδη κάνει εξωτερικές ρωγμές όταν το άλλαξα.

Το άλλο θετικό της υπόθεσης, είναι πως τα σωληνάκια τεφλόν, εκτός του ότι τα πάνε καλά με το LHM,
έχουν και υφή που διευκολύνει το λάδι να γλιστράει εσωτερικά, μειώνοντας ίσως τις εσωτερικές τριβές (λέμε τώρα...)

(συνεχίζεται)
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
6.967
Reaction score
15.010
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Δουβλινο
Ζαχο καλως ηρθες και εδω! Αυτος ο χωρος πιστευω θα σου ταιριαξει γαντι. Παντα χαιρομαι να σε διαβαζω!
 

zach8

Member
Εγγραφή
13 Δεκεμβρίου 2021
Μηνύματα
222
Reaction score
332
Πόντοι
287
Age
48
Ευχαριστώ αρχηγέ...
Ακόμα μια φωτό λοιπόν με την καινούρια διαδρομή της σωλήνας υψηλής



και η καινούρια διαδρομή της σωλήνας από την αντλία



Είχα ψωνίσει λοιπόν πριν μερικά χρόνια μια κουλούρα σωληνάκι φρένων 3/16" από σιδηρονικελιούχο χαλκό,
και αρκετά ρακοράκια αρσενικά και θυλικά Μ10x1.0χιλ, και κουρμπαδοράκι με εργαλείο ανοίγματος των σωλήνων,
που τα κάνει τη γνωστή "τρομπέτα".
Ξαναπήγα λοιπόν στον μάστορα, κι έκανα δυο ανταπτοράκια για τις ίδιες οπές, με Μ9x1.25χιλ απ'τη μια μεριά,
και Μ10x1.0χιλ απ'την άλλη,



με σκοπό να βάλω το σωληνάκι για φρένα. Μετά από μερικές μέρες λοιπόν, αφού δούλεψα το καινούριο σωληνάκι
που έχει εγγυημένη αποτελεσματικότητα, και ξέρουμε ότι δουλεύει, είπα κατ'αρχάς να δω πως θα πάρει μπρος και αν έχει χάσει πίεση.
Το αυτοκίνητο στάθμευσε Δευτέρα απόγευμα, και ξαναπήρε μπρος Πέμπτη πρωί. Είχε μεν "κάτσει" αλλά η πίεση δεν είχε πέσει


Και πάλι, σηκώθηκε εντός 10-15 δευτερολέπτων, δε φαίνεται και τόσο καλά στο βίντεο. Κρίμα.

Τέλος πάντων, παμ' παρακάτω.
Βγήκε ο καινούριος σωλήνας, μπήκαν τα νέα ανταπτοράκια, και με υπομονή διαμορφώθηκε το σωληνάκι 3/16"
ώστε να κάνει μερικές στροφές, για ευκαμψία, μιας που θα κινείται, και συνδέθηκαν τα ρακοράκια.



Στην αρχή έτρεχαν, δε στεγανοποίησαν καλά, αλλά σύντομα διαπιστώθηκε πως ήθελαν ακόμα λίγο σφίξιμο, και όλα μια χαρά.
Για να δούμε πόσο θα κρατήσουν και πως θα συμπεριφερθούν.
Το μόνο που δεν έλαβα υπόψη είναι ο χώρος που βρίσκονται οι σπείρες. Είναι άνετος και δεν ενοχλεί το συγκρότημα του καλοριφέρ,
αλλά δε ξέρω αν θα δυσκολέψει κάποιον μάστορα αν θέλει να κάνει καμιά δουλειά στις δαγκάνες.

Πλέον οι συνδέσεις στα συγκεκριμένα σημεία είναι χωρίς λαστιχάκια, με σίγουρη στεγανοποίηση σε περίπτωση που αφαιρεθούν.
Με την ευκαιρία που ανοίχθηκε, να και μερικές φωτογραφίες από το σωληνάκι της βενζίνης.
Το κομμάτι από κάτω απ'το πάτωμα



και μέχρι τον κινητήρα, έχει μπει χαλκοσωλήνα Φ8, στην άκρη της οποίας κολλήθηκε με καλάι το ρακοράκι που φαίνεται,



με ακόμα ένα ίδιο να συνδέει ένα μικρό κομμάτι λαστιχένιο σωλήνα που πάει στην αντλία.
Το λαστιχένιο σωληνάκι είναι περασμένο με θερμοσυστελόμενο, όπως και ο χαλκοσωλήνας.
Μετά την αντλία, έχει φύγει το φίλτρο, κι έχει μπει ανοξείδωτο σωληνάκι Φ6, εσωτ. διαμέτρου Φ5,
αναγκαστικά με συνδετικά κομμάτια από λαστιχένιο σωλήνα Φ6, πάλι περασμένο με θερμοσυστελόμενο.



πριν μερικά χρόνια, μπήκε και ηλεκτρική αντλία πίσω στο ρεζερβουάρ, για περίπτωση ανάγκης



και όταν κόπηκε και το καλώδιο της ηλεκτροβαλβίδας του ρελαντί, κολλήθηκε κι αυτό, και πλέον υπάρχει μια σχετική αξιοπιστία,
ΚΑΙ σχετικά με την τροφοδοσία, αλλά ΚΑΙ σχετικά με την ανάφλεξη


και για όποιον αναρωτιέται τι είναι αυτό το πράμα δίπλα στο καρμπιλατέρ,



Είναι μια μετατροπούλα που έκανα, με την ελπίδα να βάλω ΚΑΙ φούσκα καινούρια, ΚΑΙ θερμόμετρο λαδιού, ΚΑΙ πιεσόμετρο λαδιού
αλλά το πιεσόμετρο που ψώνισα από ebay, είχε χαλασμένη φούσκα, και έπαιρνε αέρα, και δε μου'δειχνε σωστή πίεση,
οπότε καταργήθηκε προσωρινά με αυτή την ηλεκτροβάνα, και χρησιμοποιούνται τα δυο άλλα στοιχεία
με την ελπίδα να βρω φούσκα που να δουλεύει σωστά.

...εεεμμμ....τι άλλο???....αυτά...
(προς το παρών...:thumbs::thumbs::thumbs::thumbs::thumbs:
 

Stargazer

Member
Εγγραφή
10 Νοεμβρίου 2021
Μηνύματα
291
Reaction score
270
Πόντοι
337
Age
36
Περιοχή
Καλαμαριά
Σε ένα GSA κόκκινο μεγάλωσα , αυτό το thread μου ξυπνάει αναμνήσεις. Ο πατέρας μου είχε ένα τεράστιο service book στα γαλλικά το οποιο είχα κανει φύλλο και φτερό
 

zach8

Member
Εγγραφή
13 Δεκεμβρίου 2021
Μηνύματα
222
Reaction score
332
Πόντοι
287
Age
48
Αμ το άλλο?....δε στο'πα
Κατ' αρχάς, μια κακομοίρικη φωτό από τα δυο οργανάκια στο ταμπλό, εκ των οποίων μόνο το θερμόμετρο δείχνει
και το πιεσόμετρο απλά ανάβει και μένει κάτω. Είχε νυχτώσει και δε φαινόταν καλά.



Και το θερμόμετρο ξεκινάει από τους 40°, και δε δείχνει παρακάτω. Όση ώρα ζεσταίνεται ο κινητήρας, δε δείχνει θερμοκρασία,
δείχνει σταθερά 40°. Μόλις περάσει τους 40, τότε δείχνει. Πιασ'τ'αυγό δηλαδή... δε βαριέσαι, όλα καλά.

Το άλλο το ωραίο δε στο 'πα.
πριν λίγο καιρό, ανακαλύψαμε τη φυσούνα του δεξιού μπιλιαδόρου να είναι κομμένη. ΟΚ, κάναμε κινήσεις να βρούμε καινούριο ημιαξόνιο.
Καθώς περνούσαν οι μέρες, άρχισε τ'αμάξι να τραβάει δεξιά όταν πατούσα γκάζι, και αριστερά όταν φρενάριζα ή το άφηνα να κυλήσει με ταχύτητα.
Κι όσο περνούσε ο καιρός χειροτέρευε. Ήρθε κάποια στιγμή το ημιαξόνιο, ανοίγω να το βάλω, πως κάνω και κουνάω το μουαγιέ....
και το κάτω μπράτσο κουνιώταν τουλάχιστο 10 χιλ. μπρος-πίσω. Ιδού λοιπόν το πρόβλημα. Σινεμπλόκ.
Σε δεύτερο χρόνο έβγαλα το μπράτσο για αυτοψία, και από το πίσω σινεμπλόκ είχαν μείνει ψίχουλα, ενώ το μπροστά
σε καλή κατάσταση μεν, αλλά με ένα μπόσικο 1 - 1,5 χιλ.
Του 'βαλα προσωρινά χαρτοταινία για να μη φεύγει τ'αυτοκίνητο αριστεά-δεξιά, και άνοιξα τον γάλλο να δω για σινεμπλόκ
μιας που σε ανύποπτο χρόνο είχα δει πως έχει κάτι.

Είχε ο Γάλλος δυο καταχωρήσεις για σινεμπλόκ. Μια για μοτέλα μέχρι το '73


στα 59€, και άλλη μια για μοντέλα μετά το '73, την οποία όμως δεν την έχει πια, γιατί προφανώς του τελείωσαν
ήταν όμως αυτό το σινεμπλόκ



στα 69€.
Ποιο απ'τα δυο έχω εγώ τώρα? Ξανά άνοιγμα, βγάλσιμο το μπράτσο να δω ποιο έχω. Όπως το'δα όμως, με παραπλάνησε,
και νόμισα πως έχω το παλιό, στην πραγματικότητα όμως φοράω το νεότερο, όπως σωστά γράφουν οι άνθρωποι, για μοντέλα μετά το '73.
Παραπλανημένος όμως, πάω και παραγγέλνω τα παλιά, των 59€. Δυο τεμάχια, συν 12€ μεταφορικά, ένα 130-άρι, σε 4 μέρες τα είχα στα χέρια μου.
Χάρηκα κι εγώ, πάω να τα βάλω, κι έφαγα πίκρα. Παρόλο που το κεντρικό σωληνάκι έβγαινε πλήρως από το χαλασμένο σινεμπλόκ,
Δεν έμπαινε το καινούριο, γιατί απλά δεν ήταν φτιαγμένο για αυτό το μοντέλο.
ΟΚ, κλείνω τ'αυτοκίνητο, να μπορεί να περπατήσει, πάω στον μάστορα που έφτιαξα τα νιπελάκια παραπάνω,
και το βάζουμε στον τόρνο, και σιγά σιγά και απαλά γδέρνουμε το εξωτερικό μέταλλο, ώστε να αποκαλυφθεί το ελαστικό κομμάτι
χωρίς όμως να το γδάρουμε. Βγήκε μια χαρά.
Ξανά ανοίγω το μπράτσο, βγάζω το παλιό, καθαρίζω, γράσο σιλικόνης, το σπρώχνω στη θέση του, κι έκατσε μια χαρά.
Κρίμα δε πήρα φωτό.
Δεν τα γδάραμε όμως και τα δυο. Το ένα μόνο, γιατί δεν ήξερα αν θα δουλέψει η πατέντα. Τώρα που ήξερα ότι δουλεύει
ήμουνα έτοιμος να πάω ξανά και να καθαρίσουμε και το δεύτερο. Κλείνω λοιπόν τη ρόδα, και πάω για ύπνο.
Την άλλη μέρα δεν ευκαίρησα να πάω αμέσως στον μάστορα, και είχα το σινεμπλόκ στο χέρι και έπαιζα,
και λέω "ρε μπας και βγαίνει τούτο δω με κάποιο τρόπο?".....πάω να σπρώξω λίγο δυνατά το εξωτερικό μεταλλικό κομμάτι.....
και μου'μεινε στο χέρι.
Τελικά δε χρειαζόταν τόρνος, έβγαινε με το χέρι. Ξανά άνοιγμα, καθάρισμα και το δεύτερο σινεμπλόκ, γράσο σιλικόνης, και χλουπ....μπήκε μια χαρά.
Και έγινε η δουλειά με ελαφρώς φθηνότερη τιμή.
Το μόνο που αγχώνομαι είναι το υλικό του σινεμπλόκ. Τα παλιά που έβαλα είναι ελαστικό, ενώ στα νεότερα είναι νάυλον,
και δε ξέρω πόσο θα κρατήσει.
Αυτό είναι το μόνο θέμα μου μη πάθει κάτι επειδή είναι λάστιχο και όχι νάυλον.
Το νάυλον όμως απ'την άλλη, με τα χρόνια είχε εξαϋλωθεί, είχε εξαφανιστεί. Τέλος πάντων, βλέπω τώρα ότι καλά είναι να είχα και ροτούλ
καινούρια, αλλά που να βρεις.
Στο https://www.antallaktikaexpert.gr/ που έριξα μια ματιά, δεν έχει διαθέσιμα, και αλλού δε κοίταξα γιατί δεν υπάρχουν προς το παρών άλλα φράγκα.
Μας τα φάγαν τα σωληνάκια.
Ένα άλλο ωστόσο που έκανα στον σωλήνα των επιστροφών που θέλει στεγανοποίηση, του'βαλα μια πατέντα που δίναν απ'του Chevronics,
κιτ για διαρροές λαδιού, με δυο λαστιχάκια βίτον ώστε να στεγανοποιεί απόλυτα, αλλά και με κόλλα-φλάντζα για σιγουριά.
το πριν



και το μετά



μπήκε και καινούριο λαστιχάκι στο καπάκι, από λαστιχοφελό και απ'ότι βλέπω δε τρέχει το συγκεκριμένο, αλλά μια διαρροή πάλι υπάρχει.
Και οι δυο πλευρές έγιναν με τον ίδιο τρόπο, οι φωτο είναι απ'την πλευρά του συνοδηγού, από την πλευρά του οδηγού
στο καπάκι μπήκε κατ'ευθείαν κόλλα/φλάντζα γιατί δε δούλευε τίποτα, και αποδείχθηκε τελικά πως τρέχει λάδι από κάπου από την τσιμούχα
του εκκεντροφόρου, θέλει ψάξιμο.
Το λάδι όμως από την πλευρά του συνοδηγού δε μπορώ να καταλάβω από που φεύγει.
 

zach8

Member
Εγγραφή
13 Δεκεμβρίου 2021
Μηνύματα
222
Reaction score
332
Πόντοι
287
Age
48
Και ακόμα μια άποψη των οργάνων τη μέρα, και πόσο γρήγορα σηκώνεται με το νέο σωληνάκι 3/16"


ούτε λίγο ούτε πολύ, είτε καθίσει το αυτοκίνητο 3 μέρες, είτε 12 ώρες, σηκώνεται χονδρικά στον ίδιο χρόνο.
 

zach8

Member
Εγγραφή
13 Δεκεμβρίου 2021
Μηνύματα
222
Reaction score
332
Πόντοι
287
Age
48
Λοιπόν, για να παίρνει ο κόσμος ιδέες:

Τι άλλο έχει γίνει στο GS-άκι

Φωτισμός με LED.

Κάποια στιγμή (ήτανε 2011...) ανακάλυψα τις ταινίες με λευκά LED και είπα να ξεκινήσω με την εσωτερική πλαφονιέρα μιας που είχε και 10 χρόνια να δουλέψει.
Αυτές οι ταινίες έχουν αυτοκόλλητο από πίσω (αρκετά καλής ποιότητας) και μπορείς να τις κολλήσεις πολλές μαζί σε ότι επιφάνεια θες.
Κόβω λοιπόν ένα κομμάτι χαρτόνι στο σχήμα της πλαφονιέρας και αρχίζω και κολλάω λωρίδες με LEDάκια.
Επίσης αυτές οι ταινίες είναι σημαδεμένες κάθε 5 εκατοστά και μπορούν να κοπούν μόνο σ’αυτά τα σημεία και κάθε 5 εκατοστά περιέχουν 3 LED.
Κατ’επέκταση στο ένα μέτρο υπάρχουν 60 LED.
(Έχει και ταινίες με πιο συμπτυγμένα LEDάκια, 3 ανά 2,5 εκατοστά που βγαίνουν περισσότερα στο μέτρο και τις χρησιμοποίησα στο C5)
Καταφέρνω λοιπόν να στριμώξω μέσα στην πλαφονιέρα ένα ολόκληρο μέτρο με LEDάκια, συνδέω τα "+" και τα "–" και να πως δείχνει το τελειωμένο φωτιστικό.



Στη δεύτερη φωτό, πάνω από το φωτιστικό της πλαφονιέρας φαίνεται και ένα φωτιστικό για τα εξωτερικά φλας, ενώ το άλλο από πάνω το μακρύ είναι το φωτιστικό για τα πόδια του συνοδηγού.
Το καλό με την πλαφονιέρα μου είναι πως είναι επιμήκης και έχει αρκετό χώρο εσωτερικά γι’αυτό και μπόρεσα να χωρέσω αρκετά LED.
Επιπρόσθετα έκανα και μια τρυπούλα στο μπροστό μέρος και έβαλα κι έναν διακόπτη 3 θέσεων για να λειτουργεί όπως και στα σύγχρονα αυτοκίνητα "off-on-πόρτα" και ιδού το τελειωμένο αποτέλεσμα.



Στη φωτογραφία ίσως να μη φαίνεται τόσο καλά αλλά στην πραγματικότητα ο εσωτερικός φωτισμός έχει γίνει κάτι παραπάνω από ωραίος,
είναι πιο λευκός, σαν λάμπα φθορισμού, φέγγει σαφώς καλύτερα από την λάμπα πυρακτώσεως των 5 ή 10 w και καταναλώνει σχεδόν τα ίδια, μόλις 4.8 w.

Είπα μετά να επιχειρήσω φωτισμό στα πόδια του συνοδηγού, μιας που υπάρχει ήδη λαμπάκι.
Παίρνω λοιπόν μια λωρίδα σκληρό χαρτόνι, κολλάω πάνω της μια λωρίδα με LED, βάζω αυτοκόλλητα διπλής όψης και τα κολλάω
εσωτερικά, ακριβώς πίσω από το πλαστικό, πάνω από τα πόδια του συνοδηγού.
Μια χαρά κι εδώ. Δούλεψε άψογα και ανάβει ταυτόχρονα με το υπάρχων λαμπάκι μιας που πήρα από κει τα "+" και "-".



Μετά λέω, "δε δοκιμάζω να βάλω και ένα φωτισμό μέσα στο ντουλαπάκι?"
Έκατσα και το’ψαξα λιγάκι και έβαλα μια εξάδα LED με ένα μικροδιακόπτη που να ανάβει με το άνοιγμα συν έναν δεύτερο διακόπτη ώστε να το σβήνω εντελώς άμα θέλω.



Κι εδώ επιτυχία.
Με την ευκαιρία είπα να ντύσω και το ταμπλό με μαύρη δερματίνη που το είχα πολλά χρόνια με τα σκασίματα και έδειχνε άχαρο.
Έκατσα μια μέρα λοιπόν και αφιέρωσα μερικές ώρες και το’ντυσα κι αυτό….



λιγάκι μου ξέφυγε εκεί στη μέση αλλά δε βαριέσαι, για ερασιτεχνική δουλειά καλό είναι……παμ’ παρακάτω.

Mετά απ' τον εσωτερικό φωτισμό είδα πως αυτά τα LEDάκια έχουν φοβερές δυνατότητες και μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πολλές εφαρμογές.
και είπα να τα δοκιμάσω στα εξωτερικά φώτα.
Εκεί όμως έπρεπε να είναι πιο ανθεκτικά, γιατί υπάρχουν υγρασίες και σκόνες κλπ.
Αρχικά είπα να ασχοληθώ με τα μπροστινά φλας/θέσης μιας που βγαίνει όλο το φωτιστικό και βολεύει.
Έκοψα ξανά κομμάτια χαρτόνι, και αφού τα έντυσα με κολλητική ταινία (την γκρι την φαρδιά) κόλλησα πάνω τους κομμάτια από ταινίες LED.
Έφτιαξα έτσι δυο ξεχωριστά φωτιστικά, ένα για τα φώτα θέσης κι ένα για τα φλας.
Λευκά και τα δυο, απλά τα φλας πήρα την πορτοκαλί ζελατίνα από φανάρι GSA και την έβαλα μπροστά απ' τα λαμπάκια.
Συνδέω τα καλώδια από το καινούριο φωτιστικό στις επαφές της λάμπας εσωτερικά στο φαναράκι, και έτσι μπορώ να χρησιμοποιήσω τα μανίσια φισάκια.



Η διαφορά είναι ολοφάνερη
Τα LED ως φώτα θέσης φέγγουν πολύ πιο λευκό φως και πολύ περισσότερο απ’ότι τα λαμπούδια των 5w. Το ίδιο και τα φλας.

Εδώ όμως παρουσιάστηκε ένα άλλο πρόβλημα.
Το φλασέρ είναι φτιαγμένο να δουλεύει με λάμπες πυρακτώσεως 21w και μόλις του άλλαξα το ένα φλας με LED, άρχισε και υπολειτουργούσε,
αναβόσβηνε πολύ πιο αργά, χώρια που άναβε ήδη με αργό ρυθμό. Οπότε εάν είναι να βάλω όλα τα φλας με LED έπρεπε να κάνω κάτι και με το φλασέρ.
Έφτιαξα λοιπόν ένα φλασεράκι με ένα κυκλωματάκι που βρήκα στο ιντερνέτ και αφού κατάφερα να αποσυναρμολογήσω τον αριστερό πολυδιακόπτη βρήκα που πάνε τα καλώδια,
ώστε να χρησημοποιούμε τους ίδιους διακόπτες για φλας και αλάρμ, σε αντίθεση με τα φώτα, όπου έβαλα καινούριο διακόπτη κάποια στιγμή όταν χάλασε ο εργοστασιακός.
Μετά από 6 ώρες παίδεμα κατάφερα να έχω φλασεράκι που δουλεύει με πιο φυσιολογικό ρυθμό και δεν έχει σημασία αν του βάλεις λάμπες πυρακτώσεως ή LED.
Αφού βγήκε κι αυτό το πρόβλημα απ’τη μέση τέλειωσα τα μπροστινά φώτα θέσης και φλας…



και μετά έπιασα τα πίσω.
Εκεί τα πράγματα δυσκολέψαν λιγάκι. Γιατί ενώ στα μπροστινά φωτιστικά βγαίνει το μπροστινό κρυσταλάκι, στα πίσω δεν βγαίνει. Και έπρεπε να σκαρφιστώ κάποιον τρόπο για να βάλω το φωτιστικό μέσα στο φανάρι.
Με ένα πριονάκι άνοιξα από πίσω τις τρύπες από τις λάμπες, ώστε να χωράει να περάσει το καινούριο φωτιστικό (φτιαγμένο επίσης με τον ίδιο τρόπο),
και σιγά σιγά άλλαξα όλα τα πίσω φωτιστικά με ταινίες από LED και ιδού το τελικό αποτέλεσμα.



Τα φλας φέγγουν σαφώς πιο δυνατά και αναβοσβήνουν πιο άμεσα σε σχέση με τη λάμπα πυρακτώσεως, και το ίδιο συμβαίνει και με την όπισθεν.
Τα στοπ όμως είναι οριακά καλύτερα από τα πυρακτώσεως.
Κανένα πρόβλημα ωστόσο, και φαίνονται αρκετά καλά ακόμα και όταν τα χτυπάει ο ήλιος από απέναντι.
Και κάποια στιγμή μπήκε και μια λωρίδα κόκκινα LED στην κορυφή του πίσω τζαμιού, ως τρίτο στοπ



Τελικά κατέληξα να αλλάξω όλα τα εξωτερικά φώτα με LED εκτός από τα κυρίως φώτα. Για εκεί σκέφτηκα αλλαγή με φώτα LED, μιας που φέγγουν πιο δυνατά,
ανάβουν πιο άμεσα και καταναλώνουν μόλις 35 w, αλλά δεν είναι και τόσο ανάγκη, και επιπλέον ήρθε και η C5 και πιάστηκα με ‘κείνη και δεν ασχολήθηκα άλλο.

Αποτέλεσμα: αυξημένη φωτεινότητα και μακροζωία, και απαλαγήκαμε από τις λάμπες πυρακτώσεως, που ανάβουν και ζεσταίνονται και καμιά φορά καίνε και το πλαστικό ή ξεβάφει το χρώμα του κρυστάλλου.

Σειρά είχαν τα φώτα πινακίδας, αλλά με το που ήρθε η C5 δεν κρατήθηκα, αφού είχα εκπεδευτεί στο GS, την πλάκωσα κι εκείνη στα LED.

Πήρα 2 μέτρα ταινία λευκά και ξεκίνησα

μπροστά πλαφονιέρα



η πίσω πλαφονιέρα:



ο φακός του χώρου αποσκευών:



το δεύτερο σποτάκι του χώρου αποσκευών:



και με παρόμοιο τρόπο έγινε και το φωτάκι στο ντουλαπάκι μιας που και σ’ αυτή την περίπτωση πρόκειται για τα ίδια φωτιστικά, γι’ αυτό και δε το πήρα και φωτό.

Τέλος άλλαξα και τα φώτα στις πόρτες….



Και μετά σκέφτηκα που αλλού να βάλω φως. τράβηξα μια γραμμή από την πλαφονιέρα του οδηγού μέχρι τα πόδια του συνοδηγού και έβαλα εκεί κάτι τελευταία λευκά LEDάκια που μου είχαν μείνει



Και μετά αυτοσχεδίασα πάνω στην ιδέα του “Pack Lumiere” που έχουν τα C5.
Στην πλευρά συνοδηγού


στην πλευρά όδηγού



Και πάνω στη φόρα μου έφτιαξα και την πλαφονιέρα από το Ford Focus ενός φίλου



Μια παρατήρηση ωστόσο: βλέπω πως δεν υπάρχει η δυνατότητα επεξεργασίας παλαιότερων δημοσιεύσεων.
Υπάρχει περίπτωση να γίνει κάτι και να μπορούμε να επεξεργαστούμε ότι αναρτήσαμε πριν μέρες, ώστε αν θελήσουμε κάποια στιγμή στο μέλλον
να διορθώσουμε κάτι, να μπορούμε το διορθώσουμε?
 

zach8

Member
Εγγραφή
13 Δεκεμβρίου 2021
Μηνύματα
222
Reaction score
332
Πόντοι
287
Age
48
Πριν καμιά....δεκαριά.....δώδεκα χρόνια....ούτε θυμάμαι, βρέθηκε στο χωριό
ένα GSA που ήθελε να το πετάξει ο παππούς που το'χε και ήταν διαθέσιμο για να πάρω ανταλλακτικά.
Που να το'ξερα εκείνο τον καιρό να έπαιρνα πράματα.
Τώρα που το σκέφτομαι, μετανίωνω που δεν το κράτησα στην αυλή για ανταλλακτικά
ή αναπαλαίωση.
Ευτυχώς με φώτησε και πήρα το ταμπλώ.
Το'χα μέσα στη σακούλα, και ήθελα κάποια στιγμή να το ανοίξω, με την ελπίδα να αλλάξω το βενζινόμετρο
μιας που αυτό που ήδη φορούσε δεν έδειχνε σωστά.
Ήρθε το πλήρωμα του χρόνου τον Ιανουάριο του '21, και πήρα το καθάρισα σιγά σιγά, και το άνοιξα να δω τι μπορώ να αλλάξω.
Διαπιστώθηκε πως τα δυο ταμπλό ήταν από διαφορετική μάρκα, και ενώ εξωτερικά ήταν ολόιδια, εσωτερικά διέφεραν σαν τη μέρα με τη νύχτα.
Το ταμπλό που φορούσε το δικό μου ήταν της Jaeger, ενώ αυτό που πήρα απ'τ'άλλο ήταν της Veglia.
Διαφορετικά όργανα, διαφορετική διάταξη των φισών, και φυσικά δεν γινόταν να αλλάξω το βενζινόμετρο.
Οι φίσες όμως του αυτοκινήτου κάθονταν μια χαρά και στα δυο, και δούλευαν μια χαρά και τα δυο.

Οπότε μετά το απαραίτητο καθάρισμα, πήγα στο plan B και το μετέτρεψα σε ένα σύγχρονο ταμπλό, με LED,
και με δυνατότητες που πολύ πιθανόν να σκέφτηκε και η σιτροέν όταν το έφτιαχνε, αλλά δεν επιχείρησε να τις εφαρμόσει.
Και αν μοιάζει "αεροπλανικό" το ταμπλό από μόνο του, με την επέμβαση που έκανα και στα λαμπάκια, και στα ηλεκτρονικά, και στο κουμπί με το μάτι,
ήρθε πιο κοντά σε πραγματικά αεροπορικές προδιαγραφές, και σύγχρονα συστήματα.



























Πλάκα πλάκα, με απανωτές ιδέες και βελτιώσεις, το τελικό αποτέλεσμα μου 'φαγε ένα τρίμηνο.
Η αρχική διάταξη των ηλεκτρικών ήταν έτσι



Ένας από τους διακόπτες είναι το τύλιγμα του δυναμού, που το έκανα διακόπτη για χάρη απλότητας.
Στην πραγματικότητα δεν είναι διακόπτης, αλλά παίρνει "-" το λαμπάκι από το τύλιγμα του δυναμό,
και όταν αρχίσει να δίνει ρεύμα ο δυναμός, δίνει "+" σ' εκείνο τον κλάδο, και σβήνει το λαμπάκι

Μετά τις τελικές αλλαγές και βελτιώσεις, το σχέδιο διαμορφώθηκε ως εξής:
τα 4 κόκκινα λαμπάκια με το "STOP" και το μπιπεράκι με το μπουτονάκι ακύρωσής του



και τα 3 κίτρινα με το κοντρολεράκι τους, συν το ένα κίτρινο σκέτο για τη φθορά των φρένων



Η δε λειτουργία τους φαίνεται στα προηγούμενα βίντεο που ανέβασα.
Πλέον με αυτή την μετατροπή, η μόνη λάμπα πειρακτώσεως είναι για το δυναμό, ενώ όλα τα υπόλοιπα είναι LED-οταινία.
Το λαμπάκι "STOP" αρχίζει και αναβοσβήνει, οποιαδήποτε από τις κόκκινες λυχνίες κι αν ανάψει, και μαζί φωνάζει και το ηχητικό σήμα
το οποίο μπορούμε να το ακυρώσουμε με ένα μπουτονάκι.
Και το ίδιο γίνεται αν ανάψουν περισσότερες από μια κόκκινες λυχνίες.

Οι δε κίτρινες λυχνίες δουλεύουν λίγο διαφορετικά, με απλό αναβόσβησμα, χωρίς ηχητική ειδοποίηση,
καθώς δεν πρόκειται για συστήματα ζωτικής σημασίας.
Και τελικά αποδείχθηκε πως το πρόβλημα με το βενζινόμετρο είναι στην πραγματικότητα πρόβλημα στο φλοτεράκι.
Δε δείχνει σωστή στάθμη.
 

zach8

Member
Εγγραφή
13 Δεκεμβρίου 2021
Μηνύματα
222
Reaction score
332
Πόντοι
287
Age
48
Εγώ τώρα θέλω να ρωτήσω όποιον ξέρει από υδραυλικά συστήματα, κι όχι μόνο από σιτροέν,
τι θα γινόταν αν στον κλάδο που πάει από τον συσσωρευτή στη βαλβίδα, τοποθετηθεί παράλληλα ακόμα μία σφαίρα τύπου συσσωρευτή.



Στην ίδια ή μεγαλύτερη πίεση, π.χ. στα 100 bar. Θα βοηθούσε ώστε το αυτοκίνητο να μην "κάτσει"? Ή να κάτσει πιο αργά?
Θα βοηθούσε ώστε η πίεση να πέσει πιο αργά?
Ήδη όπως έχω αναφέρει, από τη στιγμή που έκανα αυτές τις δυο τρεις αλλαγές, το αυτοκίνητο δείχνει μεν να έχει κάτσει, αλλά η πίεση δεν έχει πέσει,
το λαμπάκι δεν ανάβει με το γύρισμα του διακόπτη, και το αυτοκίνητο σηκώνεται μέσα σε καμιά 30-αριά δευτερόλεπτα.
Αν τώρα έμπαινε ακόμα μια σφαίρα στο σημείο που λέω, ξέρει κανείς να μας πει, ή να εικάσει, τι θα γίνει?
Όχι τίποτ' άλλο, απλά αποδεικνύεται σχετικά εύκολο να πραγματοποιηθεί η πατέντα. Έτσι για να βγούμε απ'την περιέργεια.
 

Pierre Boulanger

Administrator
Εγγραφή
13 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
12.286
Reaction score
21.558
Πόντοι
1.547
Age
49
Περιοχή
Paris in the sixties
Έχω βάλει και εγώ led στην DS. Φωτίζουν ίσως λίγο περισσότερο από ότι θα ήθελα αλλά δεν το έχω μετανιώσει


Εντυπωσιακές οι πληροφορίες που μοιράζεσαι μαζί μας.
 

zach8

Member
Εγγραφή
13 Δεκεμβρίου 2021
Μηνύματα
222
Reaction score
332
Πόντοι
287
Age
48
Το περισσότερο δεν έβλαψε ποτέ φίλος. Μια χαρά είναι. Κρίμα που κόβεται η μουσική.
Μαζί με τη μουσική κόβει και τον ήχο του αυτοκινήτου.
Έχει και το DS κουμπί τεστ λοιπόν? Το κάτω λαμπάκι που είναι σα θερμόμετρο, είναι για τον κινητήρα ή για κιβώτιο?
Είναι απλά λαμπάκια LED που μπαίνουν στις μανίσιες υποδοχές, ή ιδιοκατασκευή όπως το δικό μου, με απλά LED-άκια?
:thumbs::thumbs::thumbs::thumbs::thumbs::thumbs: ωραία πράγματα ! ! ! !
 

Pierre Boulanger

Administrator
Εγγραφή
13 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
12.286
Reaction score
21.558
Πόντοι
1.547
Age
49
Περιοχή
Paris in the sixties
Έχει τεστ ναι φυσικά.
Εκτός από τον δείκτη πάνω δεξιά έχει και λαμπάκι :)
Όλες οι DS είχαν ένα θεματάκι με την ένταση των φώτων στο ταμπλό. Ειδικά το hi beam δεν το έχω δει να παίζει σε καμία :lol:
Νομίζει ότι είναι καμμένο..
 

zach8

Member
Εγγραφή
13 Δεκεμβρίου 2021
Μηνύματα
222
Reaction score
332
Πόντοι
287
Age
48
Εγώ τώρα έχω άλλη απορία:
Στην ηλεκτρονική ανάφλεξη των GSA, θα δουλέψουν δύο πολλαπλασιαστές από το ίδιο μοντουλάκι?
Ή θα το κάψουμε? κι άντε μετά να βρεις.
Αν και έχει πολλά στο ebay απ' ότι βλέπω...
 
Top Bottom