Η Ιστορία... Citroen CX 2000 Super

PapatasosCX77

Member
Εγγραφή
28 Ιουνίου 2017
Μηνύματα
2.141
Reaction score
2.405
Πόντοι
747
Περιοχή
Ιωάννινα, Ελλάς
Katalava.

Ta dipla pou sou edeiksa itan kai stin proti seira ta eixan mono oi turbo. Stin seira 2 perasan se perissotera modela.
Kai fotizoun poli xeiroetera apo ta dika mona stin megali skala. Kai se sindiasmo me ta kitrina kapakia, ginetai akoma xeirotera
Ίσως φωτίζουν χειρότερα επειδή είναι μικρότερα τα κάτοπτρα ενώ στα μονά φανάρια έχεις όλο το φανάρι να φωτίζει
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
8.550
Reaction score
19.727
Πόντοι
1.387
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
Η CX πλέον έχει κίτρινα φανάρια πράγματι. Αλλά έχω την αίσθηση ότι βλέπω καλύτερα.
Η δική μου CX κανονικά είχε τα διπλά φανάρια που λες Νίκο αλλά επειδή κάποτε χάλασαν τα κάτοπτρα μέσα, ο παππούς τα άλλαξε με μεταγενέστερα μονά που παίρνουν νεότερου τύπου Η4 με τις τρεις εγκοπές στη βάση. Βέβαια κρατήσαμε και τα παλιά φανάρια για εφεδρικά, αλλά δε νομίζω να ξαναβάλω διπλά.
Κατι δε καταλαβαίνω εδώ. Βαλε μου μια φωτογραφια αυτα που φοραγε και αυτά που φοραει. Μονολαμπα πρεπει να φοραγε από τη μανα της.
 

PapatasosCX77

Member
Εγγραφή
28 Ιουνίου 2017
Μηνύματα
2.141
Reaction score
2.405
Πόντοι
747
Περιοχή
Ιωάννινα, Ελλάς
Κατι δε καταλαβαίνω εδώ. Βαλε μου μια φωτογραφια αυτα που φοραγε και αυτά που φοραει. Μονολαμπα πρεπει να φοραγε από τη μανα της.
Δεν έχω τώρα. Αύριο το πρωί ομως θα βάλω Χρήστο. Απ' τη μανα της είχε σίγουρα με δύο λάμπες γιατί μία φορά αλλάξαμε φανάρια και τα παλιά τα κρατήσαμε οπόε δε χωράει αμφιβολία.
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
8.550
Reaction score
19.727
Πόντοι
1.387
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
Θα ηθελα να τα δω σε παρακαλω γιατι είναι κατι που δε το ξερω.
Το διακοπτακι σου το εχω εδώ και δυο χρονια που το εχεις ζητησει αλλα δε μου ειπες ποτε που να το ταχυδρομησω.
 

PapatasosCX77

Member
Εγγραφή
28 Ιουνίου 2017
Μηνύματα
2.141
Reaction score
2.405
Πόντοι
747
Περιοχή
Ιωάννινα, Ελλάς
Θα ηθελα να τα δω σε παρακαλω γιατι είναι κατι που δε το ξερω.
Το διακοπτακι σου το εχω εδώ και δυο χρονια που το εχεις ζητησει αλλα δε μου ειπες ποτε που να το ταχυδρομησω.
Έχεις δικιο το διακοπτακι το καθυστερώ δίχως λογο και αιτία. Απλά μπήκαν άλλες προτεραιότητες ενδιάμεσα. Τα φώτα θα στα στείλω αύριο να δεις. Έρριξα κι εγώ πολύ ψάξιμο μέχρι να βρω τι παίζει
 

PapatasosCX77

Member
Εγγραφή
28 Ιουνίου 2017
Μηνύματα
2.141
Reaction score
2.405
Πόντοι
747
Περιοχή
Ιωάννινα, Ελλάς
Ιδού οι φωτογραφίες ενός απ τα γνήσια φανάρια:
23054


23053

Εδώ βλέπετε σε πρώτο πλάνο το προβολάκι που φέρει την Η2 λάμπα και λειτουργεί στη μεγάλη σκάλα μόνον. Πίσω του βλέπετε λίγο και απ την απλή λάμπα που ανάβει στα μεσαία φώτα.
Επίσης βλέπετε τη φθορά στα κάτοποτρα. Δεν γνωρίζω αν είχε μπροστά κίτρινο καπάκι ή όχι αλλα παίζει να είχε και να το βγάλανε όταν προσπάθησαν να διορθώσουν τα κάτοπτρα.
Αυτά τα φώτα είναι τα αντίστοιχα με τα ιωδίου στη DS όπως του Αποστόλη και ήταν έξτρα στα πρώτα μοντέλα (Σεπτ. 1974 - Ιαν. 1975) μετά, απ' τον Ιανουάριο του 1975 έγιναν στάνταρ σε όλες τις CX ως τον Σεπτέμβριο του 1977 (εξαιρούνται οι Prestige και οι GTi που είχαν πάντα μονά φανάρια). Απ' εκεί και μετά άρχισαν να χρησιμοποιούν μονά φανάρια σε όλα τα μοντέλα.

Και τώρα μία φώτο του πίσω μέρους:
23055

Τα δύο καλώδια που προεξέχουν συνδέονται ως εξής: Το κίτρινο φις συνδέεται στο καλώδιο που κανονικά θα πήγαινε στην δεξιά θέση στην κανονική λάμπα (βλέπετε τις τρεις μεταλλικές συνδέσεις) και το καφέ φις συνδέεται σε καλώδιο συνδεδεμένο στο φις της πλεξούδας που πάει στην αριστερή θέση (γείωση) της κυρίως λάμπας. Η μεσαία θέση στην κυρίως λαμπα είναι σύνδεση για τα μεσαία φώτα οπότε δεν ασχολούμαστε με αυτήν.
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
8.550
Reaction score
19.727
Πόντοι
1.387
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
Πολύ ενδιαφέρων πραγματικά! Σ ευχαριστω Τάσο!
 

nonos

Member
Εγγραφή
30 Νοεμβρίου 2012
Μηνύματα
8.550
Reaction score
19.727
Πόντοι
1.387
Περιοχή
Ex Πατρα, ex Δουβλινο, now Αθηνα
Σε τι φάση είσαι με το αυτοκίνητο Τάσο? Τι έχετε κάνει?
 
Εγγραφή
18 Οκτωβρίου 2014
Μηνύματα
6.421
Reaction score
16.751
Πόντοι
1.287
Περιοχή
Région parisienne
Πολύ ενδιαφέρων πραγματικά! Σ ευχαριστω Τάσο!
Εντυπωσιακό. Ούτε καν ήξερα ότι υπάρχουν αυτά τα φανάρια
 

PapatasosCX77

Member
Εγγραφή
28 Ιουνίου 2017
Μηνύματα
2.141
Reaction score
2.405
Πόντοι
747
Περιοχή
Ιωάννινα, Ελλάς
Σε τι φάση είσαι με το αυτοκίνητο Τάσο? Τι έχετε κάνει?
Έχω κάνει ένα μινι σέρβις. Φυσικά δεν έχω πιάσει φανοποιία και τέτοια και θα αργήσει να γίνει αυτό.
Αλλαζω λάδια φίλτρο μια φορά το χρόνο δηλαδή 2 φορές ως τώρα, άλλαξα φίλτρο αέρος, τετοια βασικά πράγματα.
Τώρα πρέπει να πιάσω το σύστημα ψύξης (κολλάρα κλπ) και τα σωληνάκια βενζίνης ένα ένα. Μετά τις καφετιέρες κάποια στιγμή γιατί έχουν κάτι διαρροούλες. Κατά τ αλλα τα φρένα είναι καινούργια, η μηχανή ελβετικό ρολόι και τα υδραυλικά λειτουργούν. Απλά θέλει ενα καλό μάζεμα που οσο πάει γίνεται. Δεν την κυκλοφορώ βέβαια, αλλά την βγάζω απ το γκαράζ σε δικό μου ανοιχτό χώρο να ξεμουδιάζει, να ξεμπουκώνει και να δουλεύει να μην ξεχνιέται. Επίσης έβαλα νέο πλαϊνό καθρέπτη και άλλαξα κι ένα μπροστινό φλας γιατί το παλιό μου έμεινε στο χέρι βγάζοντάς το για να αλλάξω λάμπα, αλλά αλλάχθηκε με ίδιο Seima και είναι ωραιότατο.
 

Sotos77

Member
Εγγραφή
18 Απριλίου 2020
Μηνύματα
144
Reaction score
172
Πόντοι
287
Age
46
Ιδού οι φωτογραφίες ενός απ τα γνήσια φανάρια:
View attachment 23054

View attachment 23053
Εδώ βλέπετε σε πρώτο πλάνο το προβολάκι που φέρει την Η2 λάμπα και λειτουργεί στη μεγάλη σκάλα μόνον. Πίσω του βλέπετε λίγο και απ την απλή λάμπα που ανάβει στα μεσαία φώτα.
Επίσης βλέπετε τη φθορά στα κάτοποτρα. Δεν γνωρίζω αν είχε μπροστά κίτρινο καπάκι ή όχι αλλα παίζει να είχε και να το βγάλανε όταν προσπάθησαν να διορθώσουν τα κάτοπτρα.
Αυτά τα φώτα είναι τα αντίστοιχα με τα ιωδίου στη DS όπως του Αποστόλη και ήταν έξτρα στα πρώτα μοντέλα (Σεπτ. 1974 - Ιαν. 1975) μετά, απ' τον Ιανουάριο του 1975 έγιναν στάνταρ σε όλες τις CX ως τον Σεπτέμβριο του 1977 (εξαιρούνται οι Prestige και οι GTi που είχαν πάντα μονά φανάρια). Απ' εκεί και μετά άρχισαν να χρησιμοποιούν μονά φανάρια σε όλα τα μοντέλα.

Και τώρα μία φώτο του πίσω μέρους:
View attachment 23055
Τα δύο καλώδια που προεξέχουν συνδέονται ως εξής: Το κίτρινο φις συνδέεται στο καλώδιο που κανονικά θα πήγαινε στην δεξιά θέση στην κανονική λάμπα (βλέπετε τις τρεις μεταλλικές συνδέσεις) και το καφέ φις συνδέεται σε καλώδιο συνδεδεμένο στο φις της πλεξούδας που πάει στην αριστερή θέση (γείωση) της κυρίως λάμπας. Η μεσαία θέση στην κυρίως λαμπα είναι σύνδεση για τα μεσαία φώτα οπότε δεν ασχολούμαστε με αυτήν.
Αγαπητέ Τασό, στο φανάρι της φωτό φαίνεται μια Η4 (μεσαία, μεγάλη σκάλα) και όπως λες μια Η2
Ιδού οι φωτογραφίες ενός απ τα γνήσια φανάρια:
View attachment 23054

View attachment 23053
Εδώ βλέπετε σε πρώτο πλάνο το προβολάκι που φέρει την Η2 λάμπα και λειτουργεί στη μεγάλη σκάλα μόνον. Πίσω του βλέπετε λίγο και απ την απλή λάμπα που ανάβει στα μεσαία φώτα.
Επίσης βλέπετε τη φθορά στα κάτοποτρα. Δεν γνωρίζω αν είχε μπροστά κίτρινο καπάκι ή όχι αλλα παίζει να είχε και να το βγάλανε όταν προσπάθησαν να διορθώσουν τα κάτοπτρα.
Αυτά τα φώτα είναι τα αντίστοιχα με τα ιωδίου στη DS όπως του Αποστόλη και ήταν έξτρα στα πρώτα μοντέλα (Σεπτ. 1974 - Ιαν. 1975) μετά, απ' τον Ιανουάριο του 1975 έγιναν στάνταρ σε όλες τις CX ως τον Σεπτέμβριο του 1977 (εξαιρούνται οι Prestige και οι GTi που είχαν πάντα μονά φανάρια). Απ' εκεί και μετά άρχισαν να χρησιμοποιούν μονά φανάρια σε όλα τα μοντέλα.

Και τώρα μία φώτο του πίσω μέρους:
View attachment 23055
Τα δύο καλώδια που προεξέχουν συνδέονται ως εξής: Το κίτρινο φις συνδέεται στο καλώδιο που κανονικά θα πήγαινε στην δεξιά θέση στην κανονική λάμπα (βλέπετε τις τρεις μεταλλικές συνδέσεις) και το καφέ φις συνδέεται σε καλώδιο συνδεδεμένο στο φις της πλεξούδας που πάει στην αριστερή θέση (γείωση) της κυρίως λάμπας. Η μεσαία θέση στην κυρίως λαμπα είναι σύνδεση για τα μεσαία φώτα οπότε δεν ασχολούμαστε με αυτήν.
Φίλοι καλησπέρα.
Χρόνια πολλά σε όλους και δει στους Χρήστους !!!

Φίλε Τάσο,
Τα φανάρια κατασκευής Cibie ήταν όλα H2/H4 (tunning)
Τα φανάρια κατασκευής Marchal, έχουν και τις 2 εκδοχές.
Αυτά κατάφερα να δω από τον παλιό (o Andre να το κάνει) κατάλογο ανταλλακτικών...

Αν το φανάρι έχει 2 λάμπες, Η2 κα Η4, σημαίνει ότι στην μεγάλη σκάλα (highbeam) πρέπει να ανάβουν και οι 2.. Κάτι σα διπλός προβολέας...
Το εντυπωσιακό είναι ότι δε φαίνεται το φανάρι να έχει (ιδιαίτερο) σύστημα εξαερισμού... Για αυτό πιθανώς να παρουσιάζει ευπάθεια...
 

PapatasosCX77

Member
Εγγραφή
28 Ιουνίου 2017
Μηνύματα
2.141
Reaction score
2.405
Πόντοι
747
Περιοχή
Ιωάννινα, Ελλάς
Αγαπητέ Τασό, στο φανάρι της φωτό φαίνεται μια Η4 (μεσαία, μεγάλη σκάλα) και όπως λες μια Η2

Φίλοι καλησπέρα.
Χρόνια πολλά σε όλους και δει στους Χρήστους !!!

Φίλε Τάσο,
Τα φανάρια κατασκευής Cibie ήταν όλα H2/H4 (tunning)
Τα φανάρια κατασκευής Marchal, έχουν και τις 2 εκδοχές.
Αυτά κατάφερα να δω από τον παλιό (o Andre να το κάνει) κατάλογο ανταλλακτικών...

Αν το φανάρι έχει 2 λάμπες, Η2 κα Η4, σημαίνει ότι στην μεγάλη σκάλα (highbeam) πρέπει να ανάβουν και οι 2.. Κάτι σα διπλός προβολέας...
Το εντυπωσιακό είναι ότι δε φαίνεται το φανάρι να έχει (ιδιαίτερο) σύστημα εξαερισμού... Για αυτό πιθανώς να παρουσιάζει ευπάθεια...
Φίλε μου οι πληροφορίες που παρέθεσα παραπάνω προέρχονται από γνήσιο Service Manual της Citroen.
Αρχικά, σχετικά με τις λάμπες, αν λάβουμε υπόψιν τον πίνακα που λέει τι λαμπα μπαίνει πού από το γνήσιο manual, τα φανάρια αυτά απ το εργοστάσιο είχαν απλές λάμπες 40/45W και H2 των 55W για τη μεγάλη σκάλα. Δεν αναφέρεται πουθενά για Η4 οι οποίες συνήθως είναι 55/60W και συγκεκριμένα αναφέρει και "Yellow (For French market)".
Τις Η4 πρέπει να τις είχε βάλει ο παππούς μου για να βλέπει καλύτερα, καθώς βρήκα και 1 απλή λάμπα 40/45W στο πορτμπαγκάζ όπως αυτές που είχε απ το εργοστάσιο. Στο manual δεν είδα να λέει κάπου ότι τα Cibié ήταν H2/H4 μόνο και ότι τα Marchal ερχόταν και με απλές.
Επίσης τα ηλεκτρικά σχεδιαγράμματα δείχνουν ξεκάθαρα ότι δεν θα μπορούσε μαζί με την Η2 στη μεγάλη σκάλα να ανάβει και η άλλη λαμπα γιατί πολύ απλά η επαφή για την μεγαλη σκαλα της απλης λάμπας είναι μετατοπισμένη για να ανάβει η Η2.
Πάντοτε φιλικά :up:
 

Sotos77

Member
Εγγραφή
18 Απριλίου 2020
Μηνύματα
144
Reaction score
172
Πόντοι
287
Age
46
Αγαπητέ Τασό.
Έχεις δίκιο σχετικά με τα Watt και ότι δεν αναφέρει κάτι για H4 + Η2.
Άρα πιθανώς Η2 + Η7.
Επίσης σωστά , υπάρχουν διάφορες παραλλαγές Η2/Η4 σε Cibie και Marchal .
Φαίνεται να υπάρχει και παραλλαγή H1/H2 ??
23079


Από το wiring diagram, δεν φαίνεται όμως αυτό που λες...
FGr + Mr φαίνονται να συνδέονται. Εκτός και αν είδες κάποιο άλλο πιο πλήρες διάγραμμα..
23080

Φιλικά
 

Sotos77

Member
Εγγραφή
18 Απριλίου 2020
Μηνύματα
144
Reaction score
172
Πόντοι
287
Age
46
Μάλλον όμως καλά τα λες... :clap:
Μίας και F.Gr και Mr είναι γειώσεις.
Και τα Ve kai Ic είναι οι εντολές +, που πάνε στις 2 λάμπες των φαναριών
5 (αριστερό) και 2 (δεξί..)
23081


Τα 78,76 και 77,75 ξέρεις τι είναι ?
Αρίθμηση στα pin στην πλαστική φύσα... ?

23082


Φιλικά
Σ.
 

PapatasosCX77

Member
Εγγραφή
28 Ιουνίου 2017
Μηνύματα
2.141
Reaction score
2.405
Πόντοι
747
Περιοχή
Ιωάννινα, Ελλάς
Αγαπητέ Τασό.
Έχεις δίκιο σχετικά με τα Watt και ότι δεν αναφέρει κάτι για H4 + Η2.
Άρα πιθανώς Η2 + Η7.
Επίσης σωστά , υπάρχουν διάφορες παραλλαγές Η2/Η4 σε Cibie και Marchal .
Φαίνεται να υπάρχει και παραλλαγή H1/H2 ??
View attachment 23079

Από το wiring diagram, δεν φαίνεται όμως αυτό που λες...
FGr + Mr φαίνονται να συνδέονται. Εκτός και αν είδες κάποιο άλλο πιο πλήρες διάγραμμα..
View attachment 23080
Φιλικά
Το F.Gr είναι η γείωση. Συνδέεται στη γείωση της μεσαίας σκάλας. Το Ve είναι η φάση της μεσαίας σκαλας και το Ιc είναι η φάση της μεγάλης. Πίστεψέ με, έφαγα πολύ καιρό να καταλάβω τι παίζει και τι είναι το καθένα γιατί ούτε εγώ έβγαζα πολύ νόημα.
Όσο για το αν υπήρχαν διάφορες παραλλαγές δεν ξέρω. Ξέρω σίγουρα αυτή που είχε η δική μου CΧ που είναι και η μοναδική που είδα και στο manual.
 

PapatasosCX77

Member
Εγγραφή
28 Ιουνίου 2017
Μηνύματα
2.141
Reaction score
2.405
Πόντοι
747
Περιοχή
Ιωάννινα, Ελλάς
Μάλλον όμως καλά τα λες... :clap:
Μίας και F.Gr και Mr είναι γειώσεις.
Και τα Ve kai Ic είναι οι εντολές +, που πάνε στις 2 λάμπες των φαναριών
5 (αριστερό) και 2 (δεξί..)
View attachment 23081

Τα 78,76 και 77,75 ξέρεις τι είναι ?
Αρίθμηση στα pin στην πλαστική φύσα... ?

View attachment 23082

Φιλικά
Σ.
Χαίρομαι που βοήθησα να το ξεκαθαρίσεις κι εσύ γιατί δεν ειναι και ότι πιο εύκολο είναι η αλήθεια...
Τα 78,76 κλπ νομίζω ότι είναι όντως αρίθμηση στη φισα αλλα δεν ειμαι και σίγουρος. Πρέπει ομως να είχε αριθμούς πάνω στις φίσες οπότε μάλλον αυτό είναι
 

Sotos77

Member
Εγγραφή
18 Απριλίου 2020
Μηνύματα
144
Reaction score
172
Πόντοι
287
Age
46
Ναι δυστυχώς...
Όσο κακός εμφανίζεται ο κατάλογος ανταλλακτικών και τα ηλεκτρικά διαγράμματα του τότε,
Τόσο βελτιωμένα είναι τα σημερινά....
Δεν έχω ξαναδεί πiο πλήρες ηλεκτρικό σχέδιο από αυτό ενός C2... Μέχρι και με σχήμα 3D, σου δείχνει που θα βρεις τα
σημεία γειώσεων στο αμάξωμα, και που είναι οι ενώσεις της μιας πλεξούδας με την άλλη...
Οπως και το κάνεις είναι μια πολύ μεγάλη βελτίωση.... :D.
Citroen WELL DONE !!!
 

PapatasosCX77

Member
Εγγραφή
28 Ιουνίου 2017
Μηνύματα
2.141
Reaction score
2.405
Πόντοι
747
Περιοχή
Ιωάννινα, Ελλάς
Ναι δυστυχώς...
Όσο κακός εμφανίζεται ο κατάλογος ανταλλακτικών και τα ηλεκτρικά διαγράμματα του τότε,
Τόσο βελτιωμένα είναι τα σημερινά....
Δεν έχω ξαναδεί πiο πλήρες ηλεκτρικό σχέδιο από αυτό ενός C2... Μέχρι και με σχήμα 3D, σου δείχνει που θα βρεις τα
σημεία γειώσεων στο αμάξωμα, και που είναι οι ενώσεις της μιας πλεξούδας με την άλλη...
Οπως και το κάνεις είναι μια πολύ μεγάλη βελτίωση.... :D.
Citroen WELL DONE !!!
Πράγματι η επιστήμη της αυτοκίνησης έχει προχωρήσει κυριολεκτικά σε ΟΛΟΥΣ τους τομείς.
 

PapatasosCX77

Member
Εγγραφή
28 Ιουνίου 2017
Μηνύματα
2.141
Reaction score
2.405
Πόντοι
747
Περιοχή
Ιωάννινα, Ελλάς
23249

23250

23251


1970s :love::classic:
Με τον φίλο @2cv01
 
Last edited:
Top Bottom