Έκδοση κάρτας FIA (πιστοποίησης ιστορικού αυτοκινήτου)

visa chrono

Member
Εγγραφή
1 Δεκεμβρίου 2012
Μηνύματα
13.040
Reaction score
26.833
Πόντοι
1.607
 

Dragon

Member
Εγγραφή
22 Οκτωβρίου 2018
Μηνύματα
55
Reaction score
171
Πόντοι
277
Age
41
Κι εκεί που κρατάμε ένα αμάξι με νύχια και με δόντια για να γίνει ιστορικό να κλείσει δηλαδή την 25ετία τότε 2-3 χρόνια πριν τα 25α γενέθλιά του λένε ότι πάμε για 30 έτη και τώρα είναι κι αυτό προς αναθεώρηση..
Εκτός αυτού ύπάρχει απαγόρευση κίνησης, το οποίο ξαναάλλαξε, και τώρα εξετάζονται πολλές προτάσεις, νομίζω δικιολογημένα κι εξηγούμαι όταν με ιστορικές πινακίδες κυκλοφορεί κάποιος καθημερινά και παράνομα κάνοντας κατάχρηση και κουβαλάει παλιά σίδερα κι άλλα ανακυκλώσιμα υλικά θα υποστείς τις συνέπειες κι εσύ που είσαι νομοταγής και τυπικός.
Αφορμή για αυτά που γράφω είναι προφανώς ένα opel astra που κουβάλαγε παλιά σίδερα κι ένα BMW E36 που είδα με ιστορικές πινακίδες έχει body kit και δεν πείθει και πολύ για μοντέλο 90 και παίζει να είναι και μετατροπή.
Κάνω λοιπόν 2 ερωτήσεις:
  1. Αν το αυτοκίνητο έχει αλλάξει κινητήρα και είναι ή δεν είναι δηλωμένο μπορεί να πάρει ιστορικές αλλά να αναφέρεται κάπου ότι δεν είναι εργοστσιακό ή γίνεται μόνο κάνοντας τα στραβά μάτια οι της επιτροπής κλπ κλπ
  2. Για να γίνει ιστορικό ένα όχημα πρέπει να είναι κλεισμένα 30 χρόνια από την παραγωγή του το συγκεκριμένο ή μήπως τους αρκεί ότι πχ το ΑΧ έβγαινε από το 86 άρα παίρνει κι ένα του 1995 ας πούμε.
*Αν νομίζουν οι διαχειριστές ότι πρέπει να μεταφερθεί κάπου ή να ανοιχτεί καινούργια συζήτηση ας γίνει..
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
6.394
Reaction score
16.660
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Région parisienne
Gia to 2 paizei rolo i imerominia protis kikloforias. To mexri pote evgaine to modelo kai apo pote den exei kamia sxesi.

Apo 01/01/2020 boroun ola osa eixan kikloforisei mesa sto 1990
apo 01/01/2021 ola osa eixan kikloforisei mesa sto 1991.


Asxeto, alla den vlepo tipota kako stin elefthri kikloforia enos istorikou. Kai supermarché na pigainei kai ola. Afto einai pou tha eprepe na szitane oloi oi foreis stin Ellada

opoiadipote sizitisi gia to an einai volta sintirisis, volta, gia sinergeio, volta gia ekdilosi, an pigainei ston bakali i i 6i Kiriaki tou mina, einai se entelos lathos vasi.
 

Dragon

Member
Εγγραφή
22 Οκτωβρίου 2018
Μηνύματα
55
Reaction score
171
Πόντοι
277
Age
41
Συμφωνώ απόλυτα απλά σχολιάζω ότι είδα ένα αυτοκίνητο 26-27 ετών με ιστορικές πινακίδες να το έχει κάποιος που το έχει ξεσκίσει στο κουβάλημα και να μη πείθει ότι του συμπεριφέρεται σαν ιστορικό ή σαν φίλος γενικά του αυτοκινήτου.
Το ιδανικό πιστεύω θα ήταν να έχουν κανονικές πινακίδες χαμηλά τέλη, κίνητρα και να αντιμετοπίζονται σαν αξιοθέατα για κάποιους που εκτιμάνε κι αρέσουν τα παλιά οχήματα
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
6.394
Reaction score
16.660
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Région parisienne
gia to 1 de gnoriso na sou apantiso,

gia to 2 ixyei afto pou sou egrapsa
 

visa chrono

Member
Εγγραφή
1 Δεκεμβρίου 2012
Μηνύματα
13.040
Reaction score
26.833
Πόντοι
1.607
Καλησπερα σας
Οσο αφορα
2) Πρεπει να εχει κλεισει τα 30 χρονια ..

1) Τα παντα καταγραφονται στην καρτα του και αναλογα το αυτοκινητο περνει την καρτα του ..
Συμφωνα με την Χαρτα του Τορινου και οσο αφορα την Fiva αναφερει τα παρακατω

Ως τροποποιήσεις ορίζονται όλες οι αποκλίσεις από την κατάσταση που παραδόθηκε από τον κατασκευαστή. Οι τροποποήσεις μπορούν να περιγραφούν στην κάρτα FIVA και πρέπει να περιλαμβάνουν την ημερομηνία, εάν είναι γνωστή, και τα πρόσωπα που έκαναν την τροποποίηση. Αυτές οι τροποποιήσεις διαφοροποιούνται από την ιστορική τους σημασία και κατατάσσονται στις ακόλουθες κατηγορίες: • Τροποποιήσεις Εποχής. Τεκμηριώνονται και επιβεβαιωμένα έγιναν την συγκεκριμένη εποχή.  Τροποποιήσεις τύπου εποχής. Τροποποιήσεις που έγιναν σε ένα όχημα εκτός εποχής, με τροποποιήσεις όμως σωστές και αποδεκτές για την εποχή.  Τροποποιήσεις εκτός εποχής. Τροποποιήσεις που δεν χρησιμοποιούνταν την εποχή εκείνη ή έγιναν με την χρήση ανταλλακτικών ή τεχνολογίας που δεν ήταν διαθέσιμα κατά την εποχή κατασκευής του οχήματος. Τέτοιες τροποποιήσεις δύναται να επηρεάσουν την αξία του οχήματος και ανάλογα με τον τύπο και τους εθνικούς κανονισμούς, το έτος κατασκευής ή / καταχώρηση στα μητρώα (registration). Δείτε επίσης τα σχετικά τμήματα του Τεχνικού Κώδικα της FIVA. Σε κάθε περίπτωση, συνίσταται ο ιδιοκτήτης του ιστορικού οχήματος να καταγράφει όλες τις τροποποιήσεις που έγιναν, ώστε οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες να γνωρίζουν το ιστορικό.


Καλο απογευμα .
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
8.457
Reaction score
19.472
Πόντοι
1.387
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
Μια μικρή διευκρηνιση και αν κάνω λάθος να με διορθώσετε.
Κι εγώ νόμιζα ότι από 01/01/2020 παίρναν ιστορικες ΟΛΑ με πρώτη άδεια μέσα στο '90 αλλά παίρνουν όταν έρθει ο συγκεκριμένος μήνας κυκλοφορίας και όχι από 01/01.. Σωστά?
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
6.394
Reaction score
16.660
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Région parisienne
Μια μικρή διευκρηνιση και αν κάνω λάθος να με διορθώσετε.
Κι εγώ νόμιζα ότι από 01/01/2020 παίρναν ιστορικες ΟΛΑ με πρώτη άδεια μέσα στο '90 αλλά παίρνουν όταν έρθει ο συγκεκριμένος μήνας κυκλοφορίας και όχι από 01/01.. Σωστά?
ki ego apo oso ksero etsi einai
 

visa chrono

Member
Εγγραφή
1 Δεκεμβρίου 2012
Μηνύματα
13.040
Reaction score
26.833
Πόντοι
1.607
Καλησπερα
Κλεισμενα τα 30 χρονια ..
Οχι μονο για την ελλαδα αλλα παντου..
 

visa chrono

Member
Εγγραφή
1 Δεκεμβρίου 2012
Μηνύματα
13.040
Reaction score
26.833
Πόντοι
1.607

Flaminio Bertoni

Super Moderator
Εγγραφή
13 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
6.530
Reaction score
19.032
Πόντοι
1.287
Age
51
Περιοχή
Italy Milan
Οι νέες ρυθμίσεις για τα ιστορικά οχήματα: Κρατικές πινακίδες, μειωμένα τέλη και ετήσιο ΚΤΕΟ - Το πρόβλημα με τη διαγραφή

Η κυκλοφορία με τις νέες ιστορικές πινακίδες θα είναι ελεύθερη, ακόμη και στο δακτύλιο, ενώ προβλέπονται μειωμένα τέλη κυκλοφορίας και ετήσιο ΚΤΕΟ.

Μετά τις πρωτοφανείς τιμωρητικές ρυθμίσεις που είχε επιβάλλει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με τις οποίες ουσιαστικά απαγόρευσε την κυκλοφορία τους, η σημερινή κυβέρνηση (ΝΔ) προχώρησε αρχικά σε μεταβατικές ρυθμίσεις για ελεύθερη κυκλοφορία τις Κυριακές και για επίσκεψη σε συνεργεία και πλέον παρουσιάζει το συνολικό πλαίσιο που θα ρυθμίζει το χώρο των ιστορικών οχημάτων.

Η κυκλοφορία με τις νέες ιστορικές πινακίδες θα είναι ελεύθερη, ακόμη και στο δακτύλιο, ενώ προβλέπονται μειωμένα τέλη κυκλοφορίας και ετήσιο ΚΤΕΟ.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, καταργούνται οι ιστορικές πινακίδες που εκδίδουν σήμερα οι ομοσπονδίες του χώρου (ΦΙΛΠΑ, ΟΜΑΕ, ΕΛΠΑ, ΕΟΟΕ) και στο εξής θα χορηγούνται από το κράτος ειδικές ιστορικές πινακίδες.
https://files.thetoc.gr/Content/ImagesDatabase/fd/fd53fc5b01034777970b1ccf4ab1505c.jpg?v=1&maxwidth=2000&
Προϋπόθεση για την έκδοσή τους θα είναι η βεβαίωση του οχήματος ως ιστορικού με ένα Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης από τις αρμόδιες ομοσπονδίες του χώρου, το οποίο θα πρέπει να ανανεώνεται ανά πενταετία, ενώ θα απαιτείται και ΚΤΕΟ και σχετικό παράβολο για την έκδοση της άδειας. Το νομοσχέδιο απαιτεί επίσης τη διαγραφή του οχήματος από τα μητρώα αυτοκινήτων του υπουργείου Μεταφορών.

Για τα ιστορικά ΙΧ θα απαιτείται ετήσιο ΚΤΕΟ, ενώ για τα φορτηγά κάθε δύο χρόνια.
Προβλέπεται η καταβολή ετήσιων τελών κυκλοφορίας ως εξής: Για μοτοσικλέτες και οχήματα ως 999 κ.εκ. 50 ευρώ το χρόνο, για οχήματα από 1.000 κ.εκ. έως 1.999 κ.εκ. 100 ευρώ το χρόνο και πάνω από 2.000 κ.εκ. 200 ευρώ το χρόνο. Τα ιστορικά οχήματα άνω των 45 ετών απαλλάσσονται από τα τέλη.
Στο νομοσχέδιο δεν γίνεται κάποια αναφορά σε τεκμήρια.

Τα προβλήματα με τις νέες διατάξεις
Η υποδοχή των νέων ρυθμίσεων γίνεται με ανάμεικτα συναισθήματα στο χώρο των ιστορικών οχημάτων.

Πρόβλημα δημιουργεί η απαίτηση για διαγραφή του οχήματος από τα μητρώα του υπουργείου, γεγονός που μαζί με την ύπαρξη τελών αφαιρεί το κίνητρο χρήσης των νέων πινακίδων από οχήματα μικρού κυβισμού με κανονικές πινακίδες, καθώς φαίνεται να μην υπάρχει πρακτικό όφελος.
Ορισμένοι σημειώνουν και το γεγονός ότι μειώνεται η εμπορική αξία ενός ιστορικού, όταν αυτό δεν έχει κανονικά χαρτιά κυκλοφορίας.

Αντιρρήσεις υπάρχουν και για την ανάγκη για τόσο συχνό ΚΤΕΟ (κάθε χρόνο), δεδομένου ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εν λόγω οχημάτων είναι σε άριστη κατάσταση, ανακατασκευασμένα με υψηλό κόστος, φυλασσόμενα σε κλειστούς χώρους και με ελάχιστη κυκλοφορία στους δρόμους.

Υπενθυμίζεται ότι η Γερμανία έχει επιλογή για ιστορικές πινακίδες (με μειωμένα τέλη, κλπ) ή κανονικές πινακίδες σε κλασικά οχήματα και δεν απαιτείται η διαγραφή τους. Στη Βρετανία το καθεστώς είναι ακόμη πιο απλό, καθώς όλα τα οχήματα άνω των 40 ετών απαλλάσσονται από τέλη κυκλοφορίας και ΚΤΕΟ.

Αναλυτικά οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου:
Άρθρο 26 Χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας σε όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος και διαδικασία χαρακτηρισμού του ως ιστορικού ενδιαφέροντος
  1. Αρμόδιες για την καταχώρηση των οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος στο Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και τη χορήγηση των στοιχείων κυκλοφορίας, δηλαδή άδεια και πινακίδες κυκλοφορίας, ιστορικού ενδιαφέροντος είναι οι Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών της χώρας.
  2. Προϋποθέσεις για την έκδοση στοιχείων κυκλοφορίας σε όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος αποτελούν:
α) Το όχημα να έχει προηγουμένως χαρακτηρισθεί ως όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος αποκλειστικά από τους φορείς της παρ. 13 του άρθρου 3 και να φέρει τη βεβαίωση της παρ. 14 του άρθρου 3, καθώς και το πιστοποιητικό της παρ. 15 του άρθρου 3.
β) Η ολοκλήρωση της διαδικασίας τεχνικού ελέγχου του οχήματος.
γ) Η διαγραφή του οχήματος από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
  1. Για την έκδοση άδειας κυκλοφορίας ως οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος καταβάλλεται τέλος αδείας, σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 2753/1999 (Α’ 249), την παρ. 1 του άρθρου 3 της υπό στοιχεία Α/33824/2683/30.9.2004 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 1514), την παρ. 1 του άρθρου 89 του ν. 2696/1999 (Α’ 57), το άρθρο 26 του ν. 2873/2000 (Α’ 285), το άρθρο 27 του ν. 3220/2004 (Α’ 15) και την υπό στοιχεία 1012568/120β/Τ.&Ε.Φ./10.2.2004 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών, Εσωτερικών, Δημοσίας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 365).
  2. Από την υποχρέωση απόκτησης κρατικών στοιχείων κυκλοφορίας εξαιρούνται τα οχήματα ειδικού τύπου, όπως πυροσβεστικά και στρατιωτικά, τα οποία όμως διατηρούν τον χαρακτηρισμό τους ως ιστορικού ενδιαφέροντος.
Άρθρο 27 Όροι κυκλοφορίας οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος
  1. Τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος, για τα οποία έχουν χορηγηθεί στοιχεία κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος σύμφωνα με το άρθρο 25, μετέχουν στη δημόσια κυκλοφορία με τους όρους και τις προϋποθέσεις που τίθενται στα άρθρα 88 και 90 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) (ν. 2696/1999, Α’ 57) και το άρθρο 2 του π.δ. 237/1986 (Α’ 110), περί υποχρεωτικής ασφάλισης αυτοκινήτων για κάθε οδικό όχημα.
  2. Τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος επιτρέπεται να κυκλοφορούν εντός του μικρού δακτυλίου σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 52 του ν. 2696/1999.
  3. Εξαιρούνται από τη θέση σε δημόσια κυκλοφορία τα οχήματα ειδικού τύπου, όπως πυροσβεστικά και στρατιωτικά. Αποκλειστικώς για τα οχήματα αυτά, επιτρέπεται, σύμφωνα με τα άρθρα 88 και 90 του Κ.Ο.Κ., η κατ΄ εξαίρεση θέση σε δημόσια κυκλοφορία μόνο στις ακόλουθες περιπτώσεις:
α) Για τους σκοπούς συμμετοχής σε διοργανώσεις των φορέων ιστορικών οχημάτων που διενεργούνται εντός της Ελληνικής Επικράτειας, νομίμως αδειοδοτημένες, σύμφωνα με το άρθρο 49 του Κ.Ο.Κ., και εφόσον ο οδηγός και το όχημα φέρουν αθροιστικά:
αα. νόμιμη άδεια οδήγησης και αποδεικτικό ασφάλισης του οχήματος,
αβ. ενάριθμο διακριτικό γνώρισμα που χορηγείται από οποιονδήποτε φορέα ιστορικών οχημάτων της επιλογής του
αγ. βεβαίωση του διοργανωτή, στην οποία αναγράφεται η απόφαση αδειοδότησης και βεβαιώνονται η ημερομηνία διεξαγωγής και η διάρκεια διοργάνωσής τους, καθώς και η συμμετοχή του συγκεκριμένου οχήματος σε αυτήν.
Η κυκλοφορία του οχήματος, σύμφωνα με τα ανωτέρω, επιτρέπεται για την άπαξ αυτοκίνητη μετακίνηση κατά τις προηγούμενες δύο (2) ημέρες πριν την έναρξη και κατά την επόμενη μία (1) ημέρα μετά τη λήξη της διοργάνωσης.
β) Για τους σκοπούς της επισκευής τους, εφόσον ο οδηγός και το όχημα φέρουν αθροιστικά:
βα. νόμιμη άδεια οδήγησης και αποδεικτικό ασφάλισης του οχήματος,
ββ. το ενάριθμο διακριτικό γνώρισμα που χορηγείται από οποιονδήποτε φορέα ιστορικών οχημάτων της επιλογής του,
βγ. κάθε πρόσφορο αποδεικτικό μέσο, όπως τιμολόγιο, απόδειξη παροχής υπηρεσιών ή άλλο συναφές νόμιμο παραστατικό, από το οποίο προκύπτει η ημέρα εισόδου και εξόδου του οχήματος από το συνεργείο.
Άρθρο 28 Στοιχεία κυκλοφορίας οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος
Στα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος χορηγείται άδεια κυκλοφορίας σύμφωνα με την υπ΄ αρ. 33824/2683/2004 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 1514) και πινακίδες κυκλοφορίας σύμφωνα με την υπ’ αρ. 19800/1982 απόφαση του Υπουργού Συγκοινωνιών (Β΄455) και την υπ’ αρ. 4700/330/2004 απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 192).
Εξαιρούνται τα οχήματα ειδικού τύπου, όπως πυροσβεστικά και στρατιωτικά, στα οποία δεν χορηγούνται κρατικά στοιχεία κυκλοφορίας σύμφωνα με τα ανωτέρω.
Άρθρο 29 Τεχνικός έλεγχος
Καθιερώνεται τεχνικός έλεγχος των οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος, για τη διασφάλιση της ασφαλούς κυκλοφορίας αυτών, που πραγματοποιείται ως εξής:
α) για επιβατηγά οχήματα και φορτηγά με Μέγιστη Αποδεκτή Μάζα Φορτωμένου Οχήματος (ΜΑΜΦΟ) που δεν υπερβαίνει τους 3.500 χλγ. και μοτοσικλέτες, κάθε ένα (1) έτος και
β) για φορτηγά με Μέγιστη Αποδεκτή Μάζα Φορτωμένου Οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μεγαλύτερη των 3.500 χλγ. και λεωφορεία, κάθε δύο (2) έτη.
Άρθρο 30 Τέλη κυκλοφορίας οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος
Για την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος καταβάλλονται, ετησίως, τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος υπέρ του Δημοσίου τα οποία εισπράττονται σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ν.δ. 356/1974, Α’ 90), ως εξής:
α) Για την κυκλοφορία επιβατηγού αυτοκινήτου ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό έως και 999 κ. εκ. καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους πενήντα ευρώ (50,00€).
β) Για την κυκλοφορία επιβατηγού αυτοκινήτου ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό από 1000 κ.εκ. έως και 1999 κ. εκ. καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους εκατό ευρώ (100,00€).
γ) Για την κυκλοφορία επιβατηγού αυτοκινήτου ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό άνω των 2000 κ. εκ καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους διακοσίων ευρώ (200,00€).
δ) Για την κυκλοφορία μοτοσυκλέτας ιστορικού ενδιαφέροντος καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους πενήντα ευρώ (50,00€).
ε) Οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος άνω των σαράντα πέντε (45) ετών, καθώς και φορτηγά και λεωφορεία απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας.
στ) Οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος ειδικού τύπου, όπως, πυροσβεστικά και στρατιωτικά, απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας.
Άρθρο 31 Κυρώσεις και διοικητικά πρόστιμα
Σε περίπτωση θέσης σε δημόσια κυκλοφορία των οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος, κατά παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, (ν. 2696/1999), επιβάλλονται οι προβλεπόμενες από αυτόν κυρώσεις.
Για παραβάσεις του παρόντος νόμου επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο από πεντακόσια (500,00) έως πέντε χιλιάδες (5000,00) ευρώ στους φορείς της παρ. 13 του άρθρου 3 και στους ιδιοκτήτες, κατά περίπτωση, και διοικητική κύρωση αφαίρεσης στοιχείων κυκλοφορίας για διάστημα έως έξι (6) μήνες. Σε περίπτωση υποτροπής των φορέων της παρ. 13 του άρθρου 3, δεν αναγνωρίζεται η χορηγηθείσα βεβαίωση χαρακτηρισμού οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος ως δικαιολογητικό για τη χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας.
Ως όργανα ελέγχου των ως άνω παραβάσεων και επιβολής των σχετικών διοικητικών προστίμων και διοικητικών κυρώσεων ορίζονται τα αναφερόμενα στο άρθρο 2 του ν. 3446/2006 (Α’ 49). Ως αρχή επιβολής κυρώσεων στους φορείς της παρ. 13 του άρθρου 3 του παρόντος ορίζεται το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Άρθρο 33 Μεταβατικές διατάξεις
  1. Όλα τα οχήματα που έχουν ήδη χαρακτηριστεί ως ιστορικού ενδιαφέροντος σε πρότερο χρονικό σημείο με βάση προγενέστερες διατάξεις και τα οποία πληρούν τις προϋποθέσεις του παρόντος, διατηρούν τον σχετικό χαρακτηρισμό, εφόσον είναι παλαιότητας τριάντα (30) ετών κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης για τη χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος. Η παλαιότητα υπολογίζεται με βάση την ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας διεθνώς του οχήματος.
  2. Μετά την παρέλευση δύο (2) ετών από τη χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας σε οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος που έχουν χαρακτηριστεί ως ιστορικά με βάση προγενέστερες διατάξεις, αυτά οφείλουν να εφοδιαστούν με το Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης της παρ. 15 του άρθρου 3 για τη διατήρηση του σχετικού χαρακτηρισμού. Στη συνέχεια απαιτείται η προσκόμιση του Πιστοποιητικού Συμμόρφωσης για τα ανωτέρω οχήματα κάθε πέντε (5) έτη, όπως και για τα οχήματα που χαρακτηρίζονται ως ιστορικά, σύμφωνα με τις προβλέψεις του παρόντος.
 
Last edited:

Flaminio Bertoni

Super Moderator
Εγγραφή
13 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
6.530
Reaction score
19.032
Πόντοι
1.287
Age
51
Περιοχή
Italy Milan
Γράμμα...
Πηγή "Auto Classic Magazine"

ΠΡΟΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ κ. ΜΙΧΑΛΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ, ΕΝΤΑΥΘΑ

Αυτά είναι 4 Ιστορικά οχήματα, απο τα 14 ή τα 24, ή όσα τέλος παντων χωράνε σε γκαράζ-αποθήκη 450 τ.μ.

Άπαντα με προσωρινά κατατεθειμενες πινακίδες και άδεια, κανονικά ταξινομημένα στη χώρα μας, έχοντας πληρώσει εκατομμύρια παλαιές δραχμές ή πολλές δεκάδες χιλιάδες νέα Ευρώ σε δασμούς, ταξινομήσεις, τέλη κυκλοφορίας και έμμεσους φόρους.

Με το πρόσφατο νομοσχέδιο της Κυβέρνησής σας, που φέρει και την υπογραφή σας ως αρμοδίου για θέματα Μεταφορών υφυπουργού, (υποτίθεται ότι) ρυθμίζεται η κυκλοφορία των Οχημάτων Ιστορικού ενδιαφέροντος.

Ομως: Κάθε νομοσχέδιο σε μια πολιτισμένη χώρα (και πάλι "υποτίθεται ότι") ρυθμίζει το αντικείμενό του με το βλέμμα στο παρόν αλλά και στο μέλλον, λαμβάνοντας ΠΑΝΤΑ υπ' όψιν του την υπάρχουσα κατάσταση, μια κατάσταση που έχει δημιουργηθεί μέσα στις προηγούμενες δεκαετίες και αφορά χιλιάδες ανθρώπους, που και εκείνοι κινήθηκαν βάσει νόμων και αποφάσεων του Κράτους (ανάμεσά τους και η δική σας Υπουργική απόφαση απο το 2013 για το θέμα των Ιστορικων οχημάτων).

"Ρύθμιση" λοιπόν που να μην λαμβάνει υπ΄όψιν της και το παρελθόν, δεν είναι μια καλή ρυθμιση. Γιατί όπως το Κράτος, έτσι και οι Νόμοι πρέπει να έχουν συνέχεια, να βελτιώνονται, να εκσυγχρονίζονται, να συμβαδίζουν με τα νέα δεδομένα, και να είναι "ανθεκτικοί" στο χρόνο (κάτι που προϋποθέτει διορατικότητα και γνώση απο το νομοθετικό σωμα).

Δεν τραβάμε μια γραμμή, και λέμε "ξεχάστε ό,τι ξέρατε, απο αύριο ισχύουν αυτά κι αυτά", έστω κι αν αυτό το "αύριο" είναι σε 18 μήνες, έστω κι αν το Νομοσχέδιο είναι τόσο ασαφές ώστε γεννώνται εύλογες υποψίες ότι δεν θα είναι αυτή η τελική του μορφή, όσο κι αν η εφαρμογή του θα είναι έργο ΕΠΟΜΕΝΗΣ Κυβέρνησης, μια και το 18μηνο μέχρι την ισχύ του συμπίμπτει με τις Εθνικές εκλογές.

Τέλος, ένα Νομοσχέδιο, όπως καθε Νόμος της Ελληνικής Δημοκρατίας, πρέπει να είναι ακριβοδίκαιο, και να αντιμετωπίζει με τον ίδιο τρόπο τον κάθε πολίτη. Αρα, στο δικό μας θέμα (που φαίνεται "μικρό", αλλά είναι μεγάλο γι' αυτούς που αφορά και επηρεάζει) δεν σχεδιάζουμε Νομοσχέδιο για "ειδικές κατηγορίες" ιδιοκτητών Ιστορικών οχημάτων, αλλά για όλους.

Σας ερωτώ λοιπόν, βάσει λογικής: Αυτά τα 4, 14, ή 24 Ιστορικά οχήματα (του ιδίου ιδιοκτήτη), θα πρέπει σύμφωνα με το Νομοσχέδιο να κάνουν 4, 14 ή 24 οριστικές διαγραφές;

Να εκδώσουν 4, 14, ή 24 πιστοποιητικά γνησιότητας (με κάποιο κόστος φυσικά);

Να περάσουν ΚΤΕΟ;

Να πληρώσουν τέλος ταξινόμησης για να λάβουν κρατικές Ιστορικές πινακίδες;

Και τον επόμενο χρόνο, όπως και ΚΑΘΕ χρόνο, τα 4, 14 ή 24 οχήματα θα περνούν και πάλι ΚΤΕΟ; Με τι προδιαγραφές και τι κόστος;

Και κάθε πέντε έτη τα 4, 14, ή 24 Ιστορικά οχήματα θα πρέπει και παλι να επισκέπτονται κάποια Ομοσπονδία για να εκδώσουν νέο πιστοποιητικό γνησιότητας (με αναλογο κόστος);

Και κάθε πενταετία θα εκδίδουν νέα άδεια κυκλοφορίας απο το Υπουργείο (με κάποιο παραβολο x 4, 14 ή 24);

Και όλα τα οχήματα (του ιδίου ιδιοκτήτη) θα πρέπει να είναι με πινακίδες, με ΚΤΕΟ και ασφαλισμένα όλο το χρόνο, ασχέτως αν κυκλοφορήσουν μόνο δυο ή τρείς ή πέντε φορές κατ' έτος;

Και αν βρεί αυτή τη "ρύθμιση" οικονομικά ασύμφορη, δεν θα μπορεί να κάνει τίποτε άλλο παρά να μεταβάλλει το όχημά του σε έπιπλο, αφού έχει γίνει οριστική διαγραφή και δεν θα μπορεί να επιστρέψει στο προηγούμενο καθεστώς (ακινησία, κυκλοφορία με το μήνα, ΚΤΕΟ ανα διετία, κτλ);

Λοιπόν, μια λογική ρύθμιση θα επέτρεπε σε κάθε ιδιοκτήτη να κυκλοφορεί περισσότερα απο ένα οχήματα ιδιοκτησίας του με την ΙΔΙΑ πινακίδα (που θα είναι στο όνομά του), έχοντας φυσικά εκδώσει δελτία (και άδειες) για όλα.
Το ΚΤΕΟ, ανα διετία.
Ασφάλιση, στην ΜΙΑ πινακίδα.
Ελεγχοι στην πενταετία, αλλά αλλαγή στοιχείων σε κάθε μεταβίβαση ή σε κάθε νέα αγορά.

Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι σκοπός μου το να "υποδείξω" λύσεις, αλλά να αποδείξω (και πιστεύω ότι το έπραξα) ότι είναι εντελώς ασύμφορο, χρονοβόρο, πολυδάπανο και πολύπλοκο το να ακολουθήσουν τις διαταξεις του νομοσχεδίου οι ιδιοκτήτες που έχουν στην κατοχή τους περισσότερα του ενός Ιστορικά οχήματα.

Εαν η πρόθεση του Νομοσχεδίου ήταν το να ικανοποιήσει όσους επιθυμούν να κυκλοφορούν σε καθημερινή βάση με παλαιά οχήματα μεγάλου κυβισμού, ή/και να εξομοιώσει όσα οχήματα ήταν ταξινομημένα στη χώρα μας με αυτά που εισήχθησαν άνευ δασμών και ειδικού τέλους (σαν "αντίκες"), τότε οφείλω να πω ότι πέτυχε τον στόχο του.

Αλλά, παρ΄ότι γενικά κινείται στην σωστή (πολιτισμένη) κατεύθυνση, δεν έλυσε το πρόβλημα, ούτε αντιμετώπισε το θέμα με βάση τη κοινή λογική. Απεναντίας, το έκανε πιο πολύπλοκο, και η ασάφεια του Νομοσχεδίου πρέπει ΑΜΕΣΑ να αντιμετωπιστεί με εγκυκλίους και κοινές υπουργικές αποφάσεις (Κ.Υ.Α.), γιατί αν δεν δοθουν διευκρινίσεις για το θέμα των "Ιστορικών" τεκμηρίων, του περιουσιολογίου, των παραβόλων και της δυνατότητας προσωρινής καταθεσης (ακινησίας) των Ιστορικών πινακίδων, θα αρχίσουμε παλι τις εικασίες για παραπομπή στις καλένδες και για το ποιά θα είναι η στάση της επόμενης Κυβέρνησης στο θέμα των Ιστορικών οχημάτων.

Ενα θέμα που αντί να μας ικανοποιεί και να μας χαρίζει όμορφες στιγμές, μας έχει κουράσει όλους. Και αυτούς με τα 4, και αυτούς με τα 14, και όσους με τα 24... Δ.Π.
 

Taskos

Member
Εγγραφή
24 Απριλίου 2013
Μηνύματα
1.241
Reaction score
2.959
Πόντοι
697
Age
54
Πόσο εύστοχα και με τι πόνο γραμμένα:
"στο δικό μας θέμα (που φαίνεται "μικρό", αλλά είναι μεγάλο γι' αυτούς που αφορά και επηρεάζει)"
και
"Ενα θέμα που αντί να μας ικανοποιεί και να μας χαρίζει όμορφες στιγμές, μας έχει κουράσει όλους."
 

Flaminio Bertoni

Super Moderator
Εγγραφή
13 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
6.530
Reaction score
19.032
Πόντοι
1.287
Age
51
Περιοχή
Italy Milan
Προσωπική άποψη, δεν ευνοεί το ιστορικό όχημα,

Π.χ Για ένα αμαξι 1100 κυβικών όπως το Αxel δεν έχει κανένα όφελος...αντιθέτως
 

Demetris

Member
Εγγραφή
31 Δεκεμβρίου 2020
Μηνύματα
298
Reaction score
864
Πόντοι
367
Age
50
Προσωπική άποψη, δεν ευνοεί το ιστορικό όχημα,

Π.χ Για ένα αμαξι 1100 κυβικών όπως το Αxel δεν έχει κανένα όφελος...αντιθέτως
Έτσι. Μια κουρελού βγάλανε πάλι, κάθε ένας που έχει συμφέρον έβαλε και το δικό του μπάλωμα.
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
8.457
Reaction score
19.472
Πόντοι
1.387
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
Καλα τα λετε ολοι παιδια, συμφωνω με ολους σας.
 
Top Bottom