- Εγγραφή
- 10 Μαρτίου 2022
- Μηνύματα
- 1.746
- Reaction score
- 3.780
- Πόντοι
- 697
- Age
- 51
Τα μαρκούτσια, είναι "αγωγοί" ρευστών, και χρησιμοποιούνται σε σημεία όπου απαιτείται ελευθερία κίνησης. Αλλιώς, ένας μεταλλικός αγωγός, είναι πιο ασφαλής, θεωρητικά άφθαρτος και αντέχει και μεγαλύτερες πιέσεις και μεγαλύτερους χρόνους.Εγώ πάλι που είμαι άσχετος, νομίζω πως όλα τα μαρκούτσια για υδραυλικά τιμόνια, έτσι λεία είναι από μέσα.
Κάτι άλλο που θυμήθηκα, αυτά τα μαρκούτσια είναι για πίεση περί τα 150 - 180 bar, το γράφει και στο καινούριο άλλωστε, οπότε για να αντέχουν έχουν από μέσα μια στρώση πλαστικό, και απ'έξω έχουν πλέγμα που καλύπτεται με προφανώς άλλη μια στρώση λάστιχο, γι'αυτό και φαίνονται "λαστιχένια", αλλά εσωτερικά είναι πλαστικό και εύκαμπτο, ώστε να παίρνει καμπύλες και να μπορεί να κινείται.
Η δε τυπική πίεση ενός συστήματος υδραυλικού τιμονιού, απ'το λίγο που έψαξα, βρήκα πως παίζει από 50 ως 90-100 bar, πολύ λιγότερο από τα 145-175 bar του υδραυλικού κυκλώματος της ανάρτησης/φρένων.
...............................
Συνεπώς, όπως όλοι οι αγωγοί, προκειμένου να μην παρουσιάζουν τριβές, άρα αντίσταση στην ροή, είναι, ας το πούμε έτσι, λείοι εσωτερικά. πχ για παράδειγμα, κάποτε, ( ίσως και τώρα ), οι κάγκουρες, κάνουν "ροϊκή" αναβάθμιση στους κινητήρες τους, που σημαίνει ότι λειαίνουν τα εσωτερικά των αυλών εισαγωγής για να μειώσουν τις αντιστάσεις - τριβές - στροβιλισμούς. Φυσικά, αυτό ισχύει σε κάποια παλαιότερα "τεμάχια" αυλών πχ εισαγωγής, όταν ακόμα ήταν αδούλευτα χυτά. Πλέον, με τα πλαστικά τεμάχια, ή κάποια χυτά πιεσεως, τα φινιρίσματα είναι εξαιρετικά, και ουδεμια αναβάθμιση παίρνουν.
Το δεύτερο σημείο προσοχής στα μαρκούτσια, όπως και σε καθε αντίστοιχο αγωγό, είναι η αντοχή στην πίεση λειτουργίας. Και καθε ένα, εφόσον ειναι ποιοτικό, αναγράφει και τις ασφαλείς πιέσεις, όπως και σε άλλα, και τις θερμοκρασίες, αν αυτό είναι απαραίτητο. Σε μερικά, απλώς αναγράφεται το DIN, ή η αντίστοιχη προδιαγραφή. Σημειώνουμε ότι , οι πιέσεις είναι "λειτουργίας", μια και οι μεγιστες - ελέγχου, είναι συνήθως 1,5 φορά παραπάνω. Αυτό γίνεται για να εξασφαλιστεί η σωστή ανταπόκριση / καλυφθούν ατέλειες της παραγωγής, κλπ., μια και δεν ελέγχεται καθε τεμάχιο, αλλά, ενδειτικά στατιστικά τμήμα της παραγωγής.
Και η τυπική παραγωγή, είναι ο εσωτερικός σωλήνας, πλέγμα ενίσχυσης, και μετά εξωτερική επικάλυψη.